Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-27, 18:52   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Smile

V75 BERGSÅKER 1/12 Uppsnack


Bergsåker en gammal skrällbana men som blivit tvärtom numera tycker jag.
Och kung Åke tillbaka efter sin usa resa,borde ta något lopp intressant nu när han inte är så övervägande favorit i omgången.
Nu i december kommer det att bli mycket V75 8st från 1/12-5/1 och vissa hinner de knappt att lägga ut innan de ska vara inlämnade,så det blir lite sömn till jul. Tur man gillar V75, speciellt i slutet på året då det brukar kunna bli stora utdelningar .
Undrar hur mycket snö Bregsåker har,behövs broddar?
Men till denna umgång:

Mina Tidiga Tankar.
Spoiler:
Avd1. Ja vad ska man säga om 6 UDO'S OLIER som verkligen är i sitt livs form.Har försökt att hitta några motbud ,men de senario som jag försökt köra så vinner UO alla. En bra spik tycker jag även om jag inte gillar att spika i första.

Avd2. Här satt jag och kolla vad som skulle kunna strula för favoriten 1 DIGITAL INK? Vad är + och -. Jag tycker att spåret är ett minus, 3-åring mot äldre också minus. Pluss är form, kusk (gubben i lådan hittar alltid ut) och distans. Skulle 3 CROWN COGER ta spets så släpper han till 5 MAX DE LUX som är stark och rejäl, så som 6 TRANS ATLANTIC också är och då kommer Åke att dra upp tempot som då kan öppna upp för favoriten om luckan kommer (visst ja gubben i lådan) eller någon som fått sparat speeden. Nja jag håller nog DI som första häst kanske lillspiken eller utg trots 3 år.

Avd3. Här tror jag det blir fart på grejorna många som är startsnabba på start och vill till spets. Skulle kunna nämna alla mellan 1a till 6e spår som är hyfsat snabba men tror att om Örjan med 4 TIMETOSAYGOODBYE vill så sitter han i spets och kör där mot dessa. Den som jag ser som störst motbud om spets är 1 RUTGER RAKET. Blir det körning så kommer mina drag in i matchen,12 SIMB RUBY som var lysande sist,bra form. Även CALAMARA DONNA har det snackats om tidigare men kan få ett bra lopp och form tror jag hon har men inget kuskpluss.

Avd4. Kallblod tillbaka på V75 brukar vara klurigt (förutom när Järvsö Faksen var med) men 3 FAXEN J:R är inte mycket sämre,tycker jag. Också ett Spik alternativ. Värst emot måste 2 HÖSTBO FREDRIK vara men är nog ingen vinter häst (HÖSTbo). Nej skämt å sido så ett bra SPIK.

Avd5. Här tror jag att 6 MAX VOX kan överraska om spetskörning, 4 MASSE PALEMA är väl den trolige spetskandidaten men båda släpper till slowstarer som 5 SUGAR BOY och 8 CLAES BOKO som jag tycker har en riktig vinnarskalle,kommer att ställa en alvrlig fråga om att få överta och får han det blir han svårfångad. PÅ bakspår 9 BOLT BOKO om han står på benen, kuskminus.

Avd6. Revanchen för 3 åringar, 7 INCREASED WORKLOAD fick regelrätt stryk av 1 RAFAEL BLÅGUL i sprutuppgörelsen sist,ska bli intressant att se en annan hemma häst 11 BUBBA STING som var grym senast. 12 PINE COOL har dragit nitlotten igen men har en bra spurt.

Avd7. Ett svårlöst lopp får kollas.... Återkommer imorgon....

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-27 klockan 21:56.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 19:29   #2
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 40
Sharp$: 1015


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Staro Cold Carat kan väl bli intressant på strecken i Guld som han sett ut i de senaste loppen, men krävs väl enorm överpace och/eller jättetung bana
BeepBeep är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 20:56   #3
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Minns när simb robitaille var nära på att ta skalpen av covington ås för några veckor sen. I v75-7 finns inga hästar av den kalibern. Med ett smyglopp och lucka vinner susanne v75 lopp på lördag
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 06:38   #4
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Spel guiden för den som vill...

