Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Vinnare/plats på fasta odds (LÖPANDE) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18773-vinnare-plats-pa-fasta-odds-lopande/)

sherwyn 2014-02-06 02:36

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316795)
Nej det är tyvärr idiotiskt, du missar bättre odds samt spelalternativ. Allt handlar om hur mogen man är i sitt bettande, trots att jag har 10 sidor med cash på spelar jag inte på allt. Däremot har jag enorm nytta av att sprida pengarna.

Best of luck!

Ja alla är inte lika. Jag skulle lätt kunna idiotspela om jag missar några lir för att få upp kassan igen... När jag har pengar på ett bolag så märks det inte lika tydligt och jag är lugnare i motgång. Jag skiter fullständigt i om Unibet erbjuder 2.20 och Bet365 2.30... Större oddsskillnader verkar det inte vara, och det får man tillbaka sen när Unibet har högre odds. Är inte så desperat av att få ut en tia mer per hundring, om ens det.

Migge 2014-02-06 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316806)
Jag skiter fullständigt i om Unibet erbjuder 2.20 och Bet365 2.30... Större oddsskillnader verkar det inte vara, och det får man tillbaka sen när Unibet har högre odds. Är inte så desperat av att få ut en tia mer per hundring, om ens det.

Du har uppenbarligen inte studerat dom olika sajternas travodds något närmare, inte ovanligt att någon sajt ligger på uppemot dubbelt så högt vinnare-odds på en kamel jämfört med någon annan sajt.

Och då pratar vi inte om 0,10 eller 0,20 i oddsskillnad.

Ibland skiljer det väldigt i dom olika bolagens värderingar på resp. kamel.

Eller anser du att det är oväsentligt att rygga t.ex. en kamel för 15 ggr på bolag 1 när bolag 2 erbjuder 7.75 ggr?

Orkar du inte söka upp oddsen & jämföra själv så finns ju V75-oddsen för Unibet, Expekt & Bet365 tryckta i Aftonbladets spel/sport-bilaga på fredagarna...

Haltmathe 2014-02-06 10:50

Citat:

Ja alla är inte lika. Jag skulle lätt kunna idiotspela om jag missar några lir för att få upp kassan igen... När jag har pengar på ett bolag så märks det inte lika tydligt och jag är lugnare i motgång. Jag skiter fullständigt i om Unibet erbjuder 2.20 och Bet365 2.30... Större oddsskillnader verkar det inte vara, och det får man tillbaka sen när Unibet har högre odds. Är inte så desperat av att få ut en tia mer per hundring, om ens det.

Problemet är ju att du inte får tillbaka det när unibet har högre odds nästa gång.
Hade du haft flera bolag hade du ju alltid spelat till högsta odds,det går inte att ta igen.

Steffe1988 2014-02-06 13:11

Blir en bra lunch idag =).

Vet att folk hatar efterhandare. Och Robfri behöver inte kommentera med massa onödigt.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b88524.png

robfri 2014-02-06 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Steffe1988 (Inlägg 316839)
Blir en bra lunch idag =).

Vet att folk hatar efterhandare. Och Robfri behöver inte kommentera med massa onödigt.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b88524.png

Ooops, måste ha träffat mitt i prick om du fortf är bitter

Men snygg lunch !!!

Steffe1988 2014-02-06 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 316846)
Ooops, måste ha träffat mitt i prick om du fortf är bitter

Men snygg lunch !!!

Nej då ingen fara. Men tyckte det bara var tråkigt när jag faktiskt brukar lägga ner tid på travet och inte bara tar ( Alla höga odds ).

Men kan släppa det nu. Men jo jag tog åt mig men va inte för du hade rätt utan bara att det är trist att folk säger saker dom inte vet något om.

Klart slut.

Jo lunchen gick bra så tackar =).

Mvh

NicklasJ 2014-02-06 13:58

Citat:

Den tian på hundringen är förmodligen större delen av din edge. Det är en väldigt liten del av spelarna här som slår nätbolagen med högre ROI än 110. Du som är ny inom travet gör det garanterat inte. Därför är det otroligt viktigt att spela till marknadshögsta i den grad som det går.

sherwyn 2014-02-06 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316852)
Den tian på hundringen är förmodligen större delen av din edge. Det är en väldigt liten del av spelarna här som slår nätbolagen med högre ROI än 110. Du som är ny inom travet gör det garanterat inte. Därför är det otroligt viktigt att spela till marknadshögsta i den grad som det går.

