Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-29, 23:14   #46
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar Visa inlägg
Frågan är ju vad som är ett överodds. Det är ju väldigt objektivt egentligen. Jag menar, måste ett bet gå in för att det ska vara ett överodds, eller måste laget spela bättre än oddset? Vad är i så fall "bättre än oddset"?

Jag är helt med på teorin bakom överodds, men jag tror att överodds finns egentligen överallt, beroende på vilken vinkel man har som capper. Det allra viktigaste är nog att följa sin vinkel och se på alla matcher på samma sätt, om man vill hitta samma sorts överodds.

Alltså: Om man har en bra vinkel på vad man vill betta på, kan ALLA odds vara överodds. Även om man förlorar det, tar man igen det på merparten av sina bets.

En aning luddigt men iallafall. Om man är en rekare och inte en ryggare tror jag att det är vinstgivande att inte ha för stort område man rekar i, utan ha stenkoll på den lilla nisch man har. Det enkla konceptet om kvalitét framför kvantitet.

Summerat: Det finns så löjligt många faktorer som påverkar en idrottsmatch att man bör inrikta sig på några och se oddsen efter dessa, aldrig någonsin byta "glasögon".




Känner mig ungefär lika konkret som Thomas Di Leva för tillfället... men jag står för mina ord!
Pilen på flashback han menade på att ett överodds det var alltid på laget som vann, för han hävdade att det rätta oddset på det vinnade laget naturligvis var 1,00 gånger pengarna, och allt över 1,00 var ett överodds på vinnarlaget nu var ju Pilen en ironiker av stora mått, men ändå ett intressant sätt att se på saken.

Hur som helst tror jag mig ha funnit världens bästa överodds. Kruxet är bara det att jag nog som bäst lever trettio-femtio år till, men kolla den här artikeln i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle8198804.ab.

I artikeln menar de på att det finns inte en chans att Aik kommer möta Luleå i en eventuell finalserie, och så hänvisar de till att ett spelbolag (nordicbet) ger 1000 gånger pengar på att det kommer att ske.

Fast jag funderar så här att nog måste ske oftare än 1/1000 att de som leder en serie i hockey i november månad, eventuellt får möta en nykomling i en finalserie.

Har ingen statistik på det, men ta Öster på sextiotalet de vann SM-guld (allsvenskan fotboll) som nykomlingar. Nu är förvisso inte fotboll hockey, men ändå. Jag fattar inte att de gör en sådan artikel i en spelbilaga, för det måste ske oftare än en på tusen att scenariot att en serieledare i november kommer få möta en nykomling i en finalserie, (är det någon som vågar sätta emot?).

Det är tråkigt att man inte kommer leva i åtminstone 999 år till, för jag hade lätt då satt tusen kronor varje år på det scenariot, och iskallt räknat med att gå på plus.

Så istället kommer jag (om jag skulle spela), spela emot det scenariot (om jag skulle spela), och oddset skulle typ bara ligga på 1,001 eller sämre, ett riktigt underodds tycker jag, men troligtvis för den som inte har flera hundra år på sig ett lönsamt alternativt.

Ahh, nu for jag ut i tankarnas värld, men jag bara tycker att det är en urusel artikel av aftonbladet spelbilaga, för fan tusen gånger pengarna på det scenariot är fasiken inte dåligt tror jag, för jag tror ju att sker betydligt oftare än en gång per hundra år att en serieledare (ishockey, bandy, innebandy, handboll med fler idrotter) i november månad får möta en nykomling i en final, så till tusen gånger pengarna ett kanonspel helt enkelt, bara man har flera liv på sig.

Senast redigerad av Skurk den 2010-11-29 klockan 23:44.
Skurk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 02:55   #47
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Jag kommer ihåg att jag läste en speldagbok? av pilen för ett bra tag sedan, säkert den tråden ni syftar på nu. Kom ihåg att han tryckte in livebets på lag som ledde med 2-0 till typ 1.01 och självklart åkte på en nit efter ett tag. Länk till tråden skulle uppskattas!
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 10:45   #48
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jag kommer ihåg att jag läste en speldagbok? av pilen för ett bra tag sedan, säkert den tråden ni syftar på nu. Kom ihåg att han tryckte in livebets på lag som ledde med 2-0 till typ 1.01 och självklart åkte på en nit efter ett tag. Länk till tråden skulle uppskattas!
https://www.flashback.org/t463054
Skurk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 12:03   #49
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Jag har letat efter den här ett tag, tur att kaffet hade svalnat lite annars hade jag bränt halsen. Haha
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td