Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-22, 13:48   #16
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Livebetting på fotboll är underbart, tror att man måste ha en bra förståelse för spelet, taktiken och lära sig tyda spelet så att man vet när man ska lägga ett bet. Kan hålla med om att oddset på live inte alltid är det bästa men man kan göra pengar på det helt klart. Man har också en matchbild och man behöver inte visualisera den, vilket jag tycker är skönt.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 19:34   #17
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag brukar livea en hel del, men då följer jag inte matchen via tv utan är på plats.
U21 är roligast eftersom bolagen aldrig har koll där. Du får igenom mer under live än före matchstart. Dessutom är det som du säger svårare att bli limiterad om man spelar live.
Hur ofta ser du matcher på plats under ett år?

Tycker du inte att man ofta hittar värden på TV-sända matcher?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 20:32   #18
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Hur ofta ser du matcher på plats under ett år?

Tycker du inte att man ofta hittar värden på TV-sända matcher?
TV-sända matcher är betydligt bättre cappade. Det sitter flera oddssättare som ser matchbilden även då och därmed har de tillgång till mer information samt synvinklar.

De man ska undvika speciellt är de matcher som sänds utav spelbolagen själva på sidan. Dessa har mycket högre omsättning än andra och därmed även mer utstuderade eftersom de lockar fler torskar.

Jag brukar se mellan 0-2 matcher i veckan beroende på hur upptagen jag är med jobb etc. Något enstaka gång har det blivit 3 men då beror det på vädret.

Tycker det är svårare att cappa större matcher, men det säger sig självt. Informationen jag har tillgång till är en bråkdel av bolagens information såvida jag inte blivit tipsad om något i en lokal liga.

Nu i vinter kommer det bara bli bandybesök, dock lider jag av problem där och det är limiterade konton som limiteras av annat (tex RAS). Blir tuffare och tuffare för varje säsong.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 20:38   #19
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Upp till 2 matcher i veckan? Det var inte dåligt...

Med tanke på hur kunnig du verkar vara, KP, så måste jag säga att du hyser en kraftigt överdriven respekt för spelbolagens oddssättare.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 21:01   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Upp till 2 matcher i veckan? Det var inte dåligt...

Med tanke på hur kunnig du verkar vara, KP, så måste jag säga att du hyser en kraftigt överdriven respekt för spelbolagens oddssättare.
Det måste du göra då liveutbudets återbetalningsprocent är lägre (1.90 - 1.90 och i många fall 1.85 - 1.85).

Grejen är att tvsända matcher inte följer oddsmallarna blint utan dessa justeras mycket oftare än icke tvsända matcher. I de senare fallen så använder de samma mall till allt och beroende på de siffror som kommer in genom rapportören så knappas nya odds fram. Väldigt sällan de har någon mänsklig som går in och kör över mallen.
Däremot i de tvsända är de själva sina rapportörer, de justerar oftare än annars. Därför är även insatsnivåerna högre pga den lägre risk de tar.

Har du sett Johannes Nilssons video om oddsmallar och hur man läser marknaden?
http://braodds.com/movies/JohannesNi...dsakademin.flv
Om inte gör det! Gäller er andra med.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 21:42   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

På matchodds brukar dom flesta bolag bara kika på Betfair/asien och sen dra av sin andel. Både lättjobbat och tryggt. Någon med annan erfarenhet?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 22:15   #22
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
På matchodds brukar dom flesta bolag bara kika på Betfair/asien och sen dra av sin andel. Både lättjobbat och tryggt. Någon med annan erfarenhet?
Som tur är kan man ju spela annat än 1X2 och ö/u 2,5. Om man nu ska hålla sig till fotboll överhuvudtaget.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 22:19   #23
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
På matchodds brukar dom flesta bolag bara kika på Betfair/asien och sen dra av sin andel
Inte allt för troligt...
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td