Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-15, 12:00   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Men tänk lite för fan och läs artikeln. Bakom varje häst står en eller flera hästägare. Det kvittar om han slår rekord varje år i Halmstad han får inga nya hästägare för det. Det är hans stora problem
Jo för fan jag har läst artikeln för helvete och förbannat i helvete tänkt också!!!!

Men tror inte de gödslas med hästägare i Umeå heller!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 15:19   #17
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Men tänk lite för fan och läs artikeln. Bakom varje häst står en eller flera hästägare. Det kvittar om han slår rekord varje år i Halmstad han får inga nya hästägare för det. Det är hans stora problem
Jag förstår hans problem, men tror inte att Umeå är någon bättre lösning om han nu inte hittat någon hästägare där som är beredd att satsa miljoner varje år på att dominera travet i övre Norrland.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 23:08   #18
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2478
Standard

Jag tror att han har blivit övertalad av Umetravet att ta chansen där uppe. Han menar att antalet ägda hästar per innevånare är lågt i Umeå om man jämför med andra städer och att det därför finns utvecklingspotential.

Men jag undrar om man verkligen har räknat med att Umeå Universitet bidrar med 34000 studenter som inte är särskilt köpstarka. Räknar man med den faktorn så är nog inte potentialen så stor som man skulle kunna tro.

Jag nämnde detta för honom på Twitter och fick reaktionen "byt ämne".

Svårt fall...jag tror att det blir svårt för honom att få den expansionen som han vill åstadkomma iaf.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-31, 20:14   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

UPPFÖLJNING

https://www.travsport.se/licensinneh...31152/transtat

Dystra siffror!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 21:57   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Varför, varför flyttade du Marcus? hade verkligen velat veta historien bakom detta, och jag undrar vad som kommer hända härnäst?
Nu börjar hästarna försvinna också!

Hoppas det vänder för dig snart Marcus Savin!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 22:06   #21
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7871
Standard

Hade nog inget alternativ. En rätt tuff branch. Alla har inte en miljardär bakom ryggen
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 22:22   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

fast det gick ju väldigt bra för honom innan han flyttade!! bara att kolla förra årets statistik!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 22:15   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

http://bloggar.expressen.se/rickardh...lamnar-umaker/

Savin flyttar till Solänget!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 22:37   #24
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg

Stämmer halvhyfsat bra med vad jag "gissade" mig fram till i https://www.sharps.se/forums/299636-post18.html detta inlägg va?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 07:47   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Stämmer halvhyfsat bra med vad jag "gissade" mig fram till i https://www.sharps.se/forums/299636-post18.html detta inlägg va?
Ja faktiskt!

Jag undrar vad han hade blivit lovad egentligen!?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 08:18   #26
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det handlade om att man lovade marknadsföring, aktiviteter och satsningar på bättre sport. Något som blev svårt att leva upp till när sparpaketen landat på skrivbordet, ett efter ett.

Savin själv har väl heller inte levt upp till förväntningarna och de halvt uttalade löftena om rikstotoframgångar, driva ett större stall etc. Ambitionen att bli Umåkers ledande tränare förbyttes i en kamp för överlevnad.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 11:17   #27
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 321
Sharp$: 2397
Standard

Hoppas det kommer att gå bra för honom..
lelle_16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 11:33   #28
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lelle_16 Visa inlägg
Hoppas det kommer att gå bra för honom..
Ja, han har ju framtiden för sig, och har ju bevisat att han kan träna hästar, så det får vi hoppas.

Tyvärr är ju sporten norr om Bergsåker ganska knackig, och det är ohyggligt svårt att komma någonstans. Ont om starttillfällen, ont om prispengar, men långa avstånd, samma skatter etc.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 14:33   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det handlade om att man lovade marknadsföring, aktiviteter och satsningar på bättre sport. Något som blev svårt att leva upp till när sparpaketen landat på skrivbordet, ett efter ett.

Savin själv har väl heller inte levt upp till förväntningarna och de halvt uttalade löftena om rikstotoframgångar, driva ett större stall etc. Ambitionen att bli Umåkers ledande tränare förbyttes i en kamp för överlevnad.
Fast sparpaket och kärvare tider har varit känt länge.. om det skulle varit hans bortförklaringar så har det varit falska löften!
Samtidigt så är det inte så lätt att bara flytta och fixa ihop ett storstall på nolltid!

Däremot så läste jag i ronden att han hade förlorat i tingsrätten mot Peter Jarvén angående obetalda ersättningar. Nu skall han betala honom 100 000.. inte helt lätt att vaska fram dom pengarna hur som helst!
Börjar bli lite rädd att konkursen närmar sig? :/
Fast är ENBART spekulationer, får hoppas att jag har fel!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 15:24   #30
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Fast sparpaket och kärvare tider har varit känt länge.. om det skulle varit hans bortförklaringar så har det varit falska löften!
Samtidigt så är det inte så lätt att bara flytta och fixa ihop ett storstall på nolltid!

Däremot så läste jag i ronden att han hade förlorat i tingsrätten mot Peter Jarvén angående obetalda ersättningar. Nu skall han betala honom 100 000.. inte helt lätt att vaska fram dom pengarna hur som helst!
Börjar bli lite rädd att konkursen närmar sig? :/
Fast är ENBART spekulationer, får hoppas att jag har fel!
Det har ju varit lite rörigt på Umåker tidigare, och det stod klart för nuvarande ledning lite sent vilka nedskärningar av pengar det handlade om. Vem som sedan lovat vad, och vilka motprestationer som krävdes, vet bara de inblandade. Men av det som läckt ut verkar det finnas en viss besvikelse även hos Umåker att det kanske inte blev så mycket som det pratades om innan vad gäller rikstotostarter, antal hästar i träning etc.

Ekonomin har jag inga åsikter om, 100K kan låta mycket, men å andra sidan var det väl inte helt oväntat att den utgiften skulle komma.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td