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2), octamore (+5)
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 11:49   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Minns när simb robitaille var nära på att ta skalpen av covington ås för några veckor sen. I v75-7 finns inga hästar av den kalibern. Med ett smyglopp och lucka vinner susanne v75 lopp på lördag
Om man nu tror att Susanne vinner på V75
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 21:14   #6
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Om man nu tror att Susanne vinner på V75
Kan en kusk som Jörgen westholm vinna v75 så kan susanne. Med en bra häst och bra spår. 15% i nuläget är dock inte så spännande.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 07:05   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2496
Standard

Nr 4 Wariner i V75 1 övertygat stort i ny regi, intressant! Lycka till med erea spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 07:23   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15855567.ab

klartecken?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 07:46   #9
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 447
Sharp$: 1051
Standard

Andel x 5

1, 4, 5, 7
1, 3, 7, 10
1, 4, 6, 11
3
8
3, 7, 8, 12
1, 3, 9, 11
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 08:27   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Måste vara sjuk för att förlora
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 09:45   #11
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Jag tror Jan-olov persson är ute och cyklar. Han överskattar faksen på de senaste prestationerna på barfotabalans (blir nog skor nu) och underskattar höstbo fredrik som slagit honom förr. Faksen blir grymt överstreckad och chanspiken höstbo fredrik jobbas in i stället.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 11:59   #12
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Tomas Uhrberg om Bergsåker:
Spoiler:
V75 i sista stund - Bergsåker

Treåringarna Facination och Chelsea Boko får det tufft, nej striden om titeln ”Årets häst” står mellan Friction och Sebastian K.
Min vinnare är eleganten Sebastian K. – en travare med enorm utstrålning!

Visst, Chelsea Bokos insatser i Kriteriet och E3-finalen är tillräckligt för att utse det till årets prestationer och därmed honom till ”Årets häst” men han är bara tre år och vinsterna har tagits i årgångslopp. Sebastian K. har däremot slagit Commander Crowe regelrätt och visat att han hör hemma i världseliten. Hästen har enorm utstrålning och jag blir inte förvånad om han vinner Elitloppet till sommaren.

Regler ska följas
Jag har hört och läst att det finns de som är kritisk till att Commander Crowe inte kan komma ifråga för att han är i utländsk träning. Jag har ingen förståelse för den argumentationen eftersom regelverket är tydligt. Dessutom haltar jämförelserna med Zlatan och att han inte skulle kunna få Guldbollen om fotbollen hade travets regler. Jag tycker att det finns en viss skillnad mellan att träna hästar och fotbollsspelare men det gör tydligen inte alla ....

Skrällbanan Bergsåker
Norrlands travmetropol var känd som en riktig skrällbana, men sedan blev det under några år mest favoritparader på Bergsåker med låg utdelning – tills i december 2011 då sju rätt gav närmare 14 miljoner kronor. I de tre omgångar därefter under 2012 har utdelningen varit 21,3 miljoner, 3, 6 miljoner och 4,1 miljoner. Räkna med att snön och kylan kan innebära problem för en del hästar och det kan resultera i att det blir en ny skrällomgång.

Inleder med två spikar
Jag väljer att öppna med två singelstreck, både Udo´s Oiler (avd 1) och Digital Ink (avd 2) blir favoriter. Men, i jakten på miljoner blir det sedan hygglig gardering av favoriter som Faksen J:r (avd 4), Sugar Boy (avd 5) och Increased Workload (avd 6). Mitt hopp är att några av mina rysare ska vinna och på så sätt öppna vägen för sju rätt och en hygglig extra slant till kommande storhelger.

