Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-28, 09:11   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Att spela på sitt eget lag


Vill veta lite mer kring regler, eventuella lagar och folks erfarenheter kring spel på egna laget. (OBS! Endast intresserad av spel gällande vinst för egna laget, inte resultatspel eller spel mot egna laget)

Får man spela på sitt eget lag? Isåfall hos vilken bookie?


Vad säger respektive förbund om saken?

Kan man enbart spela på sitt eget lag när man själv inte deltar i matchen?

Vilka summor ska man röra sig med för att man ska bli "upptäckt"?

Är det lättare om man lirar i en högre div än i en lägre eller tvärtom?

Finns säkert fler relevanta frågor så shoot!
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 09:50   #2
 
laszlos avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 333
Standard

Det är väl så olagligt som det kan bli? Tanken har ju slagit mig också då jag har vänner som spelar på elitnivå i både istockey och fotboll. Var det inte Owen det var cirkus runt för några år sedan då han gamblade? Minns dock inte om han spelade på/mot Liverpool som han då spelade i, eller om han bara hade allmänt spelmissbruk.

Vad gäller förbundet så lär de inte se lätt på saken. Spelar man i en lägre division skulle jag gissa att du blir avstängd om du blir påkommen, i värsta fall kickad från laget, och eventuellt polisanmäld. Men spelar du med små summor ser jag ingen större risk i att bli upptäckt. Glider du däremot upp med en Ferrari om 3 veckor och spelar i ett div 3-lag så lär folk börja undra. Enklast att påverka utgången är såklart om man spelar mot det egna laget, inte minst om man har en position som back eller målvakt, men det kan väl vem som helst räkna ut.

Senast redigerad av laszlo den 2011-09-28 klockan 09:51.
laszlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 09:56   #3
 
laszlos avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 333
Standard

En annan sak slog mig. Hos de flesta seriösa bookies måste du väl skicka in bild på ditt ID? Har bookisarna bra koll på laguppställningarna så ökar såklart risken för att ditt konto blir spärrat. Om de tar det längre än så, rent juridiskt, vet jag inte.
laszlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 10:10   #4
 
Chrille123s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: GBG
Inlägg: 39
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laszlo Visa inlägg
Det är väl så olagligt som det kan bli? Tanken har ju slagit mig också då jag har vänner som spelar på elitnivå i både istockey och fotboll. Var det inte Owen det var cirkus runt för några år sedan då han gamblade? Minns dock inte om han spelade på/mot Liverpool som han då spelade i, eller om han bara hade allmänt spelmissbruk.

Vad gäller förbundet så lär de inte se lätt på saken. Spelar man i en lägre division skulle jag gissa att du blir avstängd om du blir påkommen, i värsta fall kickad från laget, och eventuellt polisanmäld. Men spelar du med små summor ser jag ingen större risk i att bli upptäckt. Glider du däremot upp med en Ferrari om 3 veckor och spelar i ett div 3-lag så lär folk börja undra. Enklast att påverka utgången är såklart om man spelar mot det egna laget, inte minst om man har en position som back eller målvakt, men det kan väl vem som helst räkna ut.
Olagligt? Känns som att du skjuter från höften laszlo. För några år sen var jag i kontakt med nordicbets support om detta. Så länge man spelar på vinst för egna laget, som TS ämnade göra, så finns det inget olagligt eller regelbrott i det. Mot egna laget är såklart en annan femma, med det var inte det TS undrade över.
__________________
It's all about the edge, think about it...What's your edge?
Chrille123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 10:41   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6499
Standard

Så länge spelet handlar om att det egna laget skall vinna, bör det inte vara några problem. Handlar spelet om vem som skall göra mål, antal hörnor o.s.v så blir det mera tveksamt. För att inte tala om att spela mot det egna laget, men det är ju redan solklart...
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-28, 16:26   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Tack för info Chrille och erek. Anade att det låg till ungefär så men sen är det något med dessa förbund och deras regler. Har för mig att dem kan stänga av folk alternativt ge ett varningens finger om dem har kännedom om det. Men det är mest spekulationer från min sida.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alibaba (+1), alibaba (+1), alibaba (+1), alibaba (+1), alibaba (+1), alibaba (+1), alibaba (+1), alibaba (+1)
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-06, 10:02   #7
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Du rekar väl spelet här innan i så fall?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alibaba (+1), alibaba (+2), alibaba (+3), alibaba (+4), alibaba (+5), alibaba (+6), alibaba (+7), alibaba (+8), alibaba (+9), alibaba (+10), alibaba (+11), alibaba (+12), alibaba (+13), alibaba (+14)
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 17:35   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Rent juridiskt: Ej olagligt.

Spelbolags synpunkt: Ej mot reglerna men risken finns förstås att man limiteras.

Förbundens synpunkt: Varierar kraftigt mellan olika sporter. Svenska tennisförbundet skulle förmodligen stänga av en spelare som better på vinst på sin egen match.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 21:58   #9
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

I Division 1 hockeyn vet jag ett par gamla lagkamrater som fått varningar från olika spelbolag osv. Själv har jag klarat mig utan problem. Men så länge man inte lirar emot sig själv så ska det inte vara någon fara, vad spelbolagen sedan anser verkar diffa från bolag till bolag.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td