Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-31, 22:39   #31
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Fast jag har själv använt Pinnacle nyligen i Tyskland (januari) och ganska nyligen i Frankrike och Spanien. Det enda landet det varit blockerat i är USA. De måste syfta på att kunder från dessa länder inte är välkomna?

Senast redigerad av Slurf den 2017-03-31 klockan 22:40.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 08:22   #32
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Fast jag har själv använt Pinnacle nyligen i Tyskland (januari) och ganska nyligen i Frankrike och Spanien. Det enda landet det varit blockerat i är USA. De måste syfta på att kunder från dessa länder inte är välkomna?
Japp så är det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 08:35   #33
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5964


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men även om man kan spela på Pinnen så kommer vinster från icke licensierade bolag att beskattas som inkomst av kapital.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 09:03   #34
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Men även om man kan spela på Pinnen så kommer vinster från icke licensierade bolag att beskattas som inkomst av kapital.
Med andra ord så kommer situationen alltså vara ungefär densamma som den är idag. Enda skillnaden är väl således att det inte längre kommer vara relevant huruvida bolaget är registrerat inom EU eller ej.

Frågan är vad staten har för intresse i att lägga energi på tekniska lösningar som ska förhindra folk från att spela på icke-licensierade bolag. Låter oerhört märkligt detta.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 11:48   #35
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Men även om man kan spela på Pinnen så kommer vinster från icke licensierade bolag att beskattas som inkomst av kapital.
Jag tror dock att det där kommer möta motstånd när juristerna ska titta på det för om jag har förstått rätt så om spelvinster är skattefria i Sverige så får inte vinster från motsvarande spel i andra EU-länder beskattas enligt EG-rätten.

Från en dom:

27 Frågan som ställts skall alltså besvaras så att artikel 49 EG utgör hinder mot att en medlemsstat tillämpar regler enligt vilka lotterivinster från lotterier som anordnats i andra medlemsstater vid inkomstbeskattningen räknas som skattepliktig inkomst för vinnaren samtidigt som lotterivinster från lotterier som anordnats i ifrågavarande medlemsstat är skattefria vid inkomstbeskattningen.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5), bulle (+5)

Senast redigerad av Juret den 2017-04-01 klockan 11:58.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 17:10   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Fast jag har själv använt Pinnacle nyligen i Tyskland (januari) och ganska nyligen i Frankrike och Spanien. Det enda landet det varit blockerat i är USA. De måste syfta på att kunder från dessa länder inte är välkomna?
Jag lyckades fippla till det så sent som den här veckan och satt med tyskt IP och det var tvärstop direkt när jag försökte logga in på Pinnen, blev skraj att dom låste kontot, men bytte land och det var inga problem att logga in sen.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 17:08   #37
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Frågan är vad staten har för intresse i att lägga energi på tekniska lösningar som ska förhindra folk från att spela på icke-licensierade bolag. Låter oerhört märkligt detta.
Fast det är väl inte så svårt att klura ut. Staten ser miljarder försvinna ur landet varje år och vill lägga beslag på så mycket som möjligt av dessa belopp.

De extra skatteintäkterna kommer förmodligen att räcka för att driva runt ett antal asylboenden.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 17:55   #38
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Fast det är väl inte så svårt att klura ut. Staten ser miljarder försvinna ur landet varje år och vill lägga beslag på så mycket som möjligt av dessa belopp.

De extra skatteintäkterna kommer förmodligen att räcka för att driva runt ett antal asylboenden.
Jag tolkade BroderHs inlägg ovan som att spel på olicensierade bolag ska beskattas som inkomst av kapital. Vad finns det då för skäl till att motarbeta spel hos dessa bolag?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 22:56   #39
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Jag tolkade BroderHs inlägg ovan som att spel på olicensierade bolag ska beskattas som inkomst av kapital. Vad finns det då för skäl till att motarbeta spel hos dessa bolag?
Jaha, jo då minskar förvisso incitamenten.

Några tydliga anledningar kvarstår dock:

1. Det är lättare att få in skatt än att jaga enskilda spelare som inte deklarerar sina spelvinster från de skattepliktiga bolagen.

2. Spelbolagets verksamhet i sig genererar ju skatteintäkter, bland annat så betalas ju arbetsgivaravgifter för de anställda och dessa konsumerar även produkter och tjänster i Sverige om de är baserade här.

3. "Spelansvar", om man faktiskt kan begränsa de negativa effekterna på samhället som spelande orsakar så sparar man ju i förlängningen resurser på att inte behöva hantera utslagna individer.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-04, 13:15   #40
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jaha, jo då minskar förvisso incitamenten.

Några tydliga anledningar kvarstår dock:

1. Det är lättare att få in skatt än att jaga enskilda spelare som inte deklarerar sina spelvinster från de skattepliktiga bolagen.

2. Spelbolagets verksamhet i sig genererar ju skatteintäkter, bland annat så betalas ju arbetsgivaravgifter för de anställda och dessa konsumerar även produkter och tjänster i Sverige om de är baserade här.

3. "Spelansvar", om man faktiskt kan begränsa de negativa effekterna på samhället som spelande orsakar så sparar man ju i förlängningen resurser på att inte behöva hantera utslagna individer.
Det är sant. Det är nog givet att spel hos licensierade bolag genererar bra mycket mer fördelar när jag tänker efter. Vad som dock fortfarande gör mig förvirrad är den dubbelmoral staten visar genom att överhuvudtaget acceptera spel hos olicensierade bolag men samtidigt lägger ner resurser på att försöka förhindra densamma. Detta budskap är inte entydigt. Är det okej eller är det inte okej? Och var hamnar ansvaret i så fall?

Man kan tycka att det kanske hade räckt att enbart informera spelare, om nu spelbolaget i fråga saknar licens, och spelaren således spelar på egen risk. Om en spelare nu har oärliga intentioner lär ju denna hitta sätt att kringgå systemet oavsett.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td