Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-23, 15:01   #46
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Missgynnad av lång distans då.
Edit: har för övrigt aldrig påstått att han skulle varit "bästa hästen" i Kriteriet.

Själv spelade jag Attack Diablo så surt att Rokka vann :(


Vi får se och diskussionen är intressant, jag hävdar att han har vettig chans även från bakspår, 22% insats gör iaf inte att jag tar bort.
Redan innan vår diskussion är det dock gardering i det loppet, jag lägger till Alkalizer då Putte gillar den men kusken är sjukt dålig i såna här sällskap.
Ja, det är kusken som är problemet.
Det var någon gång på 80 talet jag insåg att många kuskar skiter på sig om man kan vinna +100 laxar.
Det blir liksom oftast fel....
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:09   #47
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hur jag än vänder och vrider på omgången tror jag inte på någon miljonutdelning.
Blir ett mindre med förhoppning om några laxar i alla fall.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:15   #48
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hmm.
Det här hade jag inte räknat med.....

Per vill backa

- 6 Djali Boko (V86-8) fick jag peta på för att hålla ledningen med från innerspår senast och han blev vass. Nu vill jag backa och kommer inte att ladda från start. Det går inte att köra lugn dödens med honom. Nu har det gått några veckor efter senast och han har fått varva ner sig. Han föll ur i travet till slut senast och tar alltid ut sig för fullt. Ikväll blir det barfota bak och det har han nog bara gått en gång tidigare. Jag håller honom som min bästa treåring. Jag vill gärna vinna ikväll och han tål att gå 1200 kvar. Om jag får välja spår först i finalen tar jag nionde, säger Per Nordström.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:22   #49
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hmm.
Det här hade jag inte räknat med.....

Per vill backa

- 6 Djali Boko (V86-8) fick jag peta på för att hålla ledningen med från innerspår senast och han blev vass. Nu vill jag backa och kommer inte att ladda från start. Det går inte att köra lugn dödens med honom. Nu har det gått några veckor efter senast och han har fått varva ner sig. Han föll ur i travet till slut senast och tar alltid ut sig för fullt. Ikväll blir det barfota bak och det har han nog bara gått en gång tidigare. Jag håller honom som min bästa treåring. Jag vill gärna vinna ikväll och han tål att gå 1200 kvar. Om jag får välja spår först i finalen tar jag nionde, säger Per Nordström.
Hoppla.

Hade nästan räknat med att tok-Per (ursäkta om ni gillar Per, inget personligt utanför banan, men han har sannerligen kört hårt med Djali ibland) skulle ladda för att krypa ned i rygg på 2an....

Men han kan ju fortfarande ändra sig


Edit: Detta skulle i princip betyda att en frisk Final Oak är klar.

Senast redigerad av clarund den 2013-10-23 klockan 15:25.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:29   #50
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hmm.
Det här hade jag inte räknat med.....

Per vill backa

- 6 Djali Boko (V86-8) fick jag peta på för att hålla ledningen med från innerspår senast och han blev vass. Nu vill jag backa och kommer inte att ladda från start. Det går inte att köra lugn dödens med honom. Nu har det gått några veckor efter senast och han har fått varva ner sig. Han föll ur i travet till slut senast och tar alltid ut sig för fullt. Ikväll blir det barfota bak och det har han nog bara gått en gång tidigare. Jag håller honom som min bästa treåring. Jag vill gärna vinna ikväll och han tål att gå 1200 kvar. Om jag får välja spår först i finalen tar jag nionde, säger Per Nordström.

Är väl inte han utan hästen som brukar bestämma det där.... Men så klart kan han ju låta bli att elda på hästen så förbannat själv för en gångs skull.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:29   #51
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
mycket givande kommentar. tackar!
Avd1: 3,4,6,7
Avd2: 5,12
Avd3: 5 Thai Broadway
Avd4: 1 Blended Scotch
Avd5: 1,2,11
Avd6: 10 Junior Troy
Avd7: 3,5,6,8,9,10,11
Avd8: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

Bättre?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:42   #52
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Hoppla.

