|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
|
V86 Onsdag 19/3
Twigs Voici spik? Eller fel distans?
Årsdebut för min favorit häst Panne De Moteur! Senast redigerad av trance_error den 2014-03-14 klockan 21:28. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
![]() Kan vi avverka V75 först
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sharp$: 6348NHL 2014/15 Stats: 83 - 122 - 11 ROI: 115.74% Vinstprocent: 40.49% |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banned
|
Nästgångare
Jägersro Lopp 2. Ocean Kronos Lopp 3. Handsome Knight??- Lopp 3. Julius Hackstable??- Solvalla Lopp 4. Twigs Voici Lopp 8. Confectioner (Reden håller denna häst väldigt högt) Lopp 8. First Farming |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banned
|
fel....
Senast redigerad av trance_error den 2014-03-17 klockan 14:22. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ser ut som en väldigt spelvänlig v86 omgång. Blir Panne De Moteur och Mosaique Face favoriter så känns det mycket intressant. Traveling Man spikar jag uppemot 25-30% om allt är som det ska. Samma sak med Dreams Take Time. Spets och slut på båda.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Handsome Knight jättefavort just nu.Va bra senast men tävlar väldigt ojämnt. Kan ibland se helt lysande ut och vinna med halva upploppet för att inte alls vara lika bra loppet efter. Dessutom tror jag inte han kan hålla upp ledningen för dit kommer O'Malleys Tös som är riktigt snabb första biten. Intressant lopp att gardera när i princip alla andra är ostreckade.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kan bli en ny dimension med V86 xpress i morgon om nuvarnade väderprognoser slår in. Snöstorm på ena banan (solvalla) och normalt marsväder på den andra (Jägersro). I så fall första gången någonsin med helt olika yttre förutsättningar på ett och samma streckspel.
Helge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banned
|
Kan inte Quangaro Zet vara en bra ide om den springer barfota? Bra spår dessutom.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Ja, då ryker du direkt! Har du sett Panne De Moteur i sina årsdebuter? Går alltid bra i dessa och efter vila - detta är en häst Hultman INTE chansar med, utan när denne kommer ut så är den direkt redo för stordåd, sanna mina ord... Krossar dessa från dödens om det behövs - tror dock han blir släppt till ledningen när de andra lekt rommen av sig och Örjan resolut kör till. Här är Örjan heller inte rädd för att hamna i dödens då han vet att han har klart bästa hästen som går bra efter vila, det gör att han med pondus kliver fram och ställer frågan, ingen halvmesyr som man ser ibland. Jag spikar utan att tveka, särskilt om det blir barfota runt om, vilket är troligt!
|
|
|
|
#16 |
|
Hmmm, snöstorm, ja då är det ju inte säkert med bfro i alla fall... Hmmm, nja Pannan vinner ändå...
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panne de moteur från dödens i årsdebut.. ledsen att behöva säga det, men det går inte.. Panne är kaxig när han får gå i ledningen och slipper körning på sig, eller när han får sitt smyglopp och får spara sin speed. Han är efter Credit Winner, rätt typiskt för hans avkommor är att när det börjar smaka "blod" i munnen, då viker man sig.. Det har vi sett prov på vid flera tf av Pannen. Han fälls med andra ord väldigt enkelt i morgon, så även Mosaiken..
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banned
|
Den stora frågan är vem som kommer till spets av dessa 2. Den som tar spets vinner
Senast redigerad av trance_error den 2014-03-18 klockan 17:49. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Systemet just nu!
1. Spik Odd Face 2. 3.4 3. Spik Dumas Sand 4. 1.2.3.6.7 5. Spik Handsome Knight 6. Alla 7. Dreams Take Time 8. Alla
|
|
|
|
#23 |
|
Behöver inte ta en längd då han släpps dit - detta är inte heller Travelling Mans viktigaste lopp under året och en sämre rygg kan man ju få... Visserligen inte Pannans heller - men, fråga er detta - vilken av dessa två tror ni ni får se i Elitloppet 2014?!
Jag har sett Pannan varit överlägsen från dödens, så detta pallar han - nu tror jag visserligen att han blir släppt till ledningen och vinner lätt! Ni ser bara monster som inte finns här - spika och njut, istället!
|
|
|
|
#24 |
|
Dessutom är han vääldigt startsnabb vid laddning, vilket dock torde vara något uteslutet nu - flög ju till spets från sjunde bakom bilen den 14/8 förra året - var ju dock inte årsdebut då...
SSSÖÖÖRRR, Örjan!!!
|
|
|
|
#25 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
tävlar oftaat mot sig själv fler lopp i kroppen gäller alla utom honom, där handlar det bara om att vara hel bägge är grymt snabba, känns som 50/50 vem aom tar spets Pannan är förstås bättre, men dödens tror jag blir för tufft
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ska bli skoj att se Pannan i morgon, första gången jag ser hästen sen jag började följa travet i November 2013.
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
ingen kan slå market share men med en halv mille mindre i första pris kanske han inte kommer
|
|
|
|
#28 |
|
Om Maharajah skulle ställa upp då? Vinner inte han?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Elitloppet går över sprintdistans vilket gör det väldigt chansartat för en häst som Maharajah som mer lever på styrka. Bör ju inte spelas som favorit i ett sånt lopp men kan absolut vinna när han är i bra form och det klaffar.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nej.
Han är chanslös.
|
|
|
#31 |
|
Vid extrem överpace har Marre chans, men i ett normalt kört lopp i försöken så är hästarna i mål när Marre får upp farten...
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Håller med, sårbart blod. Samtidigt var han grym från dödens i årsdebuten ifjol. Blir inte lika förvånad som dig ifall Panne bara är bäst imorgon men ändå givet att ta ställning och spiken på Traveling Man är självklar. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Monster drive 4% ett billigt pris för honom, men jag svårt att se scenariot där han kan vara först i mål p.g.a. läget, men får se imorgon också hur det låter inför loppen med de andra hästarna.
Panne de moteur kommer inte till spets i morgon, det är 1640m och Örjan mot Johan. Aldrig. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Mitt problem att de lassa minus pengar
jag vet sdom kom men nu skiter de i allt
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
För övrigt tror jag att Mosaique Face kommer få ett mycket tufft år i år. Ännu en i raden hästar som gynnas otroligt av spets. Har gjort en del bra dödenslopp också men då måste man vara 20-40m bättre än de andra och det är han inte i den omgivning som det blir i år. Ingen kan ta ifrån hästen dubbla världsrekord med sjuka insatser i derbyt+europaderbyt förra säsongen men jag tror risken är mycket stor för ett mellan år nu. Är ju inte heller tillräckligt startsnabb i gulddivisionsmotstånd för att nå ledningen av egen kraft heller. Imorgon har han bakspår + adrian i kusken i årsdebuten. För mig har hästen mellan 5-10% vinstchans, mycket på grund av en otrolig fin stallform och bra årsdebuter. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Varulv! Vad tror du om O.U Glide? Om barfota alltså
|
|
|
|
#41 |
|
Jag spikar nog Dreams Take Time. Utvecklades mycket när den kom till Lars I Nilsson förra året. Tror ingen rår på den från spets på Jägersro. Men vi får se hur det ser ut imorgon.
