Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-16, 18:38   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 0
Standard

Funderingar?!


Hej, Flippen här.

Fick tips om denna sidan av en polare som sa att "detta är inte som alla andra". Men ju mer jag läser inläggen så är detta ju exakt samma som typ alla andra.

- ALLA VILL FÖRKLARA "OBJEKT" MED LOGIK. ?!

Det ni glömde att skriva i spelskolan är att det finns ingen logik i sportsbetting.
(En apa kan förklara för en annan apa att Tottenham är bättre än Hull t.e.x.)

Jag kan också se "spott & spe" åt Holms håll - jag håller med men inte på samma sätt. - killen tjänar grova pengar på affilates och sånt. Men han är faktiskt duktig på sport. Jag måste ge honom det. Men att inte föra LOGG över sina spel och bara slå sig för bröstet när de sitter är halvt harakiri.

Jag älskar dock tonen på sportbettingforums och kommer nog aldrig att sluta läsa dem, men jag blir mörkrädd när jag läser vad folk rekar och vad de satsar.

Jag lever inte på sportspel men jag har detta som hobby ungefär 12 timmar av 24. Jag brukar heller inte lämna offentliga rekar, men skulle det visa sig att detta blir en sida att räkna med så kanske..kanske. Jag går dock ungefär 17 % upp på bara Svenska Spels utbud/ år. Där förlorar medelsvensson ca: 30 % av sin kassa per år.

Jag skulle kunna skriva en roman, men jag lutar mig tillbaka och avvaktar läget.

Fortsätt jobba, här finns potential.
/ Flippen
Flippen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 19:16   #2
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Om man inte ska basera sina rekar eller diskussioner på logik, så på vad då? "Jag känner på mig att Barca vinner ikväll", "Min katt tror på AIK"...?

Klart att alla sportsbettingforum i viss mån liknar varandra, skillnaden mellan Sharps och RoK är väl främst stämningen, och den är nog så viktig!

Du får hemskt gärna reka om du håller den nivån, men varför inte byta bolag om du är "semipro" och lägger så mycket tid på bettingen? Det är ju en omedelbar jätteboost...
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 19:45   #3
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flippen Visa inlägg
Hej, Flippen här.

Fick tips om denna sidan av en polare som sa att "detta är inte som alla andra". Men ju mer jag läser inläggen så är detta ju exakt samma som typ alla andra.

- ALLA VILL FÖRKLARA "OBJEKT" MED LOGIK. ?!

Det ni glömde att skriva i spelskolan är att det finns ingen logik i sportsbetting.
(En apa kan förklara för en annan apa att Tottenham är bättre än Hull t.e.x.)

Jag kan också se "spott & spe" åt Holms håll - jag håller med men inte på samma sätt. - killen tjänar grova pengar på affilates och sånt. Men han är faktiskt duktig på sport. Jag måste ge honom det. Men att inte föra LOGG över sina spel och bara slå sig för bröstet när de sitter är halvt harakiri.
Du ser ingen logik bakom betting och du ger creds till en rekare som går konsistent minus.



[edit] Menar du allvar?
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"

Senast redigerad av iCash den 2010-01-16 klockan 20:15. Anledning: edit
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 20:26   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vi ville ha en sida som är fri från en massa affiliatelänkar och tramsare som Holms.
En sida där allt finns på samma ställe som du kunde läsa på framsidan, Live chat, Spreadsheet, community. En samlingsplats helt enkelt för alla som är intresserade av betting. Vi hittade inget motsvarande amerikanska sbr nämligen.

Att spelskolan är skriven på ett enkelt sätt är för att majoriteten av våra läsare inte är semi-pro/elit. Att börja gå in direkt på marknader, rörelser, limiteringar etc såg vi inte som ett alternativ.

Att bli duktig tar tid, det tar tid att lära känna mönster i LM/RLM, det tar tid att lära sig hantera sin BR utan att tilta. Alla vi har börjat från grunden, alla vi har haft dyra misstag som vi tagit lärdom utav, alla vi har gjort dumma livebets på hörnor och nästan martingale'at. Skottat en kassa när man nästan gulat och kommit back on track igen. Att ligga +ev direkt från start är väldigt få som lyckas, iaf när det kommer till sportsbetting då oddssättarna är vassa.

Visst hade vi kunnat lägga oss på en helt annan nivå direkt från början, en nivå där vi kör invite-only för våra kontakter och dessa i sin tur bjuder in sina. Ett forum helt på engelska, en exklusiv del där dyrbar information utbyts utan en massa nybörjare på. Men vi valde att gå den andra vägen. Vi ville även dela med oss av vår kunskap inom ämnet. Det är en stor djungel där ute. Många, främst yngre intresserar sig alltmer mer för spel och gambling, tanken här är att de ska kunna ha allt samlat på samma ställe. Att inte lallare som holms ska gå och tjäna pengar på att majoriteten av hans läsare backar.
Att den stora skaran folk ska veta att det finns affiliateavtal samt hur mycket vissa bloggare kan tjäna på en sån sak. De ska även veta varför dessamrekar vissa speciella matcher.

