Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-27, 08:45   #31

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om det blev tapp är det ett stort nederlag. Det var ju ändå löning i förrgår för arbetande. Pensionärs pengar förra veckan.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 08:58   #32
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av almen Visa inlägg
Robust,

Alla rabatter är en form av rakeback. Det är bara olika namn för i praktiken samma sak. Oavsett om det kallas rabatter på matbutiken eller rakeback i pokerrummen.

Johan Lindberg kallar det genomgående för rabatter i sitt veckobrev 7.

Och vem tror du ersätter Kuponginlösen? Tomten eller…? Och hur länge tror du tomten eller vem det nu kan vara kommer att kunna fortsätta med det? Att subventionera eller rättare sagt dopa omsättningen ytterligare.

Du har så rätt när du säger att ”det handlar inte om några jävla rakeback i miljonklassen för en spelare.” Men det kanske handlar om rakeback i miljonklassen totalt fördelat på många spelare.

Råd till rickyfashion; anmäl den butiken till ATG imorgon!
Eller så kan du se det som genialiskt marknadsföring från reklamkontot.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 09:45   #33

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Det var ett kvitto med rabatt, som du kan få om du handlar i vanliga butiker också. Typ som köp fyra om få det femte på köpet. De som inte hade kvitto, fick ingen rabatt. Ombudet tar på sig kostnaden i första steget. Därefter skickar butiken kvittot till kuponginlösen och får ersättning nån vecka efter. Och det handlar inte om några jävla rakeback i miljonklassen för en spelare.

Typ som Svenska Spel har gjort köp fyra triss och det femte på köpet. Inget konstigt med det, bara merförsäljning. Gynnar alla parter i längden.

Och för det trejde så gällde detta endast köp av ANDELAR av ombudets andelar, inte egna spel.
Men det skulle alltså vara OK för en utländsk partner att ge 250.000kr i rabatt om man köper en andel för en miljon i deras stora system till jackpotomgången på V75, förutsatt att man också spelat en slant till V86 tidigare i veckan?

Jag förstår att man gör så här, men om ATG får göra så här måste också utländska aktörer få göra likadant.
Gammal 2014-02-27, 10:26   #34
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Men det skulle alltså vara OK för en utländsk partner att ge 250.000kr i rabatt om man köper en andel för en miljon i deras stora system till jackpotomgången på V75, förutsatt att man också spelat en slant till V86 tidigare i veckan?

Jag förstår att man gör så här, men om ATG får göra så här måste också utländska aktörer få göra likadant.
Tycker inte om att utländska aktörer får spela hos oss med rabatt. De borde betala ATG för att FÅ spela här, istället för tvärtom.

Det är ju ett feltänk från första början av ATG. De har ju en väldigt UNIK produkt som de borde få/ta betalt för.

Senast redigerad av robust den 2014-02-27 klockan 10:30.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 11:51   #35

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 315
Standard

Jag tycker det var världsklass igår. I alla fall ur mitt perspektiv att se på det.

1. Grymt bra kvalité på loppen! Och det är det som är viktigast för mig.
2. Jag har inte tid att sitta 4 timmar en onsdag då trav redan tar upp allt för mycket tid.
3. Kul med variationen från olika banor då de ger möjligheten åt fler tränare att starta.
4. Också kul med något nytt då det just för fram tankeverksamheten hos oss.

Sen visst det var stressigt det håller jag med om. Dock är jag förbered på det inför nästa vecka vad gäller DD,V6,V4 med mera. Blir bättre med tiden.

Vad gäller publik kan jag inte kommentera Solvalla då jag är från Göteborg. Men Åby är öken den här årstiden och även vanligtvis ändå. Detta av flera olika anledningar som vi kan ta i en annan tråd. Men detta är inget unikt. Det är tämligen svårt att locka folk till alla travbanor undantaget v7 och eventuella storloppshelger.

Skall vi få den yngre generationen att börja spela på trav så är det kanonkoncept enligt mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
JonathanH87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 14:36   #36

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanH87 Visa inlägg
Jag tycker det var världsklass igår. I alla fall ur mitt perspektiv att se på det.

