Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-07, 20:59   #16
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Har nu läst tråden med sju sidor på trollens HQ, dvs flashback, som ger en intressant bild av läget. Jag tror att pre-release så kan detta vara en god affär. Men spelbranschen har ju en mördande konkurrens så även om spelet är helt ok när det släpps så kan det bli brädat av andra actionspel såsom Gears of War 3, Battlefield 3 osv.

Lemasive: gör du dina affärer på aktietorget eller vart handlar du?

I övrigt brände jag x antal timmar på Syndicate i unga år på min gamla mac. Jävlar vad kul det var att lira dåtidens föregångare till GTA!
Handlar via banken atm, ska vidare till Avanza snart.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 21:09   #17
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

http://www3.redeye.se/medlemsanalys/37125
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 22:18   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Soap Visa inlägg
Har nu läst tråden med sju sidor på trollens HQ, dvs flashback, som ger en intressant bild av läget. Jag tror att pre-release så kan detta vara en god affär. Men spelbranschen har ju en mördande konkurrens så även om spelet är helt ok när det släpps så kan det bli brädat av andra actionspel såsom Gears of War 3, Battlefield 3 osv.

Lemasive: gör du dina affärer på aktietorget eller vart handlar du?

I övrigt brände jag x antal timmar på Syndicate i unga år på min gamla mac. Jävlar vad kul det var att lira dåtidens föregångare till GTA!
Men vafan, var du tvungen att nämna GTA? Nu fick jag ju ett omättligt sug att dra hem GTA2, en annan gammal klassiker jag inte slutat gå tillbaka till, och spela sönder det!

Vad gäller Star Breeze och deras finanser så klarar de nog sig även om spelet floppar, de har väl pröjs av EA för största delen av utvecklingskostnaderna och en bra försäljning, som de får några procent på, är ren bonus? Men det är klart, det är väl ingen hit för börsvärdet direkt...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 10:11   #19
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Frågade en vän på io-interactive:

Citat:
Vet att Starbreeze har haft en del problem innan, de förlorare ett stort kontrakt på Mad Max. Har inte hört något om Syndicate. Jag är inte superinsatt men min korta bedöming är att de ligger lite ...risigt till. De har förlorat mycket folk tex.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 11:00   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Har även jag köpt in mig i aktien. Undervärderad helt klart när den står på 20öre. Något tal om nyemission är det inte heller då de precis genomgått en. Därför lär aktien ligga stabilt på 20öres strecket i värsta fall.

http://allabolag.se/5565518932

Visserligen gjorde de en förlust senaste året, kolla dock på tillgångarna hur de har stigit med liknande omsättning från föregående år. Pengar finns helt klart i bolaget. Ett uppåttryck lär komma närsomhelst. Antingen närmsta veckan i mars då EA annonserar ut något eller vid maj-juni vid den årliga mässan.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 21:34   #21
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har gjort en del jobb åt dem genom åren så jag vet att det ÄR ett blödande hål.Senast i höstas låg dom jävligt risigt till..Inget jag skulle tänka mig att investera i.
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-08, 21:40   #22
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Jag har gjort en del jobb åt dem genom åren så jag vet att det ÄR ett blödande hål.Senast i höstas låg dom jävligt risigt till..Inget jag skulle tänka mig att investera i.
Kan förstå din tanke, men du får tänka att det är ingen förlust gjort i rena pengar, det enda är 10.2 miljoner och det är pengar som Starbreeze har lagt in själva i Project Redlime. Alltså är det ett blödande hål utan uppdrag, men nu har dom ju det och kommer antagligen få i framtiden med.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 15:06   #23
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Den 15e smäller det, då kommer det göras $$$.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 00:23   #24
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Hoppar på tåget med några k. Ska bli kul att se vart detta leder. Borde köpa ny dator så man kan lira slutprodukten när det är aktuellt med release. Om inte annat så blir det aktuellt med en ny för Battlefield 3 med frostbite 2 motorn i ryggen som nog är det snyggaste jag sett i grafikväg:

http://www.ea.com/battlefield3/videos/faultline-ep1
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."

Senast redigerad av Soap den 2011-03-11 klockan 00:25.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 00:58   #25
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har absolut ingen koll för fem öre om aktier eller dylikt. Finns det några bra guides man kan läsa för att komma igång över huvudtaget ? Suttit å läst tråden nu och internet-forskat lite. Tänkte liksom soap hoppa på detta tåget och invenstera några K i företaget. Hur går jag lättast tillväga för att köpa aktien?
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 01:03   #26
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Har absolut ingen koll för fem öre om aktier eller dylikt. Finns det några bra guides man kan läsa för att komma igång över huvudtaget ? Suttit å läst tråden nu och internet-forskat lite. Tänkte liksom soap hoppa på detta tåget och invenstera några K i företaget. Hur går jag lättast tillväga för att köpa aktien?
Det enklaste lär vara att aktivera traderkonto via din internetbank och köpa in dig direkt så.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 01:17   #27
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Det enklaste lär vara att aktivera traderkonto via din internetbank och köpa in dig direkt så.
Sitter inne på Danskebank, ej hållt på med aktier innan osv.. kanske väldigt dum och jobbig fråga, men hur aktiverar jag mitt traderkonto? Ska man skapa en profil? Skapa en "depå" för mina aktier? Bara trycka aktivera osv.. ?

tack i förhand
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 09:46   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Blir lite sugen, kanske ska avvara 2k och se vart det leder.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-11, 12:09   #29
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Sitter inne på Danskebank, ej hållt på med aktier innan osv.. kanske väldigt dum och jobbig fråga, men hur aktiverar jag mitt traderkonto? Ska man skapa en profil? Skapa en "depå" för mina aktier? Bara trycka aktivera osv.. ?

tack i förhand
http://www.danskebank.se/sv-se/priva...s/Placera.aspx

Ser ut som du bara aktiverar det sedan tar över till ditt aktielikvidkonto och sedan letar upp Starbreeze.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-16, 11:59   #30
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Säkert många som är lite oroliga nu, men får helt enkelt ställa om till lite längre sikt bara. Jag tror verkligen på företaget, och den här dippen som är just beror på två saker.


Japan - Människor vill bli helt likvida och skiter i om det är en liten förlust.

Inga nyheter - Det borde ha kommit nyheter, det har det inte gjort. Då¨säljs det av lite också. Lås in den här till E3, så får vi se då.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td