Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-14, 14:06   #1
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Uppsnack V86 14/11


Fan ingen som dragit igång tråden än! Tankar innan intervjuer.

V86-1 Spikade Carlos Lightning senast han va med då han inte satte en fot rätt och där rök både v86an och v4an för mig och en rejäl utdelning.
Är vanligtvis inte en häst som galloperar så mycket och ifrån spår två borde ekipaget tidigt sitta i ledningen. Spets och slut till just nu 40% är riktigt bra.

V86-2 Frankie Ale gjorde ett bra lopp senast och är väl första häst. Tycker ändå det är givet att gardera och en häst som Mellby Amiral är ju nog bästa hästen även om det är väldigt sällan som han håller sig i trav. Den har tjänat väldigt lite pengar med tanke på loppen som den varit ute i.

V86-3 My Golden given första häst. Starkt sto som kan vinna från alla positioner. Dubblar med Berlock som har bra form och kan få ett fint lopp.
Full Forward och Ametrin är rätt spelvärda om man letar skrällar.

V86-4 Bör vara bra chans för Aborren som står bra inne i loppet. Trans Atlantic med Jorma för första gången känns rätt intressant. En häst som aldrig springer sig trött i loppen och bör kunna få ut mer. Kräver dock ett hårt tempo för att ha en chans. Skrällen kan vara Spike de Rabotiere som gjorde ett väldigt fint lopp senast.

v86-5 Tveksamt om Oracle Kronos kan hålla upp någon ledning. Är bästa hästen och vinner kanske ändå. Möjligt att Pine Rolls laddas fram mot ledning och det kan bli tempo i loppet. Notorious Bi och Rayon Lascaux skrällvarnar jag för!

v86-6 Tar några stycken.

v86-7 Parodie har varit ruskigt bra och har toppform. Sheperd har också gått bra. Nero Capar tror jag sitter tidigt i ledningen och kan mycket väl vinna därifrån. Digital Darling blir dagens stora avslag. Är en helt annan häst i ledningen och har hittils aldrig vunnit ifrån bakspår. Står just nu i 38% från spår 11. Löjligt överspelad.

v86-8 Streckar på ett par stycken. Mosaique Face måste med efter ett fint lopp senast. License Holder är min första häst. Increased Workload slutar nog långt fram. Lillen Sisu och Molle C.D känns bortglömda.

Senast redigerad av NicklasJ den 2012-11-14 klockan 14:09.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 15:02   #2
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Aborren köper jag inte alls! Såg lika trist ut som Nurmos andra hästar sist. Ser att han strukit en hel drös till ikväll - skulle han gjort sist också!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 16:11   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Halvkul omgång för en gångs skull. Gillar inte V86 men idag blir det nog en lite rad

Avd1: Låst på två, 2,7.

Avd2: tror det räcker långt med 3 här. Spetsande 5 Vertical Speed samt Frankie Ale som känns som bästa hästen. Tar även med Tillman, formkusk och intressant styrning. 5,11,13

Avd3: Gardering given, lång säsong för vissa 3-åringar.

Avd4: Spik Nr1, 11 Hunch Alo. Perfekt läge, Sjunnesson år grym på långa distanser. 14%!

Avd5: Spik Nr2, 9 Panter Neo. Bra i debuten för Åke, enklare motstånd nu. Visserligen Kontio upp, men det spelar ingen roll. 18%

Avd6: 4 Strykningar, bara 8 hästar kvar? Får tänka igenom detta, kanske alla.

Avd7: Streckar 4-5 stycken här. 3,7,10 givna.

Avd8: Spik 3, 12 Increased Workload. Här kan Örjan låta övriga leka av sig första varvet. Sen ger han sig in i matchen, vinner från dödens om han inte släpps till spets.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 16:36   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 141
Sharp$: 705
Standard

Om du tror på Lillen Sisu, vilket var min tanke oxå, så kolla senaste loppet, han såg inte alltför pigg ut till slut där. Tror tyvärr inte han vinner ikväll heller.
plumpi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 16:42   #5
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Oskar Florhed om Stall Åke Svanstedts många chanser ikväll på Solvalla.


