Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-01, 07:56   #31
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Yield to none tror jag vinner
De startsnabbaste hästarna har spår 7 och 8 och då kanske de inte laddar ?
Från spets lägger knappast goop det här
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 09:05   #32
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Veckans roligaste drag är PAVE THE WAY....måste bli tempo men det kan det bli när 1 och 2 kör för hårt första 500....den finns med på alla mina lappar....
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 14:05   #33
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Crash and Burn


Var det ju mycket uppåt på i SS intervjun som kom precis....

""Han känns jättefin hästen, jag har kört honom lite i veckan och han har grym form helt enkelt. Jag säger som till de andra som har ringt, det är bara kusken emot! Kan Oskar bara hålla i tåtarna så vinner han, det är inget snack om saken för han är så bra nu." / Jan R Oscarsson
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 14:31   #34
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Åke Svanstedts VM-tips

V75-1
- Yield to None är en rätt så skaplig häst för klassen och han har gjort bra lopp i stort sett varje gång på slutet. Björn Goop har kört honom till seger två gånger i år av två möjliga. Nu sitter Björn upp igen och jag har tidigare vurmat för hur mycket toppkuskarna betyder när det är V75. Hästen kan öppna snabbt och jag blir inte förvånad om han leder runt om. En annan häst som också är kuskförstärkt är Reina La Caballo. Nu kör Jorma Kontio och eftersom hästen har visat bra form och spurtat vasst varje gång i de senaste starterna är det intressant. Jorma Kontio får fart på hästarna som inte många andra får. Old Faithful är också en bra häst som jag har sett i flera starter och han måste man ha med. Senast avslutade han mycket bra.

V75-2
- Jag körde mot Big Bill Bac senast på Solvalla då jag vann med Verymuchkiss Karsk. Då gjorde han en stark upphämtning till andraplatsen efter en tidig galopp och han har gått bra tider i de senaste starterna. Jag såg när han vann överlägset på Jägersro näst senast och helt klart är det en häst med fina fartresurser för klassen. Men han är heller inte vara att lita på och har galopperat en del. Peter Untersteiner har hittat en växel till i sitt träningskoncept och hästarna är i mycket bra form. Asterix Hornline har tagit två raka även om det har varit rätt så billiga lopp. Sedan tycker jag att man måste ta med Platone G.S.O. Han var överlägsen senast och här gäller det för Erik att hitta ut i andraspår. Ska även gå barfota runt om nu.

V75-3
- Perfect Toll var min sista V75-häst jag körde i senaste starten och han gjorde då ett jättebra lopp och spurtade starkt. Vi hade ingen tur under vägen och det krånglade från början och vi hamnade sist. Sedan fick vi en dålig rygg att gå i och tvingades ut i fjärdespår i sista sväng. Perfect Toll har varit rejält på gång i några starter men så fin som han kändes senast har jag inte känt honom sedan han var som bäst i fjol. Nu har han rygg på Alvena Pele som är startsnabb men det har han ingen nytta av eftersom han själv inte kan öppna och det går heller inte att ladda med honom. Det är en ihålig gulddivision och trots bakspåret tycker jag att han har chans att vinna om han inte hamnar risigt till igen. Jag tror att Womanizer är värst emot.

V75-4
- Martini Akema slog jag av med Tore senast men det var stenhårt i mål och Claes Svenssons häst gjorde ett bra lopp från ledningen. Det var inte mycket att säga om att han åkte dit mot en smygkörd precis på linjen och hästen har ju även varit bra vid några segrar tidigare. Det är väl lite svårbedömt var han hamnar ifrån innerspåret om han är tillräckligt snabb för att hålla ut de andra. Men det är en häst som måste räknas mycket tidigt här. Romeo Lavec har varvat bra och dåliga prestationer utan att jag vet varför. Senast var han riktigt bra och vann överlägset men det är ingen häst man leddar iväg med från start så frågan är var han hamnar. Fast han verkar å andra sidan väldigt stark så distansen är ett plus.

V75-5
- Gitano har jag haft i träning länge och det är en kapabel häst som tyvärr har varit skadad i omgångar och borta från tävlingsbanan. Nu har han fått ett par lopp i kroppen och det ser ut som att han är på väg mot formen igen. Tresor d’Inverne har varit bra i två raka segrar och vann ju på 1.12,1 näst senast. Men båda dessa står med tillägg. Annars kanske Mr Looba Looba leder runt om ifall Tino Ärling lyckas pricka från springspåret. Jag tycker att han är en duktig lärling med bra körhand och hästen har visat fin form länge och gått bra från svåra lägen. Det är väl främst Pericle Bi emot på start som också kan öppna bra. Men jag chansar och spikar Mr Looba Looba och hoppas på att han leder runt om.

