Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-22, 15:44   #76
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Highspeed call flög ju till spets från spår sju eller åtta sist utan problem?
Ett gäng startsnabba innanför nu, känns som solfjäder effekt.
OM Björn håller spetsen, tror jag inte han släpper. Varför skulle han det?
Verkar bli körning här från början, så i min toalettstolsanalys garderar jag ihop om att fälla favoriten. Hoppas den får en tuff öppning, tufft lopp och torskar.

Så nu kan ni spika den, vinner väl överlägset från dödens
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 15:46   #77
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-01-22
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 7

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 4, 5, 11 (12)
2 3 Grainfield Oliver* (11)
3 3 Finish Future (9)
4 1, 2, 4, 8 (10)
5 1, 5, 8, 10, 11 (2)
6 1, 3, 6, 9, 10 (8)
7 10 Queasy (5)
8 2, 6, 13 (1)

Vadet gäller startnummer

1 500 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 375,00 kr

Kvittonummer: 4782 29C9 xxxx xxxx
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 15:51   #78
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 670
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ett gäng startsnabba innanför nu, känns som solfjäder effekt.
OM Björn håller spetsen, tror jag inte han släpper. Varför skulle han det?
Verkar bli körning här från början, så i min toalettstolsanalys garderar jag ihop om att fälla favoriten. Hoppas den får en tuff öppning, tufft lopp och torskar.

Så nu kan ni spika den, vinner väl överlägset från dödens
Och varför skulle BG släppa till Olsson som tjuvsvarat med sämre hästaren hel del gånger den senaste tiden?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 15:56   #79
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Den släpps dit - ingen katastrof med dödens heller, om det inte går för fort - har ju vunnit flera ggr därifrån... Men, helst, och mest troligt, så blir det släpp till ledningen och en promenad i parken...

De andra känner ju också till dennes kapacitet och vill helst bara ha ryggen...

Den kan absolut vinna.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:00   #80
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

SPORTBLADET:Tränarintervjuer
V86-1

1 Ekets Patrik (Per Lennartsson) är en fin travare som agerar ojämnt. Luring.

2 Cayenne Käbb (Erik Adielsson) skriver Stig H Johansson om sin krönika.

3 Mad Image (Thomas Dalborg) körde jag kval med. Var jättestark och vann det på en 19-tid. Vi har två jätte­snabba hästar invändigt så vi får se. Han ska smygas med här, säger Thomas.

4 Milliondollar Lux (Conrad Lugauer) känns bra. Formen är jättebra. Mycket bra från dödens senast. Ett bra startspår nu och jag hoppas på bra tempo. Säkert med i platsstriden. Med tur kan han också blanda sig i segerstriden, säger Connie.

5 Abborren (Björn Goop) gjorde ett hyfsat lopp senast och ska gå framåt med det. Bra läge och hon gör säkert en bra insats. Ska räknas med chans, säger CG Björkroth hos Nurmos.

6 Västerbo Highflyer (Daniel Redén) STARTAR EJ

7 Blue Rocket (Ante Lisell) STARTAR EJ

8 Victory Power (Carl-­Erik Lindblom) klättrade i mål senast. Hade varit roligt att komma ut i ett lagom gäng med ett bra spår. Var riktigt taggad senast. Pengar, säger Jan Hellstedt.

9 Nimbus Hackstable (Kenneth Haugstad) var inte superbra senast. Han borde ha varit bättre, för han satt fast gången innan. Så jag trodde att formen var i antågande. Jag vet inte varför han var blek. Hoppas att han gör ett bättre resultat. Tränar som han ska. Kör snällt, säger Joakim Wallin.

10 Digital Darling (Stefan Melander) får dålig utdelning på sin fina kapacitet.

11 Oolong (Örjan Kihlström) comebackade senast och var fullt godkänd. Gick i mål med hyggligt klipp i steget. Ska ha haft nytta av det loppet. Tråkigt läge naturligtvis. Blir svårt att komma till och därmed blir det svårt att segerstrida, säger Tommy Berghagen hos Stefan Hultman.

12 Opportunity (Johan Untersteiner) gjorde en godkänd insats senast efter uppehåll. Behöver nog ytterligare lopp och med tanke på läget ligger vi lågt, säger Roger Walmann.