8 Ågårds Ludde (V86-1) felade när det gick lite för fort senast men han var inte ofräsch på något sätt. Får tufft att vinna härifrån men kan tjänaen fin peng.

12 Starson (V86-2) gör det hyggligt men är ingen kanon. Tjänar en bra peng med rätt lopp men är ingen het chans.

12 Trans Atlantic (V86-4) gick ett bra slutvarv sist men går upp i klass nu. Hygglig chans om han travar och är vår tredje bästa chans i omgången.

9 Panter Neo (V86-5) var väldigt bra sist och var inte hårt jobbad inför det. Går framåt och läget är passande då han kan vara besvärlig med framspår. Ska kunna vinna ett sånt här lopp och är vår bästa chans i omgången.

3 Becky (V86-6) hade halsinfektion i senaste starten. Är en stor häst som lär behöva lopp i kroppen och vi ligger lågt.

9 Oops D.K. (V86-6) var ofräsch sist och är behandlad efteråt. Känns riktigt bra i träningen och med rätt resa slutar hon där framme. Vår näst bästa chans i omgången.

10 Shepard (V86-7) kanske formen ebbar ut för snart. Tror distansen är för kort för att vinna härifrån. Tjänar pengar men ej het vinstchans, säger slutligen Oskar Florhed.

Källa: ViTippa
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 16:59   #6
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Står över kvällens omgång. Väntar till V65an i morgon. Skall bli kul att se vad Maharaja har att visa upp.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:14   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citrin stor favorit i sjätte wtf? Står spets och slut på Adena Boko i mitt program, bara åtta hästar kvar och alla ston så de kommer sitta lugnt under loppet och vara chanslösa när Erik trycker på gasen sista halvvarvet...

Edit: Ahh, det är speltjänsterna som skickat skocken åt käpprätt fel håll...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snapphanen (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2012-11-14 klockan 17:16.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:28   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Är helt inne på din linje Stekel. Tycker överlag att Stig H har hittat bra lopp för de flesta av sina hästar ikväll. När han dessutom har haft tur med spåren så känns det som stallet kammar hem ett par.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:33   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 735
Standard

v86 1 2,3 7
v86 2 5,11
v86 3 6
v86 4 2,3,8,10,11,12,13,15
v86 5 9
v86 6 4,11
v86 7 2,3,7,9,10,11
v86 8 5,12
sanna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:39   #10
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag ska summera mina tankar lite snabbt tänkte jag.

V86-1:

Spik, två eller många är frågan. Jag väljer att spika nr 7 Tidied Accelerator då jag tror det är bästa hästen i fältet. Kommer att utmanas först och främst av nr 3 Carlos Lightning som har ett bättre spår och får en enorm fördel av det och av den anledningen tvekar jag lite inför att spika.

Men tre segrar på senaste 19 starter är inget jag höjer på ögonen för, och då kan vi jämföra med Melanders häst som har tolv segrar på sina 29 senaste starter. Dock har de ungefär lika mycket på sitt konto senaste två säsongerna.

Jag tror helt enkelt att Tidied Accelerator bara plockar ner övriga på upploppet, och om han sen sitter utvändigt ledaren eller andra par utvändigt spelar mindre roll. Vinst med en längd eller?

Ska jag leta något utöver dessa så tycker jag nr 10 Yosemite Boko kan vara spännande. Har gått bakifrån en del på slutet samt tjänat skapligt med pengar. Risken är att det blir stiltje i gänget och då är det inte kul att sitta långt bak.


V86-2:

Ser skralt ut på starten men väljer ändå att nämna nr 3 Just A Dream med Torbjörn Jansson. Jag har respekt för kusken och då det inte finns mycket till motstånd på starten känns det som det blir en bra resa och då känns det spännande.

