Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-15, 20:22   #181
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

GRATTIS DOOB! men nu kan du väl ta bort bilden hehe
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+500)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 21:29   #182
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Självklart är det en del av spelets regler, men det kan ju fortfarande ändras lite detaljer så det blir bättre.
Jag håller med om målfoto.

Men resten...

Domarna får gärna bli mer professionella, men samtidigt skulle det krävas mycket om vi skulle ha heltidsproffs på alla större streckspel. Det skulle gå åt i alla fall 7-8 team om de skall ha något så när reglerade arbetstider med semester samt hinna med att vidareutbilda sig. Ett team med tre professionella domare som reser runt kostar i alla fall runt 5Mkr/år med löner, resor, traktamenten etc.

Jag skulle vilja se att domarna diskade mycket mera. Efter en omstart så kan starten gå nästa gång, men den som gjorde fel ropas ut som diskad. Då blir det inte så många omstarter. Stör man någon i starten skall det bedömas på samma sätt som om det händer senare i loppet, men loppet får gå iväg.

Diska för orent trav är en bedömningsfråga, men jag blir lika ledsen varje gång jag ser vinnande hästar där kusken fått böter för drivning eller för att ha stört konkurrenter. Då har man ju fuskat och skall inte vinna. Man får också gärna begränsa galopperna till 50m, och max en innan man diskar.

Längre tid mellan loppen känns mest jobbigt. Man har ju infört en tidsgräns på 5 minuter för att rätta till ett materialfel, och kanske kan man vinna en del tid på ha platsen där de rättas till närmare starten. Jag är heller inte helt främmande för att efter det att man kallat till start om en minut så kan man inte längre avbryta starten för materialfel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-15, 22:34   #183
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller med om målfoto.

Men resten...

Domarna får gärna bli mer professionella, men samtidigt skulle det krävas mycket om vi skulle ha heltidsproffs på alla större streckspel. Det skulle gå åt i alla fall 7-8 team om de skall ha något så när reglerade arbetstider med semester samt hinna med att vidareutbilda sig. Ett team med tre professionella domare som reser runt kostar i alla fall runt 5Mkr/år med löner, resor, traktamenten etc.

Jag skulle vilja se att domarna diskade mycket mera. Efter en omstart så kan starten gå nästa gång, men den som gjorde fel ropas ut som diskad. Då blir det inte så många omstarter. Stör man någon i starten skall det bedömas på samma sätt som om det händer senare i loppet, men loppet får gå iväg.

Diska för orent trav är en bedömningsfråga, men jag blir lika ledsen varje gång jag ser vinnande hästar där kusken fått böter för drivning eller för att ha stört konkurrenter. Då har man ju fuskat och skall inte vinna. Man får också gärna begränsa galopperna till 50m, och max en innan man diskar.

Längre tid mellan loppen känns mest jobbigt. Man har ju infört en tidsgräns på 5 minuter för att rätta till ett materialfel, och kanske kan man vinna en del tid på ha platsen där de rättas till närmare starten. Jag är heller inte helt främmande för att efter det att man kallat till start om en minut så kan man inte längre avbryta starten för materialfel.
Ja när det gäller målfoto så antar jag att varenda travspelade som har intresse av sporten också vill ha en ändring så det är inte så mycket att snacka om

Övriga saker har vi ju alla lite olika tankar om, men i huvudsak så är ju dom flesta överens om att det måste till ändringar på ganska mycket.

Tror iaf att grunden i det hela inte är att börja med att lägga energi på att stoppa robotspelare eller sätta max gränser på antalet kuponger eller snacka om live ska vara gratis eller inte.

Innan den energin på spelet läggs så måste ju "folket" få bevisas för sig att sporten är ren när det kommer till bedömningar, målfoton , stallkörningar och massa saker där till.

Jag menar en svensson som knappt ser loppen men ändå lägger pengar till potten varje omgång oavsett om det är via bolag eller harry boy kommer tvärsluta spela när han ser en artikel på AB som täcker halva skärmen på datorn där det snackas om skandalen där Tarzan fuskar till sig segern med en stallkörning eller domaren dömde fel häst i mål och hade han planer på att någon gång besöka en travbana en solig sommardag med familjen så lär den familjen inte komma i närheten av en travbana efter något sådant.

Jag skulle inte ha några problem att dra med mig ett gäng som aldrig har varit på trav innan till en bana,käka mat ,ta ett par öl och snacka ist för att bli halvdöv på krogen med dunka dunka och betala 570:- för en stor stark och en pommes.

Så länge sporten i det hela fungerar felfritt och inte lever på stenåldern så är jag säker på att minst ett par ur ett sådant kompisgäng biter sig fast och vill dit fler ggr.


Blev en jädra massa skrivet nu men så får det bli.

Vad gäller domare och eventuella "team" så är det i så fall något som kanske kan komma med tiden då men ta först och främst och kalla på gemensamma utbildningar mm några ggr i månaden så ALLA lär sig att döma efter samma gränser så vi spelare slipper få oss en överraskning i veckan när det gäller domsluten.