Fast nej. Har aldrig brytt mig när det gäller tennis/basket som jag spelade på innan (matchodds). Där kändes det viktigare att få bästa HCP-spelen då det gör en tydlig skillnad för utgången. Men när det gäller trav och någon tia per hundting bryr jag mig faktiskt inte. Alla är väl olika.

sherwyn 2014-02-06 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 316820)
Du har uppenbarligen inte studerat dom olika sajternas travodds något närmare, inte ovanligt att någon sajt ligger på uppemot dubbelt så högt vinnare-odds på en kamel jämfört med någon annan sajt.

Och då pratar vi inte om 0,10 eller 0,20 i oddsskillnad.

Ibland skiljer det väldigt i dom olika bolagens värderingar på resp. kamel.

Eller anser du att det är oväsentligt att rygga t.ex. en kamel för 15 ggr på bolag 1 när bolag 2 erbjuder 7.75 ggr?

Orkar du inte söka upp oddsen & jämföra själv så finns ju V75-oddsen för Unibet, Expekt & Bet365 tryckta i Aftonbladets spel/sport-bilaga på fredagarna...

Om det är så STORA skillnader förstår jag. Men av det JAG sett så skiljer det inte tillräckligt för att orka ha en massa konton. När du ser så stora skillnader hojta till, för då känns det verkligen värt att skapa fler konton...och ha pengar där.

NicklasJ 2014-02-06 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316878)
Fast nej. Har aldrig brytt mig när det gäller tennis/basket som jag spelade på innan (matchodds). Där kändes det viktigare att få bästa HCP-spelen då det gör en tydlig skillnad för utgången. Men när det gäller trav och någon tia per hundting bryr jag mig faktiskt inte. Alla är väl olika.

I sånna fall olika i den mening om man spelar för att vinna eller förlora. Det är ju ingen åsiktsfråga. Det är spelteori i den enklaste formen.
Sen kan det finnas andra anledningar till varför man inte kan spela på alla bolag men då måste man ju också vara mer restriktiv i sina spel.

sherwyn 2014-02-06 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316882)
I sånna fall olika i den mening om man spelar för att vinna eller förlora. Det är ju ingen åsiktsfråga. Det är spelteori i den enklaste formen.
Sen kan det finnas andra anledningar till varför man inte kan spela på alla bolag men då måste man ju också vara mer restriktiv i sina spel.

Vad har vinna eller förlora med saken att göra? Om dt nu handlar om hundralappar och inte tior i oddsskillnad är det klart att man spelar där man får några fler hundralappar, inget snack. Jämförde lite mellan unibet och b365, där skiljer det en del på underdoghästarna så visst, kanske finns fler extrema fall när det är V75, och då kan det faktiskt vara värt det.

trance_error 2014-02-06 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316883)
Vad har vinna eller förlora med saken att göra? Om dt nu handlar om hundralappar och inte tior i oddsskillnad är det klart att man spelar där man får några fler hundralappar, inget snack. Jämförde lite mellan unibet och b365, där skiljer det en del på underdoghästarna så visst, kanske finns fler extrema fall när det är V75, och då kan det faktiskt vara värt det.

https://www.sharps.se/spelskolan

sherwyn 2014-02-06 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 316884)

Det där har ingen relevans nu...

NicklasJ 2014-02-06 17:05

Idag rekar jag Broslätts Rapide Plats 1.90 @ Unibet till er.

Kommentar:
Hästen har varit ute i många tuffa gäng och gör det oftast bra utan att få till det.
Idag har man fått det bästa läget av de mer betrodda och Broslätts är dessutom startsnabb. Troligtvis sitter man direkt i spets och därifrån kan man sen bestämma om man vill köra där eller släppa till någon utav konkurrenterna eftersom det finns open stretch. Det troliga är nog ändå att man idag kör i ledningen. Kennet Haugstad upp i vagnen idag vilket inte behöver vara fel med tanke på att Christoffer Eriksson inte riktigt fått till det med hästen på slutet. Norrmannen kör dessutom med stort självförtoende just nu efter några rätt lyckade styrningar på slutet.
Senast såg hästen dunderfin ut i sista sväng men oturligt körde man upp i vagnen framför och galoppen kom som ett brev på posten. Troligtvis var det segern som rök i och med det.
Det handlar egentligen inte om en jätteosäker häst även om den nu har två galopper i raden.
Med intrycket senast i minnet och det fina startspåret och en gynnande distans gentemot några av konkurrenterna så anser jag att platschansen är 60% minst i dag.
Oddset vi får motsvarar 52.6% vilket gör spelet till ett bra värde.

sirlarsson 2014-02-06 17:15

Åh herre min skapare, Lome Tabac plats 1,25 på atg du fick 4,85. Man undrar ju hur det är möjligt?

sirlarsson 2014-02-06 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316887)
Det där har ingen relevans nu...