Nr 8 Mellby Amiral sprang en härlig tid senast även om det är drygt fyra månader sen. Men jag vågar inte plocka bort den och sitter farterna kvar i benen kan det vara en liten överraskning.

Jag brukar leta springspår när de startar på olika volter men i det här loppet hittar jag inte mycket därifrån. Nr 13 Miss Marke är väl den som möjligen ska med ifall man streckar på några fler. Men jag väljer spåren precis innanför, dvs nr 11 Frankie Ale och nr 12 Starson.

Jag gillar inte att sitta med treåringar i lopp där även äldre hästar startar. Av den anledningen hittar jag Svanstedts häst även om det tar emot att Lennartsson kör. Men av övriga äldre hästar ser det ännu värre ut dock.


V86-3:

Känns åter som ett tvåhästarslopp men jag väljer att varna för ytterligare en. Främst står det ju mellan nr 4 My Golden med Jansson i sulkyn och nr 6 Sophias Blush med Adielsson. Möjligen fördel det inre spåret av dessa.

Men glöm inte bort nr 8 Full Forward ifall ni vill fälla de båda favoriterna. Visserligen har hon två nollor i raden men det finns mer kapacitet än så och blir det inte för vingligt från yttersta spåret så tycker jag det vore tjänstefel att ranka bort den helt.

Nr 2 Berlock känns också spännande från sitt innerspår, blir det en lucka till skillnad från när Untersteiner satt fast bakom Lavec Kronos i lördags?


V86-4:

Känns som en svår lösning här över tre varv med en klen favorit. Nr 10 Abborren måste ju med på kupongen men det är absolut ingen spik enligt mig.

Tre strykningar i nuläget gynnar ju de med dubbla tillägg men jag väljer likväl att avstå från dessa även om nr 15 Natural Wonder känns mest intressant men en seger på elva starter i år lockar inte.

Förutom nr 10 Abborren väljer jag att plocka med grannen, nr 11 Hunch Alo och hade jag haft mer pengar hade även nr 12 Trans Atlantic fått ett streck. Båda springspåren på 20 meter är ju van vid långa lopp och det gynnar bägge, speciellt om de kommer bra på det från start.

Jag letar ofta efter hästar på start och strecket får nr 3 Walle Knight som jag hoppas och tror kommer springa något varv i ledning åtminstone.


V86-5:

Jag spikar nr 1 Oracle Kronos som jag tror kommer leda hela vägen tack vare sitt spår. Den som letar utmanare hittar snabbt fem stycken och det blir snabbt dyrt när man väl börjat strecka fler här och då kan man lika gärna helgardera.

Främste utmanare är åter Adielsson från bricka nr 7 Pine Rolls. Övriga rankar jag, nr 11, nr 8, nr 3 samt nr 4.


V86-6:

Själv tänkte jag låsa på två hästar här men då bägge var helt okända för mig valde jag att leta vidare i startlistan och hittade ytterligare två vilket jag är nöjd med just nu.

Favoriterna, nr 3 Becky och nr 4 Citrin känns ju som de som kommer göra upp om detta och med fördel innerspåret som kommer starta intill sargen pga strykningar. Men som skrivit vågar jag inte lita på detta utan fyller på med nr 9 Oops D.K. som känns rejält understreckad trots spår men kan ta rygg på valfri favorit och då kan det bli ett toppenlopp.

Trots endast en seger i år streckar jag även för nr 11 Aloe Vera då den visat klart bättre vinnarinstinkt tidigare. Näst senast sprang den dessutom på 12.8 över medeldistans vilket gör att det kliar i fingrarna och jag rankar den strax före nr 10 Princess Wine som är mer segervan i år.


