Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-30, 08:16   #1
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Exclamation

ATG ändrar regler för travspel.


Hörde precis på radion att atg ändrar reglerna för inlämning av enkelrader till V75. Antagligen har det blivit för mycket oro kring alla spel som lämnas utomlands, så ATG känner väl att det är dags att göra något för att lugna oss småspelare. Vad säger ni, bra eller?

Hitta en källa nu från Ekot.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5250674
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 08:59   #2
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

"– Jag vill understryka att det inte är någon som fuskar, det är ingen som gör något konstigt . Allting sker som det ska ske, i det perspektivet, men all psykologisk oro måste vi få bort kring detta"

Man ändrar alltså reglerna för att folk är korkade... ;-) Efter storvinsterna till Sydafrika sken svenska travspelares missunnsamhet igenom och kunde sammanfattas med "jag begriper inte hur stora reducerade system fungerar, så det måste vara fusk och ska stoppas"

Vill man verkligen hjälpa oss småspelare borde man ju stoppa alla som går med långsiktig vinst. De kan ju för mycket och stjäl pengarna från oss andra... ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wingswept (+10)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 09:11   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Att förbjuda vissa kuponger lär inte vara något som gynnar omsättningen.

Vad kommer härnäst. Enbart Harry Boy efter 15:00 på fredagar?

Citat:
Remy Nilson säger att systemen förstör ATG:s spelkarta
Öhh!?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 09:35   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Lund
Inlägg: 20
Sharp$: 1291
Standard

Om "ingen fuskar eller gör något konstigt" undrar man varför ATG får för sig att reducerade system ska begränsas. Om man anser att streckfördelningen blir opålitlig finns ju insatsfördelningen att tillgå och vill man inte spela skicklighetsspel så finns det trisslotter mm.

"Mycket små system baserade på matematiska utfall". Låter som det är Harry Boy man vill komma åt?

Hade varit bättre om man la energin på att se till så att barfotainformationen blev något att lita på.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+1)
Wingswept är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 10:47   #5
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Helt galet att ATG skall styra hur man får/skall spela.
Låt dom som bombar in enkelrader lira bäst dom vill. Är det jackpot och dom bombar in 1-2 miljoner enkelrader så skall alla småspelare vara glada för då är det ännu mer pengar att kriga om. Det fina är ju dom gångerna som den normale småspelaren sätter sjuan och den ger 10 lax för då har ju storspelaren pumpat in långt mer än han hämtat.

Jaja, vi får se vad detta betyder i praktiken.

/AA
(småspelare med 100-200 kuponger inlämnade varje lördag...)
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 11:16   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Vad som förstör spelkartan är alla dessa extra V75or och utlandsspelet,
vi får se hur mycket mer V75 behöver växa innan kuskarna/tränarna blir hotade/mutade innan loppen
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 11:32   #7
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

En lite annorlunda text på Aftonbladet

"Sveriges Radio rapporterar om ATG och deras planer att förbjuda spelare att lämna in miljontals enkelrader."

För att lämna in en miljon enkelrader från samma konto behöver man ladda upp 100 separata filer, en i taget...

Om de återinför regel om minsta kupongstorlek kommer många hemmasnickrade system få problem, och just det ser jag så klart som positivt... ;-)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 11:55   #8
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
Vad som förstör spelkartan är alla dessa extra V75or och utlandsspelet,
vi får se hur mycket mer V75 behöver växa innan kuskarna/tränarna blir hotade/mutade innan loppen
Jag håller med dej till fullo. Kör V75 enbart på lördagar och enbart en gång per vecka. Om det är jul eller nåt på lördagen så flytta till lämplig närliggande dag.
Att vi skall lira till Finland och Norge är galet. Snart kör dom väl en omgång i Sydafrika med.

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
...
Om de återinför regel om minsta kupongstorlek kommer många hemmasnickrade system få problem, och just det ser jag så klart som positivt... ;-)
På vilket sätt är detta positivt?
Gränsen fanns ju för att systemet inte hann med förr. Det är ju fixat sedan en tid och givetvis så skall det inte finnas någon undre gräns.

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 12:13   #9
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
På vilket sätt är detta positivt?
Gränsen fanns ju för att systemet inte hann med förr. Det är ju fixat sedan en tid och givetvis så skall det inte finnas någon undre gräns.
Jag ligger bakom ett av de reduceringsprogram där man kan skapa större kuponger och inte skulle ha några problem med såna regler. Trodde det var känt här på forumet.

Jag tycker inte heller att det ska finnas begränsningar, men tydligen räcker det inte med en smiley för att få det att framgå att det var på skämt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Analys (+1), joppe59 (+5)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:02   #10
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Jag gillar inte detta. Brukar spela ganska små system (250-500 kr) som är inriktade på att plocka minst miljonutdelning. Jag anser att jag måste få använda den statistik som är tillgänglig för att kunna profilera mina rader på detta sätt. Det innebär att jag oftast spikar en eller två hästar och hoppas på skrällar i övriga lopp.

Jag använder villkor för framför allt ranksumma och insatsfördelning för att skala bort de rader jag finner ospelvärda. Självklart kommer raderna då att spridas ut över ganska många kuponger. Det känns inte rätt att jag ska drabbas med mina små system bara för att några har möjlighet att använda V75 som en marknad där man investerar miljoner och går med säkrad långsiktig vinst. Personligen kan jag då tycka att alla insatser över 3-4000 eller dylik summa ska förbjudas. Varför ska somliga ha möjlighet att bomba in megasystem för 14 000 när jag som fattig bara har råd att ställa in en femhundring i veckan?

