![]() |
För 2448kr får du 100% chans på 13 rätt vid 3-5 u rätt.
Hitta 10 kompisar och för 248kr får man ett hyfsat billigt system att köra vid löningshelgen tex. |
Citat:
Då kan ni spela 2448 rader och få 5 rader med tretton rätt vid 4 U-tips i 100% men bara 1 tretta vid 5. Blir det 600% chans till 13 då ;)? UM 6-4-2448 Kod:
|
Citat:
|
En liknande variant som jag en gång brukade utgå från i bolagsspel och lägga till matematiska halvg. efter behov.
Kunde inte hitta just denna publicerad tidigare här.Men den finns nog. UM 6-1-160 Ganska prisvärt och minsta radantalet för 2*12 vid 2-U-tips. Det teoretiskt möjliga och praktiskt möjliga sammanfaller för en gångs skull :) 50 % 13-chansen ligger vid 3-utips vilket inte är helt orimligt i alla fall. Detta skulle ge motsvarande UM 6-4-1280. med 3 halvg. System: Spoiler:
Spoiler:
|
Citat:
Men om man vill spela UM 6-4-1280 är den här varianten på 160 matematiska system att föredra. Samma garantier vid 2 och 4 U-tips med 3 gratis extra tolvor vid 3 U-tippade. System: Spoiler:
Garanti: Spoiler:
Edit Nu kanske jag hade otur när jag tänkte mitt i natten …:cry: Eventuellt blir det samma som PowerPlays UM 6-1-160 med matematiska garderingar. Har inte tillgång till dator och kan inte kolla det för tillfället. |
Förra veckan trodde jag på låg utdelning och valde system därefter. Jag satte 5 av 8 u,tips och fick 13 med u 6.2,392 som Tord bjudit på. Dessutom blev det 2 rader med 8 rätt på fullträffen. Om det hade blivit andra resultat i match 1 eller 13 skulle jag varit ensam med 9 rätt.
Den här veckan tror jag på dålig utdeling och tänker inte betala men testspelar ändå um 6.4,1280 och satsar på att utdelningen på 13 täcker insatsen . Är det någon som sett program med reducerade um system för fullträff? |
Citat:
|
Citat:
Antar att det här är ditt testspel https://tipsrader.se/rader/stryktips...280-2024-10-05. Surt att bara få 10 rätt. Hade väl blivit 11 med den missade halvgarderingen. Som jag var inne på tidigare är det tveksamt att lägga alla ägg i en korg vid 3 U-tips. Det är lätt att bländas av den höga chansen till alla rätt och glömma bort att man ska hamna där till att börja med. Dessutom kostar "50%-chansen" 50% av alla rader vid 3 U-tips. I vanlig ordning måste man titta på vilka vinster man får när man inte hamnar i "sweetspotten" och får 13. I det här fallet blev det alltså 11 rätt (med den halva rätt tippad) till en kostnad på 1280. Du kan varken få mer eller mindre än elva rätt när du hamnar där du hamnade. Sparsystemet med elvarättsgaranti kostar 144 kronor. Om man utgår från det har du 1100 rader du kan fördela vid exempelvis 2,3,4 U-tips för att höja "allarättschansen" vid dessa men ändå vara garanterad 11. När det gäller program för UM-system på fullträff var ju Bosse inne på det men det verkar inte hända mycket alls på hans front. Då får man "handknacka" system med Sharpsgar och "Windows Anteckningar". Men det går ju det också: https://i.imgur.com/Hjs1sTq.png 1 mål till i match 9 skulle innebära 9 rätt men jag vet inte om jag varit ensam med det. Fördelen är att man kan föra över 10000:-/dygn med Swish från Svenska Spel. |
Jag skulle lägga upp det i excel först.