V75-6
-Jag tycker att Seabiscuit är bästa spiken i en svår omgång. Jag var med och körde i samma lopp mot honom senast och blev imponerad. Hästen var helt överlägsen och såg kanonfin ut. Det här är en unghäststjärna som radade upp segrarna i början av sin karriär och som bland annat vann det finska Derbyt. Sedan har det varit en del problem på vägen men nu visar han vilken bra häst det är. Han öppnade förbättrat senast och tar Allaballakaitoz eller Lotus Elan ledningen så släpper de direkt till honom. Däremot om Orione Spin håller täten så vill säkert Ludde köra i ledningen. Fast är Seabiscuit lika bra som senast så tror jag ändå att han har bra chans att ta ner honom från dödens.

V75-7
- Prey Frontline kunde jag inte ta mig förbi senast med Listas Rafiki trots en jättesnabb avslutning. Prey Frontline har tänt till hos Petri Salmela och han visade bra löphuvud senast. Fast det har han å andra sidan gjort flera gånger förut eftersom han har vunnit så många lopp. Nu har han bakspår men han har rygg på två startsnabba hästar och eftersom han själv är kvick iväg lär han få ett bra lopp. Den som får ledningen av Jullex Dante och Rite on Win har nog bra chans att utmana i segerstriden. Jullex Dante satt fast senast och såg fin ut och Rite on Win går bra varje gång. Det kan bli tuff körning den första biten vilket gynnar Prey Frontline som jag ändå spikar.

Åke Svanstedt

Svanstedts VM-system:

V75-1: 1–4–9–2 (res: 3–5)

V75-2: 6–4–1–2 (res: 5–10)

V75-3: 6–10–3 (res: 11–2)

V75-4: 1–6–4–7 (3–2)

V75-5: 7 Mr Looba Looba (res: 1–14)

V75-6: 6 Seabiscuit (res: 2–8)

V75-7: 9 Prey Frontline (re: 1–2)

192 rader/96 kronor.

Källa: Trav365/Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 14:36   #35
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Stall-kommentarer inför V75-Eskilstuna lördag 2 November.

V75-1

1 Yield to None (Björn Goop) har fått ett bra läge där och jag hoppas att han kan svara ledningen, för då får de vara bra för att slå honom. Kan han inte göra det så får vi hoppas att han kan ta sig ut, för han är stark och rejäl och duger bra i klassen. Han har visat att han är riktigt stark och rejäl och vi får hoppas att han gör det på lördag också. Yield kan öppna bra. Oavsett ska han räknas tidigt enligt mig, säger Ulf Stenströmer.

2 Antagonista (Erik Adielsson) är allt okej med, inga konstigheter. Hoppas på att få med oss en liten peng hem, det tycker jag att man ska göra i sådana här sammanhang. Vi ska inte tro att vi är bättre än någon annan. Ett bra läge och det är jag tacksam för. Allt ser ljust ut på förhand, bland de tre första vore jätteskoj, säger Fredrik Söderberg.

3 Insert Sock (Fredrik B Larsson) var bra senast och är allmänt uppåt i jobben. Svårt att se honom duga på V75 på denna distans. Vi testar och ser var han står, säger Fredde.

4 Reina la Caballo (Jorma Kontio) verkar det bra med. Fick ett bra läge nu och det har han inte haft på länge, ser riktigt bra ut. Vad jag har läst på så är det inte så säkert att Yield to None är så snabb ut. Jorma måste prova att ladda och jag har en känsla av att min är snabb ut. Jag tycker att det känns som en bra chans, säger Lars-Åke Söderholm.

5 High Stage (Per Lennartsson) såg laddad ut senast när han satt fastlåst. Han kanske kan få utlopp för den energin nu i stället?

6 Energitij (Johnny Takter) hade Travronden rankat sist, så jag skällde på dem för det var inte rätt. Jag tycker att han ska rankas någonstans i mitten, där han hör hemma. Det är min åsikt. Allt är bra med hästen, hanvisar fin form och är kapabel men är också lite av en humörhäst, säger Ingemar Holm.

7 Västerbo My Madame (Tony Wallin) tränar på som vanligt. Jag tycker att formen är bra. Kommer att gå barfota fram, nu har hon hov till det. Det är den optimala balansen. Det är ett tufft gäng naturligtvis, med många bra hästar, och läget kunde ha varit bättre. Hon är snabb ut och kanske kan ta ledningen ändå. De lopp hon har gått i ledningen har hon vunnit, säger Anders Welén.

