|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#77 |
|
Hur ofta vinns en DDkomb av Tomas Jonsson och Jörgen Westholm? Ni vet ju redan detta så varför är det folk som e på mig om att jag e ute och cycklar när jag säger att streckspel på toppkuskar även vinnarspel på dem till bra odds är något som är lönsamt.
Trav är inte lönsamt över huvudtaget om man inte får tips från säkra källor eller betalar för dem. Men jag spelar på allt v4,v5,v65,v64,v86,v75, vinnare plats tvilling trio m.m. Och jag går plus minus noll oftast och får en o annan v65 eller v4 nån v75 3st för att va exakt men bara småpotatis på 10.000kr men satt en v65 på 42.000(Jägersro) i februari med ett system för 128kr. Och då vann faktiskt hemmabanetoppkuskar som Johny Takter och en dansk kusk (danska hästar brukar alltid vinna på Jägersro) samt en instickare av P.Untersteiner samt Thomas Urhberg med skrällen i sista långloppet på 3140m (precis som han vann på sin hemmabana på Extra V75 med Victoria Fame) och i lärlingsloppet vann Timo Nyman med Pling Plong åt Joakim Lövgren. Hemmabanesegrar av proffskuskar. |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Är du ett troll, eller...? Om hästarna är likvärdiga, med likvärdiga spår, likvärdig form , likvärdigt nästan allting osv. osv. - Då tar jag Kontio - men hur ofta stämmer det att de flesta parametrar är likvärdiga för ett ekipage? Har Hans-Owe en bättre häst, bättre läge och hästen bättre form så skiter jag väl i om kusken heter Kontio eller Sundberg i efternamn - detta måste du väl ändå förstå?! Gör du inte det så förstår jag varför du inte vunnit större vinster än vad du gjort... Kommer du lägga ut ditt system till V75, i morgon? Senast redigerad av Pilkast den 2012-08-03 klockan 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Menar inte att vara otrevlig för vi har samma mål i slutänden (att vinna). Läge form spår banunderlag osv spelar ju verkligen roll precis som du säger! Det e bara det att dem sämre kuskarna vinner mer sällan fast dem e favoriter. Speciellt i större sammanhang som tex V75. Mvh Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
mitt v75 system
1,2,3,11 hoppar 9:an eftersom jag måste stå fast vid men poäng ![]() 2,6 1,2,3,5,6 1,4,6,9,10,12 3 Kraftig chansspik men kör på kusk som borde vinna lopp igen snart! 2,3,7,8 4,12,13,14 Men här tar jag med Erik Lindegren ändå, hoppas jag inte får skäll för det (ibland händer det)Lycka till grabbar! |
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Var hellre ödmjuk och vinn, än stönig och förlora storkovan - har du råd, ta med 9:an i första är mitt välmenande råd... Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Den största anledningen att jag hoppar On Track Piraten är att han möter äldre v75 motståndare och att det är tränaren själv som kör. Hade han varit 5-6 år och varit ute på v75 i silver tidigare samt haft en bättre kusk så hade han varit given.
Har kanske fel vem vet? |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Finns tipsare som vågar spika Citrin men enligt min mening så kan det se svårt ut att vinna som ett 4 årigt sto i brons på v75. Är det någon som vet hennes startsnabbhet?
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Hon lär väl inte ta en längd på K.FACE?
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Till Pilkast
Vad är det mesta du vunnit på ett system? Bara Nyfiken Mvh |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Är ruggit sugen på Hamras One More men från spår 11 och Christel Berntsson känns ju inge vidare men hästen har varit ruggit grym nu en tid! Lite varning på den om det blir ruggig överpace!
Mvh |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Inte för att jag vill skryta men närmre 850 000, på Solänget. 2006, tror jag det var... Fina tider - länge sedan en storvinst nu. Vi var två på detta, men jag komponerade systemet... Fick iofs in en HarryBoy under Elitloppshelgen som gav 69 000. Hade totalt glömt att jag spelat detta system så det blev en glad överraskning när jag loggade in på måndagen när jag kom hem... |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Då har du fått smaka segerns sötma ganska rejält då ![]() Då kan du har nåt bra tips till rättvik? Mvh |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Måste ge mig in i snacket efter att ha läst denna tråd.
Kuskar spelar så klart roll men det är ju knappast kusken som ska springa. Att tro att HELA sanningen bakom trav ligger i att spela på storkuskar är ju väldigt naivt och inte särskilt insiktsfullt. Bara en av alla faktorer som spelar in. Finns såklart ingen uträknad formel som gör dig till en vinnare. Däremot att vara grymt påläst hela tiden samt följa travet dagligen ger dig avsevärt bättre chanser än "packet" som det så (o)fint heter. Är man tillräckligt skicklig går man plus i längden. Så den som menar att man inte kan tjäna pengar på trav är helt enkelt för "dålig" på att tippa trav. Med dålig menar jag att man inte lägger ner tillräckligt med tid på att analysera loppen samt att man kanske helt enkelt inte vet tillräckligt mycket om trav. Sen detta tjafs om att största vinsten skulle vara en måttstock hur skicklig man är på att tippa trav är ju så fjantigt att jag egentligen inte orkar kommentera det. Nu gjorde jag det ändå tydligen .Att spela på trav är ett riktigt maratonlopp så att avgöra vem som är duktig på trav utifrån några enstaka tips är totalt meningslöst. För tyvärr är trav nyckfullt och det kan gå troll i dragen i princip flera veckor i sträck. Men är du skicklig trillar det in lite vinster förr eller senare som väger upp det. Och det behöver inte vara några miljonvinster direkt. Innan alla undrar kan jag säga att jag själv går plus på travet så jag vet vad jag pratar om. Ni får tycka att jag låter lite dryg och så men det ligger mycket hårt jobb samt många års erfarenhet bakom för att ha kommit till den kunskapen jag nu tycker mig besitta. Därför måste jag ryta ifrån lite när en del försöker förenkla det till att det räcker att följa EN av MÅNGA viktiga parametrar inom travet för att tjäna pengar i längden. Är man inne på den linjen får man räkna med en stor dos tur för att "överleva". Ni som är seriösa travspelare förstår säkert vad jag menar. MEN det fina/jobbiga med trav är att det också är ett turspel så visst kan alla vinna stort. Dock kan man med mycket arbete "bättra på turen". Det här inlägget är på inget sätt ett hån mot "packet". Alla har rätt att framföra sina teorier och åsikter (samt att spela även när man inte har hunnit läsa på ). Ville mest kommentera lite naiva kommentarer gällande travet.Det här är min högst personliga åsikt. Och den får NI tycka vad ni vill om!
Senast redigerad av copiad den 2012-08-03 klockan 22:58. |
|
|
|
|
|
|
|