V86-2

1 Kattens Chamsin (Tomas Rosén) var godkänd senast. Hade spår åtta, satt sist och det var inte lätt att ta något i ett snabbt slutvarv. Bättre spår nu. Kan inte hålla ledningen men kan tjäna en fin slant från rygg på ledaren, säger Tomas.

2 Ron Jeremy (Kajsa Frick) satt fast länge senast och spurtade bra. En bra häst i grund och botten. Han kan nog kriga om en framskjuten placering. Ett bra läge också, säger Leif Witasp.

3 Grainfield Oliver (Pekka Korpi) är inte så dålig men senast blev loppet för tufft. Han är fortsatt i okej form. Normalt öppnar han väldigt bra. Senast gick det för fort. Vi får se hur vi gör nu. Om han är bra ska chansen också vara god, säger Pekka.

4 Gorgeous Miles (Oskar Kylin-Blom) var inte alls bra senast. Jag vet inte riktigt var hon står någonstans om jag ska vara ärlig. Jag har inte hittat någonting. Hon får ledningen så får vi släppa, säger Fredrik Moxness.

5 Rouquine (Björn Goop) är allt bra med. Provade vanliga aluminiumskor i stället för päronskor senast. Hon blev rullig och vi går tillbaka nu. Norskt på. Björn är snabb och hästen är snabb. Hon har mer att komma med, säger Fredrik Wallin.

6 Firewall (Stefan Melander) kan en del men har svårt att få till det. Måste först och främst visa form.

7 Impression (Jan Nordin) var jag inte nöjd med senast men jag vet inte vad det kan ha varit då. Har tränat bra efter det i alla fall. Fick en liten paus trots allt. Om jag känner igen henne ska hon normalt göra ett bra lopp. Vad det nu innebär i den här konkurrensen, säger Jan.

8 Jartinec (Håkan Eriksson) har bra form och är en bra häst som gjort det bra varje gång. Tråkigt läge. Åttonde var det som ­grusade det mesta. Vi måste ha mycket tur därifrån. Annars känns han bra på alla sätt och vis. Tog loppet senast på bra vis, säger Hockey.

9 Ari Ben (Kim Eriksson) var ruskigt bra i höstas när han var tvåa på V75. Sedan gick det grus i ­maskineriet. Vi fräschade upp honom och nu har han gjort två lopp efter det. Ser jättefin ut och formen är helt klart på gång igen. Bra smygläge, säger Henrik Hoffman.

10 Lovely Sky (Erik Adielsson) läser ni om i Stig H Johanssons V86-krönika.

11 Erica (Torbjörn Jansson) är jättebra men det har ­inte stämt någonting. Var bra senast och har känts väldigt bra efteråt. Det här är lättaste loppet hon har haft på mycket länge. Toppchans, säger Tommy Hanné.


V86-3

1 Sober Girl (Oskar Kylin-Blom) fick ett bra läge. Det får man vara nöjd med. Skulle hon få ledningen kör vi där. Annars får hon en bra resa. Helt nöjd om fyra, femma, säger Mats Swartling.

2 Misty Elettra (Jennifer Tillman) var dålig som fan senast. Hade en infektion då. Nu är det bra men hon har mest tagit det lugnt. Bra läge och snabb ut är hon. Får ett bra lopp. Trea, fyra, säger Lars Edvinsson.

3 Finish Future (Björn Goop) har fått ett lopp i kroppen efter lite paus. Ska gå framåt och ska räknas. Ett fint läge och det känns som att det är en bra uppgift, säger CG Björkroth.

4 Little Miss Sweden (Kenneth Haugstad) har inte startat på ett tag. Det har inte varit något fel men hon fick en paus. Tränat på en tid och känns fräsch och fin. Vi smyger med. Bäst på rul­le, säger Joakim Elfving.

5 Midnight Over (Carl-Erik Lindblom) hade trampat sig senast. Det var därför han hoppade. Annars har han känts rätt skapligt. Känns aldrig borträknad. Får visa mer men är Inte oduglig heller, säger Jan Hellstedt.

6 Helium (Anna Isabelle Karlsson) var bra senast.

2 600 är för långt för honom. 2 100 är bättre. Rädd att han kommer på vingel. Kan överraska om det löser sig, säger Hans Karlsson.

7 Pilcinella Vald (Ulf Ohlsson) var bra i comebacken. Jättefin. Ska vara ett snäpp bättre till den här starten. Chanserna tycker jag är bra. För det här är en bra häst, säger Bengt Holm.

8 Noblige Degato (Kim ­Eriksson) har tränat på bra. Vinner inte så ofta men är med och hugger. Vi har få starttillfällen och måste därför resa. Inga segerförhoppningar. Nöjda med en slant, säger Stefan Johansson.

9 R.K.Princess (Örjan Kihlström) fick ett tufft lopp senast men höll rätt bra. Duger i sin klass och kan vara med bland de tre . Vår klart bästa chans denna dag, säger Roger Walmann.

10 Super Otto (Torbjörn Jansson) har inte vunnit på länge. Men formen är fin och motståndet lättare nu.

11 Temperament (Torbjörn Östergren) har visat toppform en längre tid. Jag hoppas att han snart ska få utdelning på sin fina form. Kan bli Customs variant på jänkarbike. Inte borta trots spåret, säger Torbjörn.

12 Kentucky Love (Johan Untersteiner) tappade formen helt i höstas och var inte alls bra. Jobbar uppåt men tråkigt spår. Vi får ­vara nöjda med en peng där­ifrån, säger Pär Pergenius.


V86-4

1 Mr Opal (Carl-Erik Lindblom) är allt bra med i jobben. Fin form och ett bra läge. Ska ha en toppchans här, säger Åke Lindblom.

2 Careful Victory (­Thomas Dalborg) är formen och distansen ett frågetecken för. Gick ett provlopp i förra veckan och behövde det. ­Inte helt det intrycket jag hade hoppats på. Ska man gardera ska han med på tre, fyra hästar, säger Thomas.

3 Blue Line (Leif Witasp) satt fast senast med sparat. Måste ha ett snällt lopp för att kunna vara med och kriga. Om han gör bra ifrån sig och tjänar en fin slant får jag vara nöjd, säger Leffe.

4 Seyffenstein (Conrad Lugauer) var jag jättenöjd med senast. Tendensen går klart uppåt. Kanon som tvåa senast. Höll bra i mål. Min bästa chans, säger Connie.

5 Yellow Hornline (Daniel Olsson) är jag fullständigt nöjd med formen på. Han kan vara besvärlig men Danne har klarat honom galant tidigare. Hoppas ­Yellow vaknar på rätt sida. Då är han inte helt utan chans, säger Pekka Salminen.

6 Knugen Palema (Torbjörn Östergren) öpnnar bättre och bättre för varje gång bakom bilen. Borde få en hyfsad position. Bör ha gått framåt. Jag har lite förväntningar, säger Torbjörn.

7 Panic Button (Sören Eriksson) blev för het senast och tröttnade i dödens. Har varit bra i starterna före det. Åtgärdad efter den starten och är fin att döma av jobben. Kan vara en av dem som är med och slåss om det, säger Thomas Lönn.

8 Oops Trot (Erik Adielsson) berättar Stig H Johansson om i sin V86-krönika.

9 Indian Shore (Jörgen Sjunnesson) är det bra med. Formen är jag nöjd med. Det är ungefär samma typ av lopp som han var ute i senast. Då avslutade han bra. Skillnaden är att jag tror att distansen är en stor fördel. Mycket därför vi åker upp, säger Ola Karlsson.

10 Klöver All Over (Ralf Göstas) verkar allt bara bra med. Hoppas köra broddfritt fram. Går med skor runt om. Ömhovad. Tar man med två, tre hästar ska han med på kupongen, säger Ralf.

11 Castor di Quattro (Kajsa Frick) var det synd på läget för. Verkar ha bra form och gick bra på V75 i sin senaste start. Han måste ha tur därifrån för att kunna vara på en liknande placering, säger Leif Witasp.

12 Kebnekajse (Danne Jansson) har absolut toppform just nu men ett lurigt läge. Får smyga med och hoppas på stenhårt tempo, säger Åke Lindblom.


V86-5

1 Sugar Flaxy (Jennifer Tillman) har inte startat på ett tag. Formen känns bra men det är klart att det alltid kan behövas lopp. Det som är värst emot är nog ändå att det kan bli en galopp. Osäker, säger Susanne Holm.

2 Thatgirlsgonewild (Micael Lindblom) gick bra senast. Var första gången med urryckarhuva. Det gav bra effekt. Vi hoppas på plats-chans men det är svårt att säga, säger Per Fromell.

3 Oskard (Tomas Pettersson) är opolerad men har gjort två bra insatser på slutet. Vi skyndar långsamt. Startar i vinter så länge han håller sig pigg och fräsch. Han ska utvecklas för varje lopp, säger Jenni Åsberg.

4 Hole in One Tooma (Johan Untersteiner) var jag nöjd med senast. Kanske passar ihop med Johan. De två jag har är jämngoda för dagen. Det är mer att de ska bli bättre när de tävlar, säger Jan Nordin.

5 Cheermeuptoo (Jim ­Oscarsson) är inte en så tokig häst. En fin talang. Har sprungit och vinglat lite men ändå är han hyfsat skräpt. Det är en fin häst. Jag har svårt att bedöma de andra. Min känns fin. Borde vara förbättrad, säger Jim.

6 Malte All Over (Kenneth Gorski) har varit nyttig hittills utan att vinna. Slant.

7 This is Alex (Erik Svensson) har ett svårt startspår och det gör att vi får sikta på en matlapp, säger Erik.

8 Victor A.U. (Torbjörn Jansson) är en häst som gör ett väldigt gott intryck. Sedan är det här första gången bakom startbil och han är bara tre år. Förnuftig och fin häst som jag naturligtvis tror en del på, säger Tobbe.

9 Chasing Dreams (Björn Löfgren) ska jag kolla ­lite ­extra eftersom han fick det lugnt över helgen. Men det ser bra ut. Han går med skor runt om. Kan vara med bland de tre om han är som på Bollnäs, säger Björn.

10 Alvena Uni (Leif Witasp) jobbar fortsatt bra. Det är svårt att sätta in dem i de här sällskapen. Hon är travsäker och lättplacerad. Det tror jag att hon kan vara långt fram på, säger Leffe.

11 Arctic Model (Pekka Korpi) galopperade kort senast men blir bättre och bättre för varje lopp. Än så länge förstår hon inte riktigt det här med att tävla, Måste lära sig lite mer. Jag ligger lågt just nu, säger Pekka.

12 Hyperfine Tooma (Jan Nordin) har inte heller utmärkt sig i träningen. Det är ingen startraket. Han håller på att växa. Det här kommer att bli en bra häst lite senare. Jag ligger lågt med båda mina två här, säger Jan.


V86-6

1 Corner Käbb (William Eriksson) går bara lugnt emellan men verkar bra. Det blir bättre och bättre nu efter att formen har varit borta ett tag. Spåret var det mest perfekta man kunde få. Vi får se, säger Håkan Falk.

2 Lady Sea (Carl-Erik Lindblom) kommer ut i ett ihåligt lopp. Hon är en av många halvdåliga hästar. Är åtgärdad sedan senast hon startade och tränar bra. Men jag är nöjd om hon får pengar, säger Peter I Eriksson.

3 Polly (Torbjörn Jansson) går med skor nu men det spelar ingen roll. Det ser intressant ut. Ner i klass och ett bra läge för en gångs skull. Är smått optimistisk, säger Fredrik Tengstad.

4 Global Princess (Mattias Djuse) känns fin. Har gått helt okej i två lopp på slutet. Var dålig bana bägge gångerna. Kan säkert vara trea, fyra om hon gör ett bra lopp på nytt här, säger Mattias.

5 Västerbomagnifique (Kajsa Frick) är magnifik. Ska väl kanske vara med där framme. Känns bra. ­Bara slagen med en läpp senast. Släpper till mer för varje gång. Borde vara med, säger Micke Demmers.

6 Karina Sisu (Örjan Kihlström) har bra form men har haft dåliga lägen. Inte helt bra nu heller. Örjan i jollen gör inte saken sämre. Outsider om det löser sig bra, säger Petri Salmela.

7 Fury Tooma (Tony Wallin) känns jättefin hemma. Hon hade otur med spåret men hamnar hon bra till kan hon få en framskjuten placering, säger Kamilla Norberg.

8 Yoga Brick (Björn Goop) var inte till sin fördel senast men vi har inte hittat något fel. Har tråkigt läge nu också, säger CG Björkroth.

9 Diamond of’em (Paw Mahony) hade varit ifrån inför starten på Jarlsberg efter en operation. Var lugnt tagen innan. Gjorde en bra prestation och nu med lopp i kroppen borde hon vara betydligt bättre, säger Paw.

10 Kay Adams (Mathias Alm) är allt prima med. Formen pekar uppåt. Försöker få till en lång formtopp. Det hon har gjort har hon gjort på halvform. Har en lämplig uppgift, säger Mathias.

11 Mon Amie Demi (Johan Untersteiner) verkar det bra med. Hon kämpade och slet på Färjestad. Gick bra in i mål. Det är ingen stjärna men hon kommer mer och mer, säger Kenneth Rehn.

12 Borga Effekt (Ulf Ohlsson) känns bra. Väldigt fin i träning. Synd på spåret. Senast hade hon elva så kanske klarar hon det igen. Med lite hjälp på vägen är hon inte sämre än de andra, säger Eelco van der Wal.


V86-7

1 Believe Me (Björn Goop) har tränat på bra nu. Spår ett passar perfekt. Hon är snabb ut och ska räknas, säger CG Björkroth.

2 Costatantisoldi (Risto Airaksinen) håller sin fina form. Gjort fina lopp. Men det är klart att det är många bra sprinters med här. Min är speedig också men ­allra bäst på längre distanser. Gör inte bort sig. Jag litar på honom, säger Risto.

3 Lover Roc (Per Lennartsson) duger inte. Kan fronta, släppa och hänga med till en bra peng. Det är förhoppningarna. Lite för hårt för honom, säger Bengt Holm.

4 Star Brodde (Daniel Olsson) ser jättefin ut och formen är på väg uppåt hela tiden för varje start. Jag hoppas att han ska kunna en hög 12-tid. Så får vi se vad det räcker någonstans, säger Christer Asplund.

5 Golden Sid (Torbjörn Jansson) går kalasbra varenda gång men får ofta väldigt hårt tryck. Han är jättesnabb ut och har gjort det ena topploppet efter det andra. Streckas, säger Tobbe.

6 Beeboop Laday (­Erik Adielsson) är i riktigt bra form. Tog några galoppsteg från start senast och tappade allt men avslutade mycket bra. Gick fort över mål. Duger i klassen. Sprint och auto är hennes grej. Räknas, säger Petri Salmela.

7 Highspeed Call (Ulf Ohlsson) körde jag i söndags och då kändes han väldigt bra. Tråkigt spår men formen är nog så bra som den kan vara. Jag tror på bra chans. Han är så pass bra, säger Nicklas Pettersson.

8 Caddie Geisha (Carl-Erik Lindblom) kan mycket. Läget är givetvis inte bra alls. Svårt. Så även om hon är bra är det bara en platsluring, säger Åke Lindblom.

9 Fantoccini (Håkan Eriksson) är klart på väg åt rätt håll. Vann från dödens hemma på bra sätt men åkte på en halsinfektion. Han är inte på topp nu och lär få smyga med här, säger Hockey.

10 Queasy (Örjan Kihlström) spurtade strålande senast på V75. Håller toppform. Glädjande att han sköter sig. Så det ser bra ut men lite lurigt utgångsläge, säger Tommy Berghagen.

11 Atomic Rapida (Kajsa Frick) har fel läge den här gången. Mot hårda hästar dessutom. Får rikta in sig på att jobba in en peng först och främst. Svårt att tro på mer, säger Leif Witasp.

12 Quanto Composite (Filip Lejon) fick spår tolv. Vad fan gör man därifrån? Bara att köra invändigt och hoppas att det öppnar sig så att man hinner fram till pengar, säger Jan Hellstedt.


V86-8

1 Rose Hill Dream (Örjan Kihlström) varit sämre på slutet men kan ej avfärdas.

2 Absolut Newport (Torbjörn Jansson) har bra chans att vinna det loppet. Med tanke på vilka som är med. Han är stabil och bra från start. Så läget är bra, säger Risto Airaksinen.

3 Twigs Voici (Pekka Korpi) är inte så tokig men Risto Airaksinen har en mycket bra häst i Absolut Newport. Svårslagen. Hoppas Voici kan vara med på en placering bakom, säger Pekka.

4 Sugarchock (Frida Asplund) verkar löpsugen, pigg, glad, spänstig och fin. Snävt spår gör att det nog blir vanlig sulky. Vill spara speeden. Då är hon med långt fram, säger Torbjörn Engdahl.

5 Pilgrims Elan (Leif Witasp) behöver rygglopp så länge som möjligt. Vi får bara inrikta oss på att tjäna pengar här, säger Leffe.

6 Caramella B.F. (Ulf Ohlsson) verkar bra. Hade inte startat på länge men gick så bra som hon gjorde. Har varit bra i jobben efteråt och jag tror att hon är rätt bra i ordning faktiskt. Läget är bra och det är tilltalande. Hon är på gång uppåt. Jag funderar på ett nytt huvudlag som gör henne piggare, säger Reiji Liljendahl.

7 Queen Annes Lace (Tony Wallin) blir bättre och bättre. Har fått tuffa resor. Var bra som fyra senast från dödens. Hon står snart på tur men jag vet inte om det är den här gången. Gör ett bra lopp, säger CG Björkroth.

8 Southwind Tequila (Risto Airaksinen) är jag nöjd med om hon är bland de fyra. Klart att det är ett bra smygläge. Får hon en bra löpning speedar hon bra. Men är inte i samma klass som Newport, säger Risto.

9 Iniesta D.E. (Erik Adielsson) var inte som bäst senast. Struken efter. Form?

10 Todays Butterfly (Henrik Svensson) har gått klart godkänt. Med bakspår i ett kortlopp blir det svårt. Men hon kan absolut vara en bit fram om det stämmer på vägen, säger Henrik.

11 Cuba Cohiba (Hasse Bergh) STARTAR EJ

12 Prima Donna (Thomas Dalborg) har ett taskigt läge. Missgynnad av voltstart och missgynnad av 1 600. Men har ett perfekt V75-lopp om några veckor. Gör vad hon kan men det är ett tufft lopp, säger Thomas.

13 Miss Beniss (Björn Goop) var kanonfin senast. Formen är bra. Står ensam på 20 och har tolv att runda men så fin som hon var senast förväntar man sig att hon gör ett bra lopp igen. Ska räknas med vinstchans, säger CG Björkroth.
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:03   #81
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

SHJ

Lovely Sky (V86-2) har varit en besvikelse. Jag hade stora förväntningar på henne när hon kom. Har haft dåliga lägen och det har strulat. Hon känns fortsatt fin i jobben. Dags att hon hamnar vettigt till och presterar som vi förväntar oss. Jag tycker faktiskt att hon normalt ska ha chans.

Oops Trot (V86-4) har inte heller haft något riktigt flyt. Gått bra i princip varje gång. Är värd att få en fullträff och det är inte omöjligt att det kan bli nu.

Cayenne Käbb (V86-1) har underpresterat. Framför allt senast när vi hade förhoppningar på honom och tyckte att han hade fått lopp i kroppen. Trodde helt enkelt att han skulle vara bra. Vi har tagit prover som vi inte fått svar på än. Känns bra och som han ska göra. Kan ha varit något tillfälligt. Klart han är väldigt svårbedömd efter den insatsen

Stig H:s V86-system

V86-1: 5–4–11–2 (10–1)

V86-2: 3–10–11–2 (5–7)

V86-3: 9 R.K.Princess (3–7)

V86-4: 1–4–7–8–2 (12–11)

V86-5: 5–10–1–11 (2–4)

V86-6: 10–3–8–12–6–1 (9–5)

V86-7: 7 Highspeed Call (1–10)

V86-8: 2 Absolut Newport (13–6)

1 920 rader/480 kronor
__________________
Ingen kommer ihåg en fegis!
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:04   #82
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Och varför skulle BG släppa till Olsson som tjuvsvarat med sämre hästaren hel del gånger den senaste tiden?

Kanske just därför - det är när man tror det skall bli idiotkörning mellan två kuskar som i alla fall en av dem har tagit lärdom av den sista tidens meningslösa kubbningar - det skall tävlas, men med chans för att hästen också skall kunna vinna loppet - inte bara en Pyrrhusseger, genom att vinna spetskampen...

Jaja, vi får se om ett par timmar - det är detta ett forum går ut på - alla skall få chansen att lufta sina tankar och få säga sitt, utan att man sedan kränker den andre för att denne inte håller med eller är en klockren idi*t, hehe - det är en lärdom jag lärt mig, men fortfarande kämpar mot ibland...

När fan blir gammal, blir han väl religiös...?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5), DIF (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:12   #83
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Någon mer än mig som har problem med Jokersystemet? Laddar bara ner startlistorna, men sedan inget mer...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:15   #84
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Avd:1 3,4,5,11,12
Avd:2 Spik 3
Avd:3 Spik 3
Avd:4 1,4
Avd:5 1,5
Avd:6 Spik 3
Avd:7 1,7,10
Avd:8 2,3,8
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:15   #85
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Någon mer än mig som har problem med Jokersystemet? Laddar bara ner startlistorna, men sedan inget mer...
Fungerar för mig.
Vad händer ?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:15   #86
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3623
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Någon mer än mig som har problem med Jokersystemet? Laddar bara ner startlistorna, men sedan inget mer...
Mitt fungerar!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:15   #87
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Någon mer än mig som har problem med Jokersystemet? Laddar bara ner startlistorna, men sedan inget mer...
funkar för mig
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:19   #88
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

På "framsidan" ligger alla hästarna i rad i nummerordning - har uppdaterat ett flertal gånger men inget mer händer... På de andra flikarna är det bara numren och namnet i vitt över hela "sidan"... Hmmm...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:20   #89
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kanske är det så att du överskattar den sena information som du tar in. Gäller att verkligen fundera på vilken information som faktiskt är viktig för ens spelande och vilken som inte är det.
Det där hjälper förstås. Kunskap är inte fel.

Sen skulle jag vilja påstå att det beror lite på personlighetstyp oxå, en del är mer impulsiva vilket ofta ställer till det (egna erfarenheter).

För att ytterligare krångla till det känner jag en mycket impulsiv person som ändå lyckas bolla rätt oftare än inte , men han är å andra sidan flexibel och prestigelös/målinriktad utöver det vanliga i sammanhanget.

Kort sagt man får avgöra vad som gäller en själv och arbeta fram en modell som fungerar.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-22, 16:24   #90
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3623
Standard

Jens Sjödén, författare till Statistikbibeln V75, bjuder här på en genomgång av ondagens V86-omgång på Solvalla.

Senaste analysen utgick tyvärr på grund av tekniska problem. Det fanns ett guldkorn i den i form av 12 Dooleys som vann V86-2.
Jag spikade den på mitt system, men det hjälpte inte. T ex missade jag Elit Håleryd på nio streck i V86-7. Så går det, när man läser spetsstriderna fel…

Förra veckans V86:a var den 108:e i ordningen och den fjärde svåraste, i alla fall om man får döma av utdelningen. Redan efter sex avdelningar var alla system borta och vi har en jackpot idag i Sveriges bästa spel!

V86-1: Autostart, medeldistans, hög klass. Strukna: 6, 7 [sidan 39]
Jag hoppades på Lugauer i det senaste V75-loppet. Då blev han tvåa, och här kommer revanschen. 4 Milliondollar Lux är formstark liksom hela stallet och bästa hästen i det här loppet. Då 2 Cayenne Käbb underpresterat i ledningen på slutet släpper man nog den här gången och Milliondollar Lux leder runtom.

V86-2: Autostart, medeldistans, 4-åriga i låg klass. Strukna: 6, 7 [sidan 52]
Dubbla nedstrykningar gynnar kraftigt bästa hästen 8 Jartinec. Plötsligt är den en spikchans man talar om. 5% i skrivande stund kommer att bli minst det dubbla till slut, ändå ett sannolikt fynd på V86-spelet. Oddset på vinnarspelet lär inte bli högt.