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-18 klockan 23:27. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Visst gjorde han det. Frågan är dock vilken form New Line är i? Är han i form så kan han mkt väl plocka ner DTT från dödens..
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Spontant känns det väl för tufft emot, även om bfro.
lappen69 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ja New Line gjorde några riktigt fina lopp förra året. Hästarna har ju inte alls gått lika bra sen Åke drog. Får se hur det låter om hästen imorgon. Är väl första streck vid gardering men lutar mycket åt spik för mig så länge DTT inte drar iväg för mycket på procenten.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Jag må vara färgad av att Pannan är en av mina absoluta favoriter då jag gjort bra pengar på denne och jag gillar hästens uppsyn och inställning till tävlandet, men hur i helsike skall detta mediokra snabbloppsgäng ha en chans i morgon - bara frågar???
Hur många av dessa är med i Elitloppet, sista söndagen i Maj? Tror knappast detta blir något preparélopp, ala Båth/Ohlsson! Har högst två, tre lopp (efter detta) att ställa denna i ordning inför det stora målet för säsongen och karriären - tror faan att denna är i ordning redan nu! TM slog Obama Gel och Rolls Royse med fyra längder i årsdebuten - skall jag skallra mina bjällror nu, eller, hehe...?! Ni är duktiga utöver det vanliga, men kan ni inte se att Panne De Moteur slår dessa bakbunden, så börjar jag tro på tidig demens hos er... När nu Pannan direkt skall gå med optimal balans, vad säger er detta? Preparé? Knappast, eller hur?! Här blir det åka av och full satsning från start - detta är vad kusen behöver innanför västen inför hans största uppgift i karriären... Nu har Hultman vunnit PDA, vad kan nästa mål vara, måntro...? Hultman vet att han inte kan gå ut och fegköra här - han vet att han måste få ett svar på om hans grundträning slagit väl ut under vintern... Marre är en sak - denne har han siktat på PDA sedan födseln, i princip... Pannan vet han att denne måste få igång springet i benen direkt för att ha något att göra i Elitloppet! Detta är självklart ENDAST mina ödmjuka (nåja) tankar kring det hela, men jag förstår då inte varför racerbootsen åker på direkt, om inte kusen är redo för stordåd direkt! Hultman har inte mycket mer kvar att bevisa sedan triumfen i PDA, nu kommer han köra lössen utav dem, för att visa att det svenska stålet biter hårt - och vem faan är då Travelling Man att stå i vägen...? Nej, detta är så klart så att allt över 1.35 i odds är överodds! Det vore mer överraskande om Fridolin och MP gick ut och proklamerade att de from. nu skulle hänge sig åt en mer restrektiv invandringspolitik, än att Pannan förlorar i morgon - faan, jag ändrar oddset till 1.01, i stället, hehe...!
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
Jag tror han måste gå en 11 tid i dödens i morgon för att vinna, jag tror helt enkelt inte han kan det i årsdebuten. Det är en sak att vara väl förberedd, vilket han säkert är. En annan att ha det temot i sig i årsdebut efter ett långt uppehåll, du kan inte träna dom till det. Det får du i loppen. Visst, fjol så plockade han ner Bon frecia från dödens och höll ifrån sig Oasis Bi, bra gjort! I morgon får han göra loppet utvändigt om en ruskigt bra sprinter. Jag tvivlar som sagt. Önskar dig lycka till dock. (Panne åker dock med på Jokern som ett B lås med Traveling man)
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Pannan är i år 6 år och tar därmed till sig grundträning klart bättre än äldre kusar... Nu är iofs TM endast ett år äldre så han får då "godkänt" i detta fall då jag tror att denne är den ende som kommer vara i närheten av Pannan i morgon - men då fastlåst i rygg, eller en längd bakom efter att Pannan "dödat" TM från dödens... Hur mycket ni än vill se att TM är lika bra som Pannan och att denne möjligtvis slår "min" kuse, så måste jag säga att för varje ord jag ser er skriva och mig själv för den delen, så blir jag bara än mer överbevisad om att jag har rätt! Det är sådan klasskillnad mellan dessa så härifrån och till månen inte är nog... PUNKT! Jag tror det bara blåser till från start och så sitter lille Johan där i säcken och när släppte Örjan ut, en liten pågapojk från Skåne, från rygg ledaren senast som dessutom sedan slog av honom...? Händer ALDRIG!!! ALDRIG, sa jag ju!!! Bästa spiken på länge - runt 55% är inget att yvas över, det är okey... Ni som garderar - gråt inte sedan över spilld mjölk i morgon - jag har SKANDERAT ut veckans klaraste! Pannan kommer stå i 3,00 som vinnare utav Elitloppet efter uppvisningen i morgon kväll! Lycka, till alla!
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Ingen har heller påstått att TM är lika bra som Panne, för det är han inte...förutom i morgon då.. Och tillsist... TM är 3 år äldre, inte 1 år äldre..
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Hehe, genomskådad, månne! Nej, men jag tror så hårt på denne så att det måste till en smärre dissning utav Hultman i LiveTv eller utav Örjan efter värmning/provstart! Och TM kommer ALDRIG vara bättre än Pannan - inte i kväll/morgon och inte någonsin! PUNKTUM!!! (Faaen, får sluta jobba i oljeland, då språket börjar ta över vardagen också, hehe...). SPIIIIIIIIIIIIIKKK!!!!!!
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Ju lägre jag hör de ligger med hästen, dvs. om det inte kommer några otroliga dissningar, så ju mer övertygad om vinst blir jag...! Detta ÄR klasskillnad och det kommer vi få se i kväll - det vet även du, min käre, varulv...!
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Har inte ens börjat öva på denna ännu!!! Vet att det inte behövs... Däremot ser jag framemot en djävla massa sharps och gratulationer att jag i alla fall satt ett rätt på denna djävla V86!!! Skall vi säga 1.11.5, från ledningen...?! Tackar!!!
|
|
|
|
#54 |
|
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Looooovar panne inte vinner från dödens!!
Nu är bara frågan hamnar han där....
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Vinner från dödens om han måste, men troligtvis får han överta redan efter 200 meter - här lovar jag att det är rejält påställt! Racerbalans direkt - vad säger detta dig... Spets och slut - hämta ut!!! ![]() Edit: Kanske dags att lägg sig och sova ett par timmar...?!
|
|
|
|
#56 |
|
PDM hade det ganska jobbigt förra året innan han fick Elitloppsbiljetten. Han for upp till Umeå och fick stryk av David Sisu i ett femåringslopp, och två veckor senare lyckades han vara först på Solänget utan att imponera, och fick då nådiga nicken.