8 Digital Beautiful (Marcus M Melander) har höjt sig betydligt. Läget nu är kallt och det är ett kuskminus. Så det bör bli tufft.

9 Old Faithful (Magnus Jakobsson) har gått jättebra på slutet. Han har tävlat utan skor nu de två senaste gångerna och då har han varit snäppet vassare. Nu lär det blir skor och det är en liten nackdel för honom. Men han har jättefin form och gick med skor fram när han vann på Eskilstuna. Ett bättre spår än senast. Inte helt borta, säger Magnus.

10 Nochebuena Face (Lutfi Kolgjini) har en bättre form än vad man kan tro. Vi är nöjda med jobben och hoppas att han ska fungera. Hästen ser fin ut i jobben, jag tycker absolut att han ska räknas med möjligheter. Är en bra häst, säger Lars Thornberg i Lutfis stall.

11 Lynn Palema (Lars-Åke Söderholm) har haft fin form en längre tid nu, däremot ärläget väldigt chansartat nu. Får hoppas att det blir lite tempo på det, då kanske hon kan spurta bra, som hon brukar, och vara trea, fyra. Då är vi jättenöjda, säger Lars-Åke.

12 Mellby Amulett (Örjan Kihlström) har nu tre raka för oss. Motståndet hårdnar ochvi får vara nöjda med en bra peng i det här V75-loppet, säger Roger Walmann.

V75-2

1 Platone G.S.O. (Erik Adielsson) har jag inte fått något riktigt grepp om egentligen, kom hit med en massa g:n i raden. Jagförstårvarför, han kan upplevas osäker och kan bli ivrig. Nu har han skött sig de här två starterna för oss. Jag var överraskande nöjd med honom senast, visade att det finns kapacitet. Jag har ingen riktig aning om hur han kommer öppna. Vill se mer av honom innan jag kavlar upp ärmarna, säger Svante Båth.

2 Conrads Elsa (Magnus Jakobsson) känns allting bra med. Gick ett lätt jobb i onsdags och allt verkar normalt. Bra läge, hon är hygglig från början i alla fall. Jag vet inte hur det blir med balansen. Hon är inte helt borta tycker jag. Från ett bra läge, säger Magnus.

3 Quarter of an Hour (Claes Svensson) har fin form. Vann senast med krafter kvar från spets. Startssnabb och får en bra resa. Sedan kanske jag inte tycker att han håller riktig V75-klass. Men formen sitter där. Kommer tävla med optimal balans, säger Claes.

4 Asterix Hornline (Peter Untersteiner) har varit riktigt fin i de här två starterna som han har gjort för oss. Det var plus i kanten senast när han gick ett fint lopp och kunde avgöra. Det var väldigt bra gjort. Allt känns bra efteråt och jag tror att han kommer gå bra igen. Räknas absolut med chans, säger Peter.

5 Premier Kronos (Lutfi Kolgjini) har ett bra läge. Var lite sämre senast efter ett hårt lopp gången innan där han var bra. Den tror jag på. Visst är det mycket galopper men formen är bra och jag tror på honom. Luddes bästa chans på lördag, säger Lars Thornberg.

6 Big Bill Bac (Johnny Takter) har bra form och gick bra senast. Jag tycker att han duger bra i den här klassen. Sköter han sig så är han med i striden. Han har hoppat i hälften av sina starter så det är klart att man intelitar på honom men jag tycker att det känns vettigt för dagen. Han är första strecket. Sedan är det upp till var och en om man vill luta sig emot honom, säger Ola Samuelsson.

7 R.K.Princess (Örjan Kihlström) kommer från vinst och har ryckt upp sig en hel del. Nu är det V75 och motståndet hårdnar så klart så vi får nog vara nöjda om det blir en god slant, säger Roger Walmann.

8 Valentino Gowan (Jorma Kontio) är snabb ut. Det känns bra i träningen. Han är så pass snabb ut att det gäller att hitta position. Jag bestämmer på lördag vad det blir för balans. En outsider, säger Fredrik Persson.

9 Global Oasis (Ville Karhulahti) hänger med. Tjänar pengar. Har svårt att räcka ända fram. Det gäller nog nu också. Får förmodligen och förhoppningsvis ett rätt så fint lopp här bakifrån och kan tjäna en skaplig slant. Men jag har mycket svårt att se att hon har något med segerstriden att göra den här gången, säger Stig H Johansson.

