Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-15, 22:34   #1
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är surebets lösning på allt?


Satt precis surebettade börsen mot pinnen. Donkade in i runda slängar in 5000 kronor i exponering, stålar som får ligga och svettas i värmen fram tills imorgon.

På detta tjänade jag 17 riksdaler, nu kanske ni tycker att 17 riksdaler är en piss i valfri brunn men jag tycker att en investering som ger 0.34% i avkastning ganska direkt är en strålande affär! Det ger möjlighet till 3400 kr direkt bara för att man äger och exponerar 1000.000 kr. Om nu likviditeten var enorm..

Nu var det inte det jag ville diskutera det var valuebets jag vill diskutera. Pinnacles odds sägs vara effektiva (de mest precisa oddsen) iaf vid stängning. Kollade runt lite och hittade en lirare som satt på samma ide som jag nu ploppade fram. Han skrattade de dock ut.

OM man får ett odds för 10 på pinnen men det är 9.5 överallt annars, då betyder det att överallt annars överskattar chansen att händelse X händer. Nu råkade det vara "borta laget vinner " som var mitt X.

Det är ju inget värdeodds man då får på "alla andra ställen" än pinnen men det kan man ju utnyttja genom att laya eller betta på de andra alternativen (dutcha) för att utnyttja faktumet att de andra ställena överskattar chansen för att X inträffar. När vi sitter med facit (som är pinnen).

En annan sak jag undrar. Det finns program som räknar ut valuebets. Om vi nu antar att inputen är korrekt och att programmen fungerar då borde det vara en vinnande affär att bara kasta in kapitalet på sådana valuebeta?

Andra frågan drar in diskussionen om programmens kapacitet i ekvationen så låt oss hålla oss till första frågan.




När jag tänker efter borde man kunna satsa sina pengar på alla linor som var högre än Pinnacles vid stängning för att räkna med att gå plus i längden?


Tackar ödmjukast för input!
#påskharen
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-15 klockan 22:43.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 13:27   #2
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 14
Sharp$: 151
Standard

Jag ser att du frågar liknande frågor i andra trådar på forumet. Teorierna är intressanta, och jag måste hålla med teorien om att om man slår Closing Line (BTCL, CL) över tid, så att du kommer att sluta med vinst. Ett valuebet er i princip en surebet där du spelar bara på sidan med "värde". Variansen ökar betydligt, men avkastningen kan vara bättre än en ren arbitrage-strategi.

Det låter som du letar efter en produkt ala. TradeMate Pro - en valuebet tjänst som använder Pinnacles CL som referens för att avgöra om dina trades är EV+ eller EV-.

Skulle rekommendera dig att kika på TradeMate - du får en vecka gratis testperiod för att testa. Kolla också deras Youtube-kanal. En hel del bra filmer om betting, staking etc.

TradeMate: TradeMate Pro
YouTube-kanal: TradeMate Youtube-kanal

(Jag har ingen anknytning till TradeMate)
kalleklov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-18, 14:40   #3
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalleklov Visa inlägg
Jag ser att du frågar liknande frågor i andra trådar på forumet. Teorierna är intressanta, och jag måste hålla med teorien om att om man slår Closing Line (BTCL, CL) över tid, så att du kommer att sluta med vinst. Ett valuebet er i princip en surebet där du spelar bara på sidan med "värde". Variansen ökar betydligt, men avkastningen kan vara bättre än en ren arbitrage-strategi.

Det låter som du letar efter en produkt ala. TradeMate Pro - en valuebet tjänst som använder Pinnacles CL som referens för att avgöra om dina trades är EV+ eller EV-.

Skulle rekommendera dig att kika på TradeMate - du får en vecka gratis testperiod för att testa. Kolla också deras Youtube-kanal. En hel del bra filmer om betting, staking etc.

TradeMate: TradeMate Pro
YouTube-kanal: TradeMate Youtube-kanal

(Jag har ingen anknytning till TradeMate)
Tack så hemskt mycket ska kolla in programmet.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:19   #4
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 14
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Tack så hemskt mycket ska kolla in programmet.
I kombination med Sportmarket är TradeMate en mycket solid produkt. De asiatiska bookmakers limiterar dig aldrig, och Sportmarket förenar allt i ett enda konto. Om du har en genomsnittlig "edge" på ca 3%, och kan roll-over din bank om 10 gånger / månad, så kommer du efter ett år att sitta med ca. 3.470.000 SEK, med en startbank på 100.000 SEK.

