Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-12, 23:55   #1
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Justera MM efter streaks


Då jag har fått en jävligt tung start på det nya året började jag fundera lite på sätt att bromsa upp massiva förluster, och jag har en liten idé som jag skulle vilja ha feedback på.
Som vissa av er kanske vet gillar jag att flatbetta, tycker det känns "stabilare" och mer logiskt, men idag kom jag att tänka på en liten twist.
Detta "systemet" utnyttjar det faktum att folk (ialafall jag) brukar streaka rejält. Vet ej om det har berott på slumpen eller något annat men det är iallafall i mitt fall ett faktum.

Säg att man utgår från att betta 4% av sin BR på varje spel. Jag bettar för tillfället enbart på NHL och väljer matcher från dagens kort. Om jag har gått plus för dagen när alla spel är klara, bettar jag istället 5% av min BR på morgondagens spel. Om jag då också går plus går jag upp till 6%. Om jag den dagen skulle förlora går jag ner till 4% igen.
Likadant om man förlorar.

Man skulle givetvis kunna variera "procentcapen" och även utgångsbettet från person till person, men i mitt fall känns det rimligt att gå från 1-4% samt 4-8%.

När en streak bryts så går man direkt ner till utgångsprocenten.

Det är mycket möjligt att detta system kan faila, då det statistiskt ska utjämnas, och när man haft en förluststreak så är man "due" för att vinna. Jag tror dock inte rent på detta i praktiken, och nu har jag visserligen inte kollat upp det, men är ganska säker på att detta system hade gett mig högre ROI i sheetet till vänster. Framförallt då jag har en förmåga att sätta mig i förluststreaks.

Vad tror ni sharps? Denna idén kanske redan är förkastad eller praktiseras på håll och kanter, men det känns som en bra idé så länge man håller det inom rimliga nivåer, framförallt det övre taket. Samt att man inte lägger för många spel varje dag.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 01:07   #2
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Det tråkiga svaret är väl att det inte kommer påverka mer än att högre procent utsätter din kassa för större svängingar både uppåt och neråt. Din ROI lär inte påverkas såtillvida du är en bättre spelare i medgång (och därmed streakar pga det både uppåt och neråt). Isf kommer du tjäna mer pengar. Å andra sidan borde du inte betta alls om du har negativt EV i motgång. Har du bara ett mindre positivt EV i motgång bör du ju även där satsa maximalt så mycket som en bankrulle/humör klarar av.

Blandar man in psykologi i det hela så tycker kan det ju vara en poäng i att göra som du gör för att minska den psykologiska påfrestningen vid motgång. Överhuvudtaget tycker jag 1-8 % låter väldigt högt om det är en bankrulle du är rädd om. Är du inte rädd om den och har råd att förlora den och vill chansa för att ha en brantare uppgång så kan jag köpa den annars inte. Att förlora nästan halva kassan som du gjort i ditt sheet är inget jag skulle klara av iaf.

Vet inte om svaret ger så mycket men kan väl vara en start till debatt iaf
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 09:48   #3
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Kör du med % av insatsen så har du ju redan kompenserat. Har du vunnit blir ditt nästa bet större, förlorar du blir det mindre.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 10:04   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Rekommenderar dig att läsa http://cdn.forexfactory.com/attachme...9&d=1279855006
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sandberg (+10), Jitte (+10), woodface (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 15:51   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
.
Luktar som Martingale, smakar som Martingale och uppför sig som Martingale
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 16:04   #6
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag har då aldrig gillat att klumpa ihop spelen, för är vinsterna inte jämnt fördelade så förlorare man hela "klumpar" och det blir svårt att ta igen senare. Jag var inte imponerad av något i PDFen direkt. Välförklarat ja men bra nej.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 16:39   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Luktar som Martingale, smakar som Martingale och uppför sig som Martingale
Har du ens bemödat dig att läsa dokumentet? Nej det har du inte.

MG handlar om att du dubblerar din insats vid förlust. Det gör du inte här.
I några av systemen som nämns så räcker det att ha 2 vinster på 6 matcher helt spridda i serien och ej beroende av varann. I MG är du beroende av att sätta de på raken, sedan jobbar du efter att vinna tillbaka det du förlorade på 2x första bettet.
Allt handlar om vilken varians man är ute efter och odds man spelar efter.

Läs rätt kapitel och bilda dig en ny uppfattning sen. Det finns bra MM system där ute, helt beroende på vilken spelstil du har samt varians du är ute efter.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:21   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har du ens bemödat dig att läsa dokumentet? Nej det har du inte.

MG handlar om att du dubblerar din insats vid förlust. Det gör du inte här.
I några av systemen som nämns så räcker det att ha 2 vinster på 6 matcher helt spridda i serien och ej beroende av varann. I MG är du beroende av att sätta de på raken, sedan jobbar du efter att vinna tillbaka det du förlorade på 2x första bettet.
Allt handlar om vilken varians man är ute efter och odds man spelar efter.

Läs rätt kapitel och bilda dig en ny uppfattning sen. Det finns bra MM system där ute, helt beroende på vilken spelstil du har samt varians du är ute efter.
Straight 2-6 är ju onekligen likt Martingale med Stop loss eller är jag ute och cyklar här?

Jag vet inte om jag har fel här, läste bara de första 25-30 sidorna på lunchen, men systemen känns vettiga jämfört med vanliga flatbets eller 1-5 units. Så länge man spelar EV+ och har en träff% som är anpassad för ovan system så lär de ju fungera.

Men vad säger ni sharps om dessa stakingplans egentligen? Får uppfattningen om att de flesta seriösa är helt emot "system" som inte liknade flatbets eller 1-5units för att de flesta designats för att jaga ikapp förluster.

Spontant gillade jag idén med 2-6 Straight, funderar på att testa och se om det är något som passar mig.

/me kastar upp bollen för eventuella smashar
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:24   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Straight 2-6 är ju onekligen likt Martingale med Stop loss eller är jag ute och cyklar här?

Spontant gillade jag idén med 2-6 Straight, funderar på att testa och se om det är något som passar mig.

/me kastar upp bollen för eventuella smashar
iCash har testat 2-6 (eller det kanske var 2-5) på papper medan han själv spelat flat, hans resultat har varit explosivt bra. Om jag inte minns fel så hade han haft över 300% mer i vinst än hans flatspelande gett.
Kan ha fel angående procenten så jag låter honom kommentera det hela men det var något i dom summorna det handlade om iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:30   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
iCash har testat 2-6 (eller det kanske var 2-5) på papper medan han själv spelat flat, hans resultat har varit explosivt bra. Om jag inte minns fel så hade han haft över 300% mer i vinst än hans flatspelande gett.
Kan ha fel angående procenten så jag låter honom kommentera det hela men det var något i dom summorna det handlade om iaf.
Intressant, kanske kan bli ett testspel på 2-6, ska läsa resten av pdfen först. Tack för att du delar med dig av kunskapen
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:42   #11
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Kör du med % av insatsen så har du ju redan kompenserat. Har du vunnit blir ditt nästa bet större, förlorar du blir det mindre.
Det är ju visserligen sant, men detta är ju ett sätt att sätta en hävstång för att förstärka något som redan fungerar. Sen behöver det ju inte att man förlorar bara för att man inte streakar hela tiden, går man t.ex. med vinst varannan dag och förlust varannan dag blir det ju som att flatbetta. Ska i alla fall pröva detta några månader framöver för att se hur det går, får väl sätta upp ett extra sheet för att jämföra med.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 17:53   #12
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Titta gärna på dessa där är labbade lite med betstorlekar:

https://www.sharps.se/forums/71229-post17.html
https://www.sharps.se/forums/71452-post30.html
https://www.sharps.se/forums/72966-post37.html
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 18:04   #13
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Ja, stoffo är väl beprövat och det fungerar mycket bra om du kan välja vinnare..
Har personligen sett stoffo in action under mlb säsongen och systemet bajsade ut pengar, detta har vi diskuterat i en tidigare tråd.

MEN
, systemet kräver strikt mm, är du "trigger happy" och action kåt så kan du sluta att läsa HÄR.

Stoffo 2 6 bygger på martingale ja, men med seriös bakgrunds koll av en match, d.v.s grundligt rekad så har du övertag gentemot ett coinflip på röd eller svart, därmed en väsentlig skillnad mot JM & Roulette system.

2 6 betyder att du ska ha 2 vinster på en betting serie av 6 matcher totalt, vinner du dina 2 matcher i ex omgång 2 och 4 så avslutas serien där, likaså om du vinner 1 och 2.
vinner du en match och förlorar resten så är serien slut och du får räkna serien som en förlust.

Din tilltänkta rulle ska delas upp så att du minimum kan spela 4 serier, antingen samtidigt eller i backup beroende på hur många spelvärden man finner eller vill hålla igång.

Orkar inte klippa och klistra med bilder, men om vi tar mitt stoffo system, (obs jag spelar 2 5 system då jag beräknar att jag har en högre hitrate som klarar en aggressivare stil) rulle i Januari som exempel med 11 matcher spelade med utgången:
7-2-1

Resultat med 2k flatbet på samtliga spel till oddset 1.80 hade gett mig exakt +5200

Men, med stoffo så effektiviserar jag med det progressiva spelet och får en avkastning på exakt +18000 med 3 avslutade serier och 2k som bet 1 enhet.

Jag har backtrackat mina spel de senaste 6 månaderna och jag har endast då haft en serie där jag förlorat den andra vinsten, tung förlust, men vinsterna från resterande serier skulle däremot ha vägt upp det hela många gånger fler än om jag enbart hade flat spelat.

Läs pdf'n grundligt innan eller om ni skjuter frågor till mig, allt står väldigt enkelt förklarat i den och ni kan mycket enkelt tracka era egna spel och se om du har vad som ska till för stoffo.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 19:04   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

https://www.sharps.se/spreadsheet/straight2-6

Här har ni ett litet backtest från min dagbok "Egna Ben":

1. Inga spel som kan ha givit halv vinst med.

2. Inga spel under 1.90 oavsett vinst/torsk är med.

3. Alla spel är lagda i den ordningen de är lagda i mitt sheet, vissa spelades samtidigt så de hade inte lagts i praktiken, men vinst/förlust serien är inte ändrad.

4. Inga spel över 2.50 är inkluderade då de avviker för mycket från förväntad träff%.

Intressant i detta sheet är att jag hade en hel förlustserie och är på godväg mot en till och är ändå plus nästan lika många u som mitt sheet är med fler spel och flatbets.

Litet sample, men roligt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 19:09   #15
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ett av problemen är ju att man har så stor spridning i storlek på betten genom 2-6 också. Enligt spreadsheeten är medelinsatsen 37 kr, jag hade hellre satsat det hela tiden. Eller ännu hellre spelat 2% av rullen där startrullen är 37/2%.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td