Om PDM skall vinna det här är det för att Örjan sitter kall i kön medan Tarzan tokpressar på Travelling Man med Friction. Första 1000 efter 1.10,5 eller något sådant. Det börjar bli dags för dem som aspirerar på en en plats i Elitloppet (vilket brukar garantera plats i flera av sommarens stora lopp) att börja vakna nu. Kentucky Fibbers lopp har länge varit "första elitloppsuttagningen" och även om det kommer fler chanser så är det ju skönt att ha biljetten klar.
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Absolut Newport stor favorit från bakspår. Funderar på att chansspika Quangaroo Zet, ser ut som SOS.
Sen ska Pelikan Trio med i sista, lopp i kroppen, under 5% Senast redigerad av dzeno den 2014-03-19 klockan 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Banned
Man kan ju läsa mellan raderna från stall reden, vid brf vinner den, annars inte. Ja kommer göra det enkelt för mej, vid ok väder & brf spik reden, vid kass väder & skor spik newport. Bara 7 lopp kvar, lr 6 då iof, tror dreams take time är klar.
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Solvalla / Jägersro Tr Omg 4,
2014-03-19 Ordinarie Reserver V86-1 4 PROMISE ME V86-2 3, 4 V86-3 4, 7, 8, 9, 10, 11 V86-4 2 GOOGLE HÅLERYD V86-5 1, 3, 7, 8 V86-6 5 DISNEY TOOMA V86-7 3, 5, 9 V86-8 8, 9 288 rader x 1 x 0,25 kr = 72,00 kr 2014 TSN: AF04 EE08 **** 1041 Bästa spiken tror jag är Disney Tooma - - 5 Disney Tooma fick dödens i V75 på Färjestad och det är en position han inte gillar. Bara att glömma insatsen. Var vass vid spurtsegern gången innan och håller samma form nu. Öppnar snabbt och ledningen vore inte fel, men bara han slipper dödens. Ska vara långt framme och det blir barfota igen, säger C-G Björkroth. Draget: Promise Me gör debut i Lövgrens regi men visade bäst kvaliteer förra året och mycket talar för spets runt om. Spik! Google Hålleryd har bra form, gjorde det okej senast eftersom distansen inte var till hans fördel. Kör offensivt och det kan ju hålla då många av de bättre hästarna säkerligen behöver 1-2 lopp för att vara som bäst.. (Form slår klass) Skrällar: O.U Glide gör bra lopp hela tiden, spurten senast berättade att toppformen är där, gör nog en bra insats igen men räcker det ända till seger det återstår att se!? Viking America är lite av en vinna försvinna typ, bra chans felfri... Relado Enemaerket har bra kapacitet men viss risk för vingel här. Bör passas om man hittar vettig position. Photo Princess är ruskigt speedig och vore gynnad om det blir bra tempo i loppet. Stall i form! God tur! |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Oj vad många som tror på min favorit Redén idag!
Men håll koll på banan.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ojj, vad mycket streckad Handsome Knight är? Vad kan Lövgrens nyförvärv Lindo Eden?
För mig känns det givet att fälla HK. En riktig skräll kan Crowne vara, visst bakspår på kort, men minns när han utmanade Mynta B efter 5 mån. vila. 0% ??? Hoppas de kör ordentligt där framme Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grogg12 (+25) |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Är helt enig med expertisen, det gäller att spika emot Panne idag.
Att Panne kommer att vara med i Elitloppet är jag övertygad om men i en årsdebut så kommer han inte att köras i botten för att slå Traveling Man från dödens (inte ÖKs grej liksom). TM har årsdebuten avklarad och det står spets i programmet. Jag tycker att TM bör vara favorit på strecken och när han inte är det så är det ju självklart att spika... När det gäller Mosaique Face så känner jag mig inte lika säker. Medeldistans och Adrian har gott om tid att köra fram i dödens eller ledningen. Där vågar jag inte ta ställning... |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Enligt prognos skall det komma 1 dm snö mellan 15-21, värst mellan 18-20. Banmästare Stjerna säger att dom kommer inte hinna få undan snön hela tiden. Barfotahästarna är riktigt illa ute nu...
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Guest
|
Kanske har Hultman förstått att man kan inte tokträna hästarna i form, så som han har gjort med Maharajah tills han fick bra vägledning och vann Prix d'Amerique. Jag håller tummarna för Panne De Moteur ikväll.
|
|
|
|
#68 |
|
Pilkast bet365 ger 2,0 på vinnare Panne, bara bomba då eller?
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Det har väl hänt. Men här finns ingen takter tycker är värd att släppa till. Han kör i spets här o det enda som kan fälla dtm är om banan blir riktigt kass. För övrigt är nog ingen intresserad av att lägga kraft o prova för spets om det inte bränner till i huvet på Adrian då
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
Kanske slutar med ett enda tvillingspel ![]() Oavsett ska det bli kul, ledig och bara myser iaf.
|
||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Snö aviseras - och lätt snöfall började redan vid elvatiden (mellansverige)
Pga väderrapporterna passade jag på att jogga 5 km väg. Kan rapportera att skor runt om var klart behövliga... ![]() Pga väderrapporterna krymps dessutom dagens löp till att endast omfatta den kära dd:n som i nuläget är formulerad slikt: 3 mot 6-8-10-12
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Kyodai den 2014-03-19 klockan 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Online d amor blir livsfarlig nu! Kängurun är helt borta, så även Traveling Man. Ska försöka gräva fram info ang Panne och banunderlaget...
Tror det kommer att bli ruskigt svårt idag, årsdebut för många hästar som "kräver" barfotabalans. Google Håleryd gynnas av detta väder jämfört med tex Ruhuna. Cool Keeper borde också gynnas. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Än så länge inga problem med vädret. Jag avvaktar och ser hur det utvecklar sig innan jag tar ställning.
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Friction är en halshäst och luftfuktigheten hög i dag. Dessutom är han en bfhäst och gynnas absolut inte av att gå med skor heller. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2) |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Finns ju en hel hemsida om barfotan har jag sett som spiken följer, som inte kan läsa originalet själv... Han verkar hitta fynd där som ingen annan gör ![]() ![]() Psst Lövgren tillbaka och Wallmans kommer snart. Såg du svaret jag fick på mailen? Senast redigerad av Helge den 2014-03-19 klockan 14:17. |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Tack du goa men bara för jag skrev det så vinner han säkert
![]()
Senast redigerad av Helge den 2014-03-19 klockan 14:18. Anledning: Sorry, fel inlägg, skulle till Olle med redigeringen. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Dessutom så är han en häst som är klart sämre med öppet huvudlag som idag och är 10m sämre med Melander än Örjan i sulkyn.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Jag tänkte mer på luftfuktighet och gejer, att du och många är så underbart nördiga!
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Förstärkte jinxen så nu får vi sitta i skamvrån tillsammans om vi har fel
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Skönt att det finns en klar spik idag.
Avd 1 7.ODD FACE (Jägers) En bra chansspik kan 4.Rocky Egedal i 3e vara. (Jägers) Sedan kan 1.Handsome Knight bara vara bäst tyvärr. (Lockande att gardera)(Jägers) Tur att det är 2 banor idag. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Jupp - Helge är grymmast av alla - reguljärt orch-grym - man ryyser ![]() Gäller särskilt när hon är ledig.... då.....
