Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-21, 21:48   #91
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lappen69 Visa inlägg
Är de bara jag som tycker Navaronne är bästa spiken imon?!
Förmodligen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lappen69 (+1), Cashahem (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 23:00   #92
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

Spids heste


V75-1:Innerspår över kort distans i Gävle kan vara knepig så spids hest er Chapeau
V75-2:Gazzas Image är nog snabbast i voltstart,men hvem får lov og ovetag ?
V75-3:Francais Du Gull bör hålla upp ledningen men slipper nok til favoriten efter 500 meter..-
V75-4:Happygangster G.L. är snabb ut men slipper nok til Restless Legs...
V75-5:Rokne Eld
V75-6:Mr Miles och Tagena Run är snabba ut, men den tar Kebnekajse
V75-7:Aaron Boko og meget interesant der
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 23:02   #93
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

info ----


StallReijoLiljendahl @StallLiljendahl

Tricky track bf fram och norskt hlag, jvagn. Sköter han sig bakom bilen så har han viss segerchans, känns bra hemma
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 23:04   #94
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

og Deal or no deal


Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
StallReijoLiljendahl @StallLiljendahl

Tricky track bf fram och norskt hlag, jvagn. Sköter han sig bakom bilen så har han viss segerchans, känns bra hemma
Deal or no deal fin på slutet, bf ro om går. J-vagn och stängt hlag. Precis som senast, ska kunna va med på linjen om klaff
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 23:20   #95
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Kastar väl sten i glashus eftersom jag inte direkt berikat tråden själv men det är väldigt lite diskussioner och analyser här inne nu.
Ska vi gemensamt försöka dra upp kvalitén lite igen? Kan börja själv med att skriva lite.
Måste tyvärr till jobbet imorgon så får se om jag slänger iväg någon rad eller inte men har i alla fall lite koll på omgången ändå även om jag inte lagt ner lika mycket tid som jag brukar inför en jackpot.

Avdelning 1 borde Chapeu om den ser fin ut i uppvärmningen ha toppchans. Självklart kollar även Untersteiner in värmningen på favoriten och ser den bra ut tror jag att vägen till spets inte blir allt för jobbig. Däremot ser den inte bra ut så kanske Johan U istället vill köra i ledningen. Favoriten mötte i princip samma motstånd på Bergsåker för två starter sedan och förlorade på linjen efter ett fint lopp från dödens. Formen borde snarare vara bättre nu och kommer den till ledningen relativt enkelt är det ca 60% vinstchans.
Startmomentet är alltså den stora frågan som man måste bena ut.
Bakom är det väl först o främst 1,6,11 och om man vill ha några till 4,5,8,12 utan inbördes ranking.

I avdelning två litar jag inte på de betrodda på tillägg. De flesta av dessa behöver få det lite serverat och det kan vara svårt för stona att ta 20m på snabba gävlebanan med det korta upploppet. Helst vill man väl ha många i detta lopp.
Vill nämna 1 Shockwave som kommer få en bra resa från innerspår, härdad i liknande gäng och startsnabb.
2 Silvia Logoj som är i sitt livs form och gjorde ett bra lopp senast efter att ha galopperat bort många meter. V75 på hemmaplan och hästen är nog toppad till max. Rätt så snabb ut och lär hamna bra på det vid felfri avgång.
6 Oops Trot som ofta har fått struliga lopp men gjort det väldigt bra. Skulle voltstartsnabbe Adielsson få iväg denna till ledningen från springspår så är det absolut hästen att slå.

Avdelning 3. Aldrig kul att spika storfavorit från spår 8 och ännu mindre när det ny distans för hästen. Kommer Amaru Boko till spets så vinner den nog ca 70-75% av gångerna. Men jag är inte säker på att den gör det. Ska den springa 3 varv i andraspår är den absolut sårbar. Hamnar man i dödens tror jag vinstchansen är 5% högst.

Bakom har vi formtoppade Labero Broline, Francais Du Gull, Winning Love och Montgomery Gell i första hand.
Går Yanantin Boko bfro och får en invändig resa så spurtar den alltid fint. Streckad på 0% och intressant vid större gardering.

Avdelning 4. Som så många i tv sagt hela veckan. Går Tintin barfota är det toppchans. Med skor nja då vill i alla fall jag gardera. Goop har ju dessutom haft lite tveksamma träningsförhållanden och hans hästar har väl visat lite sviktande form på slutet.
Bakom är det 5,6,7,8 i första hand för mig men egentligen kan vem som helst vinna här om Tintin inte är på topp.
2% på Kay Adams är ju för lite. Gjorde några riktigt fina lopp men har nu 2 galopper i raden från sämre lägen och direkt så har kollektivet glömt bort hästen.

