|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
afd 1 hel analyse
V75-spillet starter med Klasse I og
her bliver mange spilleres ugarderede formentlig 4 Mellby Amiral, som gjorde det fortrinligt udvendigt på Västerbo Highflyer senest. Han kunne ikke gøre noget imod denne, men efter tidligt avancement og en rejse udvendigt på den store favorit var der ikke rigtigt noget at stille op til slut. Skulle han få kunne få spid- En tophest i “forkert” klasse sen er sejrschancen stor, men her virker det til, at den klare spidsfavorit 2 Rutger Gigant også er interesseret i at køre i spids, derfor kan det meget nemt bliver den hårde vej endnu en gang for Mellby Amiral og så er det knap så sjovt, at stå ugarderet på den. De sjove finder man fra bagspor i 9 Peaberry, 10 Staro Fighter og 11 Pearsall Amount. Staro Fighter har kapaciteten til sejr, men har ikke travet som bedst på det seneste og er lidt at et spørgsmålstegn på den konto. 11 Pearsall Amount sad fast senest i samme løb som Mellby Amiral. Der var masser af kræfter sparet, men igen har han fået et trist spor. Ved bred gardering er den dog given. Den sjoveste imod eller måske lige frem førstehesten i løbet er uden tvivl 9 Peaberry. Hesten er hurtig fra start og har den perfekte startryg i Rutger Gigant. Der er tilmed en lille spidschance, hvis Rutger Gigant pludselig skulle være inde på at slippe føring. Om ikke andet får Peaberry en fin rejse i andet spor her. Præstationen senest efter pause var virkelig stærk. Hesten er efter sigende gået frem med det løb i kroppen og ser ud som et rigtigt interessant emne her. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+3) |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kenneth Haugstad är en katastrof i sulkyn!
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Du har en poäng! Kollade och blev förvånad av hans låga segerprocent (8%).
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
tycker kenneth sällan bommar när han har nåt att åka med. Han kör ju inte de bästa hästarna precis.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sharpest
|
Kenneth låg på 17e plats vad det gäller totalt antal segrar inom V75 under 2012. Vilket är rätt bra med tanke på materialet han brukar få köra.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Professorn:
V75-1. Bakom Mellby Amiral är det öppet, känns som en plus många, Gabuck har skrällt förr! V75-2. 3-9-7 ... You Know är luringen! V75-3. 4-5-8-10..-3 Calamara Donna kan vinna om hon får ledningen utan att det kostar för mycket! V75-4. 6-10-7-1... Twitter kan tyvärr vara för bra, gillar Zivertson skarpt, kanske bättre från spets. V75-5. Här kan det skrälla! 4, 10, 14 är dock bra! V75-6. 3-2-11-1-6-9-8? Vermo är på gång, Wiss Pen är rysaren. V75-7. Caddie Gallant är ett spikförslag, bakom är det 1, 4, 11, 8? |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tidigt andelspel
2, 4, 9, 10, 11 11 (3-9) 3, 4,5, 6, 8 6, 7, 10, 12 1, 2, 4, 9, 13 1 (11-2) 1, 3, 6, 10 2000 rader 1/5 |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Svanstedt om sina