Hade nästan räknat med att tok-Per (ursäkta om ni gillar Per, inget personligt utanför banan, men han har sannerligen kört hårt med Djali ibland) skulle ladda för att krypa ned i rygg på 2an....

Men han kan ju fortfarande ändra sig


Edit: Detta skulle i princip betyda att en frisk Final Oak är klar.
Ja, det är ju svårt att tro något annat om han får styra och ställa som han vill.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 15:47   #53
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Här får du stallrapporter om alla hästarna på V86.
Till Solvalla 23 Oktober.



V86-1

1 Time Machine (Jörgen Westholm) gick okej senast men det var ändå inte det rätta trycket i honom och kanske gillade han inte den blöta banan. Perfekt spår denna gång och mot tuffa hästar är det ett smyglopp som gäller. I normal författning springer de inte ifrån honom, säger Jörgen.

2 Romeo Amok (Torbjörn Jansson) är snabb ut och får en fin resa. Blir tufft ändå.

3 Dreams Take Time (Johnny Takter) har bara tagit det lugnt sedan han startade i Hamburg. Verkar pigg, glad, spänstig och fin. Fantastiskt bra läge. Det ser bra ut. Man hade gärna tagit en vecka till mellan starterna men han verkar ha tagit det loppet på bra sätt. Normalt ska han ha en bra chans, säger Lars Nilsson.

4 Viking America (Lutfi Kolgjini) körde jag ett jobb med i måndags och då kändes han faktiskt fin. Kommer göra ett bra lopp trots hårt motstånd. Så får vi se hur långt det räcker, säger Lars Thornberg hos Lutfi.

5 Tell Me No Lies (Håkan Skoglund) är utan seger i år. Snabb ut men bör smyga.

6 Queen’s Delight (Björn Goop) blev det galopp för senast. Det var i en tight en incident. Han blev störd men normalt är han inte osäker. Formen är god och Erik var nöjd med hästen. Bara att spänna bågen igen. Kanske lite långt ut på vingen för att vara riktigt nöjd. Med en hyfsad resa bör han nå en finalplats, säger Ola Frisell i team Goop.

7 Digital Ink (Ulf Ohlsson) har verkligen imponerat i år. Kan bara krossa allt igen.

8 Madoff with Money (Kenneth Haugstad) STARTAR EJ

9 Noble Knight (Örjan Kihlström) går ner lite i klass men det krävs klaff från bakspår för att vara med långt fram. Kapacitet finns för att kvala in till finalen, säger Roger Walmann.

10 Crooked (Erik Adielsson) krånglade till det senast och jag vet faktiskt inte varför. Känns bra, före och efter. Möter tuffa hästar. Skulle vi slinka med och komma till final så är vi nöjda. Har blivit mycket galopper men han är tufft matchad, säger Svante Båth.

11 Acriter (Peter Eriksson) har riktigt bra form tycker jag men fick tyvärr ett iskallt läge. Blir svårt att komma in i matchen därifrån. Inga ändringar, säger Peter.

12 Linslusen A.U. (Jorma Kontio) vet jag inte så mycket om än. Jag har kört lite lugnt med honom här hemma. Vi får bedöma honom efter gamla meriter och det är ett dåligt utgångsläge, säger Reijo Liljendahl.

V86-2

1 Acai Am (Roger Malmqvist) blev spåret bra för och hon känns bra. Har travat bra i de senaste starterna. Känns fin i träningen och ledningen är inget måste för oss. Hon är en av dem som har chans att kvala in till finalen, säger Roger.

2 Donna di Quattro (Thomas Uhrberg) verkar det bara bra med. Felade tyvärr i finalen i Oaks men gick ett väldigt fint lopp efter det. Bra läge och känns fin. Med skor. En bra häst som alltid har chans när hon startar, säger Tomas Malmqvist.

