Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-26, 14:48   #1
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

V4 Bergsåker 27/3


Jag ska snart kontakta en tränare med en mkt intressant häst till start. Får se vad jag får för info...den kan vara avgörande.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 16:46   #2
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Nu är intervjun gjord....ganska viktig info kommer meddelas snart....
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 16:51   #3
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Nu är intervjun gjord....ganska viktig info kommer meddelas snart....
Älskar att du jobbar med egna intervjuer. Dasen äter public.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 17:48   #4
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Älskar att du jobbar med egna intervjuer. Dasen äter public.

Ska man vara seriös så måste man ha förstahandsinfo .....jag hoppades på ett klartecken men .....ja det är ganska intressant info i alla fall...kommer kanske snart.... eller kanske bara för vissa utvalda
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 21:12   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Laxdasen, dela med dig nu
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 08:42   #6
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Intervju gjord via telefon igår tisdag kl 16.00:

Jag ringde upp Bengt Harlin 68 år som kör en av de mest betrodda i v4-4 nr 2 MUNTER. Hästen har inte startat sedan sep 2012 . Bengt berättade att Munter inte haft några skadeproblem utan det har funkat bra med uppbyggnadsträning. Däremot poängterade han tydligt att Danneros bana varit stängd en längre tid för att skrapas och det har varit omöjligt att köra snabbjobb för hästen. Hästen känns fin och har gått mängdträning och intervallträning i vinter men har mkt stor avsaknad av snabbjobb. Innan jag ringde hade jag hoppats på ett klartecken då jag verkligen gillar hästen men efter intervjun(med en väldigt trevlig 68årig man) så är känslan att det verkligen behövs lopp i kroppen för att hinna med i det tempo som kommer krävas. Bengt lät inte speciellt förhoppningsfull när det gäller denna start utan han verkade tycka att det krävs både ett och två lopp innan tempot finns. Min analys av detta blir att jag tar bort Munter då jag tror bla att Juni Kongen snabbt är i fatt och sedan har toppchans. Annars är loppet mkt öppet. Ni får ta denna info och göra en egen bedömning men jag hoppas att ni fått viktiga synpunkter på hästens status. Däremot tycker både jag och Bengt att hästen allvarligt ska passas i framtiden då det är en mkt trevlig individ! Håll till godo!

MVH Laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+2), sheriffen78 (+5), doob (+5), Ryssen (+5), Pilkast (+5), lepadd (+5), jopase (+5), leffa (+2), donkyklonk (+2), V75fahlle (+2)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 09:24   #7
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Två av våra gubbar är igång på lunchen på Bergsåker denna onsdag, men de har bara en häst var och det gäller i båda fallen det avslutande kallblodsloppet. Vi börjar med Robert Bergh som har 1 Moe Tösen (V4-4) med och bjuder på spännande balansinfo.


- Hon har svårt att riktigt få till det tyvärr, det har inte blivit fullt så kontinuerligt startande som jag hade velat och det är extra viktigt på henne eftersom jag har svårt att få upp den rätta orken och det rätta trycket i henne i träning. Hon känns ändå lite uppåt med det senaste loppet i kroppen och om banunderlaget bara tillåter så är jag lite inne på att plocka av henne skorna runt om, det blir första gången någonsin för henne och jag tror att det skulle kunna bli lite kick av det faktiskt. Jag tyckte ändå att det såg väl hårt ut, några på tillägg har en helt annan hårdhet än vad hon är och jag vill nog se henne leverera lite innan jag börjar våga tro fullt ut. Vi kör alltid med samma huvudlag på henne och ändrar inte på något sånt, jag tror att hon skulle kunna kliva iväg rätt så bra från början här men tror alltså inte att det räcker till seger även om jag tror på en förbättrad insats, menar Bergh.



Jan-Olov Persson startar 11 Juni Kongen (V4-4) som föll tungt som jättefavorit i årsdebuten.


- Det var inte jag som gjorde honom till så stor favorit, visst är han bra och visst var han ute och var tvåa bakom Tekno Odin några gånger ifjol, men det är ändå tuffare än vad man tror att kliva ut bland de äldre. De har en annan hårdhet när de kommer upp och har tjänat så här pass mycket pengar som Juni Kongen har gjort. Jag tycker väl ändå att han kanske var lite blekare än vad jag hade trott så jag valde att trimma på lite till i jobben och därför har han inte startat på några veckor då det ändå inte fanns några passande lopp just. Innan årsdebuten hade han knappt gått något banjobb till exempel och nu har han gått flera och jag tror att han ska vara lite vassare nu. Han är ju bara fem år och har inte slagit i taket än så jag hoppas på en bra säsong och jag är mer uppåt på honom nu än senast. Uppgiften ser bättre ut och han är bättre igång. Läget öppnar han normalt rätt bra ifrån även om han har en känslig punkt efter en bit då han kan ta tag i bettet ordentligt och tappa koncentrationen på allt annat och galoppera. Han ör lite känslig i munnen så där men det har ändå blivit allt bättre efter att vi ändrat lite bett och så. Han är allra bäst barfota fram eller runt om men det är väldigt sannolikt att han går med skor runt om igen som senast denna gång. Vi väntar lite med skorycken, det är inte optimal balans nu så klart men man ska också komma ihåg att han vann på brodd runt om näst senast på Gävle och var fin då så han klarar det mesta. Han borde räknas mot de här, säger Janne.



Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+2), donkyklonk (+2)
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:47   #8
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Hej på er!

Jag fick nyss ett samtal från en som har bra kontakter i norr på travet.

Han gav mig ett tips i lopp 3 bergsåker idag på lunchen.

Nr 3 Sundbo Tussilago med Uffe Ohlsson.

Han påstod att hästen är klart bättre än raden, och enligt hans rapporter skulle den kunna runt en 16-17 tid.

Enligt hans källor som har häst hos Stig Jarle Röste, så har Stig J R jämfört denna med en av hans tidigare hästar Sundbo Lava.


Jag kan inget själv om denna hästen, utan delger endast info jag fick nyss.

Sen är det upp till var och en att värdera detta..

Ha det gott!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+2)
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:51   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

finns en bra "spelgenomgång" på www.bergsaker.com

Där pratar han även om 3 Sundbo Tussilago som bör ha bra chans, två hästar emot, 4 & 12, men dessa är ytterst galopplystna. Även Ulf Ohlsson är uppåt angående styrningen på Sundbo T.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:54   #10
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
finns en bra "spelgenomgång" på www.bergsaker.com

Där pratar han även om 3 Sundbo Tussilago som bör ha bra chans, två hästar emot, 4 & 12, men dessa är ytterst galopplystna. Även Ulf Ohlsson är uppåt angående styrningen på Sundbo T.
Okej, där ser man!

Jag har inte kollat upp hästen något själv, eller hur bra loppet är.

Men det brukar ju vara ganska tunn klass på V4 i norrland..

Vi får väl se om min "gubbe" har klart för sig!?

Jag ville bara förmedla infon, då det ändå finns en del travfolk här på sajten.
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:59   #11
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: borlänge
Inlägg: 619
Sharp$: 937
Standard

Daniel Wäjersten skall köra ett snällt lopp med 9 Sweetseventeen fav. i andra
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 11:05   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Provat ett jokersystem idag där jag chansar bort ett gäng betrodda.

I andra tar jag bort favoriten 9 och andrahanderen 5 efter negativa rapporter:

- Hon skulle absolut kunna vinna det här loppet på sin grundkapacitet, men jag tycker det är en favorit i fara. Hon har vintertränat bra, men skulle gått ett snabbjobb ytterligare inför den här starten som tyvärr inte blev av. Hade hon varit i full form hade jag trott på jättebra segerchans, nu är risken stor att det kommer fattas lite i henne. Skor runt om samt öppet huvudlag som vanligt, säger Daniel Wäjersten om Sweetseventeen i V4-2.

5 Rosita Princess – Hon har inte startat på ett tag inför det här loppet och det finns vissa frågetecken kring dagsformen, jag vet att tränaren är väldigt nöjd med henne i jobb för dagen men han har inte varit inne till banan utan mest kört lugna farter. Hade hon haft full form hade hon varit ett bud bland dom tre främsta i det här loppet, efter uppehåll tycker jag dock att hon är ett litet osäkert kort. Barfota fram samt halvstängt huvudlag som vanligt, säger Ingvar Nyberg.

I tredje tar jag bort Åskbollen Liss som är osäker och galoppen känns väldigt nära till hands. Tror också en hel del på 3an här som kanske kan hitta till ledningen?

I sist tar jag bort Munter efter laxdasens info!

Systemet blir utan spik och antagligen såhär:

1) A: 2 B: 6,3,11 C: 4,7,11
2) A: 4 B: 6,1,8 C: 2
3) A: 3 B: 12,14 C:8,9,10
4) A: 11 B: 5,15,9,7,1 C: 14,13,8

2A 1C
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+20)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 11:16   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Ångrar mig och låser andra avdelningen på 4,6 efter bra värmningar på båda! =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+20)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 11:20   #14
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Registrerat spel

Datum: 2013-03-27
Bana: Bergsåker, omg. 16
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 6, 7
2 4, 5, 6, 8, 9
3 3 Sundbo Tussilago
4 1, 2, 10, 11, 14, 15

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 2,00 kr =
240,00 kr

Kvittonummer: 6304 0001 XXXX XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 11:24   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Datum: 2013-03-27
Bana: Bergsåker, omg. 16
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 11 Maro Khan
2 1, 3, 4, 6, 8, 9
3 3, 4, 10, 12, 14
4 11 Juni Kongen

Vadet gäller startnummer

30 rader x 1 x 2,00 kr =
60,00 kr

Kvittonummer: 2F04 2843 4751 xxxx
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+2), laxdasen (+2), doob (+25)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td