Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-01, 10:15   #1
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

En nolla i raden


Vad betyder en nolla i programraden för vissa? Vi vet ju att trägen brukar vinna. En liten detaljutrusning, balanskorrigering räcker för att vinna till ett megaodds. För "oss" som har dt tänket, kommer detta knappast som en överraskning. Min fråga är då följande: Måste en häst ha en bra programrad för att "Ni" tar med den på kupongen eller vad krävs för att en "nolla" i programraden ska med på bongen?

/Spalato
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 10:55   #2
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Ofta krävs det att dom har bättre föutsättningar nu. Startspår, motstånd, kusk, osv. Alternativt att dom satt fast/såg fin ut över mål i senaste starten (pretty woman, simb general lee). Sen finns det dom man har följt och vet har kapacitet för klassen (tricky tracky, quesy)
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 11:05   #3
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Ofta krävs det att dom har bättre föutsättningar nu. Startspår, motstånd, kusk, osv. Alternativt att dom satt fast/såg fin ut över mål i senaste starten (pretty woman, simb general lee). Sen finns det dom man har följt och vet har kapacitet för klassen (tricky tracky, quesy)
Mkt bra förklarat! Sen finns ju också stallinfo som också är värdefullt
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 11:54   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

En nolla eller en diskning är väl ingen ko på isen, men generellt passar jag mig för ekipage som har t.ex. raden 0-3-d-5-0, medan raden 0-3-2-5-1 kan vara ganska lockande om motståndet är rätt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 11:55   #5
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
En nolla eller en diskning är väl ingen ko på isen, men generellt passar jag mig för ekipage som har t.ex. raden 0-3-d-5-0, medan raden 0-3-2-5-1 kan vara ganska lockande om motståndet är rätt.
Bra feedback. Såna svar är jag ute efter. Mkt bra.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 12:27   #6
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Beror väldigt mycket på hur man läser loppet också. Är hästen startsnabb o kan få vinnarhålet? En anledning till att det kan skrälla är att favoriterna kör mot varann o loppet blir överpacat. Är hästen stark o håller farten?
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-01, 13:13   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Raden beror ju helt på vilket motstånd hästen har haft. 5 raka ettor i 5000 kr lopp säger ju inte så mycket om nästa start är V75, likväl som en nolla i ett guldlopp inte betyder så mycket om nästa lopp är ett vanligt snabblopp.

Jag stirrar mig aldrig blind på bara raden, det är bara en av många parametrar.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 23:45   #8
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Att använda sig av raden för att motivera spel är ju egentligen bara att försöka göra det väldigt enkelt för sig och hoppa över att göra det riktiga jobbet alltså att se loppen.

Vi kan ta ett exempel från dagens v75a. Vinnaren i gulddivisionen Im The Answer hade inför idag raden 0-6-3-3-3 i sina 5 senaste starter och stod i 4%.
Men om man kikat på loppen så hade man kunnat se att han i flera av starterna hamnat i dödens i hårda lopp i Norge vilket inte passar hästen alls. När hästen gjorde sin senaste start i Sverige kom den 3a från spår 8 efter en fin avslutning och va t.ex. före andrahandsfavoriten i dagens lopp Global Investment i mål som dessutom fick en bättre resa.
Om man dessutom antingen går tillbaka lite längre i historiken eller kommer ihåg hästen ur minnet från 2012 så vet man att hästen va en utav de absolut bästa 4 åringarna och i jämförelse till många andra i dagens guldivision inte är en trött föredetting.

Jag kikar ofta igenom raden på alla hästar när jag första gången kollar startlistan och visst kan man göra en del antaganden av den men sen så är den inte intressant som beslutsunderlag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Farnod (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td