3 Naiad Broline (Kaj Widell) har fått ett bra läge men möter lite för bra hästar. Hade otur och blev lottad i ett hårt gäng. Fyra, femma med maxklaff, säger Sören Lennartson.

4 Valuable Sensation (Tomas Pettersson) är en fin märr men har haft förkylningar. Tycker kanske att hon tappat lite hårdhet eftersom hon inte har startat kontinuerligt. Får ligga lågt, säger Krister Jakobsson.

5 Amazon Am (Robert Bergh) verkar allt bra med i träningen och formen borde komma också. Allt känns bra så hon borde räknas tidigt här, säger Nicklas Westerholm i Roberts stall.

6 Nangijala Face (Peter Untersteiner) går bra varje gång men har nyligen börjat starta. Det är tufft mot de här mer rutinerade. Ett fint sto som utvecklas. Är under utveckling, säger Peter.

7 Rhytm and Blues (Peter Eriksson) var bra senast men tyvärr hamnade hon långt ut på vingen. Får försöka hitta ner och smyga med. Inga ändringar där heller. Vi får hoppas på en massa tur, säger Peter.

8 Fly the World (Juha Siirtonen) är en bra häst som har gjort det mesta rätt. Fick dåligt läge. Det var synd. Möter rätt så bra hästar också. Klart att det är svårt att vinna därifrån. Det krävs lite tur. Men hon är absolut en finalkandidat, säger Danne Röcklinger.

9 Nikita Broline (Ulf Ohlsson) höll bra bakom tipsettan senast. Platskandidat.

10 Unique Julia (Johnny Takter) har två plumpar i de två senaste starterna men är behandlad efter det och tränar på riktigt bra nu. Känns fin och ska vara bättre nu. Bakspår. Med rätt resa kan hon ta en finalplats, säger Hans R Strömberg.

11 Symmetric (Marcus M Melander) såg fin ut i ett hårt gäng senast. Platsbud.

12 Katla Celeber (Örjan Kihlström) har fått ett uselt startspår. Här krävs lite tur för att kvala in till BC-finalen. Hon har bra kapacitet, säger Roger Walmann.

V86-3

1 Rafael Blågul (Robert Bergh) gjorde ett topplopp senast och verkar ha toppform. Fin i träningen också. Det är en häst som man inte ska glömma bort. Kan öppna bra, så det är ett perfekt läge. Siktar på final, säger Nicklas Westerholm.

2 Ballero (Ralf Karlstedt) tror vi att allt är bra med. Han var inte så bra senast när han släppte grejerna efter ett varv. Inte hittat något fel efteråt. Möjligen att han inte hade kissat ordentligt. Bra läge. Vi vill helst ha rygg på ledaren, säger Raffe.

3 Röde Orm S.L. (Thomas Uhrberg) är i bra form och den är uppåtgående. Fått två lopp i kroppen nu. Ska ner till plankan för att för-söka vara bland de tre, fyra, säger Dick Robertsson.

4 Perfect Power (Peter Untersteiner) tappade stilen senast. Nu kör vi med bakskor. Känns bara bra i träningen. Han ska kunna ta sig till final, säger Peter.

5 Thai Broadway (Gunnar Austevoll) gick jäkligt bra i finalen av Europaderbyt, på en riktigt bra tid. Har tränat på som vanligt efter och verkar fräsch och fin. Bra läge. Klart att jag tror på chans, säger Trond Anderssen.

6 Drew Brees (Jorma Kontio) har bra form och avslutade fint senast. Läget är någorlunda. Kusken bestämmer men det går att ladda med honom. Han är en av dem som ska vara med bland de tre, fyra första här, säger CG Björkroth hos Timo Nurmos.