1. Grymt bra kvalité på loppen! Och det är det som är viktigast för mig.
2. Jag har inte tid att sitta 4 timmar en onsdag då trav redan tar upp allt för mycket tid.
3. Kul med variationen från olika banor då de ger möjligheten åt fler tränare att starta.
4. Också kul med något nytt då det just för fram tankeverksamheten hos oss.

Sen visst det var stressigt det håller jag med om. Dock är jag förbered på det inför nästa vecka vad gäller DD,V6,V4 med mera. Blir bättre med tiden.

Vad gäller publik kan jag inte kommentera Solvalla då jag är från Göteborg. Men Åby är öken den här årstiden och även vanligtvis ändå. Detta av flera olika anledningar som vi kan ta i en annan tråd. Men detta är inget unikt. Det är tämligen svårt att locka folk till alla travbanor undantaget v7 och eventuella storloppshelger.

Skall vi få den yngre generationen att börja spela på trav så är det kanonkoncept enligt mig.
1: Bra lopp är en förutsättning. Jag tycker de skall jobba mer med att försöka få fulla lopp. Solvalla lyckades inte med det igår, och blir det då också strykningar ovanpå det så blir det ganska rumphuggna lopp.

2: Helt rätt, kortare tid är en viktig nyckel för att få spelet att utveckla sig.

3: Det är kanske kul med variationen, men det kostar rätt mycket pengar att dra igång maskineriet på varje bana och sedan inte köra en full dag. Jag tycker man skall försöka köra Xpress på en bana istället för två.

4: Nyheter är viktigt. Jag tycker inte det är orimligt att man precis som i många andra sporter har en "klocka" som visar aktuell fart senaste 100 meterna, och när de passerar 500m-markeringarna så kommer en mellantid upp. Jag vill också ha mer "show" när domarna tittar på löpningsfilmer eller målfoton där de inblandade kör fram till domartornet, och när det är klart kommer domaren ut och förkunnar resultatet i en mik. Livetrav skall skilja sig från spel på virtuella hästar i en maskin på nöjesfältet.

5: Min stora oro är att spelet på spelformerna vid sidan av V86 inte alls lyckades bra. Ett nytt sparpaket för att det här inte lyckades bra vore jobbigt och skulle sänka humöret ned till avgrundsdjupa nivåer på de aktiva. Kanske måste det inte vara över på 77 minuter, utan 90 minuter är OK? Då kan man lägga in 2-3 extra minuter inför V4/V5/DD så att spelarna hänger med.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 14:56   #37

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Me like
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 16:04   #38

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

DD måste gå på en och samma bana.

Kompletterande spelformer ska INTE starta i samma lopp som huvudspelformen eller andra kompletterande spelformer.

Det enda som var riktigt bra med det "gamla onsdagskonceptet" har man lyckats hacka sönder totalt.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 16:40   #39

Sharp$: 5996
Standard

Var på Valla, det finns väl en (hel)del att slipa på.

För banpubliken kunde man "klippa bandet" med andra banan efter V86, när TV tog slut, man var redan mätt så skall man få i sig en saxad V65 också.

1a start på valla 19:15 ger ju goda möjligheter att köra 2 lopp innan, tex lopp för härliga debutanter såhär års, Monte lärlingslopp på höst vinter

själva programmet var rörigt, lopp fr 2 banor kladdig layout och ungefär som Föreningsbankens logga, en färgkladd. Fanns inte ens plats att skriva odds än mindre mellantider.

Men grunden kändes bra, lite lärotid - justeringar rutinförbättringar anpassningar etc.

Absolut värt ett försök, säkert en del som inte gillar det men det är alltid så i travets värld
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 16:41   #40

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4960
Standard

Jag gillar konceptet med V86 xpress. Två banor gör det kul och lite klurigt = mer att fundera ut som spelare (t.ex. OS i vartannat lopp i de avd. som körs från Åby).
Allt gick snabbare och man slapp vänta så länge mellan loppen.
Man slapp höra massa mellansnack.
Nu blev det dock reklam mellan varje lopp vilket var lite jobbigt. Men det gick undan iaf.

Jag bryr mig inte så mkt om de övriga spelen, då det är V86 som är "spelet för dagen". Och då pluggar jag inför V86 innan och lämnar in tipset till det innan spelstopp.
Sen vill jag bara titta på loppen och njuta jag av sporten och då får det gärna gå snabbt. Detta var mkt bättre nu än tidigare.

På sin höjd lämnar in någon V/P / Tvilling inför något lopp. Men det hann jag med även nu. Folk ska nog bara vänja sig så ska detta nog bli bra. Att V4:an körs från lopp 1 på solvalla etc.
Gammal 2014-02-27, 16:48   #41

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Frågan är om man verkligen vill ha bra kvalité på loppen ur en anlyserande spelares synpunkt. Förstår att det är lockande för stora massan och säkert bra för omsättningen men en stor del till att v86 på Solvalla va ett sånt bra spel va ju att i de lågklassiga loppen så hade ju spelarkollektivet ingen koll alls och de hästar som tidningar/tjänster pushade för blev jätte favoriter samtidigt som hästar med bra chans blev nästintill blev ospelade. Desto högre klass på loppen desto bättre koll har kollektivet.
Migge (+1), Zniper (+4)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-02-27 klockan 16:51.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 20:19   #42

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V75fahlle Visa inlägg
Jag gillar konceptet med V86 xpress. Två banor gör det kul och lite klurigt = mer att fundera ut som spelare (t.ex. OS i vartannat lopp i de avd. som körs från Åby).
Allt gick snabbare och man slapp vänta så länge mellan loppen.
Man slapp höra massa mellansnack.
Nu blev det dock reklam mellan varje lopp vilket var lite jobbigt. Men det gick undan iaf.

Jag bryr mig inte så mkt om de övriga spelen, då det är V86 som är "spelet för dagen". Och då pluggar jag inför V86 innan och lämnar in tipset till det innan spelstopp.
Sen vill jag bara titta på loppen och njuta jag av sporten och då får det gärna gå snabbt. Detta var mkt bättre nu än tidigare.

På sin höjd lämnar in någon V/P / Tvilling inför något lopp. Men det hann jag med även nu. Folk ska nog bara vänja sig så ska detta nog bli bra. Att V4:an körs från lopp 1 på solvalla etc.
Då kan du ju se på atgplay så kan du spola fram det som är ointressant.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-27, 22:44   #43

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Frågan är om man verkligen vill ha bra kvalité på loppen ur en anlyserande spelares synpunkt. Förstår att det är lockande för stora massan och säkert bra för omsättningen men en stor del till att v86 på Solvalla va ett sånt bra spel va ju att i de lågklassiga loppen så hade ju spelarkollektivet ingen koll alls och de hästar som tidningar/tjänster pushade för blev jätte favoriter samtidigt som hästar med bra chans blev nästintill blev ospelade. Desto högre klass på loppen desto bättre koll har kollektivet.
Ja, jag vill inte se 8 gulddivisioner med en överlägsen favorit i varje lopp, men jag vill se 12 hästar med form på startlinjen. 12 hästar med höga startpoäng, som har placerat sig bra och som kan springa nytt eget rekord om det skulle behövas. Fält där inte hälften galopperar före första kurvan, eller som är iskalla 800 kvar.

Därför kanske Solvalla får köra sina väldigt ojämna unghästlopp där man har mycket svårt att locka fulla fält utanför V86. Likadant med de snart kommande "uttagningsloppen" till Elitloppet där en handfull guldhästar möter en förhoppningsfull världsstjärna som nu skall visa Tore och Klaus att denne skall ha en Elitloppsbiljett.

Jag tror att bland dem som inte vann pengar igår på V86 så var det bestående minnet spurten som Roxy Hill levererade. Sådant gör bara hästar av god klass och i mycket god form. Det är sådana prestationer vi behöver på V86 för att det inte lika gärna skulle kunna vara lottokulor.
Gammal 2014-03-05, 19:26   #44

Viroids avatar

Standard

20,2Mkr i omsättning på V86 denna vecka, en tredjedel av förra veckans premiäryra försvann.
Gammal 2014-03-05, 19:31   #45

bftraders avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1996

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Älskar Xpress. Finns ju absolut inget negativt, enligt mig. Snabbt och fint. Synd att det är så jävla svårt att sätta 8an bara.
sirlarsson (+4)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td