Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-30, 15:25   #16
 
Grogg12s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 502
Sharp$: 409


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Digital Ink är jämt stensäker! nu vet jag att inget är säkert med hästar, men när åke slår ner på enda motbudet är det klart!
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 16:10   #17
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Hämtat ur Travronden.

Vintern fäller barfotahästar?


För den seriöse/uppdaterade är vi ur ett spelmässigt perspektiv inne i den bästa travperioden på hela året. Samtidigt är det den sämsta perioden på hela året när det gäller förutsättningarna att kunna ge vettiga förhandstips.



Vädret styr omgångarna en hel del. En tänkbar spik kan snabbt förvandlas till en häst som inte ens hör hemma på systemet när det uppenbaras att den inte ska tävla på optimal balans. Ett tydligt exempel på det var Miss Beniss i onsdags, som trots att hon fick bestämma i spets var sist i mål som stor V86-favorit. Överhuvudtaget hade de tränare som slog på skor på sina barfotahästar i onsdags inte mycket att hämta, medan hästar som exempelvis Digital Darling och Mellby Venus, som inte har för vana att gå barfota men nu slapp dojorna, presterade vasst och vann enkelt. Ofta är det på det här sättet - observera ofta, inte alltid - att de tränare som "vågar" köra barfota fastän banan är på gränsen till lämplig för det är dem som sätter sig i bilen hem som vinnare från tävlingsdagen. Hur skorycket sedan eventuellt påverkar hästarnas framtida status är en annan sak, och inte något som man som spelare behöver ta hänsyn till.

Det enklaste sättet att skaffa sig ett försprång mot sina spelkonkurrenterna är att "gå på" hästar som det är intressanta ändringar på gällande skoning/huvudlag/vagn inför aktuell start, där den första parametern generellt sett är den allra viktigaste. Att plocka bort/vara försiktig med hästar som inte tävlar på optimal balans/utrustning är nästan lika viktigt. Att värdesätta positiva/negativa förändringar högre än vad hästarna presterat i sina senaste starter (som streckfördelningen oftast bygger på) är en bra grund till att bli en vinnare.

Väderprognosen säger minus fem grader och snöfall på Bergsåker under tävlingsdagen på lördag. Minst sagt tveksamt barfotaunderlag med andra ord (sämre barfotaförutsättningar än i onsdags). Jag gissar att de flesta hästar som normalt sett tävlar barfota runt kommer att få brodd på sig bak och bara tävlar barfota fram, vilket inte bör vara några problem. Några lär säkert köra barfota runt om också, men utgå inte från att det blir så bara för att de är anmälda så. Det lär säkerligen bli en del balansändringar under tävlingsdagens gång. En fingervisning kring vad som är lämpligt att ha på fötterna ges under Bergsåkers tävlingar på fredag kväll. Hur som helst känns det mest lämpligt, åtminstone i förhandstipsen, att gå på hästar som bevisat klarar att prestera väl även på bana som kräver skor.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 16:15   #18
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Senaste nyheten på trav365.

...................
SMHI varnar för snökaos på flera olika platser i landet.

Men hittills är V75-banan Bergsåker skonad från nederbörd.

– Det ser lovande ut så, men det hinner ju komma snö än. Någon enstaka häst kanske kan gå barfota, men man ska nog inte hoppas på för mycket, säger sportchefen Henrik Lindgren.

Vintern är här på allvar.

Just nu ligger det snö i stora delar av Sverige och kallgraderna smyger sig på.

Vädret påverkar inte bara trafikläget utan också travbanorna.

På lördag körs det V75-tävlingar i Sundsvall och SMHI har gått ut med en varning i Västernorrlands län, det väntas komma 10-15 centimeter snö. Något som kan ställa till det för hästarna i helgen.

– Det skulle snöa hela natten nu (torsdag till fredag) men det har bara kommit några centimeter. Det ser lovande ut så.

Hur tror du banan blir?

– Det är svårt att säga, det beror helt på snön. De hade hotat med 50 centimeter snö i helgen, men då skulle det snöa hela natten, i natt. Det ska bli kallt och sådär, men vi får avvakta och se snöfallet. Det blir inga problem med banan, men det går nog inte att köra barfota på så många hästar, säger Henrik Lindgren.