Sedan exportera det till en textfil som SVS förstår :) Inte svårare än så :) Svaret gäller detta: https://www.sharps.se/forums/830158-post3594.html |
Citat:
https://ibb.co/x6km6Y7 https://ibb.co/kgQSvLS 65% chans vid 3u eller mer. Betala 100% för 5u känns bortkastat, hur ofta sätter man 8 "spikar" ? |
Citat:
Så här ser en "tom" garantitabell för UM 6-4 ut: Kod:
U-tips 13 12 11 10 Chans* 65% av 2560 är 1664. Hur kan då 1600 rader (64 färre) ge 65% chans vid 3u eller mer som du påstår om 1664 rader krävs för att nå 65% bara vid 3 U-tips? Nja det känns som något tankefel smugit sig in hos dig när du gjorde den uträkningen. För övrigt undrar man ju då hur garantitabellen ser ut i övrigt. Det borde gå att nå 5-6 tolvor eller mer i minimigaranti vid 3 U-tips på det radantalet. Tittar du 6 poster ovanför denna har du ett exempel på 1280 rader som ger 4 tolvor vid 3 & 4 u-tips och 2 tolvor vid 2. Det med ett system som jag inte tyckte var något särskilt. Men som vi sett tidigare brukar inte datorgenererade system klara av att optimera vinstchanser på det viset. |
Tjoho . Efter lite mindre än ett år blev jag tillslut insläppt på sharps :)
Först måste jag tacka alla i tråden då jag lärt mig väldigt mycket . När jag ansökte så hade jag mängder med frågor om hur ni tänkte och hur alla system fungerande . Tyvärr har jag glömt bort vad jag funderade över . Och tror inte att jag har tid att utveckla det vidare , om nån skulle vilja ha koden som finns på tipzer.se och utveckla det vidare så skickar jag gärna koden . Tror att jag ska ta bort alla r och u system så att sidan blir lättare att förstå för dom som inte förstår och dom är många gånger fler än dom fattar nånting . Men som sagt om nån vill ta över koden så skicka gärna ett meddelande här eller på på kontakten på tipzer . |
#3493 Detta är ett riktigt bra system ni har fått till. Finns det möjlighet att öka procenten på 13 rätt vid 4u till någonstans mellan 23 och 33% och behålla 12 rättsgarantin och hålla sig under 3000kr? UM 8-3 är ett riktigt bra systemspel.
|
Citat:
Med dubbelt radantal blir 13-rätts chansen 25%. Vill man göra det enkelt för sig kan man lösa uppgiften med matematiska rader men då blir minimigarantin lidande. Jag tror att det här systemet finns någonstans i tråden men jag lägger upp det (igen?). UM 8-3-2240 matematiska kuponger: Spoiler:
Garanti Spoiler:
|
UM 8-3
Ja den där ser riktigt bra ut också, UM 8-3 passar perfekt med 4u enligt mig då man oftast sätter ungefär hälften av dem 8 hela. Och bra kunna få upp 13 rättsprocenten lite. Tack!
|
Här kommer en annan variant på UM 8-3-2240 med 25% chans vid 4 U-tips som jag inte riktigt får till.
Med minst 2 x 12 rätt vid 4 & 5 U-tips blir det "bara" 80,35% till 12:a vid 3 hur jag än vänder och vrider på det. Jag börjar tro att det inte låter sig göras men om det är möjligt kanske PowerPlay kan skruva till det. Med 2240 enkelrader är det enklast att ladda ner systemet vilket kan göras här: https://www.mediafire.com/file/9zp27...-2240.wga/file Garanti: Spoiler:
|
Väldigt intressant tråd detta och hög nivå.
Jag lyckades komma in på mitt gamla konto här 15 år efter att jag registrerade mig, så på tiden att göra ett första inlägg. Det verkar som om filerna på mediafire i början på tråden har löpt ut, är det möjligen någon som sitter på Tords sammanställning i excel som han postade i inlägg #1966 på sida 136? (Jag kan inte citera pga för få poster). Jag kan göra ett litet bidrag till tråden med en gedigen systemöversikt som går att "köpa" gratis på Katlas för nedladdning som pdf. https://katlas.dk/index.php?route=product/product&product_id=75" Har dock inte studerat något system närmare men jag kan se likheter med en del som har postats här i tråden, så jag tänkte använda listan för att bocka av och utvärdera om några andra verkar intressanta nog för att göra ett kompletterande köp. |
Citat:
|
post för att få länka #1
|
post för att få länka #2
|
Citat:
www.transfernow.net/dl/20250207BmnEv7S8 Hittade förövrigt Tords fina sammanställning i excel av systemen som listats i tråden, minns inte exakt vart jag hittade den var men runt sida 180 har jag för mig, kan lägga upp den på nytt: www.transfernow.net/dl/20250207E8rrlN6d dom här länkarna gäller bara 7 dagar på transfernow dock.. Men finns många gamla godbitar i den här tråden, jag vet inte om mediafire har en gräns på 5 år (?) för kan vara svårt att ta hem filer i början av tråden men ungefär halvvägs in börjar det gå bra |
Citat:
|
@Skog
Denna nya länk kan hjälpa dig att samla in system. Länken följer här: https://www.mediafire.com/file/z8dgp...06-16.rar/file Hälsningar Butragino |
Citat:
|
@Skog
Jag har laddat ner en annan fil från min PC nr 2 - den är från november 2023 och borde vara den du hänvisar till. Prova den här nya länken: http://https://www.mediafire.com/file/jj9049s6rq2595w/SHARPS_SYSTEM_2023-11-19.rar/file Din samling är nu uppdaterad! Hälsningar Butragino :hattenav: |
#3616 Tack Brakzen! Den där ser ännu bättre ut och bra med 2 st 12:or på 4u och 5u. Går det att lägga till några rader istället så 12 rätts blir 100% på 3u?