10 Explosive Zon (Björn Goop) känns fin i formen, han mår gott, det blir inga ändringar. Kanske barfota, men det måste jag prata med Björn om först, vi kanske sparar på det. Härifrån kan han få ett bra lopp. Han går lika bra bakifrån som från spets. Blir mer på alerten inne i fältet. Jag tycker att han ska räknas lite, säger Sören Ohlzon.

11 Inspection (Håkan Eriksson) känns bra men har fått fel läge och möter hårt motstånd. Behöver ha mycket tur och helst överpace. Kanske lite luckor här och var. Vi får hoppas på turen. Han blev tempotorsk senast men känns bra. Jag tycker att han är bättre än raden på slutet, säger Hockey.

12 Ocean Dream D.E. (Tony Wallin) drog ett skitläge och det är bra motstånd. Så jag är glad om vi får pengar. Går precis som förra gången. Jag ligger väldigt lågt, säger Mika Hirsikangas.

V75-3

1 El Sueco (Johan Untersteiner) gick bra senast i dödens, var blött och hårt då. Han är så rutinerad nu att han inte gör mer än vad han behöver heller. Innerspåret känns jätte intressant. Att svara ut Alvene Pele tycker jag inte att man ska göra. Johan får bestämma men jag tycker inte att man ska försöka med det. Rygg på ledaren känns som ett väldigt trevligt alternativ. Svårt att säga hur långt det räcker, säger Kristina Wiik.

2 Friction (Örjan Kihlström) har inte varit bra på slutet. Har kapacitet för att krossa dem.

3 Alvena Pele (Per Lennartsson) gör det bra hela tiden. Senast fick han gå i dödens och det tycker inte Alvena Pele om. Den här gången har han fått ett bra startspår och jag hoppas att han borde kunna ta ledningen. Kan han det så är mycket vunnet. Han ska räknas, säger Erik Holm i Pers stall.

4 Beanie M.M. (Johnny Takter) ser bra ut. Han har tränat som vanligt och känns fin och fräsch. Barfota runt om och jänkarvagn. El Sueco och Alvena Pele är snabba invändigt, men det där får Johnny lösa. Det är inte så säkert att de vill ha Beanie utanpå sig heller, vet inte. Vi får se vad som händer. Johnny har fria händer. Jag hoppas att hästen gör ett bra lopp. Så får vi se hur långt det räcker. Svårt att säga, säger Morten Waage.

5 Monster Drive (Kenneth Haugstad) går alltid bra och gick bra senast på Romme. Fick attackera tidigt i spåren och fick ingen hjälp under vägen men höll ända hem. Jag tycker att han går bra, nu är det ett hyfsat läge. Skulle han slinka ner till en vettig position så tror jag att han kan vara med där framme, säger Reijo Liljendahl.

6 Womanizer (Peter Ingves) är allt jättebra med. Efter Åby känns han faktiskt lite bättre än innan. Jag är väldigt nöjd med hästen för dagen, tror att chanserna är bra. Jag är ganska positiv, hästen känns så bra att man måste testa, säger Jarno Kauhanen.

7 Global Investment (Björn Goop) är en hedersman. Hans form börjar närma sig. Kommer mer och mer. Har sett riktigt fin ut på slutet. Björn sa att det fanns gott om krafter kvar senast på Eskilstuna. Kunde varit med och gjort upp om segern där med lite mer flyt. Formen är på väg uppåt men det är klart att det är lite långt ut på vingen och bra hästar emot. Det gör att man får ligga lite lågt, säger Ola Frisell i team Goop.

8 Beer Summit (Ulf Ohlsson) har ett iskallt läge på 1 600 och möter ganska hårda hästar. Man kan inte vänta sig för mycket. Hästen känns fräsch och fin men behöver mycket hjälp därifrån, säger Antero Heinonen.

9 Francais du Gull (Erik Adielsson) har ett bra smygläge. Var något sämre senast när han gick i ledningen över full väg. Kanske något segt innerspår gjorde att han blev lite seg. Beanie M.M. var lite het på utsidan, man jag tycker ändå att han kanske gav sig lite lättvindigt sista 100. Det är bättre distans nu. Sedan är det bara att hoppas och lita på turen, säger Erik Lindegren.

10 Perfect Toll (Jorma Kontio) skriver Åke Svanstedt om under fliken "Åkes VM i V75-analys".

11 Reven d’Amour (Fredrik B Larsson) har toppform och är fin i jobben. Det är ett svårt läge men han har riktigt bra form. Sitt livs form till och med. Vi får se hur det löser sig därifrån. Det är som det är, säger Fredde.