V75-1: Udo´s Oiler och Good Speed höjer sig markant över de andra, de är också vana att tävla med skor. Jag tycker att Robert Berghs Udo´s Oiler har fördel av hemmabanan, dessutom har han tävlat på vinterbana och gjort det bra. Han imponerade stort vid V75-segern senast från dödens – jag ”spikar”!
V75-2: Digital Ink är en riktigt bra 3-åring och han har vunnit i V75, det efter en tuff resa i dödens. Jag tror att Örjan Kihlström kan ta sig till ledning och då blir ekipaget svårslaget .
V75-3: I Won´t Dance, Timetosaygoodbye och Caddie Comet höjer sig över de andra, så det räcker med att strecka den trion. Min vinnare är Timetosaygoodbye – han blir svårslagen vid ledning!
V75-4: Faksen J:r kommer att bli mångas singelstreck, men tänk på att de tre raka segrarna i kamp med de absoluta bästa kallbloden har tagits med barfotabalans. Höstbo Fredrik slog Faksen J:r på Bergsåker då han tog hem SM-titeln. Jorma Kontio sitter nu upp igen. Lix Mollyn, Farmfurir och Lome Stjernen är skrällkandidater.
V75-5: Claes Boko är också bara tre år men han kan göra som Digital Ink och vinna i V75. Läget är oddshöjande. Sugar Boy har jag kört en del som 3- och 4-åring men han har utvecklats hos Svanstedt. Bolt Boko verkar vara av rätt sort, så Erik Lindegren lär köra offensivt. Masse Palema kan ta revansch för missarna på slutet, så bra är han. Devdas T.J. är bra.
V75-6: Increased Workload är bäst och Melanders hästar verkar oslagbara. Underlaget kan ge problem och jag garderar därför.
V75-7: Allaballakaitoz är van tuffare motstånd än detta men han är inte den som vinner på beställning. Stallkamraten Big River Surpreme är ett hot. Stay the Night en annan, en rysare!

Thomas system
V75-1: 5 Udo´s Oiler. Res: 1-3.
V75-2: 1 Digital Ink. Res: 6-7.
V75-3: 2, 4, 6. Res: 1-10.
V75-4: 2, 3, 4, 8. Res: 7-1..
V75-5: 4, 5, 8, 9, 12. Res: 11-6.
V75-6: 1, 3, 7, 8, 11, 12. Res: 6-2.
V75-7: 2, 3, 7, 9, 10, 12. Res: 11-8.
Systemet är på 2160 rader och det kostar 1080 kronor. Om man också singelstreckar nummer 7 Increased Workload i avdelning 6 blir det systemet på 360 rader och kostar 180 kronor


Örjan om sina:

Spoiler:



Rank:
1=segerstrider 2=platschans 3=matlapp

1 dec 2012

V75-1 ---

V75-2

1 Digital Ink

Gjorde ett kanonlopp senast. Lite chansartat läge då han inte är någon startraket, vinstchans om vi inte blir instängda. rank 1

V75-3

4 Timetoosaygoodbye

Håller fortsatt toppform. Startsnabba hästar innanför, chans med vettig resa. rank 1

V75-4

8 Lome Stjernen

Lite uppåt senast, möjligen lite platschans med rätt resan. rank 2

V75-5

6 Max Vox

Har hygglig kapacitet, lite platschans om vi hittar vettig position. rank 2

V75-6

7 Increased Workload

Riktigt bra häst som ska ses med chans trots dåligt läge. rank 1

V75-7

12 Stay The Night

Jämn och säker men för dåligt läge. rank 3



Örjans överraskning

10 Zyrano Boko
(V75-7)

Fin häst i grunden, inte helt borta om han har en bra dag.



Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-30 klockan 12:05.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 12:48   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Kan en kusk som Jörgen westholm vinna v75 så kan susanne. Med en bra häst och bra spår. 15% i nuläget är dock inte så spännande.
Jörgen vinner mer betydande lopp än Susanne och rankas lite högre än henne oxå enligt mig. Men visst var det en bra prestation av henne sist mot covington ås samt att inget är omöjligt men jag har lärt mig att dem stora namnen brukar/oftast i slutänden stå i vinnarcirkeln speciellt när det gäller prissummor på 100.000kr mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 13:36   #14
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jörgen vinner mer betydande lopp än Susanne och rankas lite högre än henne oxå enligt mig. Men visst var det en bra prestation av henne sist mot covington ås samt att inget är omöjligt men jag har lärt mig att dem stora namnen brukar/oftast i slutänden stå i vinnarcirkeln speciellt när det gäller prissummor på 100.000kr mvh
Nån vidare bra kuskprestation var det väl inte mot covington ås. Hon hade inga direkt svåra val att göra där. Men hästen visade dock att den duger en bit. Sen har du givetvis rätt att de stora namnen vinner oftast. De kör ju mer och sitter oftast bakom bättre hästar.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 15:15   #15
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7866
Standard

Det blir första starten för säsongen med broddar för många hästar i morgon. Borde kunna ge fina pengar på 7.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td