Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-12-27, 11:07   #1
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 43
Sharp$: 240
Standard

Arbeta upp en rulle


Tjena!

Jag tänkte höra med er vad ni rekommenderar för spelmodell på travet om man sakta men säkert vill arbeta upp en bra rulle. Tänkte starta med 1000 kr.

Jag har blivit travbiten de senaste året och lirar spridda skurar på V75, V65, DD... ja, det mesta. Försöker läsa på och analysera loppen men jag kör mest på känsla. Min kunskap om travet är för dålig än så länge, så system på ovan nämda ger ingen som helst ROI just nu.

Vore tacksamt med några tips.
Sangque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 11:18   #2
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hitta spelvärda vinnare/plats/h2h odds på fasta marknaden (Unibet/Expekt/Bet365/Expekt/Nordicbet). Oftast klart högre odds och trots att dom har vissa regler som är rent usla så är jag tämligen övertygad att det ger mer i längden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sangque (+2)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 11:18   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sangque Visa inlägg
Tjena!

Jag tänkte höra med er vad ni rekommenderar för spelmodell på travet om man sakta men säkert vill arbeta upp en bra rulle. Tänkte starta med 1000 kr.

Jag har blivit travbiten de senaste året och lirar spridda skurar på V75, V65, DD... ja, det mesta. Försöker läsa på och analysera loppen men jag kör mest på känsla. Min kunskap om travet är för dålig än så länge, så system på ovan nämda ger ingen som helst ROI just nu.

Vore tacksamt med några tips.
Det finns säkert andra här inne som är bättre på trav än jag, men om du inte har konton hos alla bolag som erbjuder fasta odds på vinnare/plats så kan det väl vara en bra idé att börja med att bonushora upp din rulle så att den blir lite större.

Lycka till!
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 11:41   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Streckspel är ju bara att glömma, utan det är V/P/T och H2H du bör kika på, och kanske DD/LD. Platsraketer med två eller tre steg är inte heller så dumt om man har lite feeling för det.

Eftersom startkapitalet är litet bör du rikta i dig på spelobjekt med relativt låga odds, men som ändå har ett spelvärde. Siktar du på högre odds riskerar du att bli bankrutt i väntan på att de skall gå in.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sangque (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 11:49   #5
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Det lättaste och säkraste är att spela på plats men tar längst tid.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 12:13   #6
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sangque Visa inlägg
Tjena!

Jag tänkte höra med er vad ni rekommenderar för spelmodell på travet om man sakta men säkert vill arbeta upp en bra rulle. Tänkte starta med 1000 kr.

Jag har blivit travbiten de senaste året och lirar spridda skurar på V75, V65, DD... ja, det mesta. Försöker läsa på och analysera loppen men jag kör mest på känsla. Min kunskap om travet är för dålig än så länge, så system på ovan nämda ger ingen som helst ROI just nu.

Vore tacksamt med några tips.
Det finns egentligen bara ett bra sätt för dig och det är att spela på nätbolagen. Helst med någon bonus bakom så du får en bankrulleboost direkt o har lite mer att spela för. När det rör sig om så små pengar är Unibet det allra bästa när det kommer till Vinnare och Plats. Om du vill spela H2H/H3H så finns även Bet365,Nordic Bet och Expekt.

Angående hur du ska spela beror på hur stora risker du vill ta. Trav är ett spel med stor risk/variation och kräver långsiktighet och bra money management. Det är inte ovanligt att 5 hästar i rad som man spelar galopperar bort sig t.ex. Därför bör man vara väldigt strikt i sitt risktagande.
Ett bra alternativ är att spela med mål för hur mycket man vill vinna så man inte lägger lika stora bet på en 10 oddsare som en 2 oddsare utan att man istället spelar för att vinna en lika stor summa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sangque (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 12:29   #7
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

En möjlighet är att sätta in 1000 på vardera bet365 och unibet

så har du 4200 att lira vinnare och plats för (ngn dubbel)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 12:30   #8
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Det viktiga är att du letar upp bästa möjliga odds tillgängligt och letar utstick. Om du är relativt ny så kan det vara svårt att själv värdera chanserna så du får räkna med en viss lärotid. Satsa på kvalité före kvantitet. Det är lätt att börja se bra odds överallt och spela en massa spel när man är ny och läser andras tips eller lyssnar på atg-live. Det är en säker väg till att bli bankrutt. Håll dig till några spel och om du inte känner att du hittar något bra så hoppa över att spela. Titta på så mycket lopp du kan och försök lära dig själv o få en känsla för hur spelet går till. Lycka till!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 12:46   #9
 
prototyps avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 74
Sharp$: 95
Standard

Platsspel på hästar som står i 5 - 7 ggr pengarna. Ofta ger de hästarna två till tre ggr pengarna. Spela helst för lika mycket varje gång. Även om du vinner ska du håll fast vid din budgetplan och hålla huvudet kallt, hjärtat varmt och ha ok fotarbete.

Sedan om du lyckas spela ihop till en större rulle ökar du din insats varje gång men kör samma plan: Platsspel som ger två till tre ggr insatsen.
Undvik slarvspel som gärna uppkommer efter man har vunnit...Karaktär, tåälmodigt och spela aldrig i bolag med andra!
Break a leg!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sangque (+2)
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 12:51   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prototyp Visa inlägg
Platsspel på hästar som står i 5 - 7 ggr pengarna. Ofta ger de hästarna två till tre ggr pengarna. Spela helst för lika mycket varje gång. Även om du vinner ska du håll fast vid din budgetplan och hålla huvudet kallt, hjärtat varmt och ha ok fotarbete.

Sedan om du lyckas spela ihop till en större rulle ökar du din insats varje gång men kör samma plan: Platsspel som ger två till tre ggr insatsen.
Undvik slarvspel som gärna uppkommer efter man har vunnit...Karaktär, tåälmodigt och spela aldrig i bolag med andra!
Break a leg!
"Planen" har ett tak. ( För det har den! ) Men det var så självklart att det inte behövde skrivas ut för en nybörjare?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 13:20   #11
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Finns nog ett tak på rullen. Oavsett om den är till enbart för att gödslas bort på streckspel eller om det är tänkt att flytta pengar från den till annat när den har överskott.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 13:25   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Finns nog ett tak på rullen. Oavsett om den är till enbart för att gödslas bort på streckspel eller om det är tänkt att flytta pengar från den till annat när den har överskott.

Om man spelar framgångsrikt så kommer man ganska snabbt fram till en punkt där man måste ta hänsyn till att plats-omsättningen är tillräckligt stor.
Dvs, från början kan man lägga spelen även på Umåker Lopp 13. Men efter ett tag så är det V75-loppen som gäller.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 13:25   #13
 
prototyps avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 74
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
"Planen" har ett tak. ( För det har den! ) Men det var så självklart att det inte behövde skrivas ut för en nybörjare?
Jo, hans plan bör ju vara att kunna komma upp i en bra avkastning så att han kan sätta ett tak på spelet och sedan nalla av avkastningen utan att spelmodellen dör sotdöden.
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 13:28   #14
 
prototyps avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 74
Sharp$: 95
Standard

Stora platsspeldrömmen skulle ju vara att spela 100 000 + på ett ekipage i PDA. Omsättningen i det loppet är väl över en kvarts miljard...?

Men det är spel ovanpå taket s a s...
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-27, 13:37   #15
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Finns inget utrymme att göra sig några jätte pengar på nätbolagen men det är ju det överlägset bästa sättet att börja bygga sin rulle på. Beroende på rullens storlek går man ju igenom olika faser och för varje fas blir det samtidigt svårare att hitta passande spel.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td