Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-20, 19:18   #16
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Jag ser inga problem med att gambla så länge kassan är på dessa nivåer. Det kan lika bra sticka iväg uppåt som nedåt. Finns det bara värde i spelen så finns det hopp.

Finns det inte värde i spelen så hjälper varken strategier, böner eller uppsatsliknande rekar. Det är därför folk förlorar på spel i längden. Taskig money management (inom rimliga gränser), stolpskott och övertidsmål åt fel håll har ringa påverkan så länge värdet finns där.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 19:25   #17
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Student sa du? Gambla, är mitt bästa råd. Du har lätt råd att torska en rulle på 2k. Skulle det krisa sig får du ställa dig på donken och flippa burgare ett par nätter så är du tillbaks. Mitt råd är nästan att smälla in dessa 2k på en match, försöka dubbla upp, och sen köra ett strikt unitsystem. Det kan bli lite väl tråkigt att sitta och betta 10:- /match, så testa det förslaget.

Själv kör jag inte för några större insatser, men försöker ändå hålla mig till unitsystemet och är noggrann med att bokföra mina spel. Det känns jävligt viktigt eftersom jag fortfarande inte vet om jag är vinnande på lång sikt.

I takt med att roi'n stabiliserats mer kring ett tal kommer insatserna ökas på, förutsatt att roi't är positivt givetvis.
Helt rätt, man behöver inte tillämpa bra MM så länge man inte har en stor rulle. Det rådet får man ju även som ung pokerspelare av många att ta chanser o skotta lite(men att gå tillbaka till den nivå man har rulle för om så fort man skottat bort tre inköp, går det bra och man fortsätter vinna behöver man aldrig titta tillbaka) man har så mycket tid att rebuilda, men om man redan har byggt en kassa under 10år och lever gott på vinsterna är man en idiot om man skottar.

Jag har alltid kört väldigt aggressivt med min rulle, nu när jag har en relativt stor så har jag dock börjat tillämpa ett aningen bättre MM, men tidigare var det ju bara att ösa på, man kan precis som du säger enkelt fylla på.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 23:07   #18
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är inte så erfaren, men var i din sits(är)

Brukar ha rätt bra med pengar (för att vara student) men det har varit knapert under julen med födelsedagar nära också.. (lovat mig själv att inte röra mina sparfonder)

Tog ut allt jag hade då på pinnacle för att jag behövde det (1700) och när jag var mogen igen satte jag in 500 kr. Men jag flatbettade kraftigt (på de matcherna jag tyckte var bra, sedan förskökte jag gröna ut ifall mina spel höll på o gå åt helvete.Mitt mål var att komma upp i 2k precis som du innan jag ska köra 1-5% vilket jag tycker man ska ligga egentligen.

Men att satsa 20 kr @ bet är inte lönt, mitt år har börjat bra dock och idag kom jag upp i cirka 2k. Har varit inne mycket på poker innan jag blev helt insnöad på betting. Det är inte lätt att microstacka upp, du måste ha ett riktigt bra tålamod. Men om du vill så klarar du det.

Vad vill jag få sagt med detta? Vet inte riktigt, antingen tycker jag så får du satsa 10-20 % av din stack och välja ut dina picks ordentligt noga några dagar eller så sparar du ihop pengar till 2000 istället. Tar ju inte så lång tid direkt, fråga dina föräldrar ifall de behöver få något gjort och tjäna en hundring där(menar naturligtvis inte dina vardagssysslor där hemma utan saker du inte brukar göra).

Hoppas det löser sig, ser dig på nban och du verkar ha vettiga spel!

