Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-04, 00:22   #16
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Är det inte som i förra programmet att du ställer dig i systemeditorn och högerklickar?
Finns inget där vad jag kunde se
Vet inte heller hur man använder blockfunktionen. Kanske nåt jag missat?

Senast redigerad av Tord den 2021-01-04 klockan 00:42.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 00:49   #17
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3457
Standard

Inte helt lätt att begripa, man måste testa runt lite.
Om du först läser in säg 0-7-16 och omedelbart därefter 4-0-9 kommer det upp en frågeruta. Du kan då välja att multiplicera systemen med varandra.
Då kommer du in i en annan meny där du kan placera ut systemen i block och sätta villkor.
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 01:16   #18
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Inte helt lätt att begripa, man måste testa runt lite.
Om du först läser in säg 0-7-16 och omedelbart därefter 4-0-9 kommer det upp en frågeruta. Du kan då välja att multiplicera systemen med varandra.
Då kommer du in i en annan meny där du kan placera ut systemen i block och sätta villkor.
Ok, men måste inte hela vara först?
Finns ett annat sätt också om man konstruerar ett system själv. Man slår in raderna i block 1 sedan trycker man på knappen block 2 och gör den andra halvan. Tror det funkar så. För det vart två block i alla fall
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 02:45   #19
 
powerplays avatar
 
Reg.datum: feb 2018
Inlägg: 327
Sharp$: 433
Standard

Kul med en ny version !

Jag fattar det så att den vanliga ordningen gäller , alltså EeUuMm, men bara inom varje enskilt block. Dessa är helt fristående från varandra. Precis som det är tänkt.

++ Stämmer, "högerklicksmenyn" på editorn saknar det praktiska "gör om från 1X2 X2.. till 123..." - alternativet.
++ ett "klistra in" är också en bra standardfunktion. (slippa tangentbordet)
++ I dialogrutan "öppna" bör alternativet .txt som " filtyp " finnas med.
Eller kanske alla filtyper som är textbaserade.
Annars försvinner poängen med att kunna konvertera system med 1X2..X2.. om man ändå inte kan läsa in dom...

fortsättning följer...

Senast redigerad av powerplay den 2021-01-04 klockan 02:46.
powerplay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 02:56   #20
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Förut så hände att editorn försvann och det öppnades ingen ny när jag valde att ladda in ett system vilket det gjorde i WinGar. Hittade dock under Inställningar i menyn -> Visa fönster -> Systemeditor m.m.

Det jag inte vet vad det är än är Spara rader från tabell och Beräkna från fil. Den sista trodde jag var från egna rader fil
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 15:13   #21
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Vad gör jag för fel?


Har tankat ner och testat nya wingar men det är något konstigt. Jag skriver in 4 U hel, 1 block och räknar garanti. Det blir samma som i gamla wingar. Skriver in 3 u halv och räknar garanti, verkar också stämma.

Men om jag skriver in 4 hel & 3 för jag olika tabeller i SharpsGar och wingar.

I övrigt håller jag med föregående talare om textfiler och möjlighet till att snabbt göra om tecken. "Klistra in" med högerklick skulle också vara trevligt.

Senast redigerad av BrakZen den 2021-01-04 klockan 15:15.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 16:51   #22
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

VARNING Fatal bug i SharpsGar!!!


Först de goda nyheterna.....

Jag viste inte att det var någon mer än jag som läste in textfiler och gör om från 1x2 -till 1,2,3... så jag skippade funktionen - läggs till iom att fler önskar det.

Högerklick är ju självklart - fixas.

Så de mindre goda nyheterna. Brakzen har inte gjort fel.

Det verkar bli konstigt när man blandar Hel och Halvgardearde U (och E?) -tips. M-garderade verkar fungera.

I bästa fall har jag sluntit på någon tangent vid kodningen och kan hitta vart ganska snabbt. I värsta fall har jag minnesläckor i programmet orsakade av dålig kod eller fel i kompilatorn.

Det bästa i det läget är att skriva om garantiberäkningen för U & E.... vilket tar någon dag. Börjar förhoppningsvis felsöka under helgen.

I övrigt skrivs garderingarna in som tidigare,
Block 1 [EeUuMm] Block 2 [EeUuMm] Block 3 [EeUuMm] Block 4[EeUuMm], i separata block som PowerPlay
påpekat och Tord gjort ser jag i värdens längsta tråd om reducerade system https://www.sharps.se/forums/729980-post2370.html
Eftersom systemet innehåller både U-hel & U-halv i samma block måste den där tabellen tas med en "nypa salt".

Edit:

Tror jag har lyckats spåra felet ett steg närmare.
Det blir fel om man blandar E-Hel och E-Halv, eller U-Hel och U-Halv i samma block.
Delar man upp dem i 2 block verkar det stämma. Dvs ex U-hel i block 1 och U-halv i block 2. Någon som har lust/ork att kolla mot något system?