Avdelning 5 - Stamping som verkar bli favorit är ju den av de bättre hästarna som visat form och bör väl ha bra chans.
Faksen Jr ska ju vara förbättrad nu och det låter bra från stall JOP på denna. Har iof ingen större tilltro till hans egna rankingar av sina hästar. Tycker det brukar vara väldigt spridda skurar på hans analyser. Men just i detta fall är jag nog beredd att hålla med om att hästen borde ha bra chans om den gått fram något sen förra starten.
Norske Rokne Eld pratas det mycket om och har man gått rätt bra i de hårdare Norgekallisloppen så står man sig nog rätt bra här från startvolten. Ska väl räknas och 6% är förmodligen för lite. Andra från startspår som kan skrälla är 1 Lärkan, 2 BW Gulliver och superskrällen 8 Lix Mollyn som är en väldigt grundkapabel häst och gått bra efter vila tidigare, dessutom kusk Torbjörn Larsson som är en rätt bra kallblodskusk.
Tror ingenting på Hallsta Lotus. Behöver nog något lopp såhär på äldre dar för att komma in i det. Är inte alls lika överlägsen längre heller.

Avdelning 6 där Finnish Future verkar bli rätt stor favorit. Inte alls säkert att det löser sig bra från spår 10. Kanske kan den få dödens och vinna därifrån men behöver nog inte speciellt mycket strul för att den ska vara i fara som favorit. Det som ändå talar för favoriten är att det finns ett par startsnabba på fämre raden och kanske kan det bli lite tempo.
Tror Global Oasis spetsar initialt även om både 1 och 2 är rätt snabba. Åke skickar nog Kebnekajse mot spets som är i bra form och också snabb ut. Kanske blir han släppt dit och då måste väl den räknas. 8 Poisson är stark och i bra form. Sett väldigt bra ut i senaste loppen som den vunnit. Dåligt spår dock och krävs nog viss överpace för att den ska få chansen. 9 Navarrone är en fin häst som faktiskt går bra även bakifrån. Har väl gjort sina bäst lopp på kort distans men kan den lifta med i rätt ryggar så är den inte helt borta. RK Princess spurtar alltid bra till slut och Örjan är väl den mannen som är bäst lämpad att lösa uppgiften från tråkiga spår 12.
Är väl egentligen ett jätteöppet lopp. Tycker även 1,2 och 3 är väldigt intressanta med bra form och lägen. Svårlöst.

V75 avslutar med ett riktigt bra och jämnt bronsdivionslopp. Castor Boko favorit från bakspår. Hästen har varit lysande i senaste loppen men nu är det klart hårdare emot. Framförallt jämnare motstånd rakt igenom. Dessutom lång distans och bakspår. Kan vara så att detta är en sådan undantagshäst som löser det men jag är inte övertygad om att den bara går ut och vinner.
Rooibos är riktigt bra och förutsättningarna passar bra imorgon. Räknas.
Låter inte jätteuppår på Verymuchkiss Karsk som annars är en kapabel häst. Har ju bra läge och är snabb ut och kan väl ändå inte räknas bort helt.
Tycker Kazire De Bob med Dahlborg upp vilket jag tror kommer passa väldigt bra och Oleander är lite väl bortglömda här.
Va ju väldigt skrik på Oleander senast i bronslopp på Halmstad. Hästen galopperade då och är nu bara streckad på 3%. Alldeles för lite.
Går ju inte att räkna bort segerstaplande tränaren Risto Airaksinens 11 Costatantisoldi heller. Hästen gör det ju bra i princip varje lopp och distansen är passande.