Beräkning (100.000 * 1,03 ^ 10 ^ 12)

Det är många bets/månad, men det går: https://www.youtube.com/watch?v=5KC9Vxi52lg

Senast redigerad av kalleklov den 2017-04-20 klockan 17:29.
kalleklov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:40   #5
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalleklov Visa inlägg
I kombination med Sportmarket är TradeMate en mycket solid produkt. De asiatiska bookmakers limiterar dig aldrig, och Sportmarket förenar allt i ett enda konto. Om du har en genomsnittlig "edge" på ca 3%, och kan roll-over din bank om 10 gånger / månad, så kommer du efter ett år att sitta med ca. 3.470.000 SEK, med en startbank på 100.000 SEK.

Beräkning (100.000 * 1,03 ^ 10 ^ 12)

Det är många bets/månad, men det går: https://www.youtube.com/watch?v=5KC9Vxi52lg
Vilken marknad får du igenom 100k på sportmarket utan att oddset rör på sig?? Man oftast får igenom kanske 10-20k på ett odds sen sjunker ju det och man får lägre odds till resten av summan. Använt SM rätt länge men inte så ofta nuförtiden eftersom så fort man hade högre volym så rörde sig marknaden ett par punkter, oavsett om det var matchodds på arsenal en lördag eller juventus mitt i veckan, har aldrig testat trademate dock. Så kan bli svårt o få en genomsnittlig edge på ca 3% som du skriver när oddsen rör på sig rätt många punkter med dom insatserna på just sportmarket. Sen är ju teorin väldigt intressant.

Senast redigerad av nock den 2017-04-20 klockan 17:58.
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 18:00   #6
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalleklov Visa inlägg
I kombination med Sportmarket är TradeMate en mycket solid produkt. De asiatiska bookmakers limiterar dig aldrig, och Sportmarket förenar allt i ett enda konto. Om du har en genomsnittlig "edge" på ca 3%, och kan roll-over din bank om 10 gånger / månad, så kommer du efter ett år att sitta med ca. 3.470.000 SEK, med en startbank på 100.000 SEK.

Beräkning (100.000 * 1,03 ^ 10 ^ 12)

Det är många bets/månad, men det går: https://www.youtube.com/watch?v=5KC9Vxi52lg
Trademate är mycket bättre i teorin än praktiken. Jag har iallafall inte hört någon som varit nöjd med dem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+50)
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:17   #7
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Trademate är mycket bättre i teorin än praktiken. Jag har iallafall inte hört någon som varit nöjd med dem.
Kostnaden är ju hög.

Va dhar du emot teorin att man spelar värdeodds satta av program?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 13:18   #8
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Kostnaden är ju hög.

Va dhar du emot teorin att man spelar värdeodds satta av program?
Jävlar 400euro/månad för pro, då måste de fan va o gräva guld, vad motiverar den höga kostnaden?
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 14:27   #9
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
Jävlar 400euro/månad för pro, då måste de fan va o gräva guld, vad motiverar den höga kostnaden?

Jaaoo jag vet.

Så många scammers och halvscammer och människor som inte vet att de är scammers fast att de scammar i denna branschen så jag vet inte.
400 verkar i högsta laget men om det funkar kan det vara en plus ev investering
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 14:42   #10
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 14
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nock Visa inlägg
Vilken marknad får du igenom 100k på sportmarket utan att oddset rör på sig?? Man oftast får igenom kanske 10-20k på ett odds sen sjunker ju det och man får lägre odds till resten av summan. Använt SM rätt länge men inte så ofta nuförtiden eftersom så fort man hade högre volym så rörde sig marknaden ett par punkter, oavsett om det var matchodds på arsenal en lördag eller juventus mitt i veckan, har aldrig testat trademate dock. Så kan bli svårt o få en genomsnittlig edge på ca 3% som du skriver när oddsen rör på sig rätt många punkter med dom insatserna på just sportmarket. Sen är ju teorin väldigt intressant.
Stake size beräknas med hjälp av Kelly criterion, sedan med en 100k bank kommer den genomsnittliga insatsen ca 1000kr/bet den första månaden. Problemet är inte at sätta tillräckligt många spel, problemet vil vara den tid det tar att sätta alla spel. Titta på YouTube länken av Jonas Gjelstad jag postat ovan. På en månad hade han 3500 bets, som tar relativt lång tid.

