|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Timo Nurmos
Lopp 11, 2140A 12 CHELSEA BOKO - Jorma Kontio "Blev förkyld och fick influensa inför Kungapokalen och blev därmed struken. Han fick vila lite och har sedan tränat på hela normalt igen. Hästen har annars fått en lång styrketräningsperiod i vinter och är väl förberedd inför årsdebuten. Han har även varit inne på Solvalla två gånger och tränat 1.17 över full distans som snabbast. Nu känns han återigen fin men är inte pressad och någon toppform har han inte. Den hoppas jag infinner sig lite längre fram till de stora loppen och det här är inte årets viktigaste uppgift. När han dessutom fick sämsta läget med spår tolv känns det lite uppgivet. Jag är mycket tydlig med att han får en snäll resa därifrån och får smyga med. Han behöver ha ett lopp i kroppen för att hitta formen och ska inte köras offensivt. Dessutom kommer vi att köra med skor runt om och sparar barfotabalansen till senare uppgifter." Balans: Skor runt om Huvudlag: Helstängt huvudlag |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mantorp, lördagen 1 juni 2013
Lopp 5, 1640A 11 AGA KHAN BOKO - Jorma Kontio Har vunnit fyra lopp i Finland i år och kommit tillbaka bra efter sitt långa uppehåll. Inför senaste starten hade han varit struken för influensa och han behövde därför loppet i kroppen. Han fick dessutom en tuff resa och höll bra med tanke på omständigheterna. Normalt ska hästen gå framåt med den genomköraren i kroppen och han har känts fin i ett par lätta jobb sedan han kom hem. Det är en högkapabel häst men från spår elva över kort distans i V75 blir det normalt mycket svårt. Han är väldigt startsnabb och missgynnas av läget extra mycket på grund av det. Jag hade tänkt att köra barfota runt om men nu när han har så dåligt spår kanske vi kör med skor istället. Han har gått med skor i varje start i Finland i år. Balans: Skor runt om eller barfota runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 6, 2140A 4 AYAR BOKO - Jorma Kontio Vann lätt senast efter en fin resa och visade att han kan de dagar som han bjuder till. Det är en häst som alltid har tränat väldigt bra och visat bra styrka i jobben, men som inte har visat den rätta motivationen i lopp. Nu har han tagit två segrar på de fem senaste starterna så kanske är det på väg att lossna. Vi har väntat länge på att det ska göra så och hästen är i alla fall fint i ordning nu. Han har fått ett bra läge och är snabb ut bakom bilen. Det är inte omöjligt att han kan vara med i striden igen om han tar i lika bra som senast. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 9, 2140 9 SILENT OPAL - Jorma Kontio Har gjort två bra lopp efter sitt uppehåll. Senast fick hon luckan för sent och eftersom hon inte är någon kortspeedig häst hann hon aldrig få upp farten riktigt. Hon är mer stark än snabb och näst senast gjorde hon också ett bra lopp från dödens. Hästen är fortfarande fransk i gången och lite stänkrädd även om hon blir bättre och bättre hela tiden. Hon tål att göra lite jobb själv men här vore det bästa ifall det blev hårt tempo hela vägen. Fast hon går över alla distanser och springer en 1.15-tid oavsett om det är kort, medel, eller lång distans. Balans: Skor runt om Huvudlag: Timos eget huvudlag, ett tre fjärdedels helstängt huvudlag Lopp 10, 2640 6 ABBORREN - Jorma Kontio Galopperade senast men banan var mycket dålig på Solänget. Normalt är hästen travsäker även om hon har snubblat till några gånger i kurvorna. Det känns i träningen att hästen är fortsatt fint i ordning och håller lika bra form som i starterna innan. Då har hon varit mycket bra och avgjort den tunga vägen. Hon är stark och passar bra över distansen men är inte så snabb ut så risken finns att hon blir hängande från springspåret. Med en normal resa tror jag att hon är långt framme. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Helstängt huvudlag Lopp 11, 2140A 12 CHELSEA BOKO - Jorma Kontio Blev förkyld och fick influensa inför Kungapokalen och blev därmed struken. Han fick vila lite och har sedan tränat på hela normalt igen. Hästen har annars fått en lång styrketräningsperiod i vinter och är väl förberedd inför årsdebuten. Han har även varit inne på Solvalla två gånger och tränat 1.17 över full distans som snabbast. Nu känns han återigen fin men är inte pressad och någon toppform har han inte. Den hoppas jag infinner sig lite längre fram till de stora loppen och det här är inte årets viktigaste uppgift. När han dessutom fick sämsta läget med spår tolv känns det lite uppgivet. Jag är mycket tydlig med att han får en snäll resa därifrån och får smyga med. Han behöver ha ett lopp i kroppen för att hitta formen och ska inte köras offensivt. Dessutom kommer vi att köra med skor runt om och sparar barfotabalansen till senare uppgifter. Balans: Skor runt om Huvudlag: Helstängt huvudlag Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Går emot mina principer att lämna "klara" då det ändå är djur vi spelar på! Men här får ni en av mig tills på lördag:
