Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-01, 13:29   #1
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Kuskstatistik


Har roat mig med att följa något 50-tal kuskar och satt samman denna statistik. Kriteriet för att jag följer dem är att de kör relativt mycket i intressanta sammanhang, dvs V86/V75/V64.

http://www.travsiffror.se/kuskstatmar2014.htm

Det är bara starter på svensk mark som räknas.

Här kan man t.ex. se diskningsprocent och vilken avkastning den troget spelande supportern får om man spelar kusken i alla starter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+20), luggen77 (+30), Flickepojken (+5), mr_stylez (+5), Fulsprit (+10), Greven-plast (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 13:57   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Av dem som kört in över 1M är det bara PU som levererar för den trogne spelaren! Intressant.

Och Mikael J. levererar år efter år. Om det är någon kusk som man ska strecka med skrällar så är det just honom!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-01, 14:19   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Kan tillägga att det är alla lopp körts i år till och med 31:a Mars som ingår i statistiken.

Kolumnen 'Favorit' anger hur många av de hästar som spelats till under 3ggr pengarna som de vunnit med, och 'Skräll' anger hur många av dem spelade till mer än 10ggr pengarna som vunnit.

'Median' är medianen för eventuella vinnarodds på alla hästar de kör. Ju högre tal, desto mindre betrodda hästar kör man generellt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 14:02   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Carl-Erik Lindblom och Thomas Dalborg är just nu mina favoriter, och jag tippar gärna en slant på dem. Jorma känns som att han är inne i en nedgång just nu, eller så är det bara så som jag ser det.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 17:14   #5
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Mattias Djuse är inte med på din lista. Det är ingen kusk att räkna med eller?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 18:03   #6
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Michael Melander hade onekligen hemskt statistik... ;P
Trodde B Goop skulle ha bättre faktiskt =)

Intressanta siffror iaf, tack för nedlagd tid!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 18:27   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Mattias Djuse är inte med på din lista. Det är ingen kusk att räkna med eller?
Mattias Djuse är en bra kusk, men det räckte inte till mer än 71:a plats i förra årets körsvensliga med 29 segrar, lika många som Adrian Kolgjini och Oscar Nilsson. De är alla tre intressanta namn, men det tar lite tid att följa alla så någonstans får man dra ett streck. Jag skall se om det går att peta in några framtidsnamn till nästa månadsskifte.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 19:56   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Mattias Djuse är en bra kusk, men det räckte inte till mer än 71:a plats i förra årets körsvensliga med 29 segrar, lika många som Adrian Kolgjini och Oscar Nilsson. De är alla tre intressanta namn, men det tar lite tid att följa alla så någonstans får man dra ett streck. Jag skall se om det går att peta in några framtidsnamn till nästa månadsskifte.
Adrian Kolgjini är solklar etta......på listan över mest överskattade kuskar! Hans pappa är rena kusktalangen i jämförelse. Att Adrian tar 29 segrar har enbart att göra med att pappa har vältränat och att det inte gick att förlora med dessa 29.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10), Viroid (+5)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 20:48   #9
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Mattias Djuse är en bra kusk, men det räckte inte till mer än 71:a plats i förra årets körsvensliga med 29 segrar, lika många som Adrian Kolgjini och Oscar Nilsson. De är alla tre intressanta namn, men det tar lite tid att följa alla så någonstans får man dra ett streck. Jag skall se om det går att peta in några framtidsnamn till nästa månadsskifte.
Viroid du behöver inte alls mata in fler kuskar på din lista, det känns som ett jobb nog med de du har . Jag kan ju inget om vilka som är nya eller gamla direkt så jag frågar helt enkelt och tackar som vanlig för dina fina kunskaper som svar!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 21:01   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Viroid du behöver inte alls mata in fler kuskar på din lista, det känns som ett jobb nog med de du har . Jag kan ju inget om vilka som är nya eller gamla direkt så jag frågar helt enkelt och tackar som vanlig för dina fina kunskaper som svar!
Jo, men du har nog rätt. Det är roligt för statistiken att ta med några av de nya uppstickarna som vi kanske får lov att se köra häst de kommande 3-4 decennierna. Om inte annat kan det ju vara en fin varuupplysning för hästägare vem de skall sätta upp. Om proffsen inte levererar bättre siffror än en hungrig lärling är det kanske bättre att de unga får köra istället.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 21:06   #11
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jo, men du har nog rätt. Det är roligt för statistiken att ta med några av de nya uppstickarna som vi kanske får lov att se köra häst de kommande 3-4 decennierna. Om inte annat kan det ju vara en fin varuupplysning för hästägare vem de skall sätta upp. Om proffsen inte levererar bättre siffror än en hungrig lärling är det kanske bättre att de unga får köra istället.
Okej då, då tackar vi för kommande statistik!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 11:53   #12
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Uppdaterad statistik där nu alla starter på svensk mark från 1:a Januari till 30:e April är med.

http://www.travsiffror.se/kuskstatapr2014.htm

I denna lista är nu följande kuskar tillagda sedan förra månadsskiftet:

Anders Svanstedt
Adrian Kolgjini
André Eklund
Henrik Svensson
Kim Eriksson
Mattias Djuse
Oscar Nilsson
Oskar J Andersson

Totalt ser vi 60 kuskars statistik över t.ex. diskningsprocent, hur ofta de vinner med storfavoriter spelade till under 3ggr pengarna, hur ofta de vinner med skrällar som ger mer än 10 ggr pengarna, avkastningen för trogna spelande supportrar och en del annat matnyttigt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 08:20   #13
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Kuskstatistiken är uppdaterad med alla Maj månads starter för de utvalda kuskarna.

Du hittar den här:
http://www.travsiffror.se/kuskstatmaj2014.htm
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5), Flickepojken (+4)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 08:54   #14
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1683
Standard

Bra där. Alltid fint att ha tillgång till färska siffror. Själv går jag främst på segerstatistiken för dom som kört minst 50 lopp. Spelar mest streckspel och man kommer ofta mycket långt med de kuskar som vinner mest. Finns ju en anledning till att dom vinner fler lopp än de andra.
Sedan får man ju se upp med vissa saker, JOP är sämre än segerprocenten men han kör nästan bara kallisar och har vanligen en drös djur med i alla lopp. Hans material är överlägset, kan ej undgå att vinna många lopp. Han är väl även ohotad vad gäller stallkörningar....
Kuskar som ligger under 7% är knappt värt att ta med i de stora streckspelen om man inte helgarderar. Förvånansvärt låga seger% på flera av namnen.
Tack för god sammanställning, och lycka till med era spel.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 15:17   #15
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Tack

Gör du manuellt ?

Länkade i mina excelark och det tog ett bratag innan jag kom underfund varför Johan U inte funkade, ja ja jag kunde bara matat in det manuellt på 2 sek eller copy, var ju bara 1 som inte länkade. men excel gör ju inte fel

Sen såg jag Un D ersteiner

snyggt jobbat
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td