![]() |
Vet inte riktigt vad du menar med att det måste vara 9 U-tecken :)
Om du utgår från t ex 8 U-matcher (halvgarderat) och tar de rader som täcker 5 rätt av 8 så får du 56 rader. Lägg bara till 1, X eller 2 efter dessa rader så blir det automatiskt minst 12-garanti för U-tipset 5 av 8. Är alltid 1/3 chans att få den extra helg. rätt. Så jämn fördelning som möjligt av 1 X 2 :or är att föredra. 19-19-18 måste det blir här. En tolvrätts-tabell se nedan. Allt handlar egentligen bara om att ha rätt placering/fördelning av 1X2:or så att man får 12-täckning även i de angränsande zonerna. Här 4 och 6. Detta system skulle bli UM 9-0 448 helgarderat. Svårt säga hur mkt det går att förbättra, om man kan nå 100% utan att lägga till extrarader. Med två Effekt-matcher skulle det kosta 448*5 = 2240 kr. Om man istället utgår från 4 av 8 U-tips springer det iväg till ungefär det dubbla. 12-rättstabell: Spoiler:
Spoiler:
|
Citat:
System [UUUUUUUUM]: Spoiler:
12-rättstabell: Spoiler:
|
Citat:
Btw, så hittade jag äntligen var man ställde in så man fick mörk bakgrund på Notepad++. Är ganska nödvändigt just nu om man ska kunna göra nåt vettigt |
Citat:
Har du gjort dessa enkelrader "för hand" eller vad gick du efter när du satte ihop dessa 56 st 1-3-6. Nu hittade jag ett gammalt inlägg jag gjort https://www.sharps.se/forums/610710-post978.html Här krävs det 160 rader eller 20 multisystem för att få 12-garanti vid 4 U-tips 20 / 56 = 35,7 %. . Känss som en gräns för vad som går att göra här. Blir då 9-0-480 med en helg. Om det sen går att göra bättre med enkelrader, det har jag faktiskt svårt att se. |
Citat:
Målet var 12:a vid sex u-tips, jag tog den första varianten jag satte ihop vilket gör att jag känner mig övertygad om att det går att förbättra. Du kan mycket väl ha rätt i att gränsen för 12:a går vid 480 rader men tolvrättschansen går lätt att påverka om man istället använder enkelrader. Ett slående exempel som gör det enkelt att se. UM9-0-480 (matematiska system enl UNA-systemsprincipen) "12-rättstabell": https://www.sharps.se/forums/610710-post978.html Kod:
U-Tips 13 12 Chans |
I väntan på det perfekta UM9-0-480???
I väntan på att någon (PowerPlay/Tord/Jonas?) lyckas med UM-9-0-480 med tolva vid 4/5/6 u-tips lägger jag upp UM9-0-528 med tolva mellan 4-6 U-tips. Jag har en variant på 480 rader som ger 85,71% till tolva vid 5.
Samtliga rader ligger vid 5 u-tippade och ger 39,28% till 13. Det är möjligt att man med samma metod eventuellt kan komma ner i 496 rader. Alternativ behålla radantalet men öka chansen till fler tolvor vid 5 U-tips. Hinner jag ska jag kolla på det i helgen. [UUUUUUUUM] 528 enkelrader: Spoiler:
"Tolvrättstabell" 4-6 U-tips: Spoiler:
|
UM10-0-1792
Jag fyller på med min variant av UM10-0
Systemet består av 1792 enkelrader (samtliga vid 5 U-tips) och ger 12:a vid 4,5 & 6 U-tips av 9. Inte alls dumt. Lägger en länk till systemet då jag inte vill lägga 1792 enkelrader här. Eventuellt går det att krympa systemet till 1728 rader men jag är osäker. Systemet https://www.mediafire.com/file/x67mi...1792a.wga/file Garantitabell ("tolvrättstabell"): Spoiler:
|
Kollade garantierna och då fanns 13 rättschans även på 6 rätt och chansen på 5 rätt var på 14,8%.
Citat:
|
Citat:
|
Ahaa då har vi förklaringen. Det finns ett system med datatipskod UM45
9-1-552 med tolvrättsgaranti vid 5-8 rätt 34,22% chans till 13 med 6 U-rätt Citat:
|
Citat:
Det verkar också finnas ett UM27. UM 6-3-64 med 18.66% chans till tretton vid 3 U. Men jag vet inte vad det har med mitt UM 10-0-1792 att göra:) |
Absolut inget. Skulle bara fråga om någon har det systemet
Citat:
|
Citat:
Edit Hade visst hört talas om det. Finns i min Blåa NSAB bok såg jag nu UM45 9-1 har jag med i den boken |
System av BEJON och finns i boken System 90 och är på 57 system. Om det blir tid över så skriver jag in det i mitt systemprogram och postar det här
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Får se om jag kan titta på det i veckan. UM 10-0-1784 "tolvrättstabell": Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
Kan titta vidare om jag har fler. |
Har inte systemet inskrivet i datorn. Kommer att skriva in det i mitt tipsprogram. Skriver in som halvgarderade så kan jag bestämma själv hur många helgarderade det ska vara när jag lämnar in systemet.
