Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-10, 14:36   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

V86 Visby 11 Juli 2012


Tjenixen.

Gick med på forumet för en timma sedan och jag skall spela V86 på Visby i morgon. Så om jag nu gör rätt så öppnar jag det ämnet. Skall börja kika på loppen nu.


Senast redigerad av Cherokee den 2012-07-10 klockan 14:38.
Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 23:23   #2
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

tänkte fokusera på v86an.

AVD1
Vendi lägger beslag på biffen!

Vendi (23%) ser ut att vara på väg mot storformen igen. Hon fick en tuff inledning fram till ledningen senast men gick ändå undan på ett rejält sätt. Bra chans och given i tipset. Elora Hanover är ofta med där framme och kunde avgöra efter en fin spurt från andrapar utvändigt senast. Läget är bra och hon gillar distansen. Med på fotot även idag. A 4-3

AVD2
Min "ide" krossar allt med klaff...

Alfas da Vinci (31%) har visat stor hårdhet vid sina segerlopp men i sin V75-debut senast
blev det lite för mycket av det goda efter tufft upplägg. Han tappade lite väl mycket senast och loppet blev alldeles för tufft. (glöm) är bättre och snabbare ut med bil än med voltstart men han kommer inte att vara med i någon spetskörning men en bra position kan han nog hitta. Feelingen säger att det blir körning i den låga klassen och då ska segerchansen vara riktigt god. Blir troligen 3-4 handare i loppet. "ide"



AVD3
Lurigt lopp men jag väljer ändå att gå kort.

M.T.Fortune Winner (21%) satte allt på ett kort på sista bortre näst senast på Solvalla
och fullföljde starkt som knappt slagen. Senast slirade han ganska mycket i loppet eftersom han inte fick det absoluta fästet. Han har toppform och man kommer att ladda hårt med honom i starten, han har bra styrka och Janne H trodde på vettig segerchans.Carlito Brigante har stigande formkurva med lopp i kroppen och måste tas på
allvar.




AVD4
Min rysare kan bli en svår nöt i ledningen.

Magic Rex (9%) har fått ett lopp i sin nya regi och har tidigare visat att han kan öppna
snabbt från start. Roger Hasselborg har en del stora förhoppningar på honom framöver eftersom hästen var knappt slagen i sprintermästaren för något år sedan och menar på att han har kapacitet som räcker och blir över. Blir intressant om han snuvar min tipstvåa nr 1 på ledningen för då kan det bära hela vägen hem. Starlight Brizard gjorde ett gott intryck vid segern på Eskilstuna näst senast och att det inte räckte senast mot helt annat motstånd är inget att säga om. Fina förutsättningar. Kan öppna och blir svårslagen i ledningen. En av två.




AVD5
Vidöppet och jag målar på...


Guinness Trot (40%) gjorde en övertygande debut för Stefan Persson senast och bara försvann ifrån motståndet efter ett lopp med tufft tempo framme i ledningen. Det kan bli ett offensivt upplägg trots svårt läge men hon duger gott även med andra upplägg i den här klassen. Pine Rolls var väl sådär från ledningen näst senast och valde ett snällare upplägg senast. Fick inte chansen i tid men visade stigande form.Donttellmeanymore är en treåring som senast var med i uttagningen till E3. Bra häst som är bättre än vad raden visar. Eminent Sund har gjort det bra hos Per Lennartsson. Lämpligt motstånd. Simb Thea råkade ut för fyra omstarter senast och jorma hade då redan meddelat att hästen redan hade sprungit ett lopp innan starten gick iväg. Hon tar bara i när hon får ledningen och det luktar offensivt körning av kontio. Hästen gick för första gången med urryckare men effekten uteblev. Nu testar man åter igen med samma utrustning som då. Skulle hon komma till spets blir det extra spännande menar Henrik Hoffman. Master class gjorde det hyfsat senast och från fint läge kan det duga en bra bit fram. Skräll??






AVD6
Fyra höjer sig och jag låser.