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Rocky Egedal är enligt mig en väldigt dålig spik. Om han körs till ledningen, vilket är troligt, så får han inte sitta ifred. Tillägget står mkt mkt bra inne och jag kan inte tänka mig han kan matcha dem. Han finns inte ens med på mitt system.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Fick nyss samma info från en Dansk travvän.
Jag tar tillbaks allt om en bra chansspik.
|
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
hehe idag kör jag enbart 5.0 ------ landsvägsjogg ---- vid middagstidoch med lätt snöfall - sehr schön - som skåningen sade...
|
|
|
|
|
#101 |
|
Någon som vet hur Monster Drive brukar prestera efter vila?
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Senast 130331 Distans:2140 Spår2 Placering2 Kmtid:13.5 Men gick då med optimal balans... Satt iofs fast 2a invändigt å fick lucka sent! Avslutade riktigt vasst
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banan just nu.....
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Relativt bra skulle jag vilja säga.
2012 var han trea efter Oracle och Yield Boko. Hade då varit borta väldigt länge. 2013 var han tvåa efter en smygkörd Bagley som av allt att döma vann via openstretch på Åby. Nu är det ju även ett lite fält så han lär komma rätt bra på det. Sen är det ju debut. Hade nog satsat mina pengar på Friction och Traveling Man eller någon annan med lopp i kroppen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3) |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
ser onekligen svårt ut men samtidigt lätt
![]() rdinarie Reserver V86-1 4 Promise me V86-2 4, 6 V86-3 1, 4, 6, 9, 12, 13, 14, 15 V86-4 1 Ruhuna Tea V86-5 1 Handsome Knight V86-6 2, 5 V86-7 9 Mosaique Face V86-8 2, 3, 4, 6, 9, 12 192 rader x 1 x 0,25 kr = 48,00 kr Promise Me gör första starten i ny regi men visade redan under fjolåret att hon är kapabel. - Jag har svårt att bedöma segerchanserna, det viktiga för mig den här gången är att hon gör ett bra lopp sedan får vi se hur långt det kan räcka. Hon har tränat bra inför det här och jag hoppas såklart på en framskjuten placering direkt, säger Jägersrotränaren Joakim Lövgren. avd1 Ruhuna Tea gick ett jobb i torsdags förra veckan, ett jobb tillsammans med Random Shot och Panne de Moteur. Han gick med i ryggar på dessa och gav ett bländande intryck. Ett innerspår passar hästen perfekt, han är snabb ut och väl i spets sätter sig ingen av de övriga sex i "dödens" och trycker upp nåt tempo. Vi spikar! - Han fick inte full utdelning ifjol för sin fina kapacitet och vi hoppas att det här kan bli hans år. Han kommer till den här starten väl förberedd och jag tycker att han måste räknas direkt. Balansen får vi ta ställning till närmare start när vi ser hur banan är för dagen, meddelar Tommy Berghagen hos Solvallatränaren Stefan Hultman. Handsome Knight - Han är på väg mot toppformen och gjorde det bra senast och fick stryk av en bra häst. Det blir barfota runt om och jänkarvagn igen. Vi är med och gör upp om det, säger Ola Samuelsson. Quangaroo Zet har brottats med usla startspår i sina senaste starter bortsett från en gång och då blev det galopp från ett öppet spår. Nu har man fått ett perfekt läge och hästen är riktigt vass den första biten. Vi ser gärna att han körs i spets men från det här läget är han i alla fall med där framme direkt och det är det viktiga. Håll även utkik på balansinformationen närmare start, hästen är betydligt bättre barfota. Mosaique Face är utamanaren. Den dubbla Derbyvinnaren från ifjol årsdebuterar och måste givetvis med på kupongen direkt på ren grundkapacitet. Det här är en stark individ som inte räds tuffa upplägg. - Han har inte fått något vassare jobb inför årsdebuten men det finns inget att anmärka på utan hästen känns fräsch och fin. Med tanke på att formen är ett frågetecken får vi ändå ligga lite lågt på förhand även om jag tror att hästen kommer att svara för en bra insats direkt, säger Adrian Kolgjini. Twigs Voici är kvick den första biten och vi är inte främmande för att ekipaget når ledningen. Senast gick hästen över i passgång och tappade segern på grund av det. - Det blir skor den här gången. Senast testade vi barfota fram och det kan ha varit orsaken till att hästen gick över i passgång den sista biten. I övrigt är allt bra med hästen och vi är med och gör upp om segern om allt är som det ska, säger Korpi. Senast redigerad av Gyllaren den 2014-03-19 klockan 15:26. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
ungefär 2cm snö i södra stockholm just nu och fortsatt snöfall..
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Snöoväder kan ställa till det för hästarna på Solvalla i kväll.
Enligt prognoserna ska det komma upp mot en decimeter snö över Stockholm. – Någon barfotakörning är inte att rekommendera i dag, säger banarbetaren Marcus Stjernström till Trav365. Just nu yr snöflingorna ner mot marken i Stockholm och under eftermiddagen och kvällen ska snöandet tillta, enligt väderprognoserna. – Det ska komma upp mot en decimeter, det ställer till det en del, säger Marcus Stjernström som sköter banan på Solvalla. ”Kan bli lite hårt” I kväll avgörs fyra av åtta V86-avdelningar på nationalarenan i Stockholm och snöovädret, som är väntat, kommer att göra det lite stökigt för banarbetare, kuskar och hästar. – Vi kommer att få hyvla och ploga hela tiden om snön kommer enligt prognos. Banan händer det inte så mycket med, det kan bli lite hårt. Nackdelen är att inte blir bästa förutsättningar. ”Kommer inte fungera” Många tränare, kuskar och spelare funderar om det går att köra barfota? – Att köra barfota skulle jag inte rekommendera till någon, det kommer inte fungera bra, tror jag. Men sen är det ju upp till var och en att balansera som man vill. Kan ni göra något för att förebygga det här? – Vi håller på nu och förbereder banan för snö, den är helt stängd. Men sen när vi öppnar den kan vi inte undgå att hästar trampar ner snö i banan och det är risk att den blir lite moddig, säger Marcus Stjernström. På Jägersro utanför Malmö, där de resterande V86-loppen körs i kväll, ska det enligt prognoserna vara 5-9 grader och tidvis regn, med västliga vindar som kommer att tillta under kvällen. . Erik Pettersson Minimedia |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
"Många tränare, kuskar och spelare funderar om det går att köra barfota?"
