Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-12, 00:17   #1
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Reducera med verktyg - hur?


Här inne finns det otroligt bra travspelare och även de som har det där lilla extra vad gäller reduceringssystem såsom HPT, Joker, Totopro, Copema, Winmore, Kubin osv - även hemmasnickrade reduceringsprogram är av intresse - kan inte ni som är duktiga på detta ge oss andra en inblick i hur ni tänker vad gäller dessa verktyg och dessa användning och hur man bäst optimerar ett system...

Förstår att ingen omgång är den andra lik - men, vad använder ni för "grundparametrar" och när? Jag kan erkänna att jag är totalt värdelös på detta, trots över 25 år av travspelande...

Vill gärna ha hjälp utav er och är övertygad om att det är fler därute som vill det med...

Så kör hårt med ALLT ni har att komma med! ALL input anser jag vara av värde - gäller som vanligt att sålla bland rosor och ogräs...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+10)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-12-12 klockan 00:22.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 00:59   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Den här mallen ska du titta på.
Den är väldigt effektiv, till en låg kostnad.
Men då ska man naturligtvis inte stoppa in bara favoriter och andrahandare som A,E,H hästar

__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), Migge (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 01:16   #3
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6235
Standard

Jag spelar alltid joker på de stora streckspelen. Jag brukar använda mig av följande:

1-2 Spikar

2 eller 3 A-hästar, krav 1-2 eller 1-3 måste sitta.

3-5 B-hästar

0-2 C-hästar

Rankar ofta favoriter som C, om jag av nån outgrundlig anledning inte vågar ta bort dom helt…

Jag gillar detta upplägg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 01:26   #4
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Bra början, boys - kör vidare... Skall komma på uppföljningsfrågor , men det får bli i morgon - nu är det natta...!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 06:06   #5
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Den här mallen ska du titta på.
Den är väldigt effektiv, till en låg kostnad.
Men då ska man naturligtvis inte stoppa in bara favoriter och andrahandare som A,E,H hästar

Om jag förstår saken rätt är den här mallen alltså låst vad gäller antal hästar (1 x 1 x 4 x 7 x 7 x 7 x 7), och det är ju ett riktigt dåligt sätt att spela eftersom du anpassar verkligheten efter kartan?! Det är framför allt ett dåligt tips att dela med sig av till andra. Gör om gör rätt... :-P
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 08:26   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag använder gärna HPT och har testat det mesta.

Det alla reduceringsprogram är bra på är att begränsa vilka kategorier av hästar som får vinna. Man kan t.ex. strecka favoriten i alla avdelningar, men sedan begränsa hur många som får vinna. Man kan också ha med en mängd "kantbollar" men begränsa dem till att en eller två av dem får vinna. En bra reduceringsgrad ligger runt 65-75% av ramens storlek om man gör det här rätt.
Sedan kan man begränsa hur många lopp en kusk får vinna, man kan plocka bort alla rader som ger mindre än X kr i utdelning eller för den delen mer än Y kr.
Fortfarande gäller dock principen att man behöver hitta alla vinnare i den ram man gör. Det är svårt att komma i mål utan att man har en spik och i alla fall något lopp där man går kort.
Mitt tips är att du laddar hem HPT som erbjuder en full version under en provmånad och torrspelar lite med olika idéer tills du hittat ett sätt att spela som passar dig.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 08:53   #7
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Om jag förstår saken rätt är den här mallen alltså låst vad gäller antal hästar (1 x 1 x 4 x 7 x 7 x 7 x 7), och det är ju ett riktigt dåligt sätt att spela eftersom du anpassar verkligheten efter kartan?! Det är framför allt ett dåligt tips att dela med sig av till andra. Gör om gör rätt... :-P
Nej, det har du helt fel i.
Först och främst ska du naturligtvis spela de hästar du vill, ingen mall kan ändra på det.
Men du kan se mallen som en av många som kan anpassas till hur du vill lägga upp det den här veckan.
Det som är riktigt intressant och något folk inte tänker på är att den vanligaste vinstraden på v75 innehåller 1-3 favoriter, 0-2 5e-7e rankade och resten 2a-4e rankade.
Spelare som tar hänsyn till det blir vinnare, det gäller att grinda.
De som bara jagar miljon vinster kommer sannolikt aldrig vinna någonting.
Sedan får du lägga till andra krav efter eget tycke, minst 17 poäng, antal hästar under 21% osv.
MVH / P
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 08:55   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

När man har kommit igång med ett program är det lätt att bli överväldig av möjligheterna och sätta igång och sätta en massa olika krav.

Sedan kommer man till det läget att man tycker att man bara spricker på "ett krav" och ändå får man inte de sidovinster som man tycker att man borde få.

Det som har hänt är oftast att man har lyckats väva ett mönster av sina krav där uppfyllandet av det krav man sprack på leder till att andra krav spricker istället.

Jag rekommenderar att börja med att bygga system som man egentligen skulle klara av att skriva ut manuellt för hand ( t ex 1-3 av 3 U-hästar ) och sedan bygga på mer och mer.