Använd m a o ord programmet sparsamt men fortsätt gärna rapportera buggar. Som sagt var släng inte bort WinGar riktigt ännu!

Återkommer,
Bosse

Senast redigerad av BosseEk den 2021-01-04 klockan 18:21.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 20:53   #23
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Ok nu tror jag att det ser bra ut


Efter en lång stunds letande hittade jag en bug. Förhoppningsvis den som innebar problemen med helgard och halvgarderade i samma block. Har testat det på 1 (ett) system och det fungerade.

Lagt till funktioner:
Klistra in med högerklick
Gör om 1x 1x2 till 4 7 osv högerklick
Läs in textfiler
Läs in svenskaspels textfil. Filen görs om automtiskt till wingar.

Här är länken till nedladdning: https://www.mediafire.com/file/csxsr...2_0_2.exe/file

Testa gärna och återkoppla!
/Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 22:39   #24
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Först de goda nyheterna.....

Jag viste inte att det var någon mer än jag som läste in textfiler och gör om från 1x2 -till 1,2,3... så jag skippade funktionen - läggs till iom att fler önskar det.

Högerklick är ju självklart - fixas.

Så de mindre goda nyheterna. Brakzen har inte gjort fel.

Det verkar bli konstigt när man blandar Hel och Halvgardearde U (och E?) -tips. M-garderade verkar fungera.

I bästa fall har jag sluntit på någon tangent vid kodningen och kan hitta vart ganska snabbt. I värsta fall har jag minnesläckor i programmet orsakade av dålig kod eller fel i kompilatorn.

Det bästa i det läget är att skriva om garantiberäkningen för U & E.... vilket tar någon dag. Börjar förhoppningsvis felsöka under helgen.

I övrigt skrivs garderingarna in som tidigare,
Block 1 [EeUuMm] Block 2 [EeUuMm] Block 3 [EeUuMm] Block 4[EeUuMm], i separata block som PowerPlay
påpekat och Tord gjort ser jag i värdens längsta tråd om reducerade system https://www.sharps.se/forums/729980-post2370.html
Eftersom systemet innehåller både U-hel & U-halv i samma block måste den där tabellen tas med en "nypa salt".

Edit:

Tror jag har lyckats spåra felet ett steg närmare.
Det blir fel om man blandar E-Hel och E-Halv, eller U-Hel och U-Halv i samma block.
Delar man upp dem i 2 block verkar det stämma. Dvs ex U-hel i block 1 och U-halv i block 2. Någon som har lust/ork att kolla mot något system?

Använd m a o ord programmet sparsamt men fortsätt gärna rapportera buggar. Som sagt var släng inte bort WinGar riktigt ännu!

Återkommer,
Bosse
Jag slänger inte bort någon version, allt från StrykGar som kom ut först till SharpsGar som den heter nu. Har allt på mediafire som backup ifall HD kraschen skulle vara framme

Senast redigerad av Tord den 2021-01-04 klockan 22:45.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 23:00   #25
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3457
Standard

Hej!
Först Bosse, tack för ditt program!
Känner igen det där med att pula med saker under julledigheten
I Wingarprogrammet fanns funktionen ¨Systeminformation¨ där man fick upp systemen i 1x2-format.
Finns den i Sharpsgar? Hittar den inte i så fall.
Mycket användbar när man skall dubbelkolla sina system eller vill flytta tillbaka rader till andra program för vidare bearbetning.
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-04, 23:06   #26
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Hej!
Först Bosse, tack för ditt program!
Känner igen det där med att pula med saker under julledigheten
I Wingarprogrammet fanns funktionen ¨Systeminformation¨ där man fick upp systemen i 1x2-format.
Finns den i Sharpsgar? Hittar den inte i så fall.
Mycket användbar när man skall dubbelkolla sina system eller vill flytta tillbaka rader till andra program för vidare bearbetning.
Saknar den funktionen också. Där kunde man se teckenfördelningen som är användbart om man ska felsöka i systemet. Man kan ju skriva fel ibland

@Bosse
En liten miss när man importerar egnarader filer. Mycket bra att den konverterar automatiskt dock. Du glömde göra så att titelraden Europatipset eller Stryktipset inte försvinner som den gjorde i WinGar och då kan inte programmet beräkna systemet om man inte raderar den manuellt.

Ett förtslag också att SharpsGar raderar spikarna från systemet (alternativt att man kunde välja att ställa in det i Inställningar). Dom behövs ju inte när man ska beräkna garantin. Jag brukar aldrig ta med spikarna när jag skapar system

Senast redigerad av Tord den 2021-01-04 klockan 23:40.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 04:59   #27
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Hakan Tittar på systeminfo till helgen.
Tord Tack för tipset om Europa/Stryktips-texten. Fixar det.

När jag fixat "systeminfo" skall jag titta på att ta bort säkra matcher. Borde vara en enkel sak att få till.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 16:57   #28
 
powerplays avatar
 
Reg.datum: feb 2018
Inlägg: 327
Sharp$: 433
Standard

Ytterligare lite feedback:

Detta är petitesser i sammanhanget men...

+ När det gäller radeditorn specifikt råkade jag notera att vid markering av text/rader, som man ofta gör från vänster till höger, så "försvinner" denna om du drar hela markeringen raden ut till höger. Om man skippar sista raden/tecknet fungerar det, likaså fungerar det av någon anledning markera tvärtom från höger till vänster.

Det sker alltså nåt konstigt när markeringen inkluderar tecknen längst till höger
Jag tänker på detta för jag använder ofta kopiera och klistra in.
Sen vet jag inte om man egentligen behöver övriga vanliga editorfunktioner som kopiera, kliipp ut , markera allt osv. Det finns ju ändå genom tangentbordet.

+ möjligheten att ändra font i garantitabellen som fanns tidigare var bra .
powerplay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 17:50   #29
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Ytterligare lite feedback:

Detta är petitesser i sammanhanget men...

+ När det gäller radeditorn specifikt råkade jag notera att vid markering av text/rader, som man ofta gör från vänster till höger, så "försvinner" denna om du drar hela markeringen raden ut till höger. Om man skippar sista raden/tecknet fungerar det, likaså fungerar det av någon anledning markera tvärtom från höger till vänster.

Det sker alltså nåt konstigt när markeringen inkluderar tecknen längst till höger
Jag tänker på detta för jag använder ofta kopiera och klistra in.
Sen vet jag inte om man egentligen behöver övriga vanliga editorfunktioner som kopiera, kliipp ut , markera allt osv. Det finns ju ändå genom tangentbordet.

+ möjligheten att ändra font i garantitabellen som fanns tidigare var bra .
Inga synpunkter är för små, det är trots allt vi som skall använda programmet. Lägger dessa till ToDo-listan, har någon timme över nu och kör igång. Börjar med Hakans och Tords önskningar.

Markeringsstrulet är irriterande och ska bara bort. När man klickar på en tomrad skall markören flytta sig till match 1, måste ha med det att göra och bör kunna fixas rätt snabbt.

Ordnar så att man kan ändra font i tabellen. Tänk bara på att visa fonter inte har ett "fixed" avstånd mellan tecken. Siffran 3 är bredare än 1 osv, tabellerna kan se "skeva" ut med vissa fonter. Men det ser man ju direkt och kan ändra till annan font i så fall.

Åtekommer,
Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 18:02   #30
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Ytterligare lite feedback:

Detta är petitesser i sammanhanget men...

+ När det gäller radeditorn specifikt råkade jag notera att vid markering av text/rader, som man ofta gör från vänster till höger, så "försvinner" denna om du drar hela markeringen raden ut till höger. Om man skippar sista raden/tecknet fungerar det, likaså fungerar det av någon anledning markera tvärtom från höger till vänster.

Det sker alltså nåt konstigt när markeringen inkluderar tecknen längst till höger
Jag tänker på detta för jag använder ofta kopiera och klistra in.
Sen vet jag inte om man egentligen behöver övriga vanliga editorfunktioner som kopiera, kliipp ut , markera allt osv. Det finns ju ändå genom tangentbordet.

+ möjligheten att ändra font i garantitabellen som fanns tidigare var bra .
Tycker att garantitabellen såg allmänt bättre ut i WinGar över lag, men det är mer skönhetsfel egentligen.

Jag brukar editera mina garantitabbeller t ex att procent siffrorna blev som en båge i vissa typer tabeller där utfallssiffrorna är ganska höga i mitten av tabbellen som den nedan. Bara skönhets fel där med.

Kod:
U-Tips    13    12    11    10     Chans
-------------------------------------------------------
10         1    20   180   800      1/1      100%

9          1    20   156   584     20/20      100%

8          1    20   132   368    100/180      55,55%
           1    14    96   338     80/180      100%

7          1    14    72   266    800/960      83,33%
           -     3    39   229    160/960      100%

6          1     8    48   164   1600/3360      47,61%
           -     3    39   157   1600/3360      95,23%
           -     -     6    76    160/3360      100%


Jag personligen har alltid använt tangentbordet för att markera och kopierat så för min del spelar det ingen röll, men alla jobbar ju olika

En sak till jag önskar men det får Bosse själv avgöra om han vill lägga in. Det är om man har ett system i t.ex har ett system i stående format i Excel så man kan lägga raderna ner. så man slapp att skriva in allt en gång till liggande, men som sagt det får Bosse själv avgöra om han vill fixa det

Tvärt om går ganska lätt genom Systeminformationen i WinGar

Senast redigerad av Tord den 2021-01-05 klockan 18:04.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td