Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-18, 20:01   #1
 
KORITFWs avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 48
Sharp$: 204
Standard

Här skall börjas bettas


Ohoj nu är det så att jag ska påbörja mitt tredje år på gymnasiet efter sommaren med ett basår i bagaget, så två läsår står till mötes i en då nyinflyttad lägenhet på grund av krångliga bussar (då jag bor krångligt) som gett mig en del frånvaro och missade genomgångar o.s.v.

Hyran sponsrar mina föräldrar mig med men inte allt för mycket ut över det, så jag kommer nog få leva knapert. Så då har jag tänkt att jag ska betta mig till extratillgångar så jag kanske inte jämnt ska behöva köpa de där nudlarna..

Tanken är att jag ska använda mitt enorma hockeyintresse till bettingen, för att ge en idé så har jag aldrig missat en Timrå match så länge mitt minne sträcker sig, ser varje hemmamatch på plats. Och ja, ser ju varje landslagsturnering, och har börjat följa NHL slutspelen nu ganska hårt sedan några säsonger tillbaka och såklart grundserien, dock inte lika noga.

Jag tycker själv att jag "kan" hockey, trots mitt enorma Timrå hjärta så ser jag aldrig spelet enögt, och jag kan även slå mig ner och se andra lag spela för att till exempel se Rundblads offensiva briljans, eller för att se Fasths dominans.

Testade för första gången på bettingen efter jul och slösade ju bort några hundringar i mitt dumma spelande som nybörjare, nybörjare är jag ju fortfarande, men efter ett tag så hittade jag sharps och lärde mig väl att spela någorlunda vettigare. Efter att ha spelat bort de där hundringarna så satte jag in 200 riksdaler som jag för någon månad sedan tog ut i format 6000 kr, så lata jag inte ska behöva ta sommarjobb för att köpa bensin till båten i sommar

Där gick det ju åt några hundratals spel och de flesta matcherna tippade jag ut ifrån vad jag själv trodde då jag följt lagen via helvetiska skit streams. Men det gick ju det med. Men ESPN player kommer stå redo i nya lägenheten och jag ska följa NHL stenhårt

Men vad ska en student ha som startkapital? tänker ju satsa lite högre för att kunna ta ut ett par tusenlappar i månaden i alla fall...

Vilka bolag ska jag använda (använde faktiskt endast bet365 nu senast) sett till att jag ska betta mestadels på NHL och övrig hockey?
Vad tycker ni jag ska tänka på? Tips? Gräver gärna ner mig i betting böcker ni vet av eller dylikt framöver på regniga sommardagar ?
__________________
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses
KORITFW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 20:27   #2
 
DenDäras avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 701
Standard

Gällande forumdelen :P
"Har ni frågor som rör Sharps.se samt dess ledning kan ni ställa dessa här. Konstruktiv kritik, förslag och feedback välkomnas också."

Kan du så ha tjugotusen i BR och följ även rutinerade rekare med bra resultat här på sharps så ska tusing extra i månaden inte vara några problem.

Lycka till.
__________________
Blame it on the Vodka
DenDära är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 20:43   #3
 
KORITFWs avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 48
Sharp$: 204
Standard

Ja angående forumdelen så vet jag inte om jag prickat rätt.. någon admin får gärna flytta den.
__________________
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses
KORITFW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 20:43   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ämne flyttat, tänk på att lägga trådarna rätt från början. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 20:51   #5
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Är själv i ett liknande senario där jag studerar och behöver tjäna ihop lite extraknäck.. Bästa tipset är att spela med förnuft och ha tålamod med att det inte alltid finns spelobjekt..

Har på senare tid torrkört ett system i ca 1 månad med riktigt många matcher, dvs 171 matcher.. Har kört ett system där man multiplicerar upp insatsen med 2,5 vid en förlust varje gång.. Vid vinst står man på basbeloppet, kör 4 st serier pararellt.. Har använt mig av 10-12 olika spelbolag, vilket jag kan rekommendera om man vill kunna optimera sina vinster så mycket som möjligt.. tex om Unibet erbjuder 2.2 kan man ibland få 2.4-2.5 av andra spelbolag.. Nu säger jag inte att Unibet ger låga odds, dem brukar ligga högst ibland!

Mitt tips är att använda sig av dessa sajter för att optimera så mycket som möjligt:

http://www.betbrain.se/
http://www.sportspunter.com/
http://www.oddsfinder.com/

Lycka till!!!
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-18, 23:12   #6
 
Flickvaens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: odox Spelmani
Inlägg: 268
Sharp$: 138

Flickvaen - Divison 4
Stats: 25 - 21 - 0
ROI: 113.22%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Läs, läs, läs Finns hur många bra tips som helst som ligger gömda bland alla kommentarer som postats här på Sharps. Men om jag får ge tips från egna erfarenheter, inte för att jag kammar hem ett par tusenlappar i månaden but still, så skulle de nog vara:

1. Disciplin, sjukt viktigt. Ge dig inte efter att ha missat 7 spel i rad och öka inte din unitsize efter första veckan med tretton vinster och fyra förluster, de får du bara igen för veckan efter.
2. Leta upp bra källor. Finns massor med bra bloggare om just NHL, läs igenom allt och dra egna slutsatser.
3. Rygga aldrig blint. Kolla upp tidigare statistik på spelaren i fråga.
4. Lägg inte ner för mycket tid på livescore sidor. Om du ska plugga parallellt så ska du ha tid med det också.

