Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-21, 09:58   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

livebetting kontra vanlig betting


Jag har inte sett många trådar om livebetting här inne på sharps vilket kanske beror på att det är meningslöst att reka livespel. Själv tycker jag livebetting är toppen och drar in ca 40-45% av mina årliga vinster på livespel.

Hur mycket av er omsättning respektive vinst kommer från livespel? Vilka sporter spelar ni helst på? Vilka typer av spel?

Mina favoriter är fotboll och tennis men även basket är rätt givande.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 10:05   #2
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Kör faktiskt en hel del livebetting själv men skulle säga att det till 95% gäller fotboll, nåt ströspel kan ju komma om man ser nåt intressant när man råkar vara inne. Oftast är det väl antal kort, antal hörnor eller vilket lag som gör nästa mål som brukar vara dom vanligaste spelen.

Sedan gör man väl sig skyldig i bland till att betta på spel som man inte själv kan se eller följa men det händer inte alltför ofta.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 10:05   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag är sjukt bra på livebetting när det gäller fotboll, sedan spelar jag bort allt på tennis live : (
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 10:20   #4
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

samma här med fotboll kontra tennis. Allt man tjänar in på fotbollen försvinner på tennisen.

Denna månaden beslöt jag mig att sluta med tennisen ett tag. Tro fan att fotbollen går åt fanderns nu.
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 11:06   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jag är sjukt bra på livebetting när det gäller fotboll, sedan spelar jag bort allt på tennis live : (
Haha, för mig är det lite tvärtom även om jag blivit bättre på fotboll på sistonde.

Vad spelar du på i fotboll? Mest 1X2 och o/u eller mest specialspel? Kör du vilka ligor som helst eller några utvalda?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 11:22   #6
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kör bara live, så - 100%.
Fotbollen går bäst just nu och tennisen börjar dra ihop sig för året.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 12:03   #7
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Många stora fiskar håller sig ifrån just livebetting för att limitsen ofta är små, det är lätt att bli limiterad samt att utbetalningsprocenten från spelbolagen är markant mycket lägre så det gäller att ha ännu bättre koll än pregame.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 12:11   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Haha, för mig är det lite tvärtom även om jag blivit bättre på fotboll på sistonde.

Vad spelar du på i fotboll? Mest 1X2 och o/u eller mest specialspel? Kör du vilka ligor som helst eller några utvalda?
Jag är grym på momentum så det är nästa mål som gäller för mig :P
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 22:48   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Många stora fiskar håller sig ifrån just livebetting för att limitsen ofta är små, det är lätt att bli limiterad samt att utbetalningsprocenten från spelbolagen är markant mycket lägre så det gäller att ha ännu bättre koll än pregame.
Nu livebettar jag aldrig US sports men en återbetalning på 93% eller så är inte speciellt svårt att vinna pengar på, det är svårare att sätta odds live eftersom man måste kunna "läsa" matchen.

Limit är sällan under 2000kr på t ex fotboll och tennis och med tanke på att man kan lägga samma spel flera gånger (förutom på bwin) skulle jag vilja säga att "nöjesbolagen" är betydligt mer användbara för livebetting än för vanlig betting om man spelar stora summor.

Vad gäller limitering tar det faktiskt betydligt längre tid att bli limiterad om man enbart kör live än om man bara kör vanlig betting. Det är iaf min bestämda uppfattning och jag har kört i många år.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 06:12   #10
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Vad gäller limitering tar det faktiskt betydligt längre tid att bli limiterad om man enbart kör live än om man bara kör vanlig betting. Det är iaf min bestämda uppfattning och jag har kört i många år.
Stämmer nog bra det, då limiteringar ofta sker p.g.a att du slår closing line.
Har succèfullt spelat 2nd halfs i NCAAB, då starters Vs. bänk är väldigt lukrativ.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 06:18   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag brukar livea en hel del, men då följer jag inte matchen via tv utan är på plats.
U21 är roligast eftersom bolagen aldrig har koll där. Du får igenom mer under live än före matchstart. Dessutom är det som du säger svårare att bli limiterad om man spelar live. Precis som du säger Chris, kan man även spela igen trots sin maxlimit efter bara någon minut.

Finns otroligt många faktorer att tänka på dock när man är på en match som inte många gör och som inte syns på TV utan enbart på plats. Men det tar tid att lära sig, tex i U21, titta på motståndarnas bänk. Alltförofta har de bara med sig 1-3 spelare i bänken. Detta gäller egentligen alla sporter.
Startlistorna brukar släppas på nätet 1-2timmar före start. Inte ens asien har koll på dom och det är därför oddsen svänger en del före start just pga erfarna spelare har sett startlistan och spelat därefter. Ställer ett juniorlag upp med 7st A-lagspelare så blir även matchbilden därefter.

En annan grej är titta på linan i olika sporter (speedway, basket, handboll, i NBA är linorna skarpa som faaan) före start och skriv upp den. När du ser att ena laget kanske fått en kanonstart så ökar linan på motståndarna. Det är då du ska kliva in på motståndarna, för du sitter på en kanonlina som sällan täcks upp av hemmalaget när matchen är färdigspelad. Då den alltförofta slutar inom ramen av vad den cappats vid av oddssättarna.

Om ett lag trycker på som fan ska man inte spela nästa mål (brukar vara lågt odds), olika i olika fall och svårt att dra något generellt här utan man får bedömma bilden själv MEN risken för ett baklängesmål i fotboll är för stor och man har lärt sig av sina misstag. Inga EV+ här inte.

Summa sumarum, ska man livea ska man göra det på en icke tvsänd match eller som bolagen själva sänder. För de dom sänder har de hård koll på och dessutom fler som följer.
Däremot när de skickar iväg dessa 2 kineser till en randommatch i Sverige så är de beroende utav deras rapportering och matchbild. De har oddsmallar de följer och korrigerar oddsen efter vad som rapporteras in. Dessa kineser har sällan bättre koll än dig själv då de knappt kan språket. Det du ska se till är att slå deras mallar och det är inte så svårt.


och för att slippa frågan i framtiden, nej du kan inte spela nästa mål av ett lag om du är på matchen och tror du hinner få igenom spelet före de låser. Ingen idé att chansa heller för rätt som det är blir målet bortdömt pga offside. Då sitter du där med ett spel du inte vill ha
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 09:27   #12
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Jag tycker livebetting är lättare än pre med den enkla anledningen att det inte krävs lika mycket jobb, därmed inte sagt att det inte behövs någon kunskap.

Tyvärr fokuserar alltför många spelbolag och även spelare på MÅL vilket inte är de allra lättaste, som KP nämnde med baklängesmålen. Bollen är rund och mycket kan hända, det är inte alltid det bästa laget eller det laget med mest bollinnehav som vinner, det är ofta väldigt små marginaler som avgör.

Annat är det med hörnor,kort,offside,inkast,skott OSV
Dessa marknader går sällan efter matchbild utan på förhandsfavorit och kan ibland vara riktigt skeva. Givetvis är bollen rund i dessa marknader också men oddsen är inte alltid lika igenomtänkta enligt mina erfarenheter.

Om man har bra tålamod framförallt så kan detta vara en riktig guldgruva

Senast redigerad av bulle den 2010-10-22 klockan 09:33.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 10:21   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ett exempel på hörnspelel igår. Napoli hade 3-0 efter första. En tafatt, trevande halvlek. I andra kan man ju ofta förvänta sig att det öppnar upp sig aningen. Tidigt i andra låg linan på 7.5 @ 2.00. Skulle precis hugga när jag slogs av delay, oddset sjönk kraftigt och linan gick upp till 9.

Jag väntade ner linan till 8.5 och 8e hörnan kom i 79e eller så, tyvärr föll inga fler hörnor trots flera möjligheter.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 12:53   #14
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ett exempel på hörnspelel igår. Napoli hade 3-0 efter första. En tafatt, trevande halvlek. I andra kan man ju ofta förvänta sig att det öppnar upp sig aningen. Tidigt i andra låg linan på 7.5 @ 2.00. Skulle precis hugga när jag slogs av delay, oddset sjönk kraftigt och linan gick upp till 9.

Jag väntade ner linan till 8.5 och 8e hörnan kom i 79e eller så, tyvärr föll inga fler hörnor trots flera möjligheter.
Haha, jag la faktiskt ett spel på över 9 i mitten av andra halvlek. Ett dumt spel, linan hade gått upp för mycket.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 13:01   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Haha, jag la faktiskt ett spel på över 9 i mitten av andra halvlek. Ett dumt spel, linan hade gått upp för mycket.
Ja 9 var väl lite väl högt, men Napoli dansade ju på linjen ett par tre gånger i sista 3-4 + stopptid. Linan på 7.5 var defentivt för låg även om den bara gick precis över.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td