12 True Advantage (Kaj Widell) har utan tvekan kunnande att segerstrida. Om tur.

V75-4

1 Martini Akema (Claes Svensson) gick bra i V75 senast som knappt slagen tvåa av Tore. Även om han inte är tillräckligt snabb för att hålla ledningen tycker jag att han ska räknas i det här loppet. Jag kan inte säga exakt hur snabbt han kan öppna för jag har aldrig haft framspår bakom bilen med honom. Kommer testas innan tävlingarna, säger Claes.

2 Long Night Face (Peter G Norman) är behandlad efter den senaste starten. Han vann men fungerade inte som vi vill att han ska fungera. När han var behandlad fick han ta igen sig lite och sedan körde vi igång försiktigt. Gick jobb med ny balans på Solvalla och det fungerade jättefint. Han kändes verkligen bra, strålande bra läge. Jag tror att han är snabb bakom bilen, säger Per Skoglund.

3 Lucky Luke Zenz (Rikard N Skoglund) verkar bra tycker jag. Har äntligen fått en bra uppgift och ett bra läge. Det känns bra. Det är en djävulsk skillnad på honom med framspår och bakspår, han fungerar inte alls i ryggar. Vi har aldrig testat att trycka av honom. Jag tror att han kommer öppna bra, oavsett vilket kommer vi att testa vad som går för ledningen. Allting verkar bra med hästen, säger Mathias Andersson.

4 Quattro Khan (Bo Eklöf) blir bara bättre. Gillar distansen. En av många med chans.

5 Dooleys (Annika Nährström) visar bra kunnande men det är hårt emot. Inte avsågad.

6 Romeo Lavec (Jorma Kontio) var kanonbra senast. Har fin form. Han har bra kapacitet för klassen och kommer göra ett bra lopp. Räknas, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.

7 Screen Height (Örjan Kihlström) spurtade bra i söndags. Kuskplus men täta starter nu.

8 Room to Go (Hans-Owe Sundberg) skulle varit ute i ett försök till Breeders’ på Axevalla men tyvärr var hon snorig och fick strykas. Det var över på en vecka. Har tränat på och känns väldigt fräsch och fin. Svårt läge och det är bra hästar. Går mest ut för att få känna på distans och få några lopp i kroppen innan vi tar vinterträning, säger Hans-Owe.

9 Eloise (Magnus Jakobsson) körde jag senast men nu är det 2 600 och bakspår. Vi smyger med och sedan får vi köra för en peng. Jag tycker nog inte att hon är så het som segeraspirant här, säger Magnus.

10 Victor Ruda (Håkan Skoglund) känns bra. Nu blev det ett tufft lopp men blir det lite körning är han en outsider. Jag ska ha urdragare på honom den här gången. Får vi se om det blir någon växel till, säger Håkan.

11 Rocky Reach (Samuel Rehn) vet jag inte hur det är med. Jag var inte nöjd med honom senast och har åtgärdat honom efter det, sen fick han vila helt i två veckor. Jag har aldrig vilat honom tidigare. I torsdags gick han ett provlopp på Eskilstuna, var kall på 17/2 200 meter, var inte alls nöjd med honom. Sedan var han en helt annan häst i jobbet i söndags, bara flög fram och kändes klockren. Kanske behövde den urblåsaren. Han är fräsch och fin nu, säger Samuel.

12 Opus RIbb (Björn Goop) har varit jättefin på slutet här och höjt sig ett par snäpp sen vi har kunnat köra på lite tuffare med honom. Vad det gäller lopp och tätheten på loppen, han har varit skör och haft svårt att hålla sig fräsch så vi har varit tvungna att vara försiktiga med honom i matchningen. Nu börjar han stabilisera sig i benen, börjar se bättre ut och få ett bättre steg. Han är inte så tokig men det är klart att spår tolv normalt sett är helt chanslöst på V75. Hoppas han kan vara trea, fyra, säger Ulf Stenströmer.

V75-5

1 Pericle Bi (Mattias Djuse) ser okej ut. Eller det ser bra ut på förhand. Bra kusk, bra spår och hästen verkar vara i bra form. Det är alltid några bra emot på V75 men det blir en bra resa därifrån. Han har löpt väldigt bra i ledningen, men Mr Looba Looba är ingen dålig rygg heller, säger Stefan Pettersson.

2 Devdas T.J. (Preben Sövik) känns jättefin hemma. Spår två kanske inte är optimalt för honom men annars är formen och allting bara bra. Skulle han sköta sig så kan han säkert vara med där framme och slåss, säger Jimmy Jonsson hos Robert Bergh.

3 Mozart Töll (Svante Ericsson) är det bara bra med, formen är faktiskt på topp. Hävdar fortfarande att han är i sitt livs form. Hur långt det räcker på lördag får vi se. Överlycklig för pengar, säger Magdalena Siminski.