Att köra barfota vid dessa temperaturer är inte att rekommendera. Det lär bli kallt om fossingarna...
|
|
|
|
#109 |
|
Banned
|
Inlämnat, chansspikar varulvs skräll
![]() 4,7 1,4,6 7,8,10,11,12,14,15 1,2,7 3 O`Malleys Tös 4,5,10,12 3 Dreams Take Time 3,6,10,12 504kr DD 3 - 3 x50 Senast redigerad av trance_error den 2014-03-19 klockan 15:57. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Solvalla / Jägersro Tr Omg 4,
2014-03-19 Ordinarie Reserver V86-1) 4, 7 (3, 2) V86-2) 4, 6 (1, 3) V86-3) 4, 7, 8, 10, 11, 13, 15 (14, 12) V86-4) 1 (7, 2) V86-5) 1, 3, 7, 8, 9, 11, 12 (6, 4) V86-6) 2, 4, 5, 10, 11 (12, 7) V86-7) 3 (2, 9) V86-8) 10 (4, 6) 980 rader x 1 x 0,25 kr = 245,00 kr 2014 TSN: AD2A xx |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Jag skrev på twitter precis, tar det här med.. suck.
![]() Ska stå Walmann så klart
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Viktigt att tänka på för de som funderar på att spika Handsome Knight.
3 O'Malleys Tös "Ska laddas allt vad som går och förhoppningen är att ställa till det för favoriten". - Mikael Pilenberg Kan öppna upp loppet rejält.
|
|
|
|
|
#113 |
|
Är de Minna ifrån TP??
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Hon verkar kunnig. Synd att hon inte hänger här
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ahh! Okej... Tråkigt, hon va skön
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
hahaha Tror nog nästan alla vet iaf ![]() Skål! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lappen69 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
8 sidor utan att någon har nämnt Zanimede? Jag kommer spika... Höll ju fint i dödens näst senast. Tycker inte motståndet skrämmer direkt. Hans Crebas är det enda som skrämmer
linfre (+10) |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Helge, en tjej att minna(s)
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#123 |
|
Nä nu får jag lov att knappa in dagens spel
Som tidigare nämnt blir det alltså DD 3 mot 6-8-10-12 Dessutom vinnarspel på 10 Pelikan Trio som jag hoppas flyger lågt över upploppet. Vad tycks om DD:n Helge?
|
|
|
|
#124 | |
|
Slänger in en liten lapp byggd på magkänsla innan man blir helt lost i alla info som kommer
Nu börjar jag arbeta på stora bongen ![]() Registrerat spel 4, 7 4, 6 7, 8 1, 7 1, 3, 9 10, 11 3, 5 3, 10 Totalt: 96,00 kr
lappen69 (+5) Senast redigerad av linfre den 2014-03-19 klockan 17:00. |
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Fråga!
Kan banan tänkas bli något tung? Isf är väl innerspåret skit på Valla. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
1. 4,7
2. 3,4,6,8 (spika ev Traveling Man ) 3. 4,7,11,12 4. 1,4,7 5. 1 6. 2,4,10,11 7. 3 8. 2,3,4,6,10,12
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#128 |
![]() ![]()
lappen69 (+2) Senast redigerad av Helge den 2014-03-19 klockan 17:40. |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
ok --- blir inte alls samma insatser som i måndags ---- nöjer mig med x100 på dd
|
|
|
|
#130 |
|
1) 3,4,7
2) Spik 6 3) 4,7,8,10,11,12,15 4) Spik 1 5) 1,3,6,7,9 6) Spik 11 7) Spik 3 8) 2,3,4,6,8,9,10,12 |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Banned
|
Verkar så, streck går till Pannan i turordningen
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Undra vad Panne De Moteur känner för det här vädret. 3 Melander hästar emot som alla gynnas av tempo. Är allt som det ska är dom chanslösa MEN är inte alls säker på att skor+ dålig bana är något som kickar igång tävlingssuget hos hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Traveling man struken nu. Tror mer och mer på Monster Drive med Ulf
|
|
|
|
|
#136 |
|
Jag lägger ned Valla helt, kommer bli skoändringar hela kvällen och kaos i mitt huvud.
V5 Jägersro får det ev bli. |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Då ligger juh värdet i att chansspika Friction eller monster drive
|
|
|
|
#138 |
|
Då är det väl bara att spika PDM, gratisledning, om inte innerspåret är kass, då vinner ingen från spets på Solvalla ikväll.
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
Tyvärr måste man själv jobba och har inte tid att göra det där extra som krävs nu. Lycka till ikväll gubbar och damer!
Helge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#142 |
|
Tack!
Jag lägger ned Valla, kommer bli skoändringar hela kvällen och kanske fler strykningar, kaos. Min kassa har inte råd med alla ev felrapporterade hästar skomässigt. Lycka till! Finns både V65, V5, V4, DD, V/P, tvilling och trio att välja på och jag hinner se ett lopp på Valla först
Senast redigerad av Helge den 2014-03-19 klockan 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Hur funkar de för en sådan som O.U Glide idag som är en halshäst?? Eller måste jag ringa John Pohlman
|
|
|
|
#145 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Chanslös! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lappen69 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#147 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Bidde en Quick and Dirty...
Avd Ordinarie hästar 1 3, 7 2 2, 5, 6, 7 3 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 4 7 Cool Keeper 5 1, 11 6 10 Online d'Amour 7 3 Dreams Take Time 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
![]() Mina spel blir enbart dd och v-spel på Pelikanen
|
|
|
|
|
#152 |
|
Så blev det bara för att vara med och hoppas på den stora vinsten
![]() Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla / Jägersro Tr Spelform: V86, omg. 4 Avd Ordinarie hästar 1 3, 4, 7 2 1, 6, 8 3 7, 8, 11 4 1, 4 5 1, 12 6 9, 10, 11 7 3 Dreams Take Time 8 9 Engla Håleryd Vadet gäller startnummer 324 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 81,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Hade redan innan tänkt ta bort PDM. Så pengarna för mig ligger i att spika emot. Vid första anblick av V86 så sa jag SPIK O.U... Men blir väl lite svårt med luften/skor nu... Nee! Jag tar mitt bollträ å slår in spiken med Friction
|
|
|
|
#154 |
|
Årsdebut i snöoväder mot 3 av Melanders hästar i ett fält med bara 7 startande leker man inte hem.
|
|
|
|
#155 |
|
Sa han så?
Brodd på Panne o funkar de inte i värmning stryker man även där. Funkar de, toppchans. |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Hmmm, banan ställer till det - synd när Pannan skrämde Walmann till att stryka Travelling Man...
Blir nog fyra, fem häst i första nu... Google Håleryd och Jeepster spikar...
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Haha, hoppas det va ironi annars är det ju årets inlägg.
Helge Rules
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Jag tror inte det behövs brodd fram. Har ju varit fint väder här mest hela tiden men snöat på idag, så det ska nog gå fint.
Helge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Plus att jag hade druckit några pilsner, inte alla hästar hemma då![]() Men visst var de lite knepigt med samma profilbild på twitter tänkte jag.
För hästens felsteg bär kusken ansvar. Senast redigerad av lappen69 den 2014-03-19 klockan 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Haha, inte ska du skämmas Lappen. Alla har vi tryckt på enterknappen ett par sekunder för tidigt.
