|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 |
|
Men vem tror du vinner då? Muumiin tror på sin passhäst Gigant Slugger. Den gav mig 25 lax, när den vann V75 med läppen 1/2. Jag har noggrannt kollat den hästens 5 senaste starter - det var därför jag fick med den. Här håller jag med Robfris analys.
Som Caesar sa:För övrigt anser jag, att Claes Boko är en spik!
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Tror den kan vinna med optimalt lopp. Tycker de finns 4-5 som är tidigare men såklart hoppas jag på honom!
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
MT Harmony spurtade piggt senast, är bäst i spets men blir det bfro så är den intressant till 2%. StormySky kan säkert få en bra position från spår 8 med hjälp av sin startsnabbhet, och har vunnit silver final tidigare. Blir säkert inte så streckad och därför itnressant. Är det jänkarbiken på Gigant Slugger så kanske man kan plocka med den till 1%. Onirique har toppform och gått bra lopp nästan hela tiden. Nu är det visserligen v75 men rätt ihåligt. Kan vinna. Nothing But Class kan ju såklart också vinna från ledningen. Har ju vunnit i silverdivisionen tidigare och va ju tvåa i finalen på Solvalla senast. Har inte satt mig in i V75 helt än och vilka balanser alla hästar ska gå med men det känns i alla fall på förhand svalt att spika en favorit som är ute på fel distans och som travat bedrövligt senaste 3 starterna. Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-13 klockan 19:30. |
||
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Han hade vunnit med ganska mycket mer på Jägers 2/1 om han inte körts i Jänkarbike. Stefan kunde inte köra han i andraspår utan var tvungen att gå ner på innern efter 3-4 hundrameter. Alla hästar trivs inte i de och han är en av dem. Så i någon bike kommer han inte att gå i! Är dock beroende av att de går 1.10 därframme första 1000. Och finns inte många i detta lopp som slår han på en speed sista 200 m. Han är beroende av ett visst lopp, blir de detta lopp får ni avgöra men om de blir de är han inte slagen. Blir de inte detta så kan ni ta bort han.
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
![]() Hur som helst har hästen bättre chans än 1 procent att vinna så det kan vara ett streck värt att ödsla. |
||
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#82 |
|
Banned
|
Någon som har koll angående Orione Spin? v75-1
Senast redigerad av trance_error den 2014-03-13 klockan 21:20. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Barfota runt om, helstänkt huvudlag och första gången i jänkarvagn. Lär bli fullt ös!
![]() Edit. Har redan sjunkit från Vinnare 35, Plats 6.5 till Vinnare 25, Plats 5.25. Går munnen varm hos Ludde imorgon så sjunker den nog ner emot 10 imorgon/lördag. Så vill man spela så gör man det nu
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-13 klockan 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Dahlborg och Prima Donna som skrällde till det rejält tillsammans när Varulv plockade ner månen kommer ut i öppet stolopp i avdelning 5. Verkar som om det blir barfota runt om och form på gång. Jätteskräll?
Nocturn Broline är Oskar Svanberg sugen på att köra ffg bfro. Efter en sämre insats senast när hon inte klarade banan så är hon bortglömd nu. Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-13 klockan 22:06. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Jag har lite feeling för denna, lämnas in imorgon om inget drastiskt sker.
V75-1 1 Nothing But Class V75-2 2, 3, 4, 6, 8 V75-3 2, 4, 9 V75-4 4 Sensational Dream V75-5 1, 4, 7, 8, 10, 12 V75-6 4 Sanity V75-7 3, 4, 5, 6, 11, 12 630 rader, 315 KR. Senast redigerad av sherwyn den 2014-03-13 klockan 22:23. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Perfect Power (avd 7) har mött stentufft motstånd hela sin karriär. Går bra på distansen och har fått vila upp sig lite. Spår 7 är inge vidare men ska ha ett passivt upplägg och blir det högt tempo så biter spurten bra tillslut. 4% är intressant.
I höstas när Roobios och Perfect Power möttes senast, så spelades PP till 6 gånger pengarna från bakspår och Roiboos till 12 gånger från spår 2. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Vad tror vi om duellen då, Sanity-Raja ??
Själv är jag helt inne på att spika Raja här. Dels kan resan/starterna i Frankrike & starta relativt tätt inpå inte direkt gynna Sanity. Men sen är jag faktiskt helt inne på att Erik sänder direkt med Raja & då tror jag man släpper med Sanity för att nyttja OS. Visst, kan gå men att plocka ner Raja över upploppet är jag inte säker på att man klarar. Står sej % blir det en värdespik på Raja men ger mej fan på att bet.tjänsterna kommer vara inne på samma linje & förstör värdet.... |
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Allt du säger Robfri bygger på förhoppningar - inte fakta. Raja har sedan 9 december vunnit två pisslopp i Halmstad och Kalmar. Sanity har två gånger sedan 18 januari slagit skiktet strax under världseliten och tjänat 1,1 mkr på Vincennes. Båda hästarna har bra kuskar. Sanity mycket bättre spår. Robfri har en poäng i argumentet, att Sanity startade 1 mars (det gjorde Raja också) mot ett gäng järnkaminer. Han fraktas sådär 120 mil mellan metropolerna Paris och Mölndal (samma sträcka som från Östersund till Jägersro). Men inte tar väl Malin ut sin ögonsten, som förberedelse för Olympialoppet, Oslo och Elitloppet, om han inte är 100 % kurant. Självklart spikas Sanity. Men glöm inte att sätta in Raja som förstareserv. Annars får ni med Bagley om Sanity blir struken. För övrigt anser jag, att Claes Boko är en spik! |
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Ludde har just nu lagt ut videos på Raja, Orione Spin och Sahara Fairytale inför v75.
Raja ser fin ut, ungefär som inför senast. Kommer inte riktigt ihåg hur Orione Spin brukar se ut men det såg okej ut och stallet verkar nöjda. Den stora behållingen va Sahara Fairytale. Såg grym ut inför senaste loppet men frågan är om den inte ser ännu bättre ut nu. Ruskigt läcker häst. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
|