4 Tricoloren (Jimmy B Dahlman) har jag inte haft i träning så länge, en och en halv månad ungefär. Jag har inte ställt i ordning på det sättet att jag förväntar mig några stordåd. Han har kommit in i vår träning hemmavid. Inte speciellt het, säger Marcus Savin.

5 Technology (Marcus Schön) var bra vid första årssegern senast. Har kunnande för att räcka till för att segerstrida även här.

6 Chapeau Bas (Jörgen S Eriksson) är segerlös i år på 19 försök. Lär få svårt att vinna.

7 Mr Looba Looba (Tino Ärling) var väldigt bra senast som tvåa, sprang i ledningen på tung bana då. Förlorade bara till en gulddivionshäst i toppform som fick ett bra lopp. Tränaren har siktat på det här loppet. Jag måste säga att Mr Looba Looba har en god chans, säger Mika Räty på Ilta-Sanomat.

8 Lina Liv (Oskar J Andersson) är allt bra med och formen är på topp. Läget behöver inte vara helt iskallt när vi pratar om lärlingslopp. Chanserna överlämnar jag till experterna att bedöma, säger Anders Odelros.

9 Jameson Lee (Henrik Nilsson) var bra näst senast, avslutade bra efter fin resa. Senast blev öppningen alldeles för tuff och han blev trött till slut. Han ska smygas nu. Långsökt att tro på vinst, säger Mats Andersson.

10 Crash and Burn (Oskar Kylin-Blom) var bra senast och är inte sämre för dagen nu i alla fall. Löser det sig för honom så vinner han, det är jag ganska övertygad om. Han går säkert 13,5–14,0. Då ska de vara jäkligt bra för att stå emot honom, han var ruskigt bra senast, säger Jan Oscarsson.

11 Razzo Rosso Doc (Daniel Wäjersten) är en fin travare som ser ut att ha funnit formen. Inte chanslös om det stämmer till.

2 160 meter

12 Jarl Sherona (Viktor Svanstedt) får smyga med och hoppas på turen. Inte så trolig.

13 Gitano (Tobias Eklöf) har fått ett lopp i kroppen. Mådde säkert bra av den genomköraren. Hoppas att han är bättre och vassare den här gången, säger Jimmy Jonsson.

14 Tresor d’Inverne (Nicklas Westerholm) ser bara fin ut hemma. Senast blev det enkelt, det var liksom inget motstånd av värde heller. Han känns fin i alla fall. Ska jag ranka våra tre inbördes blir det Tresor, Devdas och sedan Gitano, säger Jimmy Jonsson.

15 King Haro (William Eriksson) har haft lite ledigt men formen ska vara bra. Fick dödens på Dragon Tooma senast men höll strålande. Jag vet inte hur William ska lösa det här. Vi har inga segerförhoppningar oavsett. Vi är nöjda med en slant, säger Ulf Johansson.

V75-6

1 Orione Spin (Lutfi Kolgjini) gick ett bra lopp senast, slog Magic Tonight regelrätt. Har ett bra läge och kan han nå ledningen så är han farlig. Vi hoppas att han ska kunna ta hand om ledningen. Blir bättre och bättre för varje lopp han får, säger Lars Thornberg.

2 Allaballakaitoz (Stefan Söderkvist) kändes kanonfin i måndags när vi körde fort med honom på rakbanan. Han har ett bra spår. Det hänger väl lite på hur han kommer till. Jag tycker att han går bäst när han får smyga med och följa med i ryggar. Det blev fel på Solvalla när han fick gå först i tredjespår. På Romme var det en sådan resa som han ska ha. Plats, säger Per Fromell.

3 Lotus Elan (Erik Adielsson) har varit borta nu i två månader och är därför lite svårbedömd formmässigt. Det har inte varit något fel på honom, bara det att jag har tjatat och försökt få med honom på V75. Poängen har inte räckt riktigt. Hyggligt läge men han har svårt att vinna på V75. Han har svårt att vinna överhuvudtaget. Inget vinstbud, säger Stig H Johansson.

4 First Jag (Marcus Savin) har ryckt upp sig här på slutet. Jag har inte riktigt hittat rätt med honom i år. De senaste tre loppen, sedan vi hängde på honom skorna, har han varit mycket bättre. Plus att det är lite andra saker som han har hittat rätt med också. Han är uppåt men det känns som ett övermäktigt motstånd här, säger Marcus.