7 Charlie Palema (Anders Svanstedt) har höjt sig undan för undan. Är snabb ut.

8 A.Hannibal (Åke Lindblom) var riktigt godkänd senast. Han har bra form tycker jag. Det ser mörkt ut här, både motståndsmässigt och spårmässigt. Hoppas på en peng, säger Åke.

9 Narold Vox (Tomas Pettersson) går bra varje gång. Är väldigt stabil och säker på alla sätt och vis. Kanske lite missgynnad av banan senast men ser fortsatt riktigt fin ut i jobben. Jag räknar med en bra insats, säger Krister Jakobsson.

10 Maffioso Face (Lutfi Kolgjini) gick ett bra lopp senast. Behövde det loppet. Uppåtform. Inte det bästa spåret. Får slå ur underläge, säger Lars Thornberg.

11 Licence Holder (Örjan Kihlström) tillhörde kulltoppen ifjol. Varit tuffare i år.

12 Molle C.D. (Daniel Redén) fick ett uruselt spår. Enda fördelen med det där läget är att han håller sig lugn från början. Får hoppas på tur och att fältet inte blir för utdraget. Blandar sig i trots spåret, säger Pär Pergenius i Daniels stall.

V86-4

1 Blended Scotch (Per Linderoth) har tränat på bra efter några tuffare lopp. Vi får se hur hon öppnar. Det är svårbedömt. Får öppna så fort hon kan. Tycker att jag har en bra häst i alla fall. Löser det sig på vägen är målsättningen naturligtvis att ta sig till final, säger Per.

2 Jeepster (Kaj Widell) mårt bra. Allt är som det ska med henne. Vi kör barfota runt om i fall det blir bana för det. Kanonläge. Bättre kan man inte ha. Jätteglad om hon kommer till final, säger Monica Janisels.

3 Kaisi Southwind (Åke Lindblom) var sjuk i StoChampionatsfinalen. Sedan har hon vilat och blivit medicinerad för det. Nu är hon frisk och jobbar väldigt starkt. När hon är i sina ljusa stunder duger hon i kulltoppen. Hon är ändå svårbedömd nu, säger Åke.

4 Yaw Damper (Björn Goop) är kraftigt kuskförstärkt. Tycks inte ha formen.

5 Moving On (Claes Svensson) har inte presterat som jag hade hoppats på slutet. Tycker att hon känns fräschare nu och hoppas att hon ska vara bättre på onsdag. Normalt sett duger hon rätt långt mot sådana här hästar men jag ligger lågt på de senaste insatserna. Svårbedömd, säger Claes.

6 Fromage (Örjan Kihlström) höll farten bra senast. Blandar sig i platsstriden med rätt resa. Final?

7 Cherry Chapstick (Iikka Nurmonen) har varit struken. Dunkel form nu.

8 Exclusive Zon (Oskar J Andersson) galopperade direkt senast men fortsätter träna starkt. Var synd på utgångsläget. Formen är fin och från ett bättre spår hade det varit högintressant. Nu blir det svårare men hästen är i bra författning, säger Jörgen Westholm.

9 Bailey Sweet Grim (Stefan Söderkvist) var inte på topp senast men mycket bra före det. En av två.

10 Berlock (Johan Untersteiner) fick återigen, som oftast, ett tråkigt startspår. Vinner inte men har en liten möjlighet att vara trea, fyra och därmed gå till BC-final, säger Roger Walmann.

11 Youana (Peter Untersteiner) fick lite sparat senast. Ett fint sto. Jämn och säker. Kommer säkert att gå bra nu men det var ett svårt läge. Får se vad det kan bli av det härifrån, säger Peter.

12 Kiss Me Kemp (Robert Bergh) har sett bra ut. Varit borta ett tag men är en häst som har rätt hög kapacitet. Läget är som det är. Behöver överpace. Målet är först och främst att gå vidare. Inget för vinnarspelarna, säger Nicklas Westerholm.