Spikar på jägers och alla på valla, det är en vinnande kombination idag........ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lappen69 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Just nu kommer det lite snö, som smälter, på Valla. Kladdigt. Hårt under. Troligen behövs någon form av fäste.
Hur är det i värmen på Jägers? Börjar med ett litet system - få se hur banorna utvecklas. 1) 7 Odd Face var trög kördes mästerligt av Erik senast. Är nog tuffare än Lövgrens USsto 2) 3,6,8 (avslag på mina barfota- och halshästar, tar med dom ändå) 3) 4,7,8,10,11 4) 1 5) 1 6) 2,5,10,11 7) 3 8) 2,9
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Banned
|
Verkar bli skor och brodd på Pannan enligt Patrik Fernlund
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
ojoj, monster drive kanske stryks också
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Banned
|
Quangaro zet, livacious lindy båda strukna
Edit: Stylish hanover verkar också bli struken Senast redigerad av trance_error den 2014-03-19 klockan 18:49. |
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Citat:
Var ju rätt beslut, nu kan man bara fnissa åt det hela ![]()
dado (+5) |
||
|
|
|
|
|
#169 |
|
vilka ska man spika nu nästan alla blir strukna uh uh
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
V4
1:Spik 6 Panne de moteur 2:1,2,6 3: Spik 11 Absolut Newport 4:4,9,10,12 x 10 |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Fast de är ju idag de kommer ge pengar
Kanske inte så roligt att se på.. Men vinner jag Minna bjuder jag dig på en resa till America
|
|
|
|
|
#173 |
|
Banned
|
Bjuder också Minna på en resa om jag får 8 rätt. Till Thailand dock! där har dem ingen snö. Där har dem Singha också.
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Stylish Hanover borta nu också. Faller som flugor :P
|
|
|
|
|
#175 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla / Jägersro Tr Spelform: V86, omg. 4 Avd Ordinarie hästar 1 2, 3, 4, 7 2 1, 5, 6, 8 3 7, 10, 12 4 1, 2, 7 5 1, 3, 9 6 1, 10, 11 7 3 Dreams Take Time 8 6 Jeepster Vadet gäller startnummer 1 296 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 324,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Stylish Hanover struken. Jag har sjuan som första reserv.
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Citat:
Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla / Jägersro Tr Spelform: V86, omg. 4 Avd Ordinarie hästar 1 7 Odd Face 2 1 Friction 3 7 Kipling Face 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 5 1, 3 6 4, 5, 10, 11, 12 7 3 Dreams Take Time 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
SE ska göra, skitkul, men jag kastar inte mina slantar på rena gissningar. Inget fel att göra det men just optimal balans mm på spik är viktigt och nu finns inte tiden kvar att göra om seriöst. Kan kliva in på mindre spel. Lycka till! Hoppas vi får åka då Som värsta Morgan och Ola-Kenny på resa
|
||
|
|
|
|
|
#179 |
|
Nu när 8 Livacious Lindy ströks i DD2 fick 3:an komma med på dd - men hoppas
mest på den flygande pelikanen... Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla / Jägersro Tr Spelform: Dagens Dubbel, omg. 155 Avd Ordinarie hästar 1 3 Dreams Take Time 2 3 Twigs Voici Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banned
|
Kostar endast 1225kr att helgardera alla solvalla lopp och singla jägersro loppen.
|
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Registrerat spel
7 Odd Face 1, 3, 6, 8 4, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15 1 Ruhuna Tea 1, 3, 8, 9, 11 4, 7, 10, 11, 12 3 Dreams Take Time 2, 3, 6, 9, 10, 12
|
|
|
|
|
#182 |
|
1: 4,7
2: 1,6 3: 4,6,7,8,9,10,11,12 4: 1,7 5: 1 6: 11 7: 2,3,4,5,9 8: 10 Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
blev spikar på Absolute Newport och DTT
Ett riktigt tv system.......... |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Banned
|
Solvalla / Jägersro Tr 4 20140319 V86
Avd-1: 2,3,4,7, Res: 1 Avd-2: 6, Res: 8 Avd-3: 4,7,8,11,13, Res: 10 Avd-4: 1,2,7, Res: 4 Avd-5: 1, Res: 9 Avd-6: 5,10,11,12, Res: 7 Avd-7: 3, Res: 9 Avd-8: 2, Res: 9 System: 1 240 rader * 1 * 0,25 = 60 kr |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Barnsligt enkel Spik
|
|
|
|
#187 |
|
Gött, med första spiken av 3 inne...!
|
|
|
|
#188 |
|
nu alla-10-alla-10 borde vara med till spikarna.
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
3 4 7
3 6 8 4 1 2 7 1 3 5 3 5 7 3 40,50 kr
|
|
|
|
#191 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla, omg. 22 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 2 2, 3 3 5, 9, 10 4 3 Twigs Voici Vadet gäller startnummer 42 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 84,00 kr Kvittonummer: 2908 0220 6249 xxxx |
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla, omg. 22 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 6 Panne de Moteur 2 2 Google Håleryd 3 5, 7, 9, 10, 11, 12 4 3, 6, 7, 9, 10 Vadet gäller startnummer 30 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer:
|
|
|
|
#194 |
|
Gick upp när frugan kom från jobbet, ca 16:45, hehe - hon såg lite sur ut, men men - får fixa detta senare...
|
|
|
|
#195 |
|
hahaha man såg ju ingenting
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Panne de moteur busenkelt
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Nej, inte på V8... Kanske synd att inte Kaka vann - hade denne med, samt tre till, men spik på V4, i lalla fall... Utgång på V8... ![]()
|
|
|
|
|
#198 |
|
Med ett nödrop Panne! Kaka nära vinna.
Liven säger fel om OU Glide det ändrades till bff, strax innan start, ej bfro. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Pannan kändes väl som bästa spiken på förhand och gjorde sitt jobb. Hade dock hoppats att de skulle svara ut favoriten i V86-1, men var lite rädd för att de skulle släppa.
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Kaka A.T är fan den mest oärliga häst man kan hitta.. vill verkligen inte vinna. Hade smakat underbart med den som vinnare idag! :/
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Får jag sju rätt Minna bjuder jag på en resa till glada Hudik
|
|
|
|
|
#203 |
|
Banned
|
Nu får 10,14 eller 15 vinna
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Panne fick bästa möjliga lopp med Bob Hope utvändigt och Kaka A.T i rygg. Går ju inte att önska bättre.
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Förstår inte vad du menar. Kaka vinner ju inte eftersom hästen inte vill vinna precis som i alla andra starter.
Helge (+10) |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Tycker Pannan gjorde det bra - tror inte vi får se många spetsvinnare på Valla i kväll! Innerspåret är helt loco...
|
|
|
|
#209 |
|
Va glad man blir när de inte blir omstart på Volten
|
|
|
|
|
#210 |
|
Vilken bjässe han är Kipling Face!