5 Kalle Quivivra (Tony Wallin) blev det fel för senast, det är bara att glömma det jävla loppet, det var rökt. Gick för sakta och han blev tempotorsk. Nu är det bara att försöka öppna så snabbt som möjligt från start för att komma ner någonstans, i ett bra läge förhoppningsvis. Ludde är med och vi får hoppas att det blir fart på tillställningen. Han springer med dem, säger Per Nordberg.

6 Seabiscuit (Jorma Kontio) har gått bra i varje lopp efter lång frånvaro. Jag tycker att han har hittat formen riktigt rejält nu på slutet. Han har alltid varit riktigt kapabel. Känns fin och ska vara en av dem som blandar sig i striden, säger CG Björkroth.

7 Jeppas Hugo (Torbjörn Jansson) gör bra lopp varje gång, gick fullt okej senast på Romme. Fick spår sju nu och det kärvar till det. Jag vill faktiskt ligga lågt för det är stor risk att vi inte kommer bra till, säger Tobbe.

8 Overtaker by Sib (Johan Untersteiner) har gjort det mycket bra en längre tid. Vi har ett dåligt utgångsläge i kombination med silverdivisionen gör att vi får ligga lite lågt på förhand. Det här är nog inte vinnaren i det här loppet, säger Roger Walmann.

9 Stormysky (Örjan Kihlström) är det bra form på, han är på väg mot formen. Har fått några lopp i kroppen. Fick ett fint läge där. Normalt går det inte att slå Seabiscuit som är bra för klassen, är vi tvåa eller trea bakom honom så är vi glada, säger Reijo Liljendahl.

10 Democrat (Per Lennartsson) galopperade faktiskt i lördags men är normalt väldigt travsäker. Får lita till turen nu härifrån. Ofta med där framme när det drar ihop sig.

11 Berlusconi (Björn Goop) har ett iskallt utgångsläge. Annars är det en häst med toppform. Var grym senast på Romme. Även det från ett jättetråkigt läge. Hästen är i dunderslag men från spår elva i silverdivisionen ska man ha mycket tur. Får försöka få pengar i första hand, säger Ola Frisell.

12 O.U.Glide (Johnny Takter) var bra senast men har fått vila kort efter den starten. Mår nog bara bra av det. Har ett tufft läge.

V75-7

1 Jullex Dante (Peter Ingves) verkar det bara bra med. Han har bara tagit det lugnt och motionerat i skogen. Det verkar bra. Innerspåret är kanon. Han har tagit ledningen från spår ett innan och är rätt snabb. Peter väljer taktik men ledningen är närmaste vägen mot mål. Senast satt han fast med gott om krafter kvar. Han har fått ett bra läge och är bra i ordning nu, säger Calle Göransson.

2 Rite on Win (Björn Goop) är intressant. Var grym i V75-finalen senast bakom Västerbo Highflyer. Kommer mer och mer, det är en intressant häst. Har toppform, ett bra läge och är startsnabb. Jag tror att han når till ledningen och då tror jag också att han kör där den här gången. Över kort distans bör han ha en hyfsat chans, säger Ola Frisell.

3 Open Mind Bi (Örjan Kihlström) har ett bra läge nu igen. Jag vidhåller fortfarande att han har bra fart för klassen och fortsätter att träna bra. Är det inget märkvärdigt mostånd här så tycker jag att han borde ha en vettig chans där, säger Reijo Liijendahl.

4 Pioneer F.H. (Peter Untersteiner) har full form och gick bra senast så får vi se. Läget är okej också så det ser bra ut. Peter kanske vill köra med jänkarvagn. Sedan väger han tio kilo mindre än mig. Eller sju, åtta i alla fall. Det borde bli bättre. Jag hoppas att Pioneer ska vara med där framme när loppet ska avgöras, säger Preben Kjaersgaard.

5 Acriter (Peter Eriksson) tycker jag att allt är bra med. Det blir barfota runt om och samma utrustning som tidigare. Han fick ett bra spår och ska kunna vara med där. Jag hoppas att det ska kunna bli lite körning. Det passar honom. Rolig outsider, säger Peter.

6 M.T.Fortune Winner (Johnny Takter) kändes fin i onsdagsjobbet, jäkligt taggad och fin. Var lite sämre senast men kan inte vara bra varenda gång. Har varit bra en längre tid innan det. Jag rycker framskorna för att få fjutt på honom, säger Jan Hellstedt.

7 Långarsbo Blixten (Troels Andersen) hamnade för långt ut för att han ska ha någon vettig chans. Men pengar är realistiskt. Jag vill ligga lågt på läget, säger Troels.