V86-5

1 Neona Princess (Peter Untersteiner) går topplopp varje gång. Allting ser bra ut. Jag hoppas och tror att hon kommer att gå bra. Målsättningen är ledningen. Så får vi se, säger Peter.

2 Right of Way (Björn Goop) är allt bra med. Inga problem. Tror inte att det blir några ändringar. Formen är bra. Äntligen ett bra läge. Hon är snabb ut men jag tror att hon går bäst från rygg. Borde vara bra chans. Hon kan vinna det här, säger Ari-Pekka Pakkanen.

3 Al’s Redhead (Svante Ericsson) STARTAR EJ

4 M.T.I’measygoing (Kim Eriksson) är i bra form. Jag ändrade ganska mycket inför Oakskvalen och då var hon så när att komma med. Jag är faktiskt lite optimistisk. Hon kan få en bra rygg nu, säger Katarina Palm.

5 Roaring Drunk (Robert Bergh) är en bra märr som går bra hela tiden. Det är en sådan som man ska räkna med att hon kan gå till final. Man får inte glömma bort henne. Vi är inte överraskade om hon vinner, säger Nicklas Westerholm.

6 Nugget’s Face (Christoffer Eriksson) verkar allt bra med nu. Blev sjuk och det tog lång tid innan hon blev frisk. Allt verkar bra och hon tränar för fullt nu. Så pass bra att hon kan knipa en finalplats, säger Christoffer.

7 Twilight Eyes (Jörgen Westholm) var mycket förbättrad i onsdags då hon för första gången gick i jänkarvagn och ny balans. Fick krafter kvar i rygg ledaren vilket hon kan få användning av nu. Svårt spår men hon är i riktigt fin form. Värd att passa, säger Jörgen.

8 Eden Duo (Jorma Kontio) är bra nu men numret är inte speciellt bra. Jag tror inte att det blir några ändringar. Jag hoppas att hon är så bra att hon kan ta sig till final. Det är ett hårt lopp och det kan bli tufft. Vi gör ett försök, säger Pekka Korpi.

9 Integrated (Stefan Melander) är nyttig utan att direkt glänsa. Positiv senast.

10 Digital Pointer (Örjan Kihlström) har mött hårda gäng och gjort det helt okej.

11 Backfire (Erik Adielsson) går bra varenda lopp. Verkar bra med henne inför det här. Jag har faktiskt svårt att värdera möjligheterna. Kan bara konstatera att hon har ett sämre läge, säger Tomas Malmqvist.

12 Ocean Dream (Johnny Takter) STARTAR EJ

V86-6

1 Porthos Amok (Johnny Takter) var tvåa i derbyt men blev trött senast. Risk att han blir över. I striden.

2 Verymuchkiss Karsk (Erik Adielsson) tog vi med hem samma kväll som han vann. Har tränat på och känns jättefin. Allt känns som det ska. Perfekt läge men väldigt tufft emot. Han har bevisad form i alla fall. Vi siktar på en finalplats, säger Peter G Norman.

3 Lillen Sisu (Ulf Ohlsson) galopperade senast då han var lite för laddad. Annars har han hittat tillbaka. Han är på gång alltså. Bra läge för en gångs skull. Självklart är det ett stenhårt lopp men hans grundkapacitet räcker, säger Petri Salmela.

4 Santiago Wibb (Kenneth Haugstad) blir bättre och bättre. Hade ett långt brejk men är på gång igen. Tufft lopp men förhoppningen är att vara bland de fyra främsta. Då har han gjort det jättebra, säger Kenneth.

5 Global Octopus (Kaj Widell) fick lite mänskligare omgivning. Bra i ordning och jag förväntar mig att han gör en bra prestation. Hoppas på en finalplats. Han är inte så tokig i grund och botten. Med lite tur kan han till och med vinna, säger Sören Lennartson.

6 Åhlunda Survivor (Jan Ove Olsen) gör det bra utan att räcka hela vägen fram.