Jag håller med om att priset är mycket högt, men TradeMate riktar sig till personer med relativt stor bank och inte en hobby spelare eller personer som bara letar efter bonusar etc.

(Ledsen för eventuella stavfel - Jag är från Norge )
kalleklov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 17:33   #11
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalleklov Visa inlägg
Stake size beräknas med hjälp av Kelly criterion, sedan med en 100k bank kommer den genomsnittliga insatsen ca 1000kr/bet den första månaden. Problemet är inte at sätta tillräckligt många spel, problemet vil vara den tid det tar att sätta alla spel. Titta på YouTube länken av Jonas Gjelstad jag postat ovan. På en månad hade han 3500 bets, som tar relativt lång tid.

Jag håller med om att priset är mycket högt, men TradeMate riktar sig till personer med relativt stor bank och inte en hobby spelare eller personer som bara letar efter bonusar etc.

(Ledsen för eventuella stavfel - Jag är från Norge )
Har just nu mobil enhet men ska ge skiten en chans när jag får stationär dtor nästa vecka.

Testar för vetenskapen
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 00:47   #12
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Har just nu mobil enhet men ska ge skiten en chans när jag får stationär dtor nästa vecka.

Testar för vetenskapen
Kört igång? Hur går det i så fall?
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 03:15   #13
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kollade upp deras stats och även om de försökte slingra sig i mejl så är statsen alltså 1.6 overall och 0.6% kan varit 0.5% edge på skarpa marknaderna..
Och sitta tömma värde på softbookies nää det har jag bonusar till.

Räkna själva ut hur mycket ni måste spela för att få nytta av den där edgen på 0.5.... Kostar alltså 400 euro i månaden!!

Behöver inte pröva något när statsen är där, en veckas test betyder ingenting, i värsta fall får man hybris och det har jag så det räcker.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-10 klockan 03:18.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 16:03   #14
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Satt precis surebettade börsen mot pinnen. Donkade in i runda slängar in 5000 kronor i exponering, stålar som får ligga och svettas i värmen fram tills imorgon.

På detta tjänade jag 17 riksdaler, nu kanske ni tycker att 17 riksdaler är en piss i valfri brunn men jag tycker att en investering som ger 0.34% i avkastning ganska direkt är en strålande affär! Det ger möjlighet till 3400 kr direkt bara för att man äger och exponerar 1000.000 kr. Om nu likviditeten var enorm..

Nu var det inte det jag ville diskutera det var valuebets jag vill diskutera. Pinnacles odds sägs vara effektiva (de mest precisa oddsen) iaf vid stängning. Kollade runt lite och hittade en lirare som satt på samma ide som jag nu ploppade fram. Han skrattade de dock ut.

OM man får ett odds för 10 på pinnen men det är 9.5 överallt annars, då betyder det att överallt annars överskattar chansen att händelse X händer. Nu råkade det vara "borta laget vinner " som var mitt X.

Det är ju inget värdeodds man då får på "alla andra ställen" än pinnen men det kan man ju utnyttja genom att laya eller betta på de andra alternativen (dutcha) för att utnyttja faktumet att de andra ställena överskattar chansen för att X inträffar. När vi sitter med facit (som är pinnen).

En annan sak jag undrar. Det finns program som räknar ut valuebets. Om vi nu antar att inputen är korrekt och att programmen fungerar då borde det vara en vinnande affär att bara kasta in kapitalet på sådana valuebeta?

Andra frågan drar in diskussionen om programmens kapacitet i ekvationen så låt oss hålla oss till första frågan.




När jag tänker efter borde man kunna satsa sina pengar på alla linor som var högre än Pinnacles vid stängning för att räkna med att gå plus i längden?


Tackar ödmjukast för input!
#påskharen
Jag vet inte, men tänker du inte lite galet nu? vi säger att pinnen har effektiva odds, och på en 2vägs marknad har dom odds 2.10 vs 1.91 eller vad det nu blir. Då har ju dom flesta andra odds på typ 1,95 vs 1,83 eller något i den stilen. Och betfair ligger väl med layodds kring 2,11 vs 1,92 i bästa fall. Det är ju inte så att de flesta bolagen underskattar att händelse x ska inträffa, dom vet nog ganska väl vad det egentliga oddset är men dom sänker bara alla odds för att få mer vinstmarginal. Eller missförstod jag vad du menade?
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-14, 12:47   #15
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 14
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Kollade upp deras stats och även om de försökte slingra sig i mejl så är statsen alltså 1.6 overall och 0.6% kan varit 0.5% edge på skarpa marknaderna..
Och sitta tömma värde på softbookies nää det har jag bonusar till.