"Veckans reducerade" är en HPT-fokuserad Facebook-grupp där det finns många som hjälps åt med att svara på frågor av den här typen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 08:59   #9
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag använder gärna HPT och har testat det mesta.

Det alla reduceringsprogram är bra på är att begränsa vilka kategorier av hästar som får vinna. Man kan t.ex. strecka favoriten i alla avdelningar, men sedan begränsa hur många som får vinna. Man kan också ha med en mängd "kantbollar" men begränsa dem till att en eller två av dem får vinna. En bra reduceringsgrad ligger runt 65-75% av ramens storlek om man gör det här rätt.
Sedan kan man begränsa hur många lopp en kusk får vinna, man kan plocka bort alla rader som ger mindre än X kr i utdelning eller för den delen mer än Y kr.
Fortfarande gäller dock principen att man behöver hitta alla vinnare i den ram man gör. Det är svårt att komma i mål utan att man har en spik och i alla fall något lopp där man går kort.
Mitt tips är att du laddar hem HPT som erbjuder en full version under en provmånad och torrspelar lite med olika idéer tills du hittat ett sätt att spela som passar dig.
Det är precis vad det handlar om
Din kunskap om hur en "normal" vinstrad som ger ex minst 10 laxar ser ut låter dig sortera bort sisådär 80% av raderna trotts att du kanske bara minskar vinst chansen med 30%
Nu börjar vi snacka övervärde

Sedan har vi väl alla många mallar men vi kan ju inte skicka in hundra var här för då spårar diskussionen ur
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2013-12-12 klockan 09:01.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:17   #10
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, det har du helt fel i.
Först och främst ska du naturligtvis spela de hästar du vill, ingen mall kan ändra på det.
Men du kan se mallen som en av många som kan anpassas till hur du vill lägga upp det den här veckan.
Det som är riktigt intressant och något folk inte tänker på är att den vanligaste vinstraden på v75 innehåller 1-3 favoriter, 0-2 5e-7e rankade och resten 2a-4e rankade.
Spelare som tar hänsyn till det blir vinnare, det gäller att grinda.
De som bara jagar miljon vinster kommer sannolikt aldrig vinna någonting.
Sedan får du lägga till andra krav efter eget tycke, minst 17 poäng, antal hästar under 21% osv.
MVH / P
Tack för förtydligandet. Stöter på alldeles för många som använder någon gammal mall de hittat i en bok för länge sen, istället för att utnyttja de möjligheter som ett reduceringsprogram erbjuder...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:35   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Tack för förtydligandet. Stöter på alldeles för många som använder någon gammal mall de hittat i en bok för länge sen, istället för att utnyttja de möjligheter som ett reduceringsprogram erbjuder...
Jag har kört hpt, nu kör jag joker
Tycker bägge erbjuder det mesta jag vill ha, så det är en smaksak vilket man väljer.
Om något program i framtiden skulle kunna sortera ut alla DD rader som följer mina villor skulle jag välja det direkt
Exempelvis alla kombinationer som ger mellan 50-90 ggr pengarna och står i dubbla oddset jämfört med vinnare x vinnare
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:54   #12
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Skräddarsyr varje omgång. När man använt programmen tillräckligt länge så går det rätt fort. Gäller att hela tiden tänka sig för när man sätter olika krav hur de påverkar systemen och hur de korsar varandra. Tills man lärt sig tillräckligt borde man använda sig av basic funktionerna för det mesta.
Ofta finns det 3-4 olika sätt att uppnå samma typ av reduceringen vare sig man använder sig av utgångar, ABC-rank eller poängsystem.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 09:56   #13
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Här kommer ett par länkar som är mycket bra, med info som alla spelare bör kunna rabbla utantill i sömnen.

http://artikelzonen.se/effektiva-v75-system

http://www.expressen.se/sport/trav/s...cerade-system/
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 10:00   #14
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har kört hpt, nu kör jag joker
Tycker bägge erbjuder det mesta jag vill ha, så det är en smaksak vilket man väljer.
Om något program i framtiden skulle kunna sortera ut alla DD rader som följer mina villor skulle jag välja det direkt
Exempelvis alla kombinationer som ger mellan 50-90 ggr pengarna och står i dubbla oddset jämfört med vinnare x vinnare
Lite OT, men jag känner att jag måste besvara detta.

I HPT kan man sortera på DD-oddset och enkelt välja ut de som uppfyller ens krav. I ditt exempel handlar det om 10-15 kombinationer varav 0-3 kommer uppfylla ditt krav om kvot, är det verkligen så fruktansvärt jobbigt att kolla igenom dessa manuellt när de ligger listade i följd?
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 10:22   #15
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Lite OT, men jag känner att jag måste besvara detta.

I HPT kan man sortera på DD-oddset och enkelt välja ut de som uppfyller ens krav. I ditt exempel handlar det om 10-15 kombinationer varav 0-3 kommer uppfylla ditt krav om kvot, är det verkligen så fruktansvärt jobbigt att kolla igenom dessa manuellt när de ligger listade i följd?
Ska kolla lite på det, men man sitter ofta i tidsnöd sista minuten innan start om man vill kolla mot vinstodds x vinstodds, sortera ut alla kombinationer och hinna lämna in dem innan spelstopp.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td