V86-7:

Dagens avslag hittar jag i nr 11 Digital Darling som från ett dåligt läge med usel kusk måste få det svårt. Hästen kan tyvärr inte vinna detta själv men likväl har jag endast råd med två övriga i loppet fastän jag höjer varningens finger för ytterligare en häst.

Jag streckan nr 6 Oberon F.H. som har kapacitet att vinna lite när som och med så låg streckprocent som 5% kan jag inte låta bli att strecka även om jag rankar den strax under nr 2 Nero Capar som jag dessvärre inte har med på kupongen. Perfekt spår och Adielsson i sulkyn betyder ledning efter ett tag, frågan är om han släpper sen.

Hade spåret varit bättre för nr 7 Parodie hade det varit en spik för mig faktiskt och det kan ju kännas idiotiskt att jag väljer nr 6 som enda gardering men det kan vara rätt. Jag tror nämligen att Parodie vinner men kommer den enkelt till ledning eller kommer det kosta? Hamnar den utvändigt ledaren får jag hoppas hon är bra nog att plocka ner fältet ändå även om det minskar mina chanser att få rätt i loppet.


V86-8:

Blir tvingad att spika i sista avdelningen även om jag hellre hade haft fem hästar just nu. Känns som ett relativt öppet lopp och jag våndades fram och tillbaka innan jag beslutade mig för vilken spik jag skulle stå fast vid. Det fick bli nr 5 Licence Holder, trots Lennartsson. Fördelen är ju att han är van att köra hästen nu åtminstone.

Spåret fällde till sist avgörande då jag inte vill sitta med nr 12 Increased Workload som spik, och jag litar ej heller riktigt på nr 6 Mosaique Face som spik, men det blir en andrarank. Daniel Olsson i sulkyn bakom en bra häst brukar betyda att det blir några extra startraketer som fyras av. Får hoppas den springer sig trött efter det.

De övriga jag också hade velat strecka är nr 3 Rafael Blågul samt nr 7 Pine Cool. Känns som två hästar som är klart kapabla att utmana hur loppet än blir kört.

Mitt system för i kväll...

I 7 - 2 10
II 3 8 11 12 - 10 13
III 4 6 8 - 2 10
IV 3 10 11 - 15 12
V 1 - 7 11
VI 3 4 9 11 - 6 10
VII 6 7 - 2 8
VIII 5 - 6 12


EDIT: Byggt det lite annorlunda så kunde man jublat nu, men nu fick jag tillbaka 22 kronor :(

Senast redigerad av Maverick den 2012-11-14 klockan 20:59.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:39   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Tidied
Alla
My golden
2 3 11 13 14 15
Pine rolls
Aloe vera
2 3 8
5 10 11 12
Blir bara litet chans spel ikväll. Går in på my golden, aloe vera och pinerolls vinnare. Blir nog en slant plats Lindboms spike i långloppet med..
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:45   #12
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

spiken: Pine rolls - dunder fin senast, livsfarlig igen...

Lillspiken: Abborren såg ruggigt vass ut i värmningen senast, sjuk då. gynnas av strykningar. Toppchans felfri.


Dragen:

YOSEMITE BOKO toppform och vass med rätt resa 6%

BOCA MOON STAR visat fin styrka. 4%

AMETRIN hade vunnit utan galoppen senast. 7%


God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 17:56   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Var inne på att utgånga på Natural Wonder som står bra inne och är understreckad, men det är Stickans två spetsare också.

2,7
8,11
2,4
8,10,12,15
1,7
3,6,9,10,11
2,6,7
5
Krav: Adena Boko/Nero Capar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 18:11   #14
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Erik hälsar: Inget plus på 11 Frankie Ale i avd 2
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 18:13   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Erik hälsar: Inget plus på 11 Frankie Ale i avd 2
Ja och stor risk att man flyger och far där om man inte närapå helgarderar. Skrällbenäget lopp där bara några dåliga kuskar kan skrotas om man ska vara helt på det torra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td