Räkna själva ut hur mycket ni måste spela för att få nytta av den där edgen på 0.5.... Kostar alltså 400 euro i månaden!!

Behöver inte pröva något när statsen är där, en veckas test betyder ingenting, i värsta fall får man hybris och det har jag så det räcker.
Det er viktigt att ta hänsyn till compounded growth. Sättet att beräkna förväntat resultat är:
Förväntad vinst per månad = (startbank * Genomsnittlig avkastning per trade ^ Antal gånger du omsätter din bankrulle) - Start-bank

Exempel: En startroll på $ 5000 på soft böckerna med en genomsnittlig stake på $ 25: Aktiva soft-boktraders klarar mellan 200-400 trades/vecka. Den avgörande faktorn är hur mycket tid de spenderar. Låt oss använda 300 trades som ett genomsnitt, vilket skulle ge en omsättning på $ 7500 per vecka. Eller att kunna flipa över bankrollen 6 gånger i en månad ($ 30k omsättning). Den genomsnittliga FLAT ROI för soft böcker är 2,1%. $ 5000 * 1.021 ^ 6 = $ 5664. Dra av de månatliga kostnaderna för ett TM-Core abonnement på € 120 euro eller ungefär $ 130 och du kommer att vara kvar med en vinst den månaden på $ 534.

Nästa månad kommer din startbankroll att bli $ 5434. Att uppnå samma nummer för den andra månaden skulle ge en förväntad vinst på 591 USD efter delavgifter. Den totala bankrullen skulle nu vara $ 6025. Detta är ett långsiktigt spel, så om du kommer att satsa, är det meningsfullt att gå för en kvartalsdel, vilket minskar snittkostnad per månad till $ 110. Detta skulle vara en totalavkastning på 20% om 2 månader, och om det här var börsen skulle det vara en utmärkt avkastning.

Observera också att numret som används är flat ROI. Genom att följa en proportionell stakingstrategi kan man uppnå en högre genomsnittlig avkastning. Detta antog också en genomsnittlig stake på 0,5% av den totala bankrullen. Vissa kanske vill gå högre än detta, vilket återigen ökar omsättningen och därmed den förväntade vinsten. Slutligen kom ihåg att variansen kommer att påverka de faktiska resultaten och det bästa sättet att minska variansen är att placera ett stort antal trades.

Nu är sharps (asiatiska böcker) naturligtvis en annan marknad än softs. Och här spelar din startbankroll en mycket viktig faktor. Eftersom du vill se till att du inte riskerar för mycket på en enda trade i förhållande till din totala bankrulle. Du behöver en omsättning i miljoner dollar för att göra vinster i tusentals med en 0,5% avg. ROI. Detta är en flat ROI, och det här är igen för alla trades, och det är möjligt att uppnå högre ROI tack vare en proportionell strategi, och det är inte rekommenderat att använda en mycket "bred" preset.

Trademate säger att de mest aktiva användare klarar +600 trades per vecka. Håll det upp för ett helt år och du tittar på 31200 affärer. Om du antar att du har en bankrulle på $ 20 000 och din genomsnittliga stake är $ 100 skulle din omsättning vara $ 60 000 under den första veckan. Eller omsättning av din bankrulle 12 gånger per månad. $ 20 000 * 1,005 ^ 12 = $ 21 233. Eller en $ 1233 förväntad vinst under den första månaden.

Om man är seriös om trading på den asiatiska marknaden, borde man definitivt begå sig på lång sikt och gå kvartalsvis. Återigen skulle detta minska din avg. Månatliga kostnader till € 333 eller $ 360. Det ger dig fortfarande en nettovinst på 873 $ i månad 1. Din startbankroll för nästa månad är $ 20 873.

För att lyckas skulle man behöva fokusera på att växa bankrollen och sammansättningen kommer verkligen att börja ge vinster efter ett par månader och fortsätt att öka med tiden. Också notera att startbankrollen är en avgörande faktor i denna ekvation, eftersom det tillåter dig att få en högre gjsn. stake size och därmed högre omsättning.

Men självklart måste du som användare av Trademate se till att du har rätt bankroll att klara av månatliga kostnader och ändå göra en anständig vinst
kalleklov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td