V75-2 10 Kung Fu Face Riktig kapabel häst som galopperat bort mycket pengarna i sin karriär. Sett riktigt fin ut senast tre starterna och bäst var han för tre starter sen när han attackerade bakifrån och tog längd efter längd på vinnande Streetwise. Att han blev lite bekväm sista biten senast från spets tar jag inte så hårt på. Hästen har även stabiliserats och travar mycket bättre nu och bakspår passar perfekt för felfri avgång, sedan är det bara att hoppas på tempo för då blir han "omöjlig" att stå emot sista biten! Jag tror det finns bra chans på tempo i detta lopp då Adrian knappast backar med Sahara Fairytale som ska testas barfota denna gång. Kommer säkert köra hårt för att överta men tror inte speciellt många(jag hade inte varit det) är speciellt sugna att släppa till detta ekipage. Johnny Takter upp är naturligtvis även detta ett stort plus. Bra spik till 27% i lurig jackpot omgång! |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
donkyklonk (+5) |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Glad att du förstår det iaf, men uppenbarligen förstår inte alla läsare(tex han som hoppade på dig precis ang. pantholops) detta så kanske läge att vara tydligare ibland!
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Jag har lärt mig en sak i livet....vissa människor saknar fullständigt logiskt tänkande , analytisk....förmåga....m.m. Så kommer alltid världen se ut då människor inte har samma krav på sig som travhästarna när det gäller avel.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Första tanken är alltid bäst!
3,5,7 2,3,5 3,4,11,12 Alla 3,7,11,12 5 9
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det finns en massa roliga skrällar till jackpotten.
Normalfallet är förstås att de förlorar, men man vill väl alltid ha ett par med ändå Wiss rambo och notre crown verkar ha fin form nu, cayenne käbb satt fast med rubbet kvar som oplacerad och är startsnabb. Laddar tobbe kan det bli bra trots spåret Estella dorada, ella håleryd och prayer ås är i bra form. Leonas kaiser, steely night och mr opal är också i fin form.
|
|
|
|
#25 |
|
Avd 1) 1 inhibited. Vad tror ni om den chanser att vinna? Funderar stark på låsa den och 4 på ett litet skräll system
Senast redigerad av Oblix den 2013-05-31 klockan 13:25. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Hästen vill inte vinna
|
|
|
|
#27 |
|
Vad tror vi om spik i sista avd? TT mailar och säger att de har "skön känsla" "måste ta betalt"....
Vilken tränare gillar TT så man kan lista ut deras tankar? Är det 3 Standout? |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
jag tycker allmänt att omgången är skitsvår.....jag har svårt att få en känsla med bra drag.....
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Harry slog nästan elitloppsvinnare sist, skamligt att inte spika till c:a 30% Sen var jag på fisketur igår, och då fick jag upp en abborre tänka sig! tänk va surt om jag då skull gardera Abborren.. spik Sådär, sen heltäcker du 5lopp och blir miljonär
lordagspippi (+5) |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
oh dear laxen, jag är inte ute efter att vinna någons respekt eller försöka få bekräftelse i detta forum som "en del andra". Kul att du bedömer mig och har skaffat dig en uppfattning om mig och hur jag ser på livet, endast genom att analysera en enda kommentar från mig, oh dear!! Jag är inte den människan som lägger ut spel-idéer här för att sedan efter loppet behöva få lite uppmärksamhet och en klapp på axeln om den vinner serrö, ser ingen mening med att skriva: ett lopp är så schlutt och jämföra vinstchansen ala järvsöfaks! Och eftersom du frågar om jag är vass? Jag livnär mig inte på trav, och sätter kanske 10-15 v75or per år, kanske fler än dig vad vet jag. Jag är medlem här för att jag hoppades att det skulle finnas bättre info, balans och utrustning än ronden och guiden ger, inte för att höra andras spelares idéer och vad dessa tänker spela bort pengarna på. Kul att du reagerade så starkt om mitt inlägg om Pantholops, jag spikade Beatasine eftersom Johan U sa till mig ingen laddning med Pantholops. Må bäst / TravRenen
|
|
|
|
|
|
|
|