7 Mellby Apollo (Per Lennartsson) tränar normalt. Är flyttad till vår andra gård i Eskilstuna. Vi hoppas att ett miljöombyte kan boosta upp honom. Han har varit lite trög på slutet. Hästen har jättemycket kapacitet men har inte blommat ut i år, säger Erik Holm hos Per.

8 O.P.’s Flirt (Robert Bergh) har dunkel form. Usel insats senast. Hittar inga fel. Känns klart uppåt i träningen. Men dåligt läge. Det är ingenting för spelarna, säger Markus Pihlström.

9 Twin’s Fairytale (Jorma Kontio) imponerar. Chans i alla gäng så länge han håller den stilen. Tipsetta.

10 Junior Troy (Björn Goop) skulle kanske ha velat haft ett hyfsat framspår men jag tror inte att spåret spelar någon jätteroll. Olle var nöjd med honom i kvalet och han gick för fullt över mål. Formen är god och han blir bara bättre och bättre. Har utvecklats starkt på slutet. Stark, säger Ola Frisell.

11 Mellby Amiral (Örjan Kihlström) har ett svårt läge men hade sparat senast. Så formen är god. Vi får hoppas på en finalbiljett men att vinna loppet nu blir svårt, säger Roger Walmann.

12 Increased Workload (Stefan Melander) blir farlig vid hårt tempo. Inte borta.

V86-7

1 Cosmo Light (Jörgen Westholm) blir bättre och bättre. Utvecklas hela tiden och spåret är perfekt men mot stentufft motstånd får vi främst inrikta oss på en slant, säger Jörgen.

2 Darren Boko (Markus B Svedberg) var rätt hyfsad senast. Dålig gången innan men behandlades efter det. Borde vara bra nu. Vill jag ha ledningen tror jag ingen kan ta den. Svårt att lägga upp det, säger Markus.

3 Dollar Boko (Lutfi Kolgjini) gick sitt bästa lopp senast. Spurtade jäkligt bra. Kommer vara långt framme. Honom får man inte glömma, säger Lars Thornberg.

4 Google Håleryd (Per Linderoth) känns riktigt bra. Jag är supernöjd. Tror inte att Per laddar. Tycker att det här blev det tuffaste heatet men bland de fyra hoppas jag, säger Göran Hansson.

5 Good Dynamite (Björn Goop) var bra senast. Jorma sa att hästen var bra och vann enkelt. Nu är loppet mycket hårdare. Men jag tycker ändå att han ska ha chans att gå till final. Det är målet, säger Pekka Korpi.

6 Boys Going In (Fredrik Persson) har haft ett uppehåll efter Kriteriet och bara tränat lugnt men känns bra. Blir lite lättare balans nu. En bra häst som ska ha en bra chans, säger Fredrik.

7 Alkalizer Am (Marcus Lindgren) känns väldigt bra formmässigt. Läget är helt iskallt tyvärr. Tråkigt. Svårt läge och tuffa hästar men som tur är är han väldigt bra själv också, säger Marcus.

8 Call Me Keeper (Daniel Redén) har ett tråkigt läge. Blev för laddad och flög i galopp senast. Upphämtningen var bra. Det viktiga nu är att han är felfri från start, säger Pär Pergenius.

9 Ivar Sånna (Jorma Kontio) får tillbaka sin favoritkusk. Tränar bra. Han är en bland fyra där tycker jag. Om det löser sig kan han vinna, säger Jan Hellstedt.

10 Västerbo Loveboat (Erik Adielsson) är ute i ett fruktansvärt busgäng. Var sjuk senast och är i avsaknad av lopp. Jag är inte så optimistisk faktiskt. En så bra häst i grunden att jag hoppas att han går till finalen, säger Svante Båth.

11 Rokkakudo (Ulf Ohlsson) verkar allt bra med. Får se om det blir barfota fram eller runt om. Dåligt läge men allt verkar bra med honom. Vi hoppas att han kan ta sig till final igen, säger Mattias Djuse i stallet.