Boone håller även på att skriva en artikel om detta med affiliate, vad det går ut på osv.

Grunden till allt är att kunna hantera sin spelkassa och spela kontrollerat. Det är det vi bakom sidan kommer att försöka lära ut. För det är den viktigaste delen, att inte gula sin rulle. Att lära sig värdera spel tar längre tid.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 21:44   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 0
Standard

Ouch, jag menade inte att trampa folk på tårna här, verkligen inte. Jag gillar bettingforum utan affilate-länkar, det ger ett vi mot dom intryck som jag helt instämmer med.
Olof86: Tror du verkligen jag bara kör SS? Jag tog exemplet för att de flesta newbies lägger minst tripplar upp till tiolingar där. Och slår sig på bröstet när 1 trippel till 10 GGR sitter efter 679 försök.
Icash: Holms kan sport mer än genomsnittet menar jag, dock är han ingen bättre punter för det, då det konsekvent saknas redovisning, insatsnivåer & värderingar ETC.
KP:Håller helt enkelt med, alla skall vara välkomna men en pekpinne på rekar som "Gnaget bara vinner, United är ju bara kassa, Angola kan inte detta med fotboll"

Kan skriva en artikel om Logik/Slumpen när jag har tid och lust om det finns intresse.

Sorry om jag lackade någon..
/ F
Flippen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 22:58   #6
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flippen Visa inlägg
Sorry om jag lackade någon..
/ F
Det är chill, här får alla ha sin mening och tycka och tänka exakt vad man vill
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 23:20   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag förstår din poäng faktiskt. Sånna rekar håller hus hemma i dagboksavdelningen egentligen. En person oinsatt i sporten får inte ut någon sådan information om denne ska rygga. Sedan har du trendbettare, är ett lag 11-1 när de spelar på en lördag medans en påfågel står mitt i deras arena så köper dom det. Egentligen ingen komplett rek heller för mig som ligger på en annan nivå heller. Men då går vi lite ifrån ordet rekommendering's innebörd.

Styrkan i ett forum som detta är den stora spridningen, de REK'ar som jag skulle klassa som riktiga rekar och som jag kan tänka mig att rygga blint faktiskt är de som för de mesta ligger under Övriga sporter. Personerna där har bra/stora kunskaper om just den unika sporten, i vissa fall större än oddssättarna själva. Men då bolagen ändå gör en plusaffär så bryr de sig inte på dessa mindre marknader, där har vi övertaget.
Att gemene man här ska reka något med Barcelona i en CL-match är inte direkt "beat-the-oddsmaker". Dock kan man inte förneka dom att göra sin röst hörd och rekommendera ett spel på dom. Folk gillar helt enkelt att spela på populära matcher. Väldigt knappast att de har ett övertag mot oddssättarna där utan sitter spelet så beror det främst på att de favorittippade laget har vunnit sin match med X mål.

Inget nageltrång här inte, alla har en åsikt Bara lufta på dessa. Den ende som inte tål kritik är Holms som raderar inlägg när några av hans läsare kritiserar honom.
Fanns någon som förde stats på hans spel innan och la ut dom under hans sida, tog inte lång tid tills de inläggen försvann.

Vi väntar tills vår spreadsheet kommer igång. Där kommer vi följa dessa bloggare/affiliateraggare för att alla ska se det svart på vitt. Visar de att de går plus kommer vi såklart rekommendera spel på dom. Men eftersom vi redan vet att de inte är vinnande så är det enda rätta att fadea alt avstå alla spel som dessa sätter fingret på.

Hur som helst, kul att du hitta hit. Aktiv som inaktiv så är det vi mot bolagen ändå.
Vårat hat mot Holm är pga hans hyckleri då han är på bolagens sida för att få så hög avkastning som möjligt på sina medlemmar samt hans naiva sätt att inte kunna ta kritik och det du nämnde med att slå sig själv på bröstet.

Holms kan absolut ingenting om betting i djupare benämning. Han kan absolut ingenting om hur många punkter odds justeras vid olika tendenser, hur olika marknader förhåller sig till varandra. Varför man asian hcp -1,5 ger ett annorlunda odds än trevägs hcp -1 (trots att det är samma spel) osv osv. Han är bara en sportintresserad kille som läser alla möjliga nyhetskällor. Därför kan han mycket om namn/lag/historik kring lag. Att sedan kunna tjäna pengar på sportsbetting är en annan historia.

Detta kan bli hur långt som helst egentligen, men vi förstår nog varandra så jag får väl avsluta mitt inlägg med:
Vem är
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 23:34   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

KP: Hur lär man sig de djupare delarna av betting? Vart finns informationen att hämta liksom?

Ska man bli vinnande så måste man ju uppenbarligen veta mycket mycket mer än vad jag gör iaf.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td