1.77 hög
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Faan, hade 200 vinnare på Ocean Kronos. Fick puls
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banned
|
fan trodde verkligen ocean kronos skulle springa förbi dem på upploppet
Flickepojken (+1) |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Rätt högt utgångsvärde på v4an med 52kr. Det kunde man inte tro med Panne De Moteur som vinnare.
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Japp, och kvällens nästagångare - mycket krafter kvar över mål...
|
|
|
|
#217 |
|
Surt att favoriten fick lucka perfekt.
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Får jag nu sex rätt Minna bjuder jag på Taxin ifrån krogen å hem ifall du skall ut ikväll!
|
|
|
|
|
#219 |
|
Japp! Trodde det var dags idag dock, även om jag ännu inte spelat en krona.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Fruktansvärt dålig favorit vinner! (Inte dålig prestationsmässigt)
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Den hade du inte med på 5 hästar=?
|
|
|
|
#223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Snyggt kört, Linderoth!!!
|
|
|
|
#226 |
|
Per Linderoth har man ju sett göra bedrövliga styrningar tidigare på Solvalla och han ville inte göra det bättre idag heller. Hur ska hästen förlora om han kör i andraspår?
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Deewe Luves Britt , nästagångare - höll bra över medel och dödens för en amerikanare...
|
|
|
|
#228 |
|
Nu får inte Handsome Knight vinna. Det vore för tråkigt. Jag har dessutom två spikar kvar därefter.
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Nu lassar jag in lite pengar på Canavaro! Hoppas på de bästa
|
|
|
|
#230 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla / Jägersro Tr Spelform: Dagens Dubbel, omg. 155 Avd Ordinarie hästar 1 3 Dreams Take Time 2 6, 10 Vadet gäller startnummer 2 x 100,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer:
|
|
|
|
#231 |
|
Fan va Oddset sjönk då
|
|
|
|
#232 |
|
Svårt att bedömma prestationen. Gick i dödens på en rätt usel häst i spets och kastade väl in handsken innan upploppet. Man har ju ingen aning om hur mycket/lite vädret påverkar hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Nog hoppade favoriten alltid, men inte fan hade jag 12:an. Däremot 3 och 6 som körde sönder sig.
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Ohh! Var de inte någon här inne på Sharp som trodde på den!?
|
|
|
|
#235 |
|
tror dzeno varnade idag får 12
lappen69 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
12an hade jag med på de system som jag kastade i papperskorgen när det blev snöstorm. Har gjort en liten v65a annars inget streckspel.
|
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Citat:
NicklasJ (+1) |
||
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Enkelt vinnarspel idag igen
tur man har med galoppen![]() Men inte fan hade jag med den på kupongen med fem hästar
NicklasJ (+1), Flickepojken (+2), pelleplutt (+5), lappen69 (+5), Capeee (+1), crossbow (+5), TOBYTYKE (+2), pelleplutt (+50), Trinity (+1) Senast redigerad av linfre den 2014-03-19 klockan 19:54. |
||
|
|
|
|
|
#239 |
|
Vad jag hatar när kommentatorn skrattar/skrattar till när en klar hoppar i ledningen... Nu hade jag inte spelat, men de som gjort det, håller nog med mig... Denne Molle gör det ofta - men, så är han själv ingen spelare, heller...
|
|
|
|
|
#240 |
|
Banned
|
hade spik på 3:an vilken oflyt man har
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
#241 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Citat:
Trinity (+1) |
||
|
|
|
|
|
#243 |
|
Online D'Amour vinner väl nu.
|
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Citat:
Ja, jag kanske inte följde hästen ände in i mål, följde ju slutstriden - du har nog rätt...
|
|
|
|
#245 |
|
Minna! Får jag fem rätt bjuder jag på huvudvärkstabletter imon
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#247 |
|
Gav fel, ge mina sharps till linfre - äras den som äras bör, eller hur...
|
|
|
|
#249 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla, omg. 22 Lopp: 3 Spelform: Tvilling Hästar: 5, 11 U-hästar: Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: CD68 A46E 6047 9201
|
|
|
|
#251 |
|
Kul med tvilling på Crowne och O'Malleys............... Visserligen bara 50 kronor men ändå!!!
Trinity (+2) |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Neeeeejjjj, Nybrink tror på Jeepster - jag vill makulera!!!!
|
|
|
|
|
#256 |
|
Tredje spiken inne och nu kommer fjärde - Dreams Take Time. Körde en rak DD också på 3-12.
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Hinner inte få iväg ett spel idag, allt hinner stänga.
Men hittills så har jag bara sparat pengar
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Nu får man i alla fall titta på fin sport i DD-1.
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Surt! De kvittar om de "bara" är 7500! Inte fan skall de bli galopp sista 50
|
|
|
|
#260 |
|
Måste fan prova face vinnare till 6 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
#261 | |
|
Citat:
Dreams Take Time mot Jeepster känns klar.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
||
|
|
|
|
|
#262 |
|
Intressant att Roger Wallman gett avslag på Sandra Volo hela dagen och nu känns hon fantastiskt och klart bättre än förra året.
Helge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Citat:
Aj då så illa
lappen69 (+3) |
||
|
|
|
|
|
#264 |
|
Tar rygg på dig dzeno med en rak dubbel..
3 - 10 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dzeno (+2) |
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Spännande, dzeno...! Lycka, till!!! Håller tummarna!
|
|
|
|
|
#266 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Spikar Mr Looba Lobba 4% och BWT Firealarm 5% på v65an. Kan bli svårt att nå 6 rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
håller tummarna nu ...
dzeno (+2) |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Citat:
Som sagt skor på nu. Förvånade? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
||
|
|
|
|
|
#271 |
|
Såg någon Photo Princess? Snacka om tröttsam styrning. Vilken spänst över upploppet.
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
GÖTT! Andra spiken inne
|
|
|
|
|
#273 |
|
Photo Princess - Oj, oj, oj!!!
|
|
|
|
|
#275 |
|
Fem sjuor om någon av 2,3,6,7,8,9,10 eller 12 vinner sista. Trist att åka på att de körde bort mina fina skrällar i femte loppet, då jag inte hade Crowne med. Hoppas på 12:an så raka DD:n sitter i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Ibland är det fan inte rättvisst.
6 A-hästar, 4 första rankade, 2 andra rankade, båda spikarna inne. Men spricker på 7 hästar Ingen som kan säga att det är lätt med trav
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
klart att vi alla hoppas för nr 10 så dzeno sätter den! inget annat gäller!
dzeno (+2) |
|
|
|
|
|
|
#281 | ||
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
#282 |
|
8:an struken i sista, så jag får in även femman.
|
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Citat:
Och lägger man till dubblen där jag hade 3,4 i dd-1... Lätt att vara efterklok...
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#284 |
|
Båda mina komber halverades efter att töntarna i tv skrek ut i alla fall Jeepster...
Suck!!! Vinner han så är det ändå smolk i glädjebägaren... Hoppas självklart på att Pelikanen vinner nu!!!
|
|
|
|
|
#285 |
|
Banned
|
tror 6 vann. vilken oflyt man har idag.
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Snygg dubbel Fulsprit!!