+++ Keso (V75-7) spurtade bra i Gävle senast efter ett lopp i ryggar. Det är precis sådana lopp han ska ha för det går inte att köra för offensivt med honom. Han tog sig förbi alla som låg framför och fick bara stryk av den som liftade med i rygg. Jag tycker det var maximal utdelning. Nu är det lång distans igen med bakspår fast det gör inte så mycket när det är långa lopp. Det är också bra för då håller han sig lugn i början. Hästen är i så bra form han kan vara och gick ett rejält jobb i måndags på sandbanan och kändes stark. Under torsdagen gick han bara ett lugnt motionsjobb och allt var som det skulle. Han möter kanske ett par tuffare konkurrenter nu som står där framme, bland annat Caddie Gallant men helt borta tycker jag inte att han är. Det blir barfota runt om ifall banan tillåter och annars blir det barfota fram. ++ Clear Sign (V75-3) gick väl hyfsat senast men utan den där riktiga gnistan till slut. Jag tycker att han borde ha varit tvåa för att få godkänt. Hästen är lite trög av sig och kanske inte i bästa form men nöter på skapligt ändå. Nu har han klart sämre spår än senast och därmed har han ingen vinstchans eftersom han är beroende av bra spår och fina löpningar. Han är ju snabb ut men det kostar också om man ska lägga en speed i början så långt ut bakom vingen. Skulle hästen ha maximal tur kanske det kan vara lite platschans. Zizou Limburgia (V75-7) vann senast i ett billigt lopp efter en fin resa. Näst senast blev han het i ledningen och det bästa är att köra honom i ryggar så att han håller sig lugn. Hästen är i bra form i alla fall och då går han även bra över längre distanser. Han är riktigt startsnabb och kusken får ladda för ledningen för att sedan släppa till någon bra. Jag tycker inte att det är något hett vinstbud då det är flera tuffa konkurrenter med. Kan han få hyggliga slantar får vi vara nöjda. Han går barfota fram eller barfota runt om. Källa: Trav365/Sportbladet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Goop om sina
3 Lucky Angel Face (V75-2) känns fin. Galopperade i slagläge senast, olycksfall. Hon är en av dem som kan vinna. 6 Blended Bellouet (V75-2, Carl-Erik Lindblom kör) har två raka segrar men får nog svårt att utnyttja springspåret. Outsider. 2 Premier League (V75-3, Ulf Ohlsson kör) får smyga med så får vi se vad vi kan få. 10 Global Investment (V75-3) känns fin. Har inte startat på ett par veckor och behöver nog loppet. Ligger lågt. 6 Twitter (V75-4) är bra men orutinerad och möter en vass häst i Zivertson. Platschans. 4 Bobbery (V75-4, Torbjörn Jansson kör) har gjort ett lopp efter uppehåll, kanske behöver något till innan formen infinner sig. Jag är lite orolig för spåret, felfri hoppas jag att han kan få lite pengar. 2 Vermo (V75-6) får svårt att vinna. 1 Quangaroo Zet (V75-7) gjorde ett bra lopp senast men det blev fel. Hoppas kunna bjuda upp till fajt med Caddie Gallant. Källa: Trav365 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Men Kenneth Haug form är väl inte den bästa!
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Vinballe-analysen i skrivande stund efter 3/4-dels Amarone Ripasso...
![]() ![]() Avd.1 4 Mellby Amiral spik eller inte spik? Det är frågan... Orolig att den fortfarande är lite ostadig på benen men annars tar den över spets och vinner!? Tony Wallin vågar inte svara tror jag... Om den sjunker i procent... 76% nu är för mycket! Motbuden är främst 9 Peaberry och 10 Staro Fighter OM Amiralen får dödens! Avd.2 Återigen en häst jag mycket väl kan komma att spika men i nuläget alldeles för stor... 3 Lucky Angel Face är det ju garantispets på särskilt som 1 Unison Sund så tydligt deklarerar spets och släpp! Betaltjänsterna går på ettan här men det är bara för att gapa in en rubrikhäst! Även dom förstår att Goops är förstahäst! OM jag får för mig att gardera så streckar jag även 8 Guanabana som inte är någon egentlig V75-vinnare men formen är såpass bra att den kan gå fort 300 meter från tredje in/rygg ledaren och 5% är ett skämt! 