Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-12, 08:57   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

V75 17/11 Solvalla UPPSNACK


Jag undrar om Åke är på semester eller avstängd? Ivf så är det inte lättare att tippa men kanske lättare att försöka fälla när Åke inte själv kör. Nu fattas Björn också så då tycker jag att hans chanser också minskar...Nu är det finaler och ser tufft ut med stora prissummer och mycke Jackpottpengar att spela om..

Lite tankar efter första anblicken,,

Spoiler:
Avd1. Åke har 4st (som vanligt nästan) men kör som sagt inte själv,först av dessa på distans tycker jag är MAIN KRONOS o INDIGO BROLINE men sistnämnda har fått iskallt spår. COVINGTON ÅS kommer mer tillrätta med minst 500m till. PERFECT TOLL är väl den som är mest alround,sen är det Jorma upp som aldrig kört innan(konstigt när J Takter o S Söderkvist kört honom innan), menmen Åke vet säkert.BEATASINE tycker jag passar på bättre på korta häcken.ED YOU är alround men lit långt ut på vingen behöver tur här. Min Första häst är WISS RAMBO som han såg ut sist,,SPIK? hmmm

Avd2. Detta är ett getingbo så det blir nog dyrt att känna sig säker,men jag har fått feeling för KING TILLY. Min första häst möjilg spik el utg.

Avd3. FRICTION verkar som han inte skulle kunna förlora när det gäller,försökte fälla sist och det blev dyrt. Nu 500 000kr till vinnaren. GH NEMO om det varit kort. HARALDINHO,GLOBAL INV och om annan kusk???? CABALLION och I W D dåliga spår.

Avd4. Gillar och tror mest på PUNK och OVERTAKER BY SIB. GAMBRINUS DEGATO och PERFECT POWER lite långt ut på vingen. PREY FRONTLINE värst på bakspår.


Avd5. LÖNNHULTS BIRGITTA klar första häst för mig....SPIK?

Avd6. ON TRACK PIRATEN Kanske....

Avd7. ARISTOCAT BOKO ???


Kommer mer Tankar

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-12 klockan 09:27.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 09:17   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Minns början utav året då Åke inte körde då heller. Om jag inte minns fel så tog stallet 2 v75 segrar på ett par månader. När Åke kom tillbaka så börja han svepa igen.
I helgen märkte man samma tendens. Åke borta = inga vinster.

Bara jobba bort dessa hästar om man ens ska ta med dom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 10:47   #3
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Åke har uttalat sig att han litar mer på hästen än kanske andra kuskar, därav bättre prestationer. Dvs en närmare kommunikation med hästen. Som får den att ta i mer.

(intervju på Åby för ett tag sedan, vill jag minnas)
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 05:54   #4
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Jag tänkte på det här med skoinfo. Hur mycket bryr ni er om det? Var presenteras den mest tillförlitliga informationen om detta? Gäller det bara att läsa så mycket kuskintervjuer som möjligt för att få reda på vad det lutar åt (fram, bak, runt om, barfota) eller är det anmälningsplikt långt i förväg och därmed enkelt att ta reda på?

Funkar denna bra? http://www.atgidag.se/shoeinfo/NoShoeinfoAvailable.aspx

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-13 klockan 05:57.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 06:10   #5
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 447
Sharp$: 1051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag tänkte på det här med skoinfo. Hur mycket bryr ni er om det? Var presenteras den mest tillförlitliga informationen om detta? Gäller det bara att läsa så mycket kuskintervjuer som möjligt för att få reda på vad det lutar åt (fram, bak, runt om, barfota) eller är det anmälningsplikt långt i förväg och därmed enkelt att ta reda på?

Funkar denna bra? http://www.atgidag.se/shoeinfo/NoShoeinfoAvailable.aspx
Allmänt känt att hästar som körs barfota runtom går "lite" bättre, det finns såklart undantagshästar som inte alls fungerar barfota. Men då är det banförhållandet som avgör om det är godtagbart. Ofta värms hästen på banan och det är då kusken/ägaren bestämmer vad som är mest optimalt. Sidan du länkar tycker jag är den mest tillförlitliga då dom regelbundet uppdaterar infon efter händelseförlopp. En häst kan vara anmäld barfota runtom men i sista stund ändra sig. Då är det många som kan reagera starkt.

edit: Skulle det ske några drastiska ändringar på favoriter, kanske dom man lägger mest vikt på så så brukar dom vara väldigt tydliga på ATG-live innan loppen körs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Asprilla (+1)

Senast redigerad av marvel den 2012-11-13 klockan 06:21.
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 06:31   #6
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag undrar om Åke är på semester eller avstängd? Ivf så är det inte lättare att tippa men kanske lättare att försöka fälla när Åke inte själv kör. Nu fattas Björn också så då tycker jag att hans chanser också minskar...Nu är det finaler och ser tufft ut med stora prissummer och mycke Jackpottpengar att spela om..

Lite tankar efter första anblicken,,

Spoiler:
Avd1. Åke har 4st (som vanligt nästan) men kör som sagt inte själv,först av dessa på distans tycker jag är MAIN KRONOS o INDIGO BROLINE men sistnämnda har fått iskallt spår. COVINGTON ÅS kommer mer tillrätta med minst 500m till. PERFECT TOLL är väl den som är mest alround,sen är det Jorma upp som aldrig kört innan(konstigt när J Takter o S Söderkvist kört honom innan), menmen Åke vet säkert.BEATASINE tycker jag passar på bättre på korta häcken.ED YOU är alround men lit långt ut på vingen behöver tur här. Min Första häst är WISS RAMBO som han såg ut sist,,SPIK? hmmm

Avd2. Detta är ett getingbo så det blir nog dyrt att känna sig säker,men jag har fått feeling för KING TILLY. Min första häst möjilg spik el utg.

