Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-25, 09:20   #16
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Själv tror jag inte på otur. Tur är när förberedelse möter tillfälle, de som är förberädda kommer därför verka ha tur. Tror man på tur så kan man hålla sig till lotto lika gärna.
Det dä stämmer ju inte riktigt, finns alltid slumpmoment på kort sikt som kan kallas tur/otur. Även om det inte går att skylla på oturen för att du är en förlorande spelare så finns det ju alltid spel där du var rätt ute men där bollen är rund, domaren full, linjemannen blind och gräset halt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 10:08   #17
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jo, men var man "rätt ute" så spelar ju resultatet ingen roll alls.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 10:13   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Jo, men var man "rätt ute" så spelar ju resultatet ingen roll alls.
Nej inte i långa loppet, men det är ju fortfarande en del i ämnet. Nämligen hur man hanterar förluster.

Som CW skrev "om det beror på otur, svälj det", det är ju ett tips på hur man hanterar förluster som ämnet lyder.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 10:34   #19
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Men vad jag ville säga var att man inte ska tro på "tur" och "otur" alls.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 10:38   #20
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Men vad jag ville säga var att man inte ska tro på "tur" och "otur" alls.
Det är ju upp till var och än att välja, slumpen är en faktor som måste finnas med i beräkningarna. Sett över tiden så spelar slumpen ingen roll om du är vinnande eller förlorande för du kommer förbli detsamma, men vid perioder av slump i form av otur så är det jobbigt för vissa att hantera.

TS berörde ämnet hur man hanterar förluster, vissa klarar av att inte se tur/otur som en faktor och rycker på axlarna åt det. Jag har blivit bättre på det, men är fortfarande svag psykiskt på så sätt att vid långa streaks av rött så spelar jag sämre.

Edit: eller åtminstone fegare
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 11:22   #21
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Om man har rimliga insatser och har koll på sitt spelande som man tycker att man har nu svider inte förlusterna lika mycket, försöker mest analysera vad som gått snett om man varit rätt ute eller om det var något man missat. Men förr kunde man nästan gå in i en depression om det gick dåligt. Baseball är dock överjävligt när det ser bra ut fram till nionde inningen så gör någon sopa ett misstag så har man följt en seg matchjävel utan att tjäna något på det. Då blir man bara matt i hela kroppen
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 12:03   #22
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En vanlig förlustdag på några % av rullen är inte några problem.
Det är när man tryckt fel eller trott på något för mycket och förlorat flera veckors jobb det börjar tära på en. Det händer ju iaf några gånger varje år.
Brukar ta ledigt några dagar och börja om på ny kula. det känns för tråkigt att hoppa på nästa match enligt plan och försöka vinna tillbaka en bråkdel av förlusten.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 17:32   #23
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Att hantera förluster tillhör en bettares tråkiga vardag. Mår man dåligt över förlusterna är det ett tecken på att man lirar med för höga insatser.

Själv struntar jag i att följa utvecklingen när spelet är lagt och läser av alla resultat dagen därpå.

Det är också viktigt att inte bli girig alt. byxis vid flyt/oflyt. Det är så lätt att börja manipulera med insatsnivåerna. Där är det enda som gäller. Dicipin, dicipin, dicipin.

Något som kan vara nog så jävligt att klara av.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 17:38   #24
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg

Själv struntar jag i att följa utvecklingen när spelet är lagt och läser av alla resultat dagen därpå.
Beundrar verkligen förmågan att inte följa matcherna... Visst det är enkelt när man ska ut med polarna, spela fotboll eller vad som helst men är jag hemma mellan väggarna så äre omöjligt för mig att inte ha livescore igång.. tragiskt men sant..
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 01:20   #25
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Både Loskirkon och RobinD har ju rätt, det finns varken tur eller otur, det finns bara negativ och positiv varians.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 00:01   #26
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Promenera med jycken löser överlag några världsproblem per år
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 01:01   #27
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Ut med hunden en runda brukar hjälpa och så det klassiska.. Sängen - sova - vakna - nya tag!
__________________
NHL ÄR INTE LOTTO!

[§2.01 länk borttagen /admin]
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 06:24   #28
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag brukar knulla och svära nuförtiden, förbanna KP går också bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alibaba (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 10:18   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 2


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej Sharps,

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

Tänkvärt på ämnet.

Alibaba

alibaba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 12:40   #30
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

För att tjäna pengar på betting i längden MÅSTE man kunna hantera rätt rejäla förluster, jag mår konstigt nog alltid bra och känner att "nu gör jag rätt" när jag inte blir upprörd för att jag har förlorat. Å andra sidan blir jag väldigt glad när jag vinner. Varför inte alltid se spelandet från den ljusa sidan liksom?

Att flatbetta, samt aldrig betta på fler än 5 matcher per dag är något som hjälpt mig att behålla kontrollen över min BR på ett effektivt sätt.

Sen spelar jag med vad som ses som pissummor för de flesta här, så det har väl en aning att göra med det. Men i teorin funkar det ju lika.

Har redan tagit ut mitt grundbelopp och lite till så även om hela bankrullen ryker ligger jag plus. Det ger ett enormt lugn, då vad jag än gör så spelar jag inte bort något jag inte har råd att förlora.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td