Fast sug åt dig åt råden du får istället för att slå ifrån dig. Släpp stoltheten och inse att folk här vill dig väl!

sherwyn 2014-02-06 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316897)
Fast sug åt dig åt råden du får istället för att slå ifrån dig. Släpp stoltheten och inse att folk här vill dig väl!

Vilken stolthet? Om jag såg värde i 2.20 men något annat bolag har 2.30 så gör det mig ingenting. Men om det är så extrema exempel som någon gav 7.50 mot 15 så är det klart man spelar på högsta odds där. Det har jag redan sagt.

putte64 2014-02-06 17:36

1,7 är snabbare ut
men de kanske inte laddar
Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316890)

Kommentar:
Hästen har varit ute i många tuffa gäng och gör det oftast bra utan att få till det.
Idag har man fått det bästa läget av de mer betrodda och Broslätts är dessutom startsnabb. Troligtvis sitter man direkt i spets och därifrån kan man sen bestämma om man vill köra där eller släppa till någon utav konkurrenterna eftersom det finns open stretch. Det troliga är nog ändå att man idag kör i ledningen. Kennet Haugstad upp i vagnen idag vilket inte behöver vara fel med tanke på att Christoffer Eriksson inte riktigt fått till det med hästen på slutet. Norrmannen kör dessutom med stort självförtoende just nu efter några rätt lyckade styrningar på slutet.
Senast såg hästen dunderfin ut i sista sväng men oturligt körde man upp i vagnen framför och galoppen kom som ett brev på posten. Troligtvis var det segern som rök i och med det.
Det handlar egentligen inte om en jätteosäker häst även om den nu har två galopper i raden.
Med intrycket senast i minnet och det fina startspåret och en gynnande distans gentemot några av konkurrenterna så anser jag att platschansen är 60% minst i dag.

sirlarsson 2014-02-06 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316903)
Vilken stolthet? Om jag såg värde i 2.20 men något annat bolag har 2.30 så gör det mig ingenting. Men om det är så extrema exempel som någon gav 7.50 mot 15 så är det klart man spelar på högsta odds där. Det har jag redan sagt.

Du gör som du vill, dessa 0,10-0,20 gör enorma summor sett över låt säga 1000 spel på en travsäsong.

Migge 2014-02-06 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316903)

Det tog mig 15 sekunder att finna denna odds-skillnaden på nr. 1 Precious Value i Lopp 3, Åby (2014-02-06).

Expekt = 15 ggr https://sv.expekt.com/trav/aby-3-17264
Unibet = 22 ggr https://se.unibet.com/betting#/group.../category/1149

Detta är ju inte enda exemplet, finns ju så många fler!

Så visst lönar det sig att söka efter högsta oddset jämt!!! :moneybag:

putte64 2014-02-06 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316892)
Åh herre min skapare, Lome Tabac plats 1,25 på atg du fick 4,85. Man undrar ju hur det är möjligt?

Sådär blir det på atg när två storfavoriter är etta o h tvåa
efter spelavdrag finns det knappt pengar kvar i potten att betala tillbaka insatsen till alla som spelat dem

NicklasJ 2014-02-06 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316904)
1,7 är snabbare ut
men de kanske inte laddar

Kan inte tänka mig att man vill köra Brigadoon i spets i denna omgivning på Åby. Min uppfattning är att man håller ut Hanna Banker om man vill. Å andra sidan kanske det inte är fel att få rygg på denna om den körs offensivt.

sherwyn 2014-02-06 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 316906)
Det tog mig 15 sekunder att finna denna odds-skillnaden på nr. 1 Precious Value i Lopp 3, Åby (2014-02-06).

Expekt = 15 ggr https://sv.expekt.com/trav/aby-3-17264
Unibet = 22 ggr https://se.unibet.com/betting#/group.../category/1149

Detta är ju inte enda exemplet, finns ju så många fler!

Så visst lönar det sig att söka efter högsta oddset jämt!!! :moneybag:

Fast det har jag ju redan skrivit...

sirlarsson 2014-02-06 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316907)
Sådär blir det på atg när två storfavoriter är etta o h tvåa
efter spelavdrag finns det knappt pengar kvar i potten att betala tillbaka insatsen till alla som spelat dem

Helt sanslöst att det kan skilja så mycket ändå, vem i helvete vill spela platsodds på Lome Tabac där till 1,25?

Steffe1988 2014-02-06 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316892)

Kan ju lova att oddset på den sjönk riktigt fort. När jag skulle lira min dubbel va oddset nere på 3.65 tyvärr.

Annars hade min dubbel gett 36 något istället :/.

Men hur det är möjligt att det skiljer så mycket mellan nätbolag och atg kan jag inte svara på.

Mvh

sirlarsson 2014-02-06 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316911)
Fast det har jag ju redan skrivit...