Tex inte kollat om Oskar J fick böter i helgen i V75-2 för den drivningen var fan inte att leka med, hästen var ju helt jädra slut och det hade gått fortare om han hoppade ur och bar hästen i mål inte jaga livet ur den inför alla tittare bara för att vinna på V75, fler som slår av tv.n och mår piss över hur travet är än det är som stannar kvar efter en sådan drivning.
__________________
Travstatistiken sjöar cash hos V75 Pensionskassan:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 12:23   #184
Banned
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 651
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det stämmer men tyvärr trodde jag då att jag vann 32.000 kr! Det blev "bara" 26.000 kr (nåväl hade haft en bra eftermiddag på V/P+tvilling på V75 så totalen blev nog 36.000 iaf). Hur som helst så blev det lite mindre då jag räknade fel! V65 är ENDA streckspelet som delar ut x2 och inte x2,5 när man går för hela potten! Detta styrs av antalet vinstpoler! V65 utdelning på enbart sex och fem (två poler) och då får man bara dubbla pengarna. V64, V75 och V86 ger x2,5!
Det handlar om hur stor del av den totala vinstsumman som befinner sig för samtliga rätt och inte antalet vinstgrupper i sig.

Skulle V75/V64 haft 50/30/20 skulle du bara fått två gånger vinsten på alla rätt där också, men nu har de 40/20/40, vilket ger 2.5 gånger.

V65 har ju 50/50 och av den anledningen dubblar du vinsten. Skulle V65 haft 40/60 skulle du fått 2.5 gånger där också.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 15:09   #185
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Det handlar om hur stor del av den totala vinstsumman som befinner sig för samtliga rätt och inte antalet vinstgrupper i sig.

Skulle V75/V64 haft 50/30/20 skulle du bara fått två gånger vinsten på alla rätt där också, men nu har de 40/20/40, vilket ger 2.5 gånger.

V65 har ju 50/50 och av den anledningen dubblar du vinsten. Skulle V65 haft 40/60 skulle du fått 2.5 gånger där också.
Möjligt men det var svaret ATGs support gav. "Två poler, 2 ggr pengarna. Tre poler 2, 5 ggr"
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 15:18   #186
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Möjligt men det var svaret ATGs support gav. "Två poler, 2 ggr pengarna. Tre poler 2, 5 ggr"
ATG's svar är otydligt, även om det stämmer.
RazshVollril förklarar varför, vilket ATG sket i att göra.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-16, 16:05   #187
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller med om målfoto.

Men resten...

Domarna får gärna bli mer professionella, men samtidigt skulle det krävas mycket om vi skulle ha heltidsproffs på alla större streckspel. Det skulle gå åt i alla fall 7-8 team om de skall ha något så när reglerade arbetstider med semester samt hinna med att vidareutbilda sig. Ett team med tre professionella domare som reser runt kostar i alla fall runt 5Mkr/år med löner, resor, traktamenten etc.

Jag skulle vilja se att domarna diskade mycket mera. Efter en omstart så kan starten gå nästa gång, men den som gjorde fel ropas ut som diskad. Då blir det inte så många omstarter. Stör man någon i starten skall det bedömas på samma sätt som om det händer senare i loppet, men loppet får gå iväg.

Diska för orent trav är en bedömningsfråga, men jag blir lika ledsen varje gång jag ser vinnande hästar där kusken fått böter för drivning eller för att ha stört konkurrenter. Då har man ju fuskat och skall inte vinna. Man får också gärna begränsa galopperna till 50m, och max en innan man diskar.

Längre tid mellan loppen känns mest jobbigt. Man har ju infört en tidsgräns på 5 minuter för att rätta till ett materialfel, och kanske kan man vinna en del tid på ha platsen där de rättas till närmare starten. Jag är heller inte helt främmande för att efter det att man kallat till start om en minut så kan man inte längre avbryta starten för materialfel.

Håller med om det mesta! Sedan att xx antal miljoner skulle vara (för) mycket håller jag absolut IKKE med om - skall ATG förvalta mina surt förvärvade penningar på ett ansvarsfullt sätt, som de själva påstår sig göra, så får de banne mig se till att jämna ut skillnaderna och i slutändan anställa professionella domare som åker land och rike runt - i alla fall på de tunga Riksspelen V75, V65, V64 och V86 - detta är inte mycket begärt!

Säg att man skulle få lägga ända uppemot 25 miljoner för detta så är det ändock en droppe i havet av vad de drar in på spelet. När det handlar om spelsäkerhet, spelarnas förtroende (inte minst) och förvaltandet av mångmiljardbelopp så kan INTE denna summan anses vara för hög för någon. Undrar vad tappet varje år är när man räknar ihop att x-procent av de genomsnittliga spelarna varje år droppar av pga. omstarter, felaktiga domslut, domslut som INTE tas, inkonsekventa domslut, stallkörningar, doping, spelstötar osv. osv.

Nej, framför professionella domare NU!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td