Då har vi förutsättningarna, bara hugga i omgången.

Senast redigerad av korpo den 2012-11-30 klockan 16:19.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 16:16   #19
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Svanstedts tankar.

V++++
Rutger Raket (V75-3) har toppform och hästen har känts riktigt fin både i lopp och i träning på slutet. Han satt fast med krafter kvar senast och när han nu har fått ett så här fint läge igen vill jag ge honom chansen. Hästen är snabb ut och jag vill inte åka 65 mil och sitta fast som han gjorde senast. Taktiken beror såklart lite på hur hästen känns i värmning och provstarter innan. Det var länge sedan han gick i ledningen och känns han bra innan kommer jag att köra i spets. Det är väl Timetosaygoodbye som är värst emot och släpper jag ledningen till Örjan är jag kanske inte ens tvåa i mål. Blir det broddföre är det heller ingen nackdel eftersom han alltid går med framskor och han gick bra med broddar förra vintern.

Sugar Boy (V75-5) har kommit igång fint och gått bra i varje start hos mig. Han har inte varit så mycket snabbjobbad inför loppen och det känns som att hästen blir rappare och bättre för varje start han gör. Det är helt klart rätt utvecklings-kurva på honom. Han är stark och rejäl och kan även öppna rätt så bra även om han inte är någon raket ut. Han har vunnit med krafter kvar på slutet men nu är det såklart lite tuffare motstånd när det är V75. Jag tycker ändå att han känns så pass rejäl att jag tror att han kan duga till seger med en vettig resa. Han har gått barfota runt om varje gång på slutet och blir det vinterbana är det förstås en nackdel om han då måste gå med skor.

+++
Stigaxelsixten (V75-1) är ingen tokig häst men han har blivit lite känslig och vill ha bra löpningar numera om han ska kämpa riktigt. Formen är annars hygglig men från det här dåliga läget är det normalt inte så stor vinstchans. Hästen är dock rätt så stark och skulle det bli överpace så gynnas han kraftigt. Om det sedan blir vinterbana är han heller inte så missgynnad eftersom han alltid går med skor bak.

Allaballakaitoz (V75-7) går jämnt och bra varje gång utan att vinna så ofta. Han tjänar fina pengar och är ofta med där framme och jag tycker att formen är bra. Han har varit ute i tuffa lopp på slutet och den här silverdivisionen är väl inte den värsta som har körts. Eftersom han är snabb ut är det väl inte omöjligt att han körs i ledningen men det får kusken bestämma. Han är heller inte missgynnad om det blir broddföre eftersom han alltid går med bakskor.

Big River Supreme (V75-7) har gjort två bra lopp efter vila och han brukar alltid gå bra när han har fått pusta litegrann. Hästen har haft lite fräschörproblem emellanåt men nu känns han fin och det verkar som att formen bara blir bättre och bättre. Läget är inte så tokigt med rygg på startsnabb häst och han kan nog vara med där framme och hugga med lite flyt. Känns som att han är en av flera.

++
Trans Atlantic (V75-2) är en stark häst i bra form. Han har gått bra i båda starterna efter lite vila. Nu är det mycket hårdare motstånd och han har inte sprungit så här snabba tider som de andra i loppet har gjort. Vissa av de andra har sprungit 1.13-tider och det har han inte i kroppen. Han är också lite svårkörd eftersom han är lite trång i gången. Därför är hästen mycket missgynnad om det skulle bli broddbana. Detta gör att jag ligger lågt och jag tror inte att han har någon vinstchans.

Clear Sign (V75-3) var ute i ett montélopp och galopperade senast och varför vet jag inte. Han hade haft en liten vila innan och känts klart bättre i träningen än han gjorde tidigare. Jag tror att formen ska vara bättre nu än den har varit i de senaste loppen. Men han är väldigt beroende av fina löpningar och känslig för positioner. Han får svårt att räcka från det här läget.

Åke Svanstedt

Källa: Trav365/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
siarmo (+5), Nicklas (+1)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 19:05   #20
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Ni får två helt klara av mig. Det ger jag alltid ER! Good Speed och BOLT BOKO!!!!!!!!!!! grattis! igen!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 19:10   #21
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
När Jan-Olov säger att det är en spik, Så är det klartecken!
Minns ej att han någonsin haft fel när han trott på vinst för en av sina hästar.