Limitera för miljoninsatser är en sak, men gå inte på oss som lirar små statistiskt taktiska system och hoppas på det bästa. Med små system kan man ju omöjligt försäkra sig om miljonvinster. Stekel brukar ju insistera på att variansen ökar för väldigt osannolika rader. Om man då lirar som jag så måste man förlita sig på väldigt stor gnutta tur.

Alltså, alla som lirar reducerat drabbas ju av kuponginsats eftersom antalet kuponger oftast drar iväg till över hundratalet. Det blir ju omöjligt att dra någon som helst nytta av reducerade system om bara kupongerna ska kosta 5 kr styck eller vad det nu blir. Hur mycket tror ni att kupongerna kommer att kosta?

Det handlar ju om vilken ram man anser spelvärd. Somliga vill ha små ramar och köra mer på sitt kunnande inom hästsport. Andra kör på allt större ramar och preciserar raderna mera med hjälp av statistik. Och är det inte så att även vanliga system (utan reduceringsprogram) är baserade på statistik, där somliga som har råd att tillbringa mer tid inom hästsport kommer att lära sig mera och därmed kunna dra nytta av denna upplevda statistik mer än andra? Var går gränsen mellan kunnande och statistik? Människan tänker genom att sortera information. Erfarenhet är också statistik. Och även jag som egentligen inte kan ett jota brukar ju faktiskt spika en eller två hästar baserat på "kunnande" (expertinformation). Så inte ens mina system är rent matematiska.

Nä, jag tycker att limiteringar borde räcka. Förbjud insatser av en viss storlek bara. Inga odrägliga kupongkostnader!

Senast redigerad av Asprilla den 2012-08-30 klockan 14:05.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:18   #11
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Storm i ett vattenglas!

Detta kommer inte innebära något som helst för oss "småspelare", förutom då att det blir lägre omsättning på V75 och därmed lägre utdelningar...

Men inte kommer ens det märkas för oss - det är väl de som vinner ofta på V75 som "drabbas" - men vem gör det...?

Annars - business as usuall...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:29   #12
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Storm i ett vattenglas!

Detta kommer inte innebära något som helst för oss "småspelare", förutom då att det blir lägre omsättning på V75 och därmed lägre utdelningar...

Men inte kommer ens det märkas för oss - det är väl de som vinner ofta på V75 som "drabbas" - men vem gör det...?

Annars - business as usuall...
Det stämmer förmodligen, men det är ändå principiellt fel.

Det kommer nog bara vara två små grupper som direkt påverkas av detta:

- Den "handfull" storspelare som omnämns i artikeln.
- Systemutvecklargruppen på ATG som äntligen optimerat kuponginlämningen så att alla restriktioner kunde tas bort. Nu måste de implementera och testa nåt nytt konstigt regelverk för att leva upp till vad deras VD utlovat... ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:41   #13
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag ligger bakom ett av de reduceringsprogram där man kan skapa större kuponger och inte skulle ha några problem med såna regler. Trodde det var känt här på forumet.

Jag tycker inte heller att det ska finnas begränsningar, men tydligen räcker det inte med en smiley för att få det att framgå att det var på skämt...
Jo jag vet att du ligger bakom HPT och jag såg din smiley. Jag förstod dock inte riktigt vad som var skoj.
Kanske jag som är trög men vad jag vet kan du hos valfritt ATG-ombud eller på www.atg.se skapa "större" kuponger och då behövs inte ditt program. Om du däremot vill skapa ett reducerat system där du t.ex. fokuserar på vissa utdelningsnivåer och har en viss budget att spela för så kommer det resultera i att du kommer få kuponger som kostar någon eller några kronor. Jag gissar att din applikation löser detta och bygger större kuponger av dom rader som genereras utan att spela oönskade kombinationer samt att dina större kuponger inte spräcker budgeten.

Skit samma. Oavsett vilken fin applikation man nyttjar eller om man spelar enkelrader manuellt minuten innan spelstopp så skall man kunna detta utan att ATG skall behöva bry sig.

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:48   #14
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Håller med flera av ovanstående skribenter att ATG skall enbart tillhandahålla spel - inte lägga sig i hur mycket, eller hur lite folk spelar för... Så länge allt går riktigt till, vill säga - luktar överförmynderi, lång väg...

Eller vill de ha bort stora, utländska spelsyndikat, som "förstör" ATGs "image"...?
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 15:49   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Jag för min del hoppas verkligen att dom nya reglerna gör att det blir omöjligt eller helt ointressant för dom stora utländska spelsyndikaten att spela på dom svenska streckspelen. Det stör inte mig det minsta om omsättningen skulle sjunka lite p.g.a detta, det kommer att tas igen senare när småspelarna tycker det är kul att spela igen och misstankarna om eventuella oegentligheter försvinner. Äntligen ett bra initiativ av ATG!!
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/12972-atg-aendrar-regler-foer-travspel/
Postat av For Type Datum
stefanochlukasspelblogg This thread Refback 2012-08-31 01:26

td