V86-3: Autostart, medeldistans, låg klass. Struken: 12 [sidan 32]
3 Finish Future blir omgångens största favorit. I skrivande stund är han spelad till 56% och ”dagens största” vinner faktiskt lite oftare än så inom V86-spelet.

Tredjespåret är ett aber för favoriten. Bara 1/6 av alla favoriter lyckas infria från det missgynnsamma läget. Det är det mest överskattade och överspelade spåret i autostartade lopp, oavsett distans.

V86-4: Autostart, lång distans, låg klass [sid 59-60]
Det ser upplagt ut för en Lugauer-dubbel idag. Förmodligen har han redan vunnit V86-1 och om stallformen är ok för dagen vinner han här igen. 4 Seyfenstein är hans bästa chans, tycker han själv. Även denna tar ledningen vilket är extra viktigt över aktuell distans. Ett starkt spikbud.

V86-5: Autostart, medeldistans, 3-åriga i låg klass [sid 47-48]
Tidigare har man i princip inte arrangerat några treåringslopp i jan-feb. Det här blir ju i princip som ett tvååringslopp och det finns inte mycket statistik. Sådana här treåringslopp brukar annars vara lättlösta för spelarna. Hög favoritchans, mycket hög andel rankade 1-3 och få skrällar.

Startspår är mer viktiga än i andra medeldistanslopp. När favoriten har bra spår, som här, är det 50/50-chans (annars bara 2/10). Hästarna är streckade ungefär i nivå med sina verkliga chanser: Ointressant spellopp.

V86-6: Autostart, medeldistans, stolopp i låg klass [sidan 42]
Det är väldigt vad lågklassiga och ojämna lopp man lyckas få ihop. Det är väl ändå här det ska kunna hända något den här veckan. Det är ofta som V86-raden bara innehåller en skrällvinnare (rank under 4), men utdelningarna sticker iväg ändå i Sveriges bästa spel. Jag plockar bort 1 2 7 11 men streckar resten.

Man behöver inte vara rädd för att kräva 3-4 streckfavoriter som vinnare på sitt V86-system. Tvärtom, det är i regel så det ser ut i de rätta raderna och det blir höga utdelningar ändå. Det har hänt att det blivit 4 favoritsegrar och ändå jackpot – på åtta rätt alltså.

Senast för två veckor sedan kom ett bra exempel på att man kan spela favoritbetonat och ändå göra fina pengar. Tre favoriter vann, men bara en enda skräll. En ganska mild sådan, 6:e-rankad. Övriga var högrankade ”B-hästar” och utdelningen blev ändå fina 222 000 kr – utan tillskott av jackpot. Idag kan det bli ännu bättre!

V86-7: Autostart, kort distans, mellanklass [sid 13-14]
5 Golden Sid har ingen respekt med sig i loppen. I de senaste loppen har han fått hård press i ledningen, men inte släppt. Om övriga kuskar lärt sig att han inte släpper, kanske han får sitta mer i fred här och kan orka in i mål den här gången. Chansen bör i alla fall vara större än de 5% han är spelad till.

Någon spelade redan under måndagen 4000 kr vinnare på 7 Highspeed Call. U-tipset är att den här spelaren får en insättning på kontot ikväll. Hästen är startsnabb och i kraft av sitt favoritskap släpps han sannolikt till ledningen av 5 Golden Sid. Från ledningen är chansen oerhört god, hittills har han vunnit 8/9 i den positionen.

V86-8: Lopp med ett tillägg, kort distans. Struken: 11 [sidan 72]
Omgångens bästa segerchans avslutar. Med tanke på folks orimligt starka benägenhet att spela ”TV-system” lär seger för 2 Absolut Newport inte höja värdet med en krona. Speltaktiskt kan det därmed vara rätt att gardera med motbuden. Men är man bara ute efter att maximera vinstchansen på systemet (och bryr sig mindre om hur hög vinsten blir) ska man förstås spika här. På vinnarspelet och DD kan favoriten vara ett riktigt bra spel.

/Jens Sjödén
Mail: [email protected]
Jens Sjödén ger ut Statistikbibeln V75, samt även Solvallabibeln V86.

Källa: http://www.travnet.se/blog/2014/01/2...6-solvalla-32/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td