9 Believe Me tål gå tufft i 700 meter i tredje och är påväg mot storform. Får bra lopp, direkt i andraspår, i tredje-fjärde ut! Absolut bäst värde om gardering finner jag i 14 Ranch I Do I Do som verkligen är på tårna nu! 20 bakom förvisso men det löser Örjan! Den här kan FLYGA LÅGT om det blir lite fart på det och hästen är van MYCKET hårdare motstånd! PASSAS! 6% är löjligt! Avd.3 4 Calamara Donna till 29% känns som en bra spik! Erik vill ju ha rygg så det är bara för Örjan att bomba till spets (Redéns häst varnas det för men glöm det...den släpper!) och så lugnt i 500 och lätt sprint i mål! SPIK i nuläget!! Avd.4 6 Twitter är ett fint löfte men ingen favorit till 71% i min bok! Alldeles för tung och den känns inte färdig! Jag målar på och hoppas på skräll! 1 Öjja Scoop är ingen bluff och varför släppa med en kapabel häst som har fyra av fem? 7 Baran Boko är också startsnabb och dessutom stänkrädd så den vill också till spets! Jag målar på så mycket jag kan. Finns en del fina djur bakom! 4 Bobbery är en fin häst och 7% är för lite! 9 Persören? Avd.5 Här har jag god lust att chansspika en rysare! 2 Kolnes X.O. är en norsk gäst som gynnas bara genom att vara norsk! Startsnabb och kapabel, lopp i kroppen och gynnas ju sämre bana det blir! Jag är jäkligt sugen på att dra en rövare och runda hörnet gentemot packet där dom flesta spikar fyran eller garderar många! 11%! Skynda Fynda!Avd.6 11 Latitude Broline är en mordvinnare och spik OM Örjan inte får för sig att ge hästen ett snällt lopp... Han är ju sån mupp ibland! Inget larv Örjan! Kör fram och tugga ner dom! Avd.7 Dagens andra sug-i-magen-känsla-vinnare är INTE 6 Caddie Gallant! Jag låser nog med den för det är en KANON men det är även 4 Art On Line! Mikko Aho har en flygmaskin som han har skyndat långsamt med och den här är aldrig dålig. Startsnabb som fan också och jag tror att Mikko är sugen på att bomba runt utan att släppa någon förbi sig hela vägen! Fegar han och släpper till Jorma så är den speedig att kunna vinna från rygg ledaren också! Bra lås! |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Sharpest
|
Den enda klara imorgon är 3 Lucky Angel Face. Vill ni veta varför? Jo Björn som alltid brukar vara så reserverad i sina kommentarer och aldrig sticker ut hakan (gjort det en gång och då vann han) har själv spikat 3 Lucky angel face i ett "Fem tippar" som jag läste någonstans inför denna omgång. Han spikar aldrig sig själv annars
![]() edit: Nu noterade man att det inte var Goop själv som tippade utan någon annan i stallet :/ *fundersam* |
|
|
|
|
|
#44 |
|
vad tror ni om utdelningen om morgon på v75?
läser man runt lite, så finns det risk för låg utdelning. kollar man streckprocenten på v5 så är det starka favoriter. men ju starkare favoriter ju större blir fallet, heter det ju. vi får hoppas på att det smäller till , men i rätt lopp så att säga Tycker att orne as i sista v7 är super intressant. 1 lopp i kroppen och som den gick sist. caddie galant med ett lopp i kroppen. Men det heter ju en gång ingen gång....jag hoppas och tror den gungar. vinna kan även art on line och nr 6 CG är favorit men art on line har nr 4 , 6 + 4 = 10 man blir brydd ibland när man ser resultatet och många gånger kan man få ihop det med siffran 10 på något vis, hur märkligt det än må vara. nr 4 + nr 6 + nr 10 är för mig ett stark lås facit: nr 4 vann, siffra tio gångbart tillväga gångs sätt !? trots ologiskt egentligen...nr 6 gungade, nr 10 hamnade förlångt bak och chanslös Senast redigerad av dumle den 2013-02-02 klockan 16:56. Anledning: resultat |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5682Winter - VS Stats: 74 - 53 - 7 ROI: 117.69% Vinstprocent: 58.27% |
Citat:
|