Aponia Boko (44%) har en missvisande programrad men formen är det inget fel på. Fick en tuff öppning i spåren senast men fullföljde sedan strålande utvändigt ledaren. Jorma Kontio har att lösa ett besvärligt läge och det är toppchans utan strul. M.T.Good Looking står till för att tidigt ta kommandot. Har bra form och snart är det dags? Moreorlessaguess har svårt för Lindesbergs lösa bana och fick inget fäste senast. Såg inte helt bottnad ut i det läget och formen är fortsatt god, hon är kvick ut men frågan är om hon kan hålla ut nr 2? Rygg ledaren behöver inte vara helt fel heller. Pinott ribb gör det bra varje gång, näst senast laddade Kim för hårt annars hade hon sprungit en 11 tid vilket säger en del om hennes kapacitet och kunnande. Senast klättrade hon i ryggar över mål och såg ut att ha ett ton kvar i linorna. Kim tror på utdelning den här gången, med tanke på den fina prissumman 100kkr.





AVD7
När Alvena Pele ströks finns det bara en häst på gatan.


Kash's Cantab (51%) är en fyraåring som nu ställs mot äldre motstånd. Är väldigt kvick ut och när värsta motbudet ströks ser chanserna betydligt mycket bättre ut. Har körts i ledningen i Sverige vid fem tillfällen och har vunnit samtliga. Spik!





AVD8
Bör vara toppchans och spik nr 3 kommer här.


Winning Love (73%) har tagit flera imponerande segrar i år och vinsten i Harpers Hanovers mot världseliten näst senast är en stark merit. Han trivs ypperligt på den långa distansen och står rätt inne inne i klassen. Åke tror han bara vinner, att han var sämre senast berodde på att han inte hade startat på ett tag och har nu loppet i sig och borde bli väldigt svårslagen.



Mitt system kostar endast ynka 48 kr.


avd1. 3-4
avd2. 6 Afas da vinci
avd3. 4-7
avd4. 1-7
avd5. 1-4-6-7-8-9
avd6. 1-2-8-13
avd7. 5 Kash s cantab
avd8. 11 Winning Love


God tur...

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-11 klockan 01:10.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:24   #3
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Tcker strecken ligger fel i första avdelningen (än så länge iaf).

Först rankar jag utan tvekan Order By Mackie som jag tror man kommer bomba till spets med och då är det nog slut. Hästen kan vara lite ojämn både från start men även i prestationerna men formen verkar sitta där och går ner rejält i klass.

O.U.Glide var mkt tapper sist, fick toktryck första rundan av en hundra oddsare!! (har du kommit i mål ännu Jan Hansen?). Kunde ändå gå undan på upplppet och även om det inte var mot några speciella hästar så var det en bra insats. Sliper hästen bara dödens är så är den med och gör upp om det. Kan öppna bakom bilen men kan inte se den ta ledningen i första skedet iaf.

Vendi kan öppna den med men tror den behöver rygg ledaren med lucka för den ska duga mot mina 2 första rankade hästar. Kan mkt väl bli så men vet att dom siktar på ledningen och då kan det bli lite för snabb öppnaning för den ska kunna hålla.

Elora Hannover ör det klart bra men som klar favorit i loppet känns hästen ganska iskall. Ingen häst som tål att göra för mkt själv och känns klart sårbar.

Assumedtobefast gjorde det klart bra som tvåa från dödens både 1:an och 2:an har bra form och med perfekt resan kan dom mkt väl skrälla.

A: 8, 7 B: 3, 4 C: 1, 2, 6 D: 5
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:25   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Tjenixen.

Kunde Åke Lindblom med Winning Love vinna Harpers på Solvalla så förlorar han väl inte gärna detta loppet över 3.140 meter.
Det finns väl gott om tid att runda det här gänget. Så såg jag att Professorn spikade Oberon FH och Starlight Brizard i lopp 3 och lopp 4, men brukar han ha rätt så ofta egentligen?