Avd3. FRICTION verkar som han inte skulle kunna förlora när det gäller,försökte fälla sist och det blev dyrt. Nu 500 000kr till vinnaren. GH NEMO om det varit kort. HARALDINHO,GLOBAL INV och om annan kusk???? CABALLION och I W D dåliga spår.

Avd4. Gillar och tror mest på PUNK och OVERTAKER BY SIB. GAMBRINUS DEGATO och PERFECT POWER lite långt ut på vingen. PREY FRONTLINE värst på bakspår.


Avd5. LÖNNHULTS BIRGITTA klar första häst för mig....SPIK?

Avd6. ON TRACK PIRATEN Kanske....

Avd7. ARISTOCAT BOKO ???


Kommer mer Tankar


Åke är i Florida
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 12:34   #7
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marvel Visa inlägg
Allmänt känt att hästar som körs barfota runtom går "lite" bättre, det finns såklart undantagshästar som inte alls fungerar barfota. Men då är det banförhållandet som avgör om det är godtagbart. Ofta värms hästen på banan och det är då kusken/ägaren bestämmer vad som är mest optimalt. Sidan du länkar tycker jag är den mest tillförlitliga då dom regelbundet uppdaterar infon efter händelseförlopp. En häst kan vara anmäld barfota runtom men i sista stund ändra sig. Då är det många som kan reagera starkt.

edit: Skulle det ske några drastiska ändringar på favoriter, kanske dom man lägger mest vikt på så så brukar dom vara väldigt tydliga på ATG-live innan loppen körs.
Tack för info. Brukar det vara fler med skor när banförhållandet är på ett speciellt sätt? Vinter = skor? Hårt underlag = skor? Skulle du säga att galopprisken ökar vid användning av skor?
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 12:53   #8
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Att en häst går med skor kan förtydligas med att hästen har gummistövlar på sig.
Barfota runt om ger ett flackare och längre steg. Med skor lyfter alltså hästen benen högre.
Men hästen måste kunna orka driva det steget ochså. Barfota = racerbalans
Unghästar vill man att de
skall framhäva ett så runt travsteg som möjligt. Därav ofta unghästar går med skor.
Barfota fram är viktigare än barfota bak.

Jag tror att galopp risken minskar med skor.
Man brukar påpeka att man tynger ner hästen med tex boots med vikter, om barfota balansen inte fungerar,
är hästen är för lätt i balansen och kan galopperar av den orsaken. Hästen slår ihop benen med andra ord.
Men det minus med boots, fartmässigt.
Men man minskar ochså risken för galopp. en del hästar märker man ingen skillnad på om skor eller inte.
Det är lite vad jag vet om skor....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Asprilla (+1)

Senast redigerad av dumle den 2012-11-13 klockan 15:37.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 14:17   #9
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dumle Visa inlägg
Att en häst går med skor kan förtydligas med att hästen har gummistövlar på sig.
Intressant! Hästen är större än människan men gummistöveln större än hästskon. Säkert att inte sandaler vore en bättre liknelse?

Å andra sidan skulle nog Usain Bolt vinna SM-guld i både strumpläst och gummistövlar...
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 14:41   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

usain bolt i flip flops
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 15:46   #11
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Utdelningen i fjol.
Fina pengar i år igen.

1 12 NICK NOCK (DK)
Takter Johnny 11,07

2 11 ED YOU
Carlsson Olle 9,85

3 7 SANITY
Takter Johnny 7,00

4 8 DISCO A.E.
Melander Stefan 3,33

5 7 TOURNESOL
Persson Stefan 2,77

6 9 PITCH COMMAND
Lennartsson Per 9,84

7 7 OLIVIA LAVEC
Takter Johnny 4,57

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning

7 1 207 053 kr

6 7 696 kr

5 396 kr
http://classic.atg.se/ResultatServle...ad&betType=V75
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 15:56   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Sprack på Ed You förra året, efter att OC sagt att hästen var lite "rund om magen"
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 16:20   #13
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Alla V75-tävlingar direktsänds 2013


2013 kommer alla V75-tävlingar att direktsändas i någon av TV4:s kanaler, skriver ATG i ett pressmeddelande. Däremot får lunchsändningarna inte längre plats i tv-rutan.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 19:17   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Fina och jämna lopp. Kan mycket väl bli utdelning liknande förra året. Mycket fina pengar utan att vinnarna har jättehöga odds.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 21:01   #15
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Ser riktigt svårt ut, frågan är ju hur man ska behandla Åkes alla hästar. Har svårt att se Jorma bränna med alla chanser han får. Någon ur kvartetten perfect Toll/By Air/monster Drive/Aristocat Boko vinner ju, frågan är bara vem.

Spiken har jag redan bestämt mig för: Overtaker by Sib med Johan Untersteiner. Sen ska jag försöka hata bort Friction i guld, gick ju bra sist...........

Kan Steve Forty med Calle Lindblom vara en skräll? Va ju upphaussad på Jägers men galopperade då, ser att den gått bra med Calle tidigare. iofs har den bara varit ute i skitlopp under sin hela karriär.

Mermaid Ås tror jag på i Solvalla GP, gillar hästen starkt och nu kanske den slipper göra allt grovjobb.

Kan som sagt bli bra pengar, dom ska vi ha.......
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td