__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 23:28   #19
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hejsan,

För några år sen när jag började spela seriöst så tog det ca 15 månader för mig att gå från 1K till 20K, krävdes runt 2000 spel..finns inga genvägar, vill man öka rullen säkert så får man helt enkelt ha tålamod och låta rullen vara kvar och växa. Låt bli att casha ut i små omgångar, nöjespengar får man fixa från andra håll
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 23:32   #20
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Vilken idiot som helst som går in för det, krossar microstakes.
Jag spelade micro och small stakes nl/pl holdem i fyra år som extra inkomst, MYCKET profitablet i förhållande till rullens storlek definitivt. Dessvärre spelade jag mig trött på det.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 23:39   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Visst kan man sitta och picka 20-kr bets. Beror ju helt på vad man har för målsättning med sitt spelande.

Vill man leva på spel så är det lönlöst att ens försöka från dom nivåerna. Om man nu inte har försörjningsstöd från annat håll under tiden man bygger hög. Jag känner dock inte till någon som lever på/av spel som börjat med 1-2 % flatbet då kassan understiger 10 000. Ja inte ens med 100 papp på fickan spelades så små summor i stöten.

Men det fanns ju fler och betydligt större köttben att sätta tänderna i för 5-10 år sedan. Nu har jag inga goda råd att ge. Man måste helt enkelt vara förbannat duktig på det man företar sig för att tjäna några pengar att tala om. Fast dom som är det sitter ju inte här inne och frågar om goda råd.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 23:49   #22
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Spela med lägre rulle som du spelat med högre. När du är mogen sätt in en 10-15k och flatbetta, 1, 1.5 % av rullen. Bortkastad tid att köra singlar med 200 kr enligt mig, men bra träning.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 00:04   #23
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

När ni snackar flat, snackar ni flat i procent mätt eller flat i kronor?
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 00:05   #24
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Visst kan man sitta och picka 20-kr bets. Beror ju helt på vad man har för målsättning med sitt spelande.

Vill man leva på spel så är det lönlöst att ens försöka från dom nivåerna. Om man nu inte har försörjningsstöd från annat håll under tiden man bygger hög. Jag känner dock inte till någon som lever på/av spel som börjat med 1-2 % flatbet då kassan understiger 10 000. Ja inte ens med 100 papp på fickan spelades så små summor i stöten.

Men det fanns ju fler och betydligt större köttben att sätta tänderna i för 5-10 år sedan. Nu har jag inga goda råd att ge. Man måste helt enkelt vara förbannat duktig på det man företar sig för att tjäna några pengar att tala om. Fast dom som är det sitter ju inte här inne och frågar om goda råd.
Kanske det viktigaste... Betting är talang/träning som allt annat.. Alla har inte vad som krävs för att bli riktigt bra. Men har man inte försökt kan man inte veta om har förutsättningarna heller..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 11:29   #25
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
När ni snackar flat, snackar ni flat i procent mätt eller flat i kronor?
Flat kan ju vara units, %, kronor. Bara det är samma summa alltid.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 11:44   #26
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Fast att alltid betta samma summa är ju en riktigt dålig strategi, dels ökar gulrisken och dels vinner man inte mer när rullen växer. Det är definitivt mycket bättre att satsa en viss procent av rullen (vilken beroende på ens varians) som räknas ut inför varje spel. Rullen växer då exponentiellt förutsatt att man är en vinnare.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 12:08   #27
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Fast att alltid betta samma summa är ju en riktigt dålig strategi, dels ökar gulrisken och dels vinner man inte mer när rullen växer. Det är definitivt mycket bättre att satsa en viss procent av rullen (vilken beroende på ens varians) som räknas ut inför varje spel. Rullen växer då exponentiellt förutsatt att man är en vinnare.
Om rullen växer ska man självklart tänka över att höja insatsen.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 12:09   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Fast att alltid betta samma summa är ju en riktigt dålig strategi, dels ökar gulrisken och dels vinner man inte mer när rullen växer. Det är definitivt mycket bättre att satsa en viss procent av rullen (vilken beroende på ens varians) som räknas ut inför varje spel. Rullen växer då exponentiellt förutsatt att man är en vinnare.
Det blir enklare att höja/sänka insatsen när man når en viss nivå än att behöva räkna ut den till varje enskilt spel.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td