Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-14, 21:10   #16
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Josve88 Visa inlägg
Hur är det med långtidsspelen om hästen inte kommer till start förlorat spel eller void ?
Förlorat Spel
__________________
"The greatest good you can do for another is not just share your riches, but to reveal to him his own" -Benjamin Disraeli
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 21:50   #17
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Josve88 Visa inlägg
Hur är det med långtidsspelen om hästen inte kommer till start förlorat spel eller void ?
Kan inte tänka mig annat än void.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 22:45   #18
 
sherwyns avatar
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Danderyd
Inlägg: 440
Sharp$: 45
Standard

Raja Mirchi har jag lirat till 25 ggr smeten.
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 22:59   #19
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Kan inte tänka mig annat än void.

Nej, de flesta spelbolagen har det som förlorat spel, inte void - så är det något spel jag anser är rena tombolan, så är det att spela tidiga vinnare i Elitloppet! För det första skall de bli inbjudna, bara detta en bedrift i sig, sedan skall de ha tur i lottdragningen i sitt försök (avgör mycket - spår 6-8 oftast körda från början...). Sedan göra ett bra lopp i försöket och inte råka ut för några störningar och därtill komma bland de fyra första i mål - här körs det hejvilt med körstilar från hela världen, mycket störningar och idiotstyrningar genom åren bekräftar detta!

Att sedan ha en häst som pallar två heat hoppas man att staben kring hästen har klart för sig - klarar dessutom kusen banunderlaget, publikens skrän (som är något förunderligt och unikt för Solvalla under denna helg, finns flera exempel på hästar som galopperat i rena förskräckelsen). Att de MÅSTE ha ABSOLUT toppform torde vara onödigt att nämna, eller?!

OM, man lyckats ta sig till final (8 stycken av 16 startande, 4 från varje heat - två heat) så skall man även där ha tur i spårlottningen (av mindre betydelse, oftast, men självklart ändå av betydelse beroende på hur startsnabb häst du har) - i finalen har du oftast de 8 bästa till start med endast något undantag för någon som galopperat bort sig eller blivit fast i försöken... Spår 6-8 oftast chanslös här. Självklart finnes undantag (Brioni), som kördes på extrem väntan och tur (slog av mitt spel, såklart, på linjen efter en resa på innerspår och femte inner - helt omöjligt, normalt sett!).

Om man hittat en fin outsider (låg insats), fine - men spela aldrig en favorit (hög insats) då det är många faktorer som gör att denne inte ens kommer till start! Du tjänar oftast mer på att avvakta och vara kall i din bedömning av vinnaren! Vill du vara modig, spela då hellre en outsider på platserna 1-4!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-04-14 klockan 23:21.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 23:22   #20
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, de flesta spelbolagen har det som förlorat spel, inte void - så är det något spel jag anser är rena tombolan, så är det att spela tidiga vinnare i Elitloppet!

Om man hittat en fin