Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-21, 15:03   #46
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Jag gillar snacket om att BBS blir inbjuden! Inte ens chans dock att han räcker till. Elitloppet behöver något "mystiskt" runt sig, en häst som inte är synad, det skapar PR och intresse för loppet. Jag hoppas han får en inbjudan och inte går ut mot äldre eliten innan, för gör han det så försvinner "David mot Goliat" känslan..
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:09   #47
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Market Share kommer inte att komma till Elitloppet. Linda Toscano vet jag har sagt "Jag vet inte hur det är att resa över Atlanten, jag gör som Jimmy gör." Jimmy i sin tur kommer inte att åka med Uncle Peter över pölen, dock INTE pga "dålig form" utan helt andra anledningar. Kan säga som så att Klaus har tabbat sig duktigt...
Jimmy var väl ganska tydlig med att det finns väldigt många bra lopp i USA, och att det inte bara handlar om transporten till Sverige, utan också om transporten TILLBAKA som behöver vara så enkel och smärtfri som möjligt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
varulv (+100)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:12   #48
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jimmy var väl ganska tydlig med att det finns väldigt många bra lopp i USA, och att det inte bara handlar om transporten till Sverige, utan också om transporten TILLBAKA som behöver vara så enkel och smärtfri som möjligt.
vet inte hur väl insatt du är, men det låter som du är det med tanke på vad du skrev precis. Du känner alltså till HUR Solvalla fick för sig att lösa transporten......?
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:22   #49
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Fasen vad tråkigt om ni har rätt. Vill ha hit Market Share och Maven

Senast redigerad av fidde den 2014-04-21 klockan 15:25.
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:24   #50
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Redén hade bra utlägg i sin krönika (klubb33) kring hela transportfrågan kring de amerikanska hästarna. (Uncle Peter ägs ju av Zet Stable /http://www.stallzet.se/zetstable.html )Trodde skiten var löst, sedan länge - illa om inte?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:29   #51
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Redén hade bra utlägg i sin krönika (klubb33) kring hela transportfrågan kring de amerikanska hästarna. (Uncle Peter ägs ju av Zet Stable /http://www.stallzet.se/zetstable.html )Trodde skiten var löst, sedan länge - illa om inte?
Vad skrev han om transportfrågan? Skrev han något om Bryssel och franskahästar där?
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:40   #52
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Vad skrev han om transportfrågan? Skrev han något om Bryssel och franskahästar där?
Oj, har bara papperstidningen och denna krönika är från 10/4, förhoppningsvis har andra bud kommit sedan dess!?

Inget om franska hästar, bara om den, kassa erbjudna resplanen då, för de amerikanska hästarna. Sinnessjukt

Senast redigerad av Helge den 2014-04-21 klockan 15:43.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:49   #53
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Och HUR var resplanen han skrev om?
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 15:59   #54
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Och HUR var resplanen han skrev om?
"Flygresan är besväret. Hästarna skulle flygas till Belgien (landa torsdag 22/5) och därifrån transporteras med hästbuss upp till Solvalla, vilket gör att hästarna kommer anlända sent fredag kväll eller lördag morgon. Sen ut och prestera i eventuellt två heat. Nej, jag vet att resvägen kommer kosta energi. Mina hästar som tar den resvägen från USA, brukar vara riktigt trötta när de kommer fram och det tar minst ett par dagar för dem att återhämta sig. Nu hoppas vi Solvalla hittar en annan lösning. Annars tror jag vi blir utan amerikanskt inslag i årets Elitlopp."

Så handskrivet bara för dig
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 16:06   #55
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
vet inte hur väl insatt du är, men det låter som du är det med tanke på vad du skrev precis. Du känner alltså till HUR Solvalla fick för sig att lösa transporten......?
Det har ju varit lite olika bud om transporten. Först skulle de nordamerikanska hästarna flygas till Bryssel och där byta plan och lastas tillsammans med de franska gästerna och sedan komma till Stockholm fredag eftermiddag/kväll om jag fattat det hela rätt. Det är ju ingen vidare uppladdning, för att uttrycka sig försiktigt.

Det blev ett jädra liv borta i USA, och Klaus Koch kapitulerade och tyckte att de får väl berätta hur de vill komma hit så fixar han det. Men Jimmy förklarade att det måste finnas en bra väg tillbaka också. Elitloppet är bara ett av många lopp för de amerikanska hästarna. (Tror det var i Ronden man skrev om detta).

Min personliga åsikt är att om vi inte har råd att bjuda in dem annat än med armbågen kan vi lika gärna låta bli.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+5), Helge (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 16:21   #56
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det har ju varit lite olika bud om transporten. Först skulle de nordamerikanska hästarna flygas till Bryssel och där byta plan och lastas tillsammans med de franska gästerna och sedan komma till Stockholm fredag eftermiddag/kväll om jag fattat det hela rätt. Det är ju ingen vidare uppladdning, för att uttrycka sig försiktigt.

Det blev ett jädra liv borta i USA, och Klaus Koch kapitulerade och tyckte att de får väl berätta hur de vill komma hit så fixar han det. Men Jimmy förklarade att det måste finnas en bra väg tillbaka också. Elitloppet är bara ett av många lopp för de amerikanska hästarna. (Tror det var i Ronden man skrev om detta).

Min personliga åsikt är att om vi inte har råd att bjuda in dem annat än med armbågen kan vi lika gärna låta bli.
Exakt! För som det var planerat så skulle de amerikanska resa till Bryssel, övernatta där 1 dygn, invänta de franska och gå med transport tillsammans med dessa till Stockholm.... Snillen som satte ihop den logistiken! Anledningen är att Solvalla först lovade jänkarna ett eget plan, men sen såg "Oj, vi har inte råd"

Någon annan lösning är inte presenterad, och detta fick jag till mig senast igår..
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 17:28   #57
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Exakt! För som det var planerat så skulle de amerikanska resa till Bryssel, övernatta där 1 dygn, invänta de franska och gå med transport tillsammans med dessa till Stockholm.... Snillen som satte ihop den logistiken! Anledningen är att Solvalla först lovade jänkarna ett eget plan, men sen såg "Oj, vi har inte råd"

Någon annan lösning är inte presenterad, och detta fick jag till mig senast igår..


Låter som varulv kommer med hemligheter SOM redan travet skrivit om...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-21, 23:46   #58
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6236
Standard

Jag har inte en jävla aning om vad som skrivs eller inte skrivs, läser varken ronden eller andra facktidningar. Jag föredrar hellre att umgås med folket i branschen ist för att läsa om det i tidningar.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-22, 05:35   #59
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Under helgen så får man väl lägga till Pascia'Lest, Univers du Pan och Prussia som aktuella för Elitloppet. Även Oasis Bi och Quid Pro Quo sällar sig till den svenska kvoten, även om de väl behöver ytterligare någon prestation för att kännas riktigt heta.

En liten bubblare är Clint W Boko från Holland, men jag tror mer på Sweden Cup/Harper Hanovers för denne.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-22, 05:55   #60
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Det vi skulle behöva är under 10 av PdM på onsdag.

Sen en lysande Brad som kutar 10.2 2140a i OL final med en målfotoslagen Raja i dödens. Ludde lovar vinst i EL med bra lottning.
Då höjs tempen
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td