12 G.G.’s Magic Dream (Pierre Nyström) har jobbat bra men har ett iskallt läge och det är bra hästar emot. Får man pengar så är det ett klart plus, säger Pierre.

V86-8

1 Carelin (Johan Untersteiner) fick spår ett och det är ett svårt spår för en starttrög häst. Härifrån måste vi ha lite tur med tempo och positioner för att nå en finalbiljett. Har dock bra kapacitet, säger Roger Walmann.

2 Final Oak (Örjan Kihlström) har varit superfräsch och fin efter Kriteriet. Var jättefin där. Känns ruskigt fin i träningen och fick bästa tänkbara läge igen. Han lär ta hand om ledningen. Det ser jättebra ut för hans del, säger Henrik Hoffman.

3 Breakbumper (Robert Bergh) har tävlat i den här divisionen hela året. Det är en häst som vi siktar på att gå final med. Han är ingen given vinnare men han är garanterat bland de tre, fyra. Fick ett bra läge, säger Nicklas Westerholm.

4 Gimeheaven Sisu (Ville Karhulahti) har bara tävlat mot de hårdaste. Visar verkligen form. Man får inte underskatta honom. Får han sitt lopp i hårt tempo kan han vara med i finalen också, säger Petri Salmela.

5 Poochai (Erik Adielsson) känns jättefin. Hade stått över en hel del inför Axevalla och var förvånansvärt bra då. Jag håller tummarna att han håller sig på benen. Så får vi jobba in en finalplats, säger Svante Båth.

6 Djali Boko (Per Nordström) känns jättefin här hemma i träningen. Bara bra allting. Med ett bakspår vet jag att han håller sig lugn men han börjar mogna mer och mer. Jag hoppas absolut att han går vidare. Det är steg ett, säger Per.

7 Mad Neo (Stefan Söderkvist) får bara sikta in sig på att jaga en slant härifrån.

8 Nochebuena Face (Lutfi Kolgjini) gick jobb i måndags och ser bra ut. Det är en häst som är bra i grunden. Får slå ur underläge, säger Lars Thornberg.

9 Jens Patrik (Jorma Kontio) blev vass senast och pullade bort krafter. Vi ändrar huvudlag. Har fin form och kommer göra ett bra lopp, säger CG Björkroth.

10 Frodo Vip (Joakim Sternsjö) känns fin och tog det förra loppet bra. Jag tror att vi sätter på ett halvstängt. Tufft heat men vi gör ett försök, säger Joakim.

11 Attack Diablo (Peter Untersteiner) går bra varje gång även han. Kommer nog att göra det igen. Dåligt läge. Tycker absolut att han ska ha chans att ta sig vidare till finalen, säger Peter.

12 Willmore Trot (Ulf Ohlsson) är jag nöjd med förberedelserna för men läget blev sämre. Vi måste ha tur därifrån. Det här är i alla fall en häst som kan gå bra till slut, säger Mats Bucht.


Källa: Martin Berg/Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:09   #54
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

För er som gillar dd 11-2 ikväll (och inte har några principiella hinder vs nätbolag)

odds nu

atg; 8.40

ub; 17.40 (spelat)

/även intressant och spelat 11-11 med odds 17.30 resp 45.00 (ub)/
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Kyodai den 2013-10-23 klockan 16:13.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:31   #55
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Är väl inte han utan hästen som brukar bestämma det där.... Men så klart kan han ju låta bli att elda på hästen så förbannat själv för en gångs skull.
Det är just det som kommer att hända, tror jag. Djali drar iväg själv, körning blir det, Poochai vill också ha hård tempo, så skräll tack. Streckar alla i sista
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:35   #56
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Det är just det som kommer att hända, tror jag. Djali drar iväg själv, körning blir det, Poochai vill också ha hård tempo, så skräll tack. Streckar alla i sista
När han kör mot mot boys going in är han femma ut.
Hästen är lugn och reglerbar, det är absolut inte hästens fel.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:36   #57
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Det är just det som kommer att hända, tror jag. Djali drar iväg själv, körning blir det, Poochai vill också ha hård tempo, så skräll tack. Streckar alla i sista
Är ju känd för att vara en galenpanna och i SS intervjun tjoar han "man får lov att låta honom sköta sig själv, är en riktig Ready Cash typ och då han börjat ta i finns inget broms i han"