|
Citat:
|
Helvete vad åren går, ser att tråden lever, kanske inte riktigt som den gjorde. Vilka har haft framgång med systemen postad i tråden? Själv spelar jag väldigt sporadiskt, då ett reducerat 8-2-288 där jag väljer villkoren på dem fyra första helgarderingarna. Dvs, 1121, 1XX2 etc.
|
Citat:
UE 8-0-1100 Spoiler:
Spoiler:
|
Tord den gamle busen, otroligt länge sedan jag hade kontakt med han. Hoppas allt är ok.
Ang TT så har jag genom åren kört ett U6-0-233 alla rätt vid 3-6U som jag byggt ut till ett UM6-1-466. Har även kört U7-0-379 alla rätt vid 4-7U. Ett som jag tänkte testa var U8-0-577 men där var alla rätt vid 5-8U så jag hoppade det men kanske ska testa nu när jag tänker på det.. Hoppas vinsterna fortsätter :yes: Citat:
|
Angående Tord
Det verkar inte vara så bra med Tord. Han har fåt en förvaltare dit hans post skickas.
Min gissning är att han har mist synen och måste ha hjälp med det praktiska hemma. |
Citat:
|
Det är hit Tords post går
Särskild Adress C/O-adress: Förvaltarenheten Eva Berglund Gatuadress: Södra Varvsgatan 19 Postadress: 593 31 Västervik Ett av hans senare inlägg så skriver han att ynen blir sämre Heh, jag orkar knappt inte bry mig om tipset längre och har inte ens torrspelat på ett bra tag nu. Min syn börjar gå bakåt och bli sämre igen. Allt känns så meningslöst faktiskt |
Söker ett bra TT system, runt 50% är väl schysst!
Är det någon ide att bygga TT på ABC ? |
Citat:
Jag vet inte om det här kan vara nåt intressant. Det är Tords UE 7-0-300 som finns på s. 121 i tråden, vilket bygger på Lanos U 5-0-60 strax innan. Med 50% vid 2-3 av 5 U så är systemet är rätt billigt, men man ska då även sätta en spik och minst 1 E-tecken. För 8 rätt på TT behövs dessutom lite tur så att de 50% lägger sig rätt... UE 7-0-300 Spoiler:
Garanti: Spoiler:
|
Tråkigt att höra om Tord, denna tråds skapare.
Har även bidragit med effektiva tips att omvandla rader, kopiera från Bosses garantiberäkningsprogram in i Excel osv.. tacksam för det. Kör just nu med ett UME-4-5-100 där det går att hamna vettigt med lite tur. För några veckor sen fick jag ca 1200kr på 11 rätt, förra helgen 150kr på 3*10r, så mer än insats åter och extrarunda på söndagen utan resultat. Nöter denna 1 gång/vecka tillsvidare, ork och framförallt tid finns ej att köra bolag på SvS. Kanske får jag upp ångan en dag och kan uppdatera ikapp stora system-mappen med allt som kommit sedan senaste filen. |
ang: Dbet etc
Finns det inga program för bla dbet och videoslots super8, super12, dvs supertipset.
Eller ska man envist fortsätta med copema och textfiler bara. |
Citat:
Kod:
11Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
– verkar ha Super13, Super12 och Super8 med färgkrav och garantiberäkning direkt i webbläsaren. |