Lycka till nu alla sharpsare imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+5), Zniper (+10), Farnod (+6), monimaker1 (+1), Trinity (+2), Pilkast (+10), hcr658 (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-02-22 klockan 00:04.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 23:31   #96
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2
Sharp$: 12
Standard

Goop ser Tintin som sin största chans i omgången.
Burmanski är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 07:28   #97
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5724
Standard

Spelarservice:
- "12 Montgomery Gel (V75-3) gjorde det jättebra i försök och final i Silver och det finns inte så mycket andra lopp så vi provar direkt i Guld nu när han ser så fin ut och då det dessutom vankas en distans som han är enbart gynnad av. Jag tycker att Montgomery Gel är i sitt livs form just nu och då vore det ju konstigt att backa, det är ju en stor och fransk och lite trög häst som äntligen börjar släppa till ordentligt och han har varit en klass bättre än tidigare här i vinter och det finns fortsatt utveckling. Han är helt enkelt mjukare och spänstigare numera, inte bara i loppen utan även mellan dem. Vi kör barfota runt om igen och med norskt huvudlag som senast, vi brukar växla lite mellan norskt och helstängt på honom beroende på hur det känns och hur uppgifterna ser ut och nu tror jag norskt passar bäst. Amaru Boko har jag ju haft i träning och jag vet hur bra han är nu när han ser så fin ut, och jag tror inte att vi vinner loppet men över denna distans och i denna form har han platschans", säger Timo.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 07:34   #98
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 23
Sharp$: 24
Standard

Tack för rapporten, Ulf.
Keke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 07:41   #99
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6239
Standard

Info:

Avd 1, Båth sa klart och tydligt att han inte kommer att prata med varken Erik eller Johan ang taktik. Ang Chapeau som stått över ett jobb i tisdags, det berodde på en hovböld. Igår när vi käkade lunch ringde Erik till Ville: ALLT är OK, ingenting att bry sig om! Klartecken från Ville.

Avd 2, Oops trot.."Det finns en anledning till varför hon är 0/30 i vinster......" När Erik fick höra att SS spikat sa han bara "sick"..

Avd 7, Castor är "stenklar", Nurmos ser inga spöken.

Chappe och Castor måste vara 2 bra spikar, låsa guld på 7,8 och måla i resten..sen är det bara att hämta i kassa 2!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+7), Ojes66 (+5), bokis29 (+5), mijo14 (+11), solann (+5), octamore (+6), solum (+5), lappen69 (+5), Pilkast (+3), hcr658 (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 07:46   #100
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3840
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Info:

Avd 1, Båth sa klart och tydligt att han inte kommer att prata med varken Erik eller Johan ang taktik. Ang Chapeau som stått över ett jobb i tisdags, det berodde på en hovböld. Igår när vi käkade lunch ringde Erik till Ville: ALLT är OK, ingenting att bry sig om! Klartecken från Ville.

Avd 2, Oops trot.."Det finns en anledning till varför hon är 0/30 i vinster......" När Erik fick höra att SS spikat sa han bara "sick"..

Avd 7, Castor är "stenklar", Nurmos ser inga spöken.

Chappe och Castor måste vara 2 bra spikar, låsa guld på 7,8 och måla i resten..sen är det bara att hämta i kassa 2!
tack kungen.. va sa han om poisson? fan nu måste jag ändra i avd 2 tänkte spika erik hm hm.. nån rekome. där? vad tycker du?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 07:51   #101
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Någon som vet varför Adielsson kör åt Båth istället för Stig H i guld?
Körlöfte från Erik enligt anmälningslistorna......
elwiz är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:03   #102
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1365


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Info:

Avd 1, Båth sa klart och tydligt att han inte kommer att prata med varken Erik eller Johan ang taktik. Ang Chapeau som stått över ett jobb i tisdags, det berodde på en hovböld. Igår när vi käkade lunch ringde Erik till Ville: ALLT är OK, ingenting att bry sig om! Klartecken från Ville.

Avd 2, Oops trot.."Det finns en anledning till varför hon är 0/30 i vinster......" När Erik fick höra att SS spikat sa han bara "sick"..

Avd 7, Castor är "stenklar", Nurmos ser inga spöken.

Chappe och Castor måste vara 2 bra spikar, låsa guld på 7,8 och måla i resten..sen är det bara att hämta i kassa 2!
Något om Labero Broline ?
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:16   #103
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
tack kungen.. va sa han om poisson? fan nu måste jag ändra i avd 2 tänkte spika erik hm hm.. nån rekome. där? vad tycker du?
Han känner inte Poisson, ingen aning. Vill gärna inte rekommendera hur du ska göra. Jag förmedlar enbart infon jag fått. Sen är det upp till var och en att komponera sina system.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:16   #104
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Kommer bli krossad, likt finnarna senare idag...

Då krossen blev hela 2-1 så borde ju rimligen Gulliver vara på plats. Borde vara samma krossmarginal.😅😅
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 08:19   #105
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Något om Labero Broline ?
Bra form, inte gynnad av distansen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td