Vill inte avsluta med att säga lycka till, för det handlar ju inte om tur.
Spela väll!
Flickvaen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 08:34   #7
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KORITFW Visa inlägg

Men vad ska en student ha som startkapital? tänker ju satsa lite högre för att kunna ta ut ett par tusenlappar i månaden i alla fall...
Det känns som att du börjar i lite fel ände. Först får du ta och kolla hur stor rulle du har möjlighet att ha, sen får du välja dina insatser efter det. Du kan inte satsa stort om du inte har kapital till det, bara för att du vill plocka ut några tusenlappar i månaden. Det känns helt fel att lägga undan någon hundralapp i månaden från studiebidraget, för att sedan köra med en unitsize som om du hade en rullle på flera tusen. Satsar du för högt kommer du inte att klara av en losingstreak och du kommer lägga panikspel ala RoK.
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 10:11   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Du behöver någon eller några tusenlappar i startkapital för att kunna utnyttja startbonusar effektivt. Börja där och bygg vidare
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 10:22   #9
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Vill inte vara en party pooper här men.

Quote:
Hyran sponsrar mina föräldrar mig med men inte allt för mycket ut över det, så jag kommer nog få leva knapert. Så då har jag tänkt att jag ska betta mig till extratillgångar så jag kanske inte jämnt ska behöva köpa de där nudlarna..

Detta rimmar illa med ett liv på fokus inom betting.

Dina studier kommer med största sannolikhet bli lidande om du skall sitta & reka dig till ett bättre alternativ än nudlar att käka.

Tycker Du ska överväga att spela med fiktiv kassa tills du är klar med plugget, då har du förhoppningsvis mer kunskap, kapital & livserfarenhet att förgylla tillvaron med.

Detta är skrivet i all välmening, jag vill inte vara en besserwisser med pekpinne på någe vis, men har man föräldrar som betalar hyran åt en tycker jag att man är skyldig att göra det bästa utav sina studier i första hand.

Lycka till.....

Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-05-19 klockan 10:40. Anledning: Felstavning
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 10:38   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Jag har väl inte mycket tips att komma med, men att spela för pengar man har råd att förlora är väl ett bra tips. Om det inte går som du tänkt dig så kanske du inte ens har råd att äta nudlar (nåja, en aning negativ kanske). Sätt inte dig själv i skiten

Tehoteho har ju några sidor där du kan kika efter bästa oddset.
Pinnacle är givet om du ska spela seriöst (Finns guide här på sharps som du kanske läst.).
Någon mer insatt får gärna rätta mig, men det är väl Pinnacle, Betfair och Ladbrokes som brukar ha högst odds.

Det var inte mycket det, men jag önskar dig lycka till!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 11:25   #11
 
KORITFWs avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 48
Sharp$: 204
Standard

Startkapitalet kommer nog ligga på fem till sju tusen kronor. Sedan tror jag inte mina studier ska ta stryk av detta, de enda gångerna jag jobbat på fritiden är inför något visst kapitel på matematiken kvällen innan, och på en rapportskrivning då jag missat många lektionerna då vi hade denna uppgift, i övrigt är jag nog ensam om att utföra effektivt arbete på lektionerna under skoltid, höjde mig faktiskt i flertalet ämnen under tiden jag bettade ihop de där 6000 kronorna.

Skulle jag dock märka att studierna havererar på grund av detta, eller att betygen sänks så skrotar jag spelandet på direkten, det är ju såklart prio nummer som Shell Peppe säger, den sponsrade hyran och lägenheten ryker nog ganska snart om jag inte sköter mig i skolarbetet.
__________________
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses
KORITFW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 11:53   #12
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Spela aldrig med pengar du inte har råd att förlora är den absoluta regeln nummer ett och den uppfyller du inte direkt vad det ser ut som så ta det försiktigt och satsa småpengar. En förlust kan ta ut flera vinster om det vill sig illa. Egentligen borde du låta bli helt men som sagt kör med småsummor.
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 12:13   #13
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har du utnyttjat alla bonusar som finns?
Har du något moneybookers konto?

Om svaret är nej på båda råder jag dig att börja där. Skaffa ett konto på moneybookers så kan du vara medlem på massvis med sidor - och snabb och smidigt föra pengar mellan dem.
Likadant kan du bygga upp din kassa lite större genom att utnyttja de bonusar som du ännu inte har utnyttjat.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 14:50   #14
 
KORITFWs avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 48
Sharp$: 204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KORITFW Visa inlägg
Men vad ska en student ha som startkapital? tänker ju satsa lite högre för att kunna ta ut ett par tusenlappar i månaden i alla fall...
Sedan att kunna ta ut "ett par tusenlappar" i månaden är såklart inget jag förväntar mig att kunna göra efter ett par veckor utan det är mer som ett mål
__________________
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses
KORITFW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 15:35   #15
 
toniejs avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 324


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som det tidigare skrivits, börja med att bonusa trada för att bygga upp en BR.
Läs tråden bonustrading som finns här på sharps och sätt igång.
Började med 2000 för 1.5 månader och fick en rulle på 7-8k med bonushoreri.
toniej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td