Räkna skillnaden på 10-15 punkter på en säsong då. Är man inte så naiv som dig och tror att detta inte spelar någon roll så kan jag förklara för dig att många marknader så ligger edgen just på dessa punkter. Du tror väl inte bolagen sysslar med någon välgörenhet som ger dig oändligt värde på spelen?

Mitt tips till dig är att betting är ett marathon och gneta 10 punkter värden kommer vi alla få stå ut med.

sherwyn 2014-02-06 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316915)
Räkna skillnaden på 10-15 punkter på en säsong då. Är man inte så naiv som dig och tror att detta inte spelar någon roll så kan jag förklara för dig att många marknader så ligger edgen just på dessa punkter. Du tror väl inte bolagen sysslar med någon välgörenhet som ger dig oändligt värde på spelen?

Mitt tips till dig är att betting är ett marathon och gneta 10 punkter värden kommer vi alla få stå ut med.

MEN JAG HAR JU REDAN SKRIVIT ATT DET ÄR VÄRT DET OM DET ÄR SÅ STORA ODDSSKILLNADER!!! LÄSER DU INTE ELLER SPELAR DU DUM?

sirlarsson 2014-02-06 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316917)
MEN JAG HAR JU REDAN SKRIVIT ATT DET ÄR VÄRT DET OM DET ÄR SÅ STORA ODDSSKILLNADER!!! LÄSER DU INTE ELLER SPELAR DU DUM?

Det är värt det oavsett om skillnaden är 10 punkter, läser du inte eller spelar du dum? :cheers:

sherwyn 2014-02-06 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316918)
Det är värt det oavsett om skillnaden är 10 punkter, läser du inte eller spelar du dum? :cheers:

Slarvläste:claps::claps::claps:

Edit:
Jo såklart det gör, men det är en fis i rymden.

sirlarsson 2014-02-06 17:57

Sen att du är ett troll får stå för dig, vi gav det i alla fall ett försök att ge dig några goda råd men du skämtade bort din trovärdighet för all framtid.

sherwyn 2014-02-06 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316921)
Sen att du är ett troll får stå för dig, vi gav det i alla fall ett försök att ge dig några goda råd men du skämtade bort din trovärdighet för all framtid.

Skål! :cheers:

sherwyn 2014-02-06 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316921)

Och för det andra är det enda ni gjort är att skriva ner mig från dag ett att jag registrerade mig. Om jag inte hade en susning om dessa extrema oddsskillnader och jag tog tillbaka det, vad är problemet som gör att ni fortsätter?

putte64 2014-02-06 18:12

Det går inte att hjälpa folk som inte vill ha hjälp !!!
Och varför ens försöka ???

sherwyn 2014-02-06 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316924)
Det går inte att hjälpa folk som inte vill ha hjälp !!!
Och varför ens försöka ???

Fast jag medgav ju att det är värt med flera konton, förstår inte problemet? Det enda ni fortsätter att göra att trycka ner mitt första inlägg när jag redan medgett att det är värt att ha flera konton om oddsskillnaderna, som jag då inte var medveten om, existerade.

sirlarsson 2014-02-06 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316923)
Och för det andra är det enda ni gjort är att skriva ner mig från dag ett att jag registrerade mig. Om jag inte hade en susning om dessa extrema oddsskillnader och jag tog tillbaka det, vad är problemet som gör att ni fortsätter?

Om man inte har en susning kan man väl i alla fall vara ödmjuk inför andras bättre vetande?

sherwyn 2014-02-06 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 316927)
Om man inte har en susning kan man väl i alla fall vara ödmjuk inför andras bättre vetande?

Men jag medgav ju att det är värt det om exemplena stämmer, vad är problemet?

Zniper 2014-02-06 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 316932)
Men jag medgav ju att det är värt det om exemplena stämmer, vad är problemet?

Men du verkar ju bara tycka att det är "värt" att ha pengar på fler än ett bolag om oddsskillnaderna är 15->22 inte om det är 2.2->2.3 eller har jag missförstått dig?
Förstår du inte att dessa 0.1 gör en stor skillnad för din plånbok i längden så kommer du aldrig bli en vinnande spelare i längden på dessa typer utav spel

Izacfosho 2014-02-06 19:33

Väldigt små oddskillnader blir väldigt höga summor efter väldigt hög omsättning

Migge 2014-02-06 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316890)

Kommentar:

Så här ska en välskriven rek se ut = ett klart skolexempel! :thumbup:

Att spelet även satt klockrent var ju ingen tvekan om med tanke på all info, tom Jens Sjöden hade ju blivit avundsjuk på denna reken!!!

sirlarsson 2014-02-06 21:24

NicklasJ visar var skåpet ska stå!

Kanonfin travdag idag för mig!

Tackar :moneybag: