Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-20, 14:25   #1
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Öka bankrullen


Så här ligger det till:

Har bettat från och till de senaste 1-2 åren med blandat resultat men kände att jag inte kom upp i de nivåerna jag ville. Jag la in 200 kr, spelade dubblar och tripplar och såfort jag kom upp i 1200 så tog jag ut 1000 och spenderade dom(kläder, alkohol, det vanliga). Gick väl hyfsat bra och tog väl sammanlagt ut 3000 tror jag. Sen så sket det sig och de där 200 som va kvar försvann de med, vilket ledde till att jag sket i och betta mer. Har bettat sporadiskt i höstas men inte alls gått bra så i november sa ja att jag skulle vänta till efter nyår och sedan göra en nystart. Bara singlar, 1.90-2.0 odds, tänka långsiktigt osv. 16 spel in på året så känns det grymt bra och har nu en W/L på 11-5. Det stora frågetecknet är det att jag inte vill lägga in 2000 kr på ett konto(student) och därför blir det ju inga stora summor man vinner varje gång, har standardinsats på 50kr/spel nu så nettovinsten blir runt 40-50 kr. Känns lite som att det kommer ta ett halvt sekel innan jag kommer upp i de siffror där min insats kanske ligger på 200-300/spel. Är det bara att fortsätta och tänka långsiktigt? Gör jag rätt i att försöka öka rullen från 200 eller ska jag lägga undan lite cash och göra en större insättning(1-2k) och spela utifrån det? Har redan lärt mig grymt mycket bara den här dryga veckan jag hängt på sharps och skulle va skoj om man kunde ta bettingen från en hobby till en sidoinkomst

Tacksam för svar och tips!
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 14:43   #2
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

När du spelar 50kr/spel på en rulle med 200kr så krävs det ju tyvärr inte särskillt mycket för att du ska spela bort hela rullen på några dåliga dagar, och såna får alla förr eller senare. Så egentligen tycker jag att du i dagsläget spelar för stora summor per spel med tanke på din rulle.

Vill du komma upp till 200-300kr/spel bör du nog ha en rulle på 6-10k skulle jag rekomendera.

Att bygga upp en rulle från 200kr känns väldigt svårt. Om man borser från självklara saker så som positiv ROI och god MM så är trots allt stor omsättning A och O om man vill bygga rulle/plussa några okej summor.
Tror risken är väldigt stor att du kommer tröttna pga dålig utbetalning för mkt slit om du spelar vidare med en rulle 200kr..
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 14:49   #3
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Det här går ju egentligen inte att svara på för någon annan än dig själv, men om det är som du säger att det känns lite pointless att spela för de summor du spelar för nu så är det lätt hänt att man börjar slarva. För visst fan är det kul att reka, betta etc men i slutändan handlar det ju om pengarna för de allra flesta av oss.

Mitt tips är att du forsätter köra på med rullen du har nu, spelar med korrekt BRM även om det känns tråkigt så får du se det som är läro- och utvärderingsperiod. På sidan av sparar du pengar till en rulle som du efter att du har utvärderat ditt spelade efter x antal spel kan göra en insättning på.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:16   #4
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Mitt råd kanske inte är likadant som de tidigare och deras råd är nog mer korrekta ur MM och BRM perspektiv.

Nu vet jag inte din kassa men jag antar 400kr eftersom du börjar med 200kr och vunnit en del spel.

Fråga. Har du råd att förlora dina 400kr?

Om svaret är nej, kör på 5 % av kassan eller liknande som i detta fall skulle vara 20kr/Spel.

Om du har råd att förlora 400kr,

Ta ut pengarna från ditt befintliga konto, splitta dem mellan betfair och en bookie med 100 % bonus på insättning. Lättare ökning med 50 % av kassan får du leta efter. (Ja, detta kan göras även om han vill safea totalt) Betfair ger dig möjligheten att väldigt ofta få ett bra odds, även om inte alltid det allra bästa. Den andra bookien är ett kompliment.

Då har du 600kr. Kör med 50kr (ca 8% av kassan) tills du når en speciell nivå. Förslagsvis 800kr och där öka till 60kr (7,5 %).'

Så fort du uppfyllt omsättningskraven på den andra bookien så tar du ut de pengarna och gör en (eller två, beroende på hur mycket du tar ut) ny insättning på en annan bookie med bonus för att ge kassan en sjuss framåt igen.

Så hade jag gjort iaf om jag börjat lira nu med pengar jag kunnat förlora.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:20   #5
 
Korsikanens avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Falun/Stockholm
Inlägg: 363
Sharp$: 1

Tävlingsallsvenskan
Stats: 30 - 31 - 5
ROI: 95.88%
Vinstprocent: 49.00%

Standard

Kom ihåg att man bara ska spela med det man har råd att förlora, så om du känner att du har råd att förlora 1-2k så tycker jag absolut att du ska lägga undan pengar tills du har råd att göra en sådan insättning. Jag höll på precis som du förut och spelade med en bankrulle på 400kr och det blev rätt meningslöst i längden kände jag.
Korsikanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:24   #6
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag har samma problem som du, det jag kommit fram till är att det bästa är att någon steakar rullen och sen delar man vinsten. På det sättet behöver du förvisso dela vinsten med någon, men i slutändan tjänar du mer och du kommer bli mer motiverad. Plus att man vill vinna ännu mer eftersom man ska visa resultatet för någon sedan.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:25   #7
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Jag kan säg att jag aldrig satt in mer än 500kr än så länge och spelat 1u/5kr. Om du ser detta som en läroperiod för att bli seriösare lite senare så är mitt råd att spela med korrekt BRM så du blir bekväm med allt, så gör jag iaf
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:38   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Mitt råd är såhär:

har man en så pass liten rulle att man spelar för 20 kronor per spel med korrekt BRM så är det som du skriver, det kommer ta dig år och dar utan insättningar att nå hyggliga insatsnivåer. Är det för att lära dig, fine kör på med korrekt BRM.

Men har du råd att förlora dina spel skulle jag välja en mer vågad väg till framgång på kort sikt.

Ett exempel kan vara dynamiska flatbets á exempelvis 10% av rullen, ju mer din rulle ökar desto mer sänker du den dynamiska insatsprocenten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:43   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Håller med förgående talare som tyckte du skulle se detta som en utvärderingsperiod...

"16 spel in på året så känns det grymt bra och har nu en W/L på 11-5. "

Det där säger INGENTING, tyvärr. Jag VET i den sitsen känns det som om man är oslagbar och att man vill köra för stora pengar... gör inte det, 16 spel är verkligen ingenting. Ska du tjäöna seriösa pengar kommer du att förlora sexton i rad och vinna sexton i rad på vägen dit...

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Majo (+1)
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 17:58   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Fast här är ju grundproblemet något helt annat. Att han flera gånger tömt "bankrullen" på alt utom 200 spänn.

Klart som fan att man gular då.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 18:13   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Student sa du? Gambla, är mitt bästa råd. Du har lätt råd att torska en rulle på 2k. Skulle det krisa sig får du ställa dig på donken och flippa burgare ett par nätter så är du tillbaks. Mitt råd är nästan att smälla in dessa 2k på en match, försöka dubbla upp, och sen köra ett strikt unitsystem. Det kan bli lite väl tråkigt att sitta och betta 10:- /match, så testa det förslaget.

Själv kör jag inte för några större insatser, men försöker ändå hålla mig till unitsystemet och är noggrann med att bokföra mina spel. Det känns jävligt viktigt eftersom jag fortfarande inte vet om jag är vinnande på lång sikt.

I takt med att roi'n stabiliserats mer kring ett tal kommer insatserna ökas på, förutsatt att roi't är positivt givetvis.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 18:24   #12
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Om han nu har 2k, varför ska han då "gambla" med den? Absurt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 18:30   #13
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för alla svar! 16 spel är ingenting, jag vet. 116 är fortfarande ingenting. Dock känns det verkligen som att ja lärt mig sjukt mkt bara på de här två veckorna! Jag Kommer nog fortsätta med min rulle så länge mitt tålamod finns kvar, och samtidigt spara till en lite större insättning för framtiden tack för tipsen!
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 18:32   #14
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Med förhoppningen att dubbla upp och börja köra unitplays med den nya rullen. Alternativt kan han ju köra 10%bet med 2k-rullen. Men att gambla med 2k känns helt rimligt om man ändå inte är beroende av dessa 2k för att överleva vardagen.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 19:16   #15
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Absolut enklaste enligt mig är att lära sig spöa microstakes i poker, läs teori i två dagar sen är det avklarat. Dedär 200 kan enkelt göras till 10 000 om du spelar med hyfsat bra MM, då har du en bra startrulle. Vilken idiot som helst som går in för det, krossar microstakes.

Jag visste själv inte vad som var bäst av färg och stege för ett år sedan, men läste lite pokerteori och de tog bara nån vecka innan man spöar nl10 och nl20 och sedan byggde jag upp några hundra så att jag både kunde köpa dator och skärm och massa annat och tog sedan 8k från mina pokerpengar att ha en bettingrulle på runt 8k i augusti.

Nu bettar jag så stora summor att jag knappt orkar spela poker längre, dels för att det handlar om mycket mer pengar i betting och att jag inte anser att jag har någon större edge om jag skulle börja lira nl100.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td