Citat:
|
Citat:
Spoiler:
Garanti: Spoiler:
|
Jag har tittat lite på UM 10-0 och är försiktigt optimistisk att radantalet bör bli 1728 om man bara lägger rader vid 5 U-Tips. Lägger man rader vid 4 & 6 vet jag inte vad radantalet blir men förmodligen lägre.
Hur jag än gör blir det 1784 rader. Jag har bestämt mig för att lägga projektet på hyllan en stund och laddar upp mitt nuvarande resultat. UM 10-0-1784, 12-garanti vid 4-5-6 U-tips vilket tydligen är bra. Länk till 1784 enkelrader: https://www.mediafire.com/file/erlx4...1784a.wga/file 9 U-helgarderade & 1 matematiskt reducerad Hel.[UUUUUUUUUM] Garantitabell (2 vinstgrupper / 12-rättstabell): Spoiler:
|
Citat:
Edit Kom på det nu när jag testade själv |
Citat:
För att nå dit måste man, om jag tänker rätt, hitta 3 st unika 0-9-30 system med raderna vid 5 U. Då har du nått det optimala; Endast 36 st 8-raders "utfyllnadssystem" kvar.Vilket skulle vara lägsta möjliga radantal med detta tillvägagångssätt. Du ligger här på 43 vilket inte är illa. I 1784-raders-systemet finns alltså 43*8=344 rader som här inte har nån annan uppgift än att täcka sig själva. Jag "roade" mig med att köra en garantiberäkning på dessa rader. De 344 raderna täcker ju drygt 25% av alla utfall vid 4 U-tips och vid 6 U-tips faktiskt drygt 50 % av totalen. Borde helt klart kunna användas bättre. När de nu ändå måste vara med. Om man tog hänsyn till dessa redan från början skulle det kanske innebära att de 3 bassystemen inte skulle behöva vara på 1440 rader alls. Men det är väl på gränsen till överkurs... Garanti: 344 "utfyllnadsrader" Spoiler:
|
Citat:
|
UM45 9-1 552 kr
WinGar: [UUUUUUUUUm] Spoiler:
Garantitabell: Spoiler:
|
UM 8-0-216
Spoiler:
|
U111 12-0 320 kr
För tippare som kräver många helgarderingar men är kass tippare :D WinGar: [UUUUUUUUUUUU] Spoiler:
|
Citat:
https://liverattning.se/stryktipset/system/2268223 samtliga spikar rätt hade givit 12 EDIT: Testar idag igen på Europa, med en extra helgardering: https://liverattning.se/europatipset/system/2268793 |
Citat:
Verkar svårt komma under 1784 rader dock, med mindre än att man gör allt av enkelrader redan från början. Använder man genomgående r-systemet 1-4-12 skulle man få 25% 13-chans och hamnar på 1512 rader :) Ska testa och se var jag hamnar. Citat:
Det är bra ju närmare mittzonstäckning man kommer, helt klart. Enda haken är att systemen blir mkt dyra med många helgarderingar. Det blir en avvägning man får göra. "Dyrare mittzonstäckning" vs "billigare men krav på fler U-rätt". |
Citat:
|
UM 10-0-1152
Spoiler:
|
UM 6-3-96
Spoiler:
Lyckas man sätta 3U så är chansen 60% på 12 rätt. |
Citat:
Jo den filen har jag laddat ner och lagt i hans egen system map :) Den hade namnet 10-0 1784a. Vad A betyder kanske han har flera olika versioner? |
UME14 10-0 1480 kr
Tror jag länkat detta system förut men orkar inte leta efter det i röran Dock ett UE system. 12 rättsgarabti mellan 3 - 8 U tecken WinGar[EEUUUUUUUU] Spoiler:
|
UE13 10-0 457 kr
Lite lustigt, det är 13 rätt på 8 U vid 0 E tecken. Borde inte vara det. Har dubbelkollat med boken och det samma där WinGar:[EEUUUUUUUU] Spoiler:
|
Citat:
6611111111111 |
Citat:
|
Hej hallå! Premiärinlägg här. Har visst varit med sen 2014, tiden springer förbi.
Jag har en snabb fråga, såg längre bak i denna tråd att någon hade R 13-0-59049 med 12-rättsgaranti, och undrar om någon har detta system/nycklar i en excel som man skulle kunna få? Eller vet vart man kan få tag i? Sen undrar jag samtidigt om det finns R10-0 till R12-0 i samma veva. Danskespil har ju R9-0-1356. Tusen tack och hoppas det i te är för mycket begärt av en ”första-gångare” ☺️ Jocke |
Citat:
De andra har jag inte ens hört talas om Kan det där 13 hela ens vara värt med dagens skitutdelningar? |
Det var BrakZen som skrev att han hade systemet på sin dator i inlägg #1304.
Jag skulle vilja ha det för att se vad man kan göra med det. Skulle inte lämna in ett system för 59k ☺️ Så rik är man inte ännu |