Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-16, 13:02   #1
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Intressant med ny travrankningsapplikation?


Som jag skrev i https://www.sharps.se/forums/68197-post132.html har jag börjat på att skapa en webapplication för travrankning. Tanken är att plocka det bästa från RRR, jokersystemet och abcranken. Priset är tänkt att vara lägre än något av dem.

1. Förslag om önskemål och ideér tas gärna emot.

2. Vad skulle denna tjänst vara värd för en helårsbetalning?

3. Finns det en marknad för en sådan tjänst?

4. Skulle du kunna tänka dig betala för den?
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 11:48   #2
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tvivlar dessutom på din förmåga att landa ett sånt projekt efter att ha läst din tråd "EV+ på trisslotter".
Jag tycker LosKrikon verkar vara en friskt fläkt.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 13:06   #3
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tvivlar dessutom på din förmåga att landa ett sånt projekt efter att ha läst din tråd "EV+ på trisslotter".
LOL, det var ju bara ett tankeexperiment, det är ju "tänkarhörnan" det här.

Jag har sysslat med systemspel sen jag gick på mellanstadiet, har fem års universitetsstudier inom datalogi och matematik bland annat. Har dessutom jobbat som systemutvecklare med inriktning på webapplikationer. Men du är ju fri att tro vad du vill.

När det kommer till att "lära sig ett nytt gränssnitt" så är det ju inte direkt så att man spenderar flera timmar att "lära" sig något sådant. Jag tror merparten av de som är smarta nog att välja reducerade systemspel kommer att förstå hur man gör direkt. Jokersystemet är ju till exempel inte känt för sitt interface. Det är ju ruggigt dåligt från användbarhetssynvikel sett. Att det dessutom innehåller massa skräpfunktionalitet som gör det till bloatware gör ju inte saken bättre. Dessutom är det ett normalt program, inte en webapplikation, vilket gör att man måste hålla på med uppgraderingar, inställningar av firewall osv. Mycket strul för ingenting.

Skulle ingen annan vara intresserad av en sån tjänst så använder jag den gärna själv allafall, kostar mig inget att köra den på min lokala burk.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 14:19   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tvivlar inte på dina kunskaper, de verkar det inte vara några fel på (av vad jag kan se med mina begränsade kunskaper om statistik/systemutveckling/programmering).

Om du vill ha ett svar på vilken funktionalitet från en potentiell kund, har jokersystemet för tillfället, så kan jag väl säga att det enda jag egentligen använder för tillfället är enkla utgångsreduceringar och fippla runt utgångarna och lägga till och dra ifrån här och där (som man kan göra "manuellt" också, bara att det är lite jobbigare). Visst kan man kalla det bloatware för jag tror inte det är många som använder sig av mer än en tredjedel av funktionerna. En sak som jag tyckte var jättebra med Joker när jag provade det första gången var kommentarerna om hur hästarna gått i de senaste starterna. Har inte tittat på det sedan dess, är man seriös kollar man lopparkivet istället. Det första du bör ha i åtanke är att man kommer att ha startlistorna framme samtidigt som man sitter med programmet. Tänker man på det borde man kunna undvika att lägga till onödiga funktioner.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 14:30   #5
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

I mitt app just nu (vinnare enbart) så utgår man hela tiden från startlistan och har den framme hela tiden och kan sen klicka på hästar/kuskar/tränarens namn för statistik. Har dock inte bestämt om man bara ska se ett lopp i taget eller alla samtidigt, eller kanske välja. På en modern monitor får alla plats på bredden allafall. Jag gillar inte Jokersystemets små kvadratiska boxar där knappt nått får plats. Då kör jag hellre åt "pappershållet" som det ser ut om man hämtar programet från nån spelbutik. Även om man inte behöver ha det exakt så. Kommentarbox kommer att finnas både på lopp och hästar, kuskar och tränare.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 16:49   #6
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Jag tycker LosKrikon verkar vara en friskt fläkt.
Tack, jag gillar att tänka "outside the box". Jag har många gånger gjort "det omöjliga", och självklart misslyckats också med det. Men då har jag allafall lärt mig något och inte bara sagt "det går inte..." som är inställningen de flesta har.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 17:06   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 830
Standard

Låter intressant!
Ryssfemman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:35   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Du har inga bra program på poker?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 22:02   #9
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag hade egna script (betting och reload) och program till poker (iPoker och Prima) då när det begav sig ja. Men med tanke på hur ofta de ändar loggar osv så lär de inte funka så bra nu utan att fixas först.

Först utgick det från iPoker betpot scriptet där jag la till och ändrade flera saker (postade förändringar på 2+2) sen byggde jag om hela scriptet till mitt eget. Flera förslag jag gjort till PT2 implemeterades ockås, även bugrapporteringar som jag gjorde fixades till. Så jag var skapligt aktiv när jag spelade (2004-2008).
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 07:44   #10
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Hej

Varför inte göra ett program för brittisk galopp!

Det säljs massor av skräpsystem på nätet men mig veterligen har ingen skapat den ultimata mjukvaran ännu. Rent logiskt borde det ju gå att ladda ner alla tänkbara parametrar i en stor databas och sedan låta datorn tugga igenom alla kombinationer tills den kommer på det ultimata spelsystemet. Hoppas att du eller någon annan försöker.

MVH/
Anders Larsson
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 08:06   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Hej!
Är det någonting i den här stilen du hade tänkt dig.

http://www.johoney.se/V751.jpg

(ändra sista siffran för att se nästa lopp)

Kör med Excel och gör beräkningar på kilometer tider.

Har plockat många högoddsare med detta.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 10:33   #12
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Kul att någon har försökt.

Det går att lägga in så många parametrar att det blir svårt att överblicka. som t.ex hur banorna ser ut, väder när sprang hästen senast och med vilken jockey.

Det finns ett program där man kan ladda ner alla lopp ifrån internet med de vanligaste parametrarna men det går inte att förädla urvalet i det programmet.

Jag var tidigare medlem på www.sportstrading.se och där fanns ideer om att försöka göra någon databas över engelsk galopp men det kom aldrig längre än till tanken och nu verkar den siten ha dött ut helt.

MVH/
Anders
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 11:26   #13
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Hej!
Är det någonting i den här stilen du hade tänkt dig.
Nja, jag har tänkt mig nått mer i stil med RRR tanken är att man ska kunna både automatranka (enligt analys från gamla lopp) och manuellt ranka, vilket inte är svårt. Altså att man kan ändra rankningsparametrarna manuellt. Sen behöver man ju såklart inte använda sig av rankning alls om man inte vill det.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 14:06   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är klart att det kanske går att fuska med lotterna men min poäng är att det är olagligt och ohederligt, släpp det nu och gå vidare.

Jag kom precis på en grej som åtminstone jag skulle vilja ha, och det är en sida där man kan lista sina bevakningar och som automatiskt uppdaterar sig för att visa nästa start för respektive häst. Borde vara en relativt enkel sak att fixa för den som kan. Travnet har en liknande tjänst, men jag gillar inte upplägget med att man får mejl många dagar i förväg. Jag vet inte hur stor efterfrågan på det här är, men alla som är något seriösa med travliret har nog en eller annan form av "bevaknings-system" om så bara en lista i huvudet.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 19:43   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

OT rensat, håll er till topic. Diskussion om trisslotter har ni i den andra tråden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td