Senast redigerad av Cherokee den 2012-07-11 klockan 09:27.
Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:44   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Tycker Kash Kantab verkligen inte känns "ensam på gatan". Första gången den är ute mot äldre hästar. Nahar är en bättre häst och tycker kash kantab varit vek i ledningen, framförallt för två starter sedan på Solvalla. Måste höja sig rejält för att ha chans att stå emot här. Jag spikar nog Nahar om strecken står sig. Annars är även deuxieme picsous en bättre häst i mina ögon, men varit lite besviken på den(framförallt i Harpers, fick godkänt senast även om jag hoppats på att den kunnat utmana vinnaren efter ett bra lopp).
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:52   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cherokee Visa inlägg
Tjenixen.

Kunde Åke Lindblom med Winning Love vinna Harpers på Solvalla så förlorar han väl inte gärna detta loppet över 3.140 meter.
Det finns väl gott om tid att runda det här gänget. Så såg jag att Professorn spikade Oberon FH och Starlight Brizard i lopp 3 och lopp 4, men brukar han ha rätt så ofta egentligen?

Blir inte riktigt klok på professorn, ibland är han rysligt rätt ute. Satte bla båda sina spikar på V75 i lördags...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:58   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 35
Sharp$: 68
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Blir inte riktigt klok på professorn, ibland är han rysligt rätt ute. Satte bla båda sina spikar på V75 i lördags...
Ja det var ju bra gjort. Han kanske spikar rätt idag då. Får fundera lite på det.


Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 10:00   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cherokee Visa inlägg
Ja det var ju bra gjort. Han kanske spikar rätt idag då. Får fundera lite på det.


Ja det är mycket möjligt, tycker dock Starlight Brizard känns lite väl mycket streckad, men har ju klart en bra uppgift... Oberon F.H har perfekt spår, bör väl hålla upp ledningen och är väl intressant därifrån? Är ju inte direkt några "monster" emot iaf...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 10:01   #9
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 1422
Standard

Håller med


Kash's Cantab har bara vunnit mot hästar i samma ålder, inte mött äldre hästar
Nahar är min troliga vinnare om han presterar som när han kördes av bergarn !!!!
jovess är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:03   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Skämtar ni?!?! Är Nahar i närheten av vid prestationen näst senast äter han upp och skiter ut Kash´s Cantab!!! Bara tacksamt att han inte är favorit i mina ögon och givet att spika!!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:11   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

AVD7
När Alvena Pele ströks finns det bara en häst på gatan.


Kash's Cantab (51%) är en fyraåring som nu ställs mot äldre motstånd. Är väldigt kvick ut och när värsta motbudet ströks ser chanserna betydligt mycket bättre ut. Har körts i ledningen i Sverige vid fem tillfällen och har vunnit samtliga. Spik!
--------------------------------------------------------------------------------------------

Kördes mig veteligen i ledningen även i 4-åringseliten under Elitloppsöndagen och då var han trött och skitig vid upploppets början- Fick inte ens pengar så han har INTE vunnit 5 av 5 från ledningen i Sverige....
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:30   #12
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

i travrondens statistik så stor det iallfall så. 5 segrar alla tagna från ledningen i Sverige. Litade på min källa...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:33   #13
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

vi får se, nog blir kash 2a handare idag och spelvärdet är bra. Spik för min del ändå eftersom jag tror att man tidigt sitter i spets, den som lever får se.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:40   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Säger inte att han inte kan vinna men när det gäller statistik (och även tips i mitt tycke) så är travronden inget att hänga i granen... Men det är ju bara min smak! Däremot att de kan missa så grovt i statistik som i det här fallet är ju pinsamt för Sveriges största travtidning! Loppet gick t.o.m inom den extra V75-omgången under Elitloppsdagen och den som följer travet det minsta vet om att han då stannade i ledningen efter en tuff öppning...

Senast redigerad av Alanya den 2012-07-11 klockan 11:41. Anledning: skrev fel i inledningen...
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:42   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Som jag diskuterat med en annan person redan.
Express type vinner detta lopp enligt mig! Enda nackdelen är spåret nr 8. Men till 2%? Tack för kaffet som man säger

Hästen kom till nurmos för 2 starter sedan och debuterade i guld direkt och slutade på andra plats. Väldigt märkbart om ni tittar på loppet att den fick en smygare. Innan har den sprungit i finlands motsvarighet utav guld.
Senast mötte den Sanity mfl.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td