8 Golden Sid (Torbjörn Jansson) fick spår åtta. Är i väldigt fin form, även om han bara var trea senast gick han väldigt bra. Gick 12,1 och det var lite tungt. Man kan inte begära mer. Han är så snabb att vi förmodligen kan komma ganska bra till trots utgångs­läget. Men jag får ligga lågt, säger Tobbe.

9 Prey Frontline (Ulf Ohlsson) har varit grym, känns bara som att han blir bättre och bättre efter varje lopp. Verkar som om han fortsatt håller formen. Man behöver ha tur under vägen för att det ska lösa sig, men han har visat att han kan gå bakifrån också, säger Antero Heinonen hos Petri Salmela.

10 You Talking to Me (Erik Adielsson) har ett okej startspår, däremot är jag lite osäker på dagsformen på honom. Björn laddade lite väl mycket med honom på Åby senast och han slog ihop. Litet frågetecken var han är för dagen. I normala fall ska han tjäna fina pengar från det läget, säger Ola Frisell.

11 Pave the Way (Fredrik B Larsson) har toppform men ett dåligt läge. Annars känns det som om han vinner lopp snart på V75. Står på tur. Han är i ordning. Har han lite flyt så är han långt framme, säger Fredde.

12 Sahara Fairytale (Lutfi Kolgjini) blev helt bortlottad och det var synd, för hon har bra form. Kommer gå ett bra lopp men det hjälper knappast från det utgångsläget hur som helst. Stallets bästa chans på lördag är Premier Kronos, säger Lars Thornberg.


Källa: Martin Berg/Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 14:55   #36
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Finns en stor risk att Kolgjini kör sönder Sea Biscuit... Men spika den ni...
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 15:42   #37
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 171
Sharp$: 1035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
har sett trav i över 30 år och Sundbyholm har i stort sett aldrig haft ett hemmlag....skulle varit när Per Lennartsson och hockey hade hästar då vann de på skitig bana på örebro......Habbahabbazoot, Whitechapel ....och Bjärs oliver... känns som 25 år sen minst haha
30 år med trav och du tycker Acclaim var en skithäst ??
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 15:50   #38
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pesven Visa inlägg
30 år med trav och du tycker Acclaim var en skithäst ??
nej.... men räknas inte när man EN häst.... den hade varit en världsstjärna i ett bra stall... hockey har aldrig kunnat träna häst... när det gått bra har han haft bra anställda...det vet exakt alla..och när det gick hyfsat under en period hade han lurat Frykstad på några mille genom att köpa hästar i Usa som knappt kostade något... som sagt den taktiken räknas inte för mig...
__________________
@laxdasen

Senast redigerad av laxdasen den 2013-11-01 klockan 15:55.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 16:50   #39
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Kn*lla min mordvinnare är struken. Säger kanske mer att man är totalt ute och cyklar som vanligt. Gått ner på 7,2:or nu så nu jävlar ska det friskas på med raska vinnare till i morgon. Säkert inte en krona kvar av lönen efter helgen haha. Bara hoppas man får lite trevligt i alla fall.
Kryssa nyss i Reina som chanslös. 2 klunkar senare ser jag inget motbud. Spets och slut hämta ut haha

Senast redigerad av draken den 2013-11-01 klockan 17:13.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 17:13   #40
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

De som tror att Orione Spin kan hålla spets kan tänka om för det kan den absolut inte...... därför är seabiscuit helt klar.... hade jag trott att ludde kunde hålla spets hade det så klart inte varit helt klart med seger...men luddes kan absolut inte hålla spets.....
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 17:19   #41
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Lutfi kan alltid jävlas. hästen däremot är totalt chanslös. Finns inte med i några diskussioner. Troligen 3e eller 4 in. Alabala dånar till spets och släpper såklart
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 17:21   #42
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 171
Sharp$: 1035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
De som tror att Orione Spin kan hålla spets kan tänka om för det kan den absolut inte...... därför är seabiscuit helt klar.... hade jag trott att ludde kunde hålla spets hade det så klart inte varit helt klart med seger...men luddes kan absolut inte hålla spets.....
Och vem är snabbare ut enligt dig ?
Säg inte allaballakaitoz för den öppnade som en långtradare senast på valla
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 17:24   #43
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Hoppas och tror allvarligt att vinnaren heter OU glide pga av att ingen ger sig där framme.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 18:00   #44
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Open mind be veckans klaraste. Fan va bra det är med ett gäng starka. Får äta havregrynsgröt i en hel månad. d kan jag ta
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-01, 19:49   #45
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pesven Visa inlägg
Och vem är snabbare ut enligt dig ?
Säg inte allaballakaitoz för den öppnade som en långtradare senast på valla
3 och 4.... garantispets på jorma efter 300m
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td