Jag frågade Redén precis om banans skick, fick detta svar
"vet inte, men den ser ut att vara riktigt bra efter omständigheterna "
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:37   #58
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Eftersom jag ska iväg om en liten stund så kommer jag lämna in en liten rad redan nu för att iaf vara med ikväll.

1) 7 Digital Ink
2) 5 Amazon Am
3) 1-4-5-9-12
4) 1-9-12
5) 1-2-5-7
6) 9 Twin´s Fairytail
7) 3-5-6-8-9-11
8) 2 Final Oak

Hoppas på lite skrällar i lopp 3 genom Narold Vox, lopp 5 hoppas jag på att fälla Neona Princess och i lopp 7 kan ju gärna 3 Dollar Boko eller 9 Ivar Sånna skrälla.
Sen lite reserver på det då som ska väljas ut nu...
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:45   #59
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Lite tankar:

Avd 1: Digitalen bör ta detta från ledningen eller dödens men är lite rädd för att Ludde kan ställa till det med en häst som han verkar ha höga tankar om.

2: Amazonen bästa hästen men har inte bestämt mig än om den har så pass bra vinstchans som strecken vill. Öppet bakom

3: 4,5,12 ( bästa hästarna och Bergh blir fast på innerspår)

4:Favoriten blir över och varit tveksam i jobb, andrahandaren kan vara svår i ryggar, strecka på..

5:SOS för Untersteiner trots en del bra hästar bakom

6:Bästa hästen Twins men gillar inte när andra kör Åkes hästar fast det får man väl vänja sig vid nu. 4,7,11 intressanta på strecken

7: Låser nog på 8,7 som jag sett en del andra här inne oxå tänkt på. 7 till spets. Tror att Reden blåser allt på sista långsidan eller så kör han kanske till tidigare för att överta

8: Läser att Per inte ska ladda med Djali och i såna fall bör väl loppet vara vikt för Final Oak men hoppas/tror att Djali kommer köras framåt och då bör det bli tempo och då kan bl.a 4,5,9,11 komma in som lite rensare
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-23, 16:53   #60
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8282

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zniper Visa inlägg
Lite tankar:

Avd 1: Digitalen bör ta detta från ledningen eller dödens men är lite rädd för att Ludde kan ställa till det med en häst som han verkar ha höga tankar om.

2: Amazonen bästa hästen men har inte bestämt mig än om den har så pass bra vinstchans som strecken vill. Öppet bakom

3: 4,5,12 ( bästa hästarna och Bergh blir fast på innerspår)

4:Favoriten blir över och varit tveksam i jobb, andrahandaren kan vara svår i ryggar, strecka på..

5:SOS för Untersteiner trots en del bra hästar bakom

6:Bästa hästen Twins men gillar inte när andra kör Åkes hästar fast det får man väl vänja sig vid nu. 4,7,11 intressanta på strecken

7: Låser nog på 8,7 som jag sett en del andra här inne oxå tänkt på. 7 till spets. Tror att Reden blåser allt på sista långsidan eller så kör han kanske till tidigare för att överta

8: Läser att Per inte ska ladda med Djali och i såna fall bör väl loppet vara vikt för Final Oak men hoppas/tror att Djali kommer köras framåt och då bör det bli tempo och då kan bl.a 4,5,9,11 komma in som lite rensare
Rafael blågul kan ta spets.
Alkalizer Am kan inte ta spets.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td