Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-30, 13:41   #1
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 273
Thumbs down

LUTFI KOLGJINI


Varför kör han som han gör???
Kommer aldrig att spela v75, när han sitter bakom en häst i ett v75 lopp..
springbay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 13:46   #2
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Han trodde sin häst va klart bästa hästen i loppet sa han på förhand. Han trodde sig alltså ha teckning för styrningen, men felvärderar sin häst som så många gånger förr! Nu rök man på alla lappar bara för det....
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 13:49   #3
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Älskar Ludde trots att han gör som han gör... älskar speciellt hans personlighet.... och hans verbala sätt man kan nästan tro att det är jag som pratar
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+1), Alanya (+5), kocken (+8)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 08:21   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Ludde är en fantastisk människa, på många sätt. Egentligen är jag mest förvånad över hur hästägarna tillåter att han fortsätter som han gör. Det är rätt många miljoner varje år han kör bort därför att han ständigt måste visa att hans hästar tål att vinna trots dödens, tredjespår, toköppningar och att släppa ut den i rygg om man har ledningen.

Tänk om t.ex. Johnny Takter fått köra hans hästar istället, jag tror det skulle gett 20-30% mer inkört till stallet varje år. Det hade gott och väl räckt till hans körprovision och blivit mycket över som man kunnat investera i aveln.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3), bokis29 (+5), Farnod (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 11:20   #5
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ludde är en fantastisk människa, på många sätt. Egentligen är jag mest förvånad över hur hästägarna tillåter att han fortsätter som han gör. Det är rätt många miljoner varje år han kör bort därför att han ständigt måste visa att hans hästar tål att vinna trots dödens, tredjespår, toköppningar och att släppa ut den i rygg om man har ledningen.

Tänk om t.ex. Johnny Takter fått köra hans hästar istället, jag tror det skulle gett 20-30% mer inkört till stallet varje år. Det hade gott och väl räckt till hans körprovision och blivit mycket över som man kunnat investera i aveln.
Tror inte det skulle spela någon roll om dom sätter upp Adrian, Takter eller Jan-Olov Persson.

Felet har sedan länge varit någonstans i träningsdelen, det är som bäst 1/20 hästar hos honom som har en galopp % LÄGRE än 30-40%.

Hans hästar hoppar bort så sjukt mycket mer pengar är dom missar via bortkörningar.

Hästarna går endast felfritt på Jägersro och kan inte sätta en fot rätt när dom lämnar hemmabanan.

Psyket på deras hästar verkar hemskt och dom verkar livrädda för det mesta så man kan fundera på vad dom sysslar med när dom tränar.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 13:05   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Att de hoppar i parti och minut tror jag beror på att de hela tiden begär max av hästen. Då svarar hästen med att hoppa istället för att återigen göra det där jättejobbiga. Kör man som "folk" med hästarna och låter dem få några bekväma löpningar emellanåt så tror jag att de galopperar mer sällan. På köpet borde de dessutom klara av att vara på topp ytterligare någon eller några säsonger och göra fler starter per år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 13:44   #7
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ludde är en fantastisk människa, på många sätt. Egentligen är jag mest förvånad över hur hästägarna tillåter att han fortsätter som han gör. Det är rätt många miljoner varje år han kör bort därför att han ständigt måste visa att hans hästar tål att vinna trots dödens, tredjespår, toköppningar och att släppa ut den i rygg om man har ledningen.

Tänk om t.ex. Johnny Takter fått köra hans hästar istället, jag tror det skulle gett 20-30% mer inkört till stallet varje år. Det hade gott och väl räckt till hans körprovision och blivit mycket över som man kunnat investera i aveln.
Glöm inte bort hur många extra miljoner han kör in varje år för att han vågar och inte lägger sig femte invändigt som Örjan eller någon annan. Ludde har t o m tittat på oddstavlan ibland och sett att han är för stor favorit för att chansköra och då är det bara att sända fram fastän han vet att han får ddens.

Jag tror Ludde vinner mer på sättet han kör än vad han kör bort. Sen att jag personligen också är tokig att han pressar sönder real Showman igår är en reaktion, men jag visste ju om att det kunde bli så - bara besviken att han inte kommer före den han tror sig vara bättre än.

Så titta på alla fjantar som chansar på luckor och liknande, där snackar vi om att köra bort mycket pengar!

Nej, Ludde och Åke är sådana som behövs in travet även om jag själv aldrig gillat Åke speciellt mycket!
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 13:46   #8
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Tror inte det skulle spela någon roll om dom sätter upp Adrian, Takter eller Jan-Olov Persson.

Felet har sedan länge varit någonstans i träningsdelen, det är som bäst 1/20 hästar hos honom som har en galopp % LÄGRE än 30-40%.

Hans hästar hoppar bort så sjukt mycket mer pengar är dom missar via bortkörningar.

Hästarna går endast felfritt på Jägersro och kan inte sätta en fot rätt när dom lämnar hemmabanan.

Psyket på deras hästar verkar hemskt och dom verkar livrädda för det mesta så man kan fundera på vad dom sysslar med när dom tränar.
Jag har nog aldrig läst mer rappakalja på ett och samma ställe tidigare!
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 14:43   #9
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ludde är en fantastisk människa, på många sätt. Egentligen är jag mest förvånad över hur hästägarna tillåter att han fortsätter som han gör. Det är rätt många miljoner varje år han kör bort därför att han ständigt måste visa att hans hästar tål att vinna trots dödens, tredjespår, toköppningar och att släppa ut den i rygg om man har ledningen.

Tänk om t.ex. Johnny Takter fått köra hans hästar istället, jag tror det skulle gett 20-30% mer inkört till stallet varje år. Det hade gott och väl räckt till hans körprovision och blivit mycket över som man kunnat investera i aveln.
Ludde har ett stort alterego,,,,,komplex om han låter någon annan ta över styrningen,,,men håller med till fullo!
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 14:46   #10
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Ludde har ett stort alterego,,,,,komplex om han låter någon annan ta över styrningen,,,men håller med till fullo!
Man har hört många tjejer, som mår jättedåligt på hans gård...tycker synd om dom. Han styr med järnhand. Tråkigt. Han sätter dock färg på loppen dock. Ingen Solvalla-lunk precis

Senast redigerad av spalato den 2013-12-01 klockan 14:48.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 16:07   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 321
Sharp$: 2397
Standard

Jag gillar Ludde även fast han huvudet under armen ibland.Han ser till att det blir lite fart och spännade i loppen.
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 16:39   #12
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Man har hört många tjejer, som mår jättedåligt på hans gård...tycker synd om dom. Han styr med järnhand. Tråkigt. Han sätter dock färg på loppen dock. Ingen Solvalla-lunk precis
Jag vet ju inget om tjejerna på hans gård men utifrån ett perspektiv från mig (ovetandes som sagt) så kan det vara så enkelt som att Ludde vet vad som behövs för att bli bäst. Det är krävande och då jag tror många inte klarar raka direktiv och rak kommunikation med kritik så upplever många att de mår dåligt. Speciellt tjejer är ju klart sämre på detta med rak kommunikation.

Men nu kan det ju vara annat som gör att de mår dåligt men tycker man ska se det ur flera synvinklar...
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 16:52   #13
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Ludde sa ju i princip rakt ut att han skulle köra som en dåre i avd 1 igår. Man fick ju hela scenariot klart redan innan loppet startade. Alla spelare fick alltså all information lång tid innan så man han ta deti beräkning för sitt spel. Inget att klaga på då!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 17:45   #14
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ludde sa ju i princip rakt ut att han skulle köra som en dåre i avd 1 igår. Man fick ju hela scenariot klart redan innan loppet startade. Alla spelare fick alltså all information lång tid innan så man han ta deti beräkning för sitt spel. Inget att klaga på då!
Jag klagar på Ludde när hans häst inte kommer före Real Showman i loppet. Det fanns två/tre scenario i första avdelningen och det visste jag väl om. Men likväl ska Ludde komma före Real Showman i två av dessa. Nu gjorde han inte det och det kan jag sura på - även om jag inte borde då hästar är djur och inte maskiner och människor värderar fel.

Antingen händer inget och Real Showman rinner undan till enkel seger. Eller kommer Ludde upp utvändigt och då blir det strid från sista sväng mellan dessa och bäst häst vinner (av dessa två).

Annars gör ludde som han gjorde nu, pressar klart tidigare och då kommer han vinna loppet då han har bästa hästen. Eller kommer han stumna och vem som helst bakifrån kan komma och spurta förbi (det som hände). Dock ska han ju knäcka Real Showman här - det gjorde han inte. Då gjorde Ludde fel som så många gör.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-01, 18:41   #15
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Jag vet ju inget om tjejerna på hans gård men utifrån ett perspektiv från mig (ovetandes som sagt) så kan det vara så enkelt som att Ludde vet vad som behövs för att bli bäst. Det är krävande och då jag tror många inte klarar raka direktiv och rak kommunikation med kritik så upplever många att de mår dåligt. Speciellt tjejer är ju klart sämre på detta med rak kommunikation.

Men nu kan det ju vara annat som gör att de mår dåligt men tycker man ska se det ur flera synvinklar...
Verkar ju fungera för i princip alla andra tränare och tjejerna som är där trivs kanon om man hör sig lite för.

Så antagligen är det väl ludde som har en jädra otur och har fått känsligt folk hos sig eller så har han samma kvinnosyn som dig och anser att kvinnor är svaga och inte klarar av raka rör eller kritik, mansgrisar kallas sådana personer eller?

Finns ju svart på vitt att sedan 2010 har det gått nedåt för hans stall, år för år sämre och sämre.

Tränarstats :

2010 - 19% segrar 33 miljoner inkörda
2011 - 19% segrar 28 miljoner inkörda
2012 - 18% segrar 22 miljoner inkörda
2013 - 14% segrar 17 miljoner inkörda

Värre lär det bli år efter år.

Ta några av hans mer kända hästar som han har i stallet just nu utan att ranka dom men bara kolla på antalet galopper.

Tar dom här av dom drygt 140 han har i träning.

* El Mago Pellini som tjänat 1,8 miljoner lite drygt men hoppat i 5-6/23 starter och hoppat bort ofantliga summor då den knappt kan trava rent ibland

* Barracuda River som tjänat 1,6 miljoner nästan men hoppat i 10/30 starter och missat ofantliga summor

* Juggle Face 5,6 miljoner på kontot men hoppat i 19/75-76 starter

* Kaffir Face kört in 1,7 miljoner MEN hoppat i 22/64 starter och borde ha mer än det dubbla på sig

* Poker Kronos hoppat i 7/12 starter

* Raja Mirchi hoppat i 20/51 starter och står med 7,9 miljoner på kontot snart men ska egentligen ha bra mycket mer om den travar rent eller inte körs bort


Sedan ska vi inte prata om många av dom unghästarna han har som knappt går felfritt ett lopp.

Visst finns det undantag i hans stall med stabila hästar men ofta då dom har kommit från andra tränare först sedan till honom.

Hur som helst så är det bara att ta en titt själv, det ser ut så där på mer än varannan häst han har i stallet.

Nej nya idèer i träningen kanske och någon annan som kör hans hästar ett tag så kommer det iaf in 50% till extra på kontot i träningspengar utan problem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+5), sirlarsson (+5)
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td