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Så här hårt var det i mål....
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Det sket sig med Pelikanen, men bara kämpa vidare
|
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Där var man rätt ute. Synd att jag själv spelade 200 på Photo Princess mot Jeepster. Men det var idag innan jag visste att Photo Princess ska ner till Frankrike. Hatar preparé.
|
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Ganska intressant/störande/kul hur rätt man kan vara ute, men ändock så fel, hehe...
|
|
|
|
#291 |
|
Bryt ihop kom igen!
|
|
|
|
|
#292 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Ja, jag var säker på torsk då jag spelat denne fyra starter i rad och nu plockar bort den!!! Denne är verkligen värd en seger nu... Men du fick in DDn ändå, eller...?
|
|
|
|
#295 |
|
Oj, en omgång utan en enda spelad krona! Å ingen utlandsresa blev det å snika på heller :(
lappen69 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Efter all otur satt första spelet
.Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Jägersro T, omg. 12 Lopp: 5 Spelform: Vinnare Hästar: 6 Snapshot D.K. Vadet gäller startnummer 1 x 50,00 kr Totalt: 50,00 kr Kvittonummer: 2DCA 2C4A 2C0D 9201 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Citat:
Men så är trav!
|
|
|
|
#300 |
|
Har jagat Tricky Track länge nu. Går han inte ner väldigt i klass?
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#301 |
|
Banned
|
Kommer nya chanser!
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
#302 |
|
Jaa alla rätt idag....
Flickepojken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
För full! Skicka något som en tre-åring kan plita ned, en mall att kopiera..så illa/bra är läget.
Flickepojken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla/Jägersro T Spelform: V86, omg. 4 V8 - endast vinst vid 8 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 7 (4, 7) 2 4, 6 (4, 6) 3 4 Rocky Egedal* 4 1, 2, 3, 6, 7 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 10) 6 2 Quangaroo Zet 7 2, 3, 5, 9 8 2, 6 (9, 4) Vadet gäller startnummer 1 920 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 480,00 kr Kvittonummer: 4D0A C006 6528 9361 Utbetalt: 249 795,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#307 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
![]() Rätt nöjd utan att ha studerat mycket direkt ^^ Önskar bara att jag hade satt den sista också
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Citat:
Trinity (+1) |
||
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Citat:
![]() Ja, är nog enda på Sharps som inte spelat en krona - skål! Blev dock lite störd mitt i tankarna av telesamtal från jobb, morsan och hennes gubbe som var med i Aktuellt 19:30. ( Nej, inte Putin..) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
||
|
|
|
|
|
#311 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Citat:
OOOtroligt, vilket flyt, med strykningen!!! Men, det behöver man för de stora pengarna... Stoooort grattis!!! ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#313 | |
|
Citat:
Fulsprit (+3) |
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Hejsan, jag hade alla hästar i lopp 12, varav två st blev strukna. Händer det något med min vinstsumma? Jag fick 7 rätt... Är så jävla lack på mig själv, hade länge med självklara Ruhuna Tea, men valde att plocka bort den... :/
Finns det någon rättningsmall på Internet? Hittar bara med V75,65 o 64.... Hade bara 2 hästar i lopp fyra... Edit: Hittade en på ATG.se =) Senast redigerad av joback1 den 2014-03-19 klockan 21:07. |
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Citat:
Bra att du fann en... ![]() Synd att du plockade bort Ruhuna Tea, Då Hultman var väldigt optemistisk.. Och du hade då förmodligen med den målfotoslagna Cool Keeper ? Bra tippat! ![]() Nästa gång sitter den.
Senast redigerad av Trinity den 2014-03-19 klockan 21:14. |
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#317 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Vilka usla v65-spikförslag man kom med då. Tog ju inte ett steg rätt.
Helge (+2) |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
#320 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#321 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Jägersro Tr, omg. 12 Lopp: 7 Spelform: Vinnare Hästar: 4 Ohana S.M. Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: Var ju riktigt bra senast - SOS!
|
|
|
|
#322 | |
|
Citat:
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#323 |
|
Oj råka redigera bort mitt inlägg.... 180:- var systemet, men men, nya chanser kommer.... =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) Senast redigerad av joback1 den 2014-03-19 klockan 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Surt!!!! Tala om moralisk vinnare - men, hade han bara satt sig lugn i dödens hade han vunnit med 20 meter...
Bra där, Jan!!!
|
|
|
|
#327 |
|
# Joback 1
Hann läsa # Fulsprit Synd att inte Ohana S.M blev släppt till ledningen, Hade säkert vunnit då. Bra tips!, Fast det ej gick vägen.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Citat:
Yoga Brick blir det nu!! |
||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#330 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla, omg. 22 Lopp: 7 Spelform: Vinnare Hästar: 7 Gathania Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: AFE4 26C8 244B 9445
|
|
|
|
#331 |
|
Men, vad faan - sjönk från 6 ggr till 3.3 - då hade jag ju inte spelat denne, om jag vetat detta!!!
|
|
|
|
#332 |
|
Hehe, tala om att jag räknat bort denna - men, vem dunkade?!
|
|
|
|
#333 | |
|
Citat:
Fulsprit (+3) |
||
|
|
|
|
|
#334 |
|
grattis har du nån spel kvar för sista 10 kr på konto he he tacksam
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Jägersro Tr, omg. 12 Lopp: 8 Spelform: Vinnare Hästar: 2 Montana Crown Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 8FCA 4C4E CC2D 9405
|
|
|
|
#337 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Jägersro Tr, omg. 12 Lopp: 8 Spelform: Vinnare Hästar: 8 Thai Simoni Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr
|
|
|
|
#338 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Banned
|
Ska bli kul att se Redens stjärna nu i lopp 8. Och First Farming trots spåret
|
|
|
|
|
|
#341 |
![]() Lilla nosen där bara... Har sagt hela veckan att jag skulle spika Ruhuna, men givetvis ändrade man sig i sista stund. Ändrade mig p.g.a. snökaoset, då jag fick för mig att Ruhuna var en utpräglad barfotahäst. Och på jokersystemet missade jag 8 på O'Malleys galopp...typiskt. Men, men...det brukar se ut så här strax innan man sätter en fin storvinst! |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Heder till tränare som sätter hästen först (Vallas bana)
Klart rätt att stryka av Redén.. vad ger ett lopp på denna bana mer än skaderisk? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1) |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Trinity den 2014-03-19 klockan 23:40. |
||
|
|
|
|
|
#345 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2014-03-19 Bana: Solvalla/Jägersro T Spelform: V86, omg. 4 Avd Ordinarie hästar 1 4, 6, 7 2 3, 6 3 7, 11 4 1, 2 5 1, 9, 12 6 11 Absolut Newport* 7 3 Dreams Take Time 8 3, 10 Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: 0300 2C24 4C67 9441 Utbetalt: 40,00 kr Blir så less.... Tar bort favorit i andra och åker dit på nos i sista. Man får nog vänta några år till innan de blir nått.
|
|
|
|
|
|
|
|