|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 |
|
Ja det är för mycket spelformer herregud.
V64 V65 V86 V75 V5 V4 V3 DD Trio, Tvilling, VP Man blir alldeles snurrig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
![]() ATG och STC gräver sin egen grav med för många spelformer och ibland tre-fyra banor á 15 lopp per dag. Senast redigerad av Staketkusken den 2014-03-13 klockan 23:06. |
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Sedan är jag också kritisk till att man kör fler närmast identiska spelformer parallellt. Det är en himla massa värden att ha koll på. Omsättningen är heller inte överdrivet hög på dessa "revanscher".
|
|
|
|
#94 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Valla hade 4-5000 varje tis-tor en gång i tiden
Men då var nog en del här inte födda ännu
|
|
|
#95 |
|
Putte, dessvärre är det så att endast ett fåtal intresserade är yngre än 40, t o m 50. Så många var med redan på tiden när man lämnade in på torsdagarna på posten, och efter det åkte till Valla.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Vi måste sluta med mantrat "det är bara äldre som gillar trav". Det är sant att det bara är pensionärer som är på banorna, men det tror jag mest beror på att de inte hanterar en dator. Men i ärlighetens namn så kryllade inte travbanorna av 20-30 åringar för 25-30 år sedan heller!
Man måste ha en viss plånbok för att äga häst, spela, äta och dricka. Och framförallt måste man ha tiden till att besöka en bana. Jag vet att det finns väldigt många yngre människor som gillar trav och tittar på trav via internet och/eller mobilen. Men det vill/kan inte besöka en bana så frekvent, de går bara när det är ett större event. Annars så har de koll via nätet. Är otroligt less på att höra om medelålderna på banorna och att det skulle vara ett problem. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
BroderH, då jag haft spelbutik i perioder från 1995 fram tills 2011, så bedömer jag inte ENDAST av hur det ser ut på travbanorna. Jag spelade poker under 10års tid på klubbar och turneringar, reste världen runt. Pokerspelare är mer spelsjuka än de flesta och snittåldern var 22 år ungefär, men inte fler än 50% av dessa notoriskt spelsjuka spelade på trav.
Det finns FLERA marknadsundersökningar där tillfrågade är mellan 20-30 år, som visar på att intresset sjunkit från 5% till 1.5% i denna kundgrupp. Det GÅR inte att bortse från travet i dag är pyramidformat år ålderssynpunkt, men åt fel håll, basen är uppåt och spetsen nedåt. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Broder H, det var STOR skillnad för 30 år sedan, för det var då jag lärde känna många av de som som fortfarande är hopplöst bitna av travet.
Men av de kanske 50talet personer som jag kände som gick på trav mellan 1985 och 2007 så såg jag INGEN kvar på Solvalla sist jag var där. (inklusive undertecknad som måste ha dator och ocensurerad wifi för att kunna arbeta med fulla möjligheter) |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Jo, det såg annorlunda ut för 20-30 år sedan. Det var då en annan började gå på trav och på den tiden var det fullt i totohallarna och på läktarna av folk som inte satt på restaurangen och åt. Många av dem var ganska unga, precis som jag var då.
I takt med att åren gått så har fler och fler förstått att det är på travbanan man får sämst spelservice, det är där maten och drickat kostar mest och det finns många trevligare ställen att vistas på än på banan. För denna service vill de dessutom ha en entréavgift och sälja ett program. Dagens unga säger "Tack, men nej tack". Det finns mycket annat som lockar mycket mer vad gäller spel, mat och nöje.
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Jag må vara senil, men inte kan jag minnas att det kryllade av kids på banorna för 30 år sedan.... |
||
|
|
|
|
|
#102 |
|
Sen ska man komma ihåg att i princip alla publika evenemang har svårt att locka folk idag, beroende på ett totalt sett ökat utbud. De flesta sporter har tappar publik, och dessutom har väl de flesta stora musikfestivalerna fått klappa igen.
Dödligt trött på "det var bättre förr" ramsan som alla inbitna travstofiler kör med. Anpassa er till den nya tiden eller sluta gnäll. |
|
|
|
|
|
|
#103 | ||
|
Citat:
Det här gör att man inte blir särskilt intresserad av trav. Man vet som spelare att det finns, man har säkert provat, men det lockar inte till något vidare engagemang. Det saknas en del viktiga ingredienser för att tilltala en bredare skara av unga. Citat:
Och det är inte alls så att det var bättre förr. Problemet är att travet ser nästan exakt identiskt ut idag som för 10-20-30-40-50 år sedan. Referenten sitter i samma bås och pratar i samma mikrofon nu som då. Ljudet går ut över samma högtalare, det är samma strålkastare som lyser på banan och stolen man sitter på kan mycket väl ens farfar suttit på för 50 år sedan när han var på banan för att se Kihlström köra Locotime. Några fler spelformer och decimaler på platsoddset, lite mer tal om känslor i en öde vinnarcirkel och ett par storbildsskärmar på innerplan är de största förändringarna som skett vid sidan av TV-sändningarna, och det räcker inte. I övrigt har ju inte travet stått still. Avel, träning och utrustning har hand i hand gjort att hästarna springer mycket fortare i loppen.
|
|
|
|
#104 |
|
Jag är givetvis inte emot utvecklingen med internetbaserat lir och så vidare, men den sjukt stora tillgängligheten på olika spelformer är döden för travet.
Som någon ovan skrev; det finns för mycket att ta hänsyn till. Dessutom... Jag var på Eskilstuna i tisdags men trots knappt en bil på parkeringen skulle tanten ha betalt i insläppet (något jag dock undvek via vissa förmåner). Men ändå... |
|
|
|
|
|
|
|