Och jag som ville gardera.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 19:21   #22
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Senaste nyheten på trav365.

...................
SMHI varnar för snökaos på flera olika platser i landet.

Men hittills är V75-banan Bergsåker skonad från nederbörd.

– Det ser lovande ut så, men det hinner ju komma snö än. Någon enstaka häst kanske kan gå barfota, men man ska nog inte hoppas på för mycket, säger sportchefen Henrik Lindgren.

Vintern är här på allvar.

Just nu ligger det snö i stora delar av Sverige och kallgraderna smyger sig på.

Vädret påverkar inte bara trafikläget utan också travbanorna.

På lördag körs det V75-tävlingar i Sundsvall och SMHI har gått ut med en varning i Västernorrlands län, det väntas komma 10-15 centimeter snö. Något som kan ställa till det för hästarna i helgen.

– Det skulle snöa hela natten nu (torsdag till fredag) men det har bara kommit några centimeter. Det ser lovande ut så.

Hur tror du banan blir?

– Det är svårt att säga, det beror helt på snön. De hade hotat med 50 centimeter snö i helgen, men då skulle det snöa hela natten, i natt. Det ska bli kallt och sådär, men vi får avvakta och se snöfallet. Det blir inga problem med banan, men det går nog inte att köra barfota på så många hästar, säger Henrik Lindgren.

Då har vi förutsättningarna, bara hugga i omgången.
Enligt ett par vädertjänster börjar det snö vid tio tiden i kväll och håller på till i morgon kväll och runt 5- grader

http://www.webbkameror.se/webbkamero...vall/index.php

Senast redigerad av bokis29 den 2012-11-30 klockan 19:41.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 19:31   #23
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Spiken. Timetosaygodbye avd3.

Dragen (A hästar)

Digital ink avd2

Omellete avd7.

Skrällar:

Lönhullts Bergitta avd2.

Höstbo Fredrik avd4

Devdas T.J iavd5


God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 19:59   #24
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Udo´s oiler är hur bra som helst men håller nog laxdasens drag som etta. Lär inte kunna hålla upp ledningen men med klaff blir den farlig.Chip Dealer är väl annars snart värd en seger.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 20:35   #25
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8344
Standard

Tycker faktiskt det ser ganska lätt ut att hitta värde tills imorrn (lär jag få äta upp)

Faksen JR har gjort dåligt ifrån sig när det vankas skor och Digital Ink gick utan skor förra starten så kommer knappast vara lika bra med skor imorrn. Två favoriter i fara och jag tror Udos Oiler bara vinner och Sugar Boy har bra chans. Är förstås en superskräll men Trusthworty Ås känns bra att ha med om det blir körning i guld.

Spoiler:

Registrerat spel

Datum: 2012-12-01
Bana: Bergsåker
Spelform: V75, omg. 56

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 Udo's Oiler
2 5, 6, 7
3 2, 4, 8
4 2 Höstbo Fredrik
5 5 Sugar Boy
6 1, 3, 4, 7
7 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

252 rader x 1 x 0,50 kr =
126,00 kr

Kvittonummer: 0304 311C XXXX XXXX
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 21:08   #26
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 92
Standard

Udos oiler måste vara bästa spiken
Danmag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 22:26   #27
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 159
Sharp$: 1302
Standard

varning för calamara donna och zyrano boko! lycka till
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 07:52   #28
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med tanke på att det är klass 1 varning i området och det snöar ymnigt och det kommer att snöa hela dagen lär det bli lite av ett lotteri

http://bergsaker.com/2012/12/01/snokaos-i-sundsvall/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3)
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 09:16   #29
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Jag tror att det blir väldigt få spets segrar idag. Inte kul att ploga i skitvädret. Kan skrälla hej vilt till både höger och vänster.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 09:23   #30
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag undrar om inte rite key tar sig till ledningen och sen släpper till robban? då sitter good speed tredje invändigt? luktar fastlåsning

Platsspel på 11 Chanier!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-01 klockan 09:24.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td