Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-09, 14:31   #61
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

@Bosse

Helt rätt Bosse, nya buggar I rutan Beräkna teckefördelningssystem finns det bara 0 att välja på där man ska ställa in Min:0 Max:0

Edit:
När man räknade ut systemet som vanligt först så kom siffrorna fram. Ska man beräkna systemet två gånger alltså? Först som vanligt och sedan Beräkna teckefördelningssystem?

Senast redigerad av Tord den 2021-01-09 klockan 14:41.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 14:39   #62
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
@Bosse

Helt rätt Bosse, nya buggar I rutan Beräkna teckefördelningssystem finns det bara 0 att välja på där man ska ställa in Min:0 Max:0
Det låter som att du inte fyllt i några garderingar i ramen (E-hel/U-hel/M-hel/ -Halv). Max är i princip = antal garderingar så om det inte finns några garderingar är max=0. Max 2:or = antalet garderingar - antalet halvgarderingar.


Läs in exempelvis MT6-0-60 och tala om att det är 6 M-hel (om det inte redan står):


Då borde det se ut så här:


Och tabellen:


@ Tord skrev Edit:
När man räknade ut systemet som vanligt först så kom siffrorna fram. Ska man beräkna systemet två gånger alltså? Först som vanligt och sedan Beräkna teckefördelningssystem?

Nej det ska räcka att räkna tabellen en gång.
1.Läs (eller skriv in system)
2. Fyll i antal hel/halv i editorn som vanligt.
3. Välj Beräkna teckenfördelning
4. Välj Min/Max om du vill begränsa antalet 1/X/2
5. Tryck Räkna.


/Bosse

Senast redigerad av BosseEk den 2021-01-09 klockan 14:52.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 14:45   #63
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Det låter som att du inte fyllt i några garderingar i ramen (E-hel/U-hel/M-hel/ -Halv). Max är=antal garderingar så om det inte finns några garderingar är max=0.
/Bosse
Jo det gjorde jag. Ska testa igen

Edit:
Ok, nu fanns siffrorna där. Hör av mig om det återuppstår

Jag tror inte jag stängde Min: Max: rutan när jag uppdaterade (fyllde i 9 M garderingar på första sidan) Funkar nu i alla fall

Senast redigerad av Tord den 2021-01-09 klockan 15:08.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 15:06   #64
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Jo det gjorde jag. Ska testa igen

Edit:
Ok, nu fanns siffrorna där. Hör av mig om det återuppstår

Jag tror jag inte stängde rutan när jag uppdaterade (fyllde i 9 M garderingar på första sidan) Funkar nu i alla fall
Ja det kan stämma att det inte går. Lite som att lämna in ett system på Stryktipset och ändra antalet garderingar när matcherna är spelade
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 15:51   #65
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Du gjorde ett bra jobb med TS/MT systemen. Nu slipper man tonvis med filer i program mappen
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 17:08   #66
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Du gjorde ett bra jobb med TS/MT systemen. Nu slipper man tonvis med filer i program mappen
Nja jag vet inte, jag är inte helt nöjd. Även om det är bättre så är det inte särskilt bra. Men jag tror att jag stannar där, ingen funktion som kommer att användas i någon större utsträckning ändå tror jag.

/Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-09, 17:34   #67
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Nja jag vet inte, jag är inte helt nöjd. Även om det är bättre så är det inte särskilt bra. Men jag tror att jag stannar där, ingen funktion som kommer att användas i någon större utsträckning ändå tror jag.

/Bosse
Tror inte såna system är så attraktiva
9-0-0, 0-9-0, 0-0-9 har jag sett i vissa system. Väldigt liten chans med andra ord. Tror det fanns 4-4-1, 4-1-4, 1-4-4 också i samma system, men att sätta 13 rätt på de 3 första fördelningarna är ju idiotiskt
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 03:57   #68
 
powerplays avatar
 
Reg.datum: feb 2018
Inlägg: 327
Sharp$: 433
Standard

** feedback **

Jag har en fundering beträffande inforutan som är till höger om editorn.
Den kan göras mer tydlig genom att bara visa info för de block som för tillfället används.

Kan bli en otydlighetskänsla om allt visas permanent fastän ofta 3 block ändå är 0.
Dessa rader behöver då inte vara med i rutan överhuvudtaget.


WinGar vs SharpsGar (WinGar 2)
Jag räknade ut garantin på ett stort enkelradssystem och märkte att det "gamla" WinGar gjorde denna beräkning snabbare.
Jag är säker på att du har svaret/svaren på varför ?
powerplay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 05:15   #69
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
** feedback **

Jag har en fundering beträffande inforutan som är till höger om editorn.
Den kan göras mer tydlig genom att bara visa info för de block som för tillfället används.

Kan bli en otydlighetskänsla om allt visas permanent fastän ofta 3 block ändå är 0.
Dessa rader behöver då inte vara med i rutan överhuvudtaget.


WinGar vs SharpsGar (WinGar 2)
Jag räknade ut garantin på ett stort enkelradssystem och märkte att det "gamla" WinGar gjorde denna beräkning snabbare.
Jag är säker på att du har svaret/svaren på varför ?
Jag tycker också att SharpsGar känns söligare. Jag har dock inte kollat tiden. Ska kanske göra det med UE110 10-2 27132 kr systemet som är det största jag har. Finns det nåt tidtagningsprogram för datorn?

Hittade denna https://vclock.com/stopwatch/ som jag ska prova

Edit:
Blir lite spilltid då det tar någon sekund att flytta muspekaren mellan beräkningsknappen och att starta tidtagningsuret

Resultat:
SharpsGar 2.0.5B 04:20 min för att räkna ut UE110 10-2 27132 kr systemet
WinGar 0.12 01:44 min för samma system

Ganska mycket med andra ord

Senast redigerad av Tord den 2021-01-13 klockan 05:52.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 10:35   #70
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

PowerPlay och Tord tack för feedback. Om jag hinner ska jag titta på det i helgen.
/Bosse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tord (+50)
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 17:56   #71
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Version 2.0.5c

* Ändrat system/blockinformationen enl PowerPlays önskemål

* Tord vill ha senaste inlästa filnamnet i Garantitabell. Under Inställningar kan man välja detta (eller senast sparade / inget filnamn).

* Garantiberäkningen är rappare. I WinGar verkar det som att jag inte lät Windows ta resurser i anspråk. Programmet kunde nå 100% processorutnyttjande och programmet slutade svara när beräkningen pågick. I version 2.0.5b pågick beräkningen i bakgrunden och blev därför onödigt långsam.

I version 2.0.5c är det ett mellanting, Windows får resurser men beräkningen tar det som behövs. Vissa system räknas snabbare i 2.0.5c än i WinGar andra något långsammare. Det har bl a med hur raderna genereras i block att göra samt att SharpsGar räknar 13 vinstgrupper istället för max 6.

Under inställningar kan man välja att låta garantiberäkningen få alla resurser genom att bocka i "Ge garantiberäkningen företräde i Windows". Hastighetsskillnaden blir inte enorm men precis som i WinGar kan det upplevas som att programmet hänger sig med det alternativet. Det är därför inte valt som default och jag upplever inte att tidsvinsten är värt det.



Lägger upp programmet: https://www.mediafire.com/file/0kauq...r205c.exe/file

med tillhörande konfigurationsfil:https://www.mediafire.com/file/qvl6k...psGar.cfg/file

/Bosse
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tord (+50), BrakZen (+50), powerplay (+50)

Senast redigerad av BosseEk den 2021-01-16 klockan 17:57.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 21:10   #72
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Version 2.0.5c

* Ändrat system/blockinformationen enl PowerPlays önskemål

* Tord vill ha senaste inlästa filnamnet i Garantitabell. Under Inställningar kan man välja detta (eller senast sparade / inget filnamn).

* Garantiberäkningen är rappare. I WinGar verkar det som att jag inte lät Windows ta resurser i anspråk. Programmet kunde nå 100% processorutnyttjande och programmet slutade svara när beräkningen pågick. I version 2.0.5b pågick beräkningen i bakgrunden och blev därför onödigt långsam.

I version 2.0.5c är det ett mellanting, Windows får resurser men beräkningen tar det som behövs. Vissa system räknas snabbare i 2.0.5c än i WinGar andra något långsammare. Det har bl a med hur raderna genereras i block att göra samt att SharpsGar räknar 13 vinstgrupper istället för max 6.

Under inställningar kan man välja att låta garantiberäkningen få alla resurser genom att bocka i "Ge garantiberäkningen företräde i Windows". Hastighetsskillnaden blir inte enorm men precis som i WinGar kan det upplevas som att programmet hänger sig med det alternativet. Det är därför inte valt som default och jag upplever inte att tidsvinsten är värt det.



Lägger upp programmet: https://www.mediafire.com/file/0kauq...r205c.exe/file

med tillhörande konfigurationsfil:https://www.mediafire.com/file/qvl6k...psGar.cfg/file

/Bosse
Testade hastigheten nu ~02:05 med UE 10-2 27132 kr systemet mot 04:20 innan. Inte lika snabbt som WinGar men avsevärt bättre än innan
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-16, 22:08   #73
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Version 2.0.5c

* Ändrat system/blockinformationen enl PowerPlays önskemål

* Tord vill ha senaste inlästa filnamnet i Garantitabell. Under Inställningar kan man välja detta (eller senast sparade / inget filnamn).

* Garantiberäkningen är rappare. I WinGar verkar det som att jag inte lät Windows ta resurser i anspråk. Programmet kunde nå 100% processorutnyttjande och programmet slutade svara när beräkningen pågick. I version 2.0.5b pågick beräkningen i bakgrunden och blev därför onödigt långsam.

I version 2.0.5c är det ett mellanting, Windows får resurser men beräkningen tar det som behövs. Vissa system räknas snabbare i 2.0.5c än i WinGar andra något långsammare. Det har bl a med hur raderna genereras i block att göra samt att SharpsGar räknar 13 vinstgrupper istället för max 6.

Under inställningar kan man välja att låta garantiberäkningen få alla resurser genom att bocka i "Ge garantiberäkningen företräde i Windows". Hastighetsskillnaden blir inte enorm men precis som i WinGar kan det upplevas som att programmet hänger sig med det alternativet. Det är därför inte valt som default och jag upplever inte att tidsvinsten är värt det.



Lägger upp programmet: https://www.mediafire.com/file/0kauq...r205c.exe/file

med tillhörande konfigurationsfil:https://www.mediafire.com/file/qvl6k...psGar.cfg/file

/Bosse

Även jag kan rapportera att programmet känns piggare!
Det här blir ett bra program. Tack!
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-20, 01:02   #74
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Den här rutan är retar mig ganska rejält (fanns ingen sånt i WinGar då man skrev in antalet garderingar)


Om man ska labba lite med systemet man håller på med och vill kanske byta från hel till halvgardering och det är väldigt många garderingar

Nedan så skulle jag byta ut två hela mot halva i detta 12 hela systemet
Ville inte nollställa alla insällningar för en sån liten sak. Man kan ju bara ändra en inställning i taget. Det enda är att sänka hela först och öka halva efteråt

En sak skulle vara bra att den varnar när man börjar beräkna garantin, men inte mitt under ändringen


Senast redigerad av Tord den 2021-01-20 klockan 01:05.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 09:16   #75
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Den här rutan är retar mig ganska rejält (fanns ingen sånt i WinGar då man skrev in antalet garderingar)


Om man ska labba lite med systemet man håller på med och vill kanske byta från hel till halvgardering och det är väldigt många garderingar

Nedan så skulle jag byta ut två hela mot halva i detta 12 hela systemet
Ville inte nollställa alla insällningar för en sån liten sak. Man kan ju bara ändra en inställning i taget. Det enda är att sänka hela först och öka halva efteråt

En sak skulle vara bra att den varnar när man börjar beräkna garantin, men inte mitt under ändringen

Ok ska titta på en annan lösning. Garderingsantalet styr saker som inte syns. Är dessa fler än 13 kan man få mystiska fel ("minnesfel") men det behöver ju iofs inte betyda att "errorrutan" visas varje gång man överskrider tretton matcher.

Kommer förmodligen att skriva en separat del för att garantiberäkna 1 block, liknande det som fanns i WinGar. Har upplevt att beräkningen i vissa fall fortfarande blir plågsamt långsam. Flerblocksgarantierna kommer inte att skrivas om i detta läge. Blocksystem verkar inte bli någon hit och jag köper argumenten. Blocksystemen som funnits sedan tidigare har ju heller inte rosat marknaden direkt. Jag vill nog dessutom hellre börja titta på ett program för att skapa inlämning av systemen "SharpsGar2SvenskaSpel".

Helgen är fullbokad, gör de förändringar jag hinner med vilket tyvärr inte kommer att bli så mycket.

Återkommer
/Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td