Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-21, 14:57   #31
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar Visa inlägg
Har redan tagit ut mitt grundbelopp och lite till så även om hela bankrullen ryker ligger jag plus. Det ger ett enormt lugn, då vad jag än gör så spelar jag inte bort något jag inte har råd att förlora.
Det där tycker jag också ger en enorm psykologisk fördel att bara lira med vinstpengar. De "förluster" jag har svårast att ta är när jag i själva verket vinner men inte fått igenom det jag velat. Jag var sent ute idag och givetvis hinner inte tradaren godkänna mitt bet och jag sitter och hoppas på att sampdoria inte ska vinna med två mål trots att jag vinner en ganska bra sudd.. Det känns på något vis som att jag utnyttjar en vinst på fel objekt om nån fattar vad jag menar? Som att normalfördelningen kommer straffa mig i nån annan match med full bet-storlek (fast jag vet att normalfördelningen på de spel jag inte fått igenom allt på kommer göra samma sak).
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 07:14   #32
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Att hantera förluster tillhör en bettares tråkiga vardag. Mår man dåligt över förlusterna är det ett tecken på att man lirar med för höga insatser.
Jag vet att jag klarar av att visa positiva siffror på betting, jag litar på mig själv och pengarna finns. MEN största problemet är att jag klarar inte av att hantera förluster på rätt sätt. Även om jag överdrev en smula i mitt tidigare inlägg så ligger det en del sanning i det. Det har till och med min granne fått erfara som upprepade gånger fått utstå diverse otrevliga uttalanden genom väggarna.

Alla vet att man inte kan visa 100%iga siffror dag ut och dag in men ibland känns det tungt. Jag försöker bita i det sura äpplet och gå vidare. Saken är den att jag egentligen länge legat på samma insatsnivå hela tiden. Det är dock först på senare tid man egentligen börjat respektera pengars värde och det är här problem uppstår. Att spela för "vinstpengar" hjälper ytterst lite i sammanhanget om jag ska vara ärlig.

Detta psykologiska spel gör mig galen.

bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 09:51   #33
 
skolmatsals avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 354
Standard

Jag är helt ointresserad av sporten och matcherna. Jag skiter egentligen i hur det går i den enskilda matchen sålänge jag vet att jag går plus i slutändan. Har plockat ut min insats+lite till och lirar således på vinstpengar, något som hjälper.

Min aktieportfölj har bra mycket större rörelser sett i rena pengar mätt, men där är jag långsiktig och oroar mig inte heller. Mitt bästa tips är helt enkelt att se på saken långsiktigt och att såfort man bokfört så skiter man i matchen tills det är dags att rätta.
Förlust för dagen? Trist, men ingen katastrof om man är långsiktig.

Sen ska man ju alltid se till att utvärdera sitt spela med jämna mellanrum, och kolla så att ryggar etc. är lönsamma på lång sikt. Bara för att cappern går bra så innebär inte det att man själv har lönsamhet, sänkta odds och missade linor kan göra stor skillnad...


Sammanfattning för de som inte orkar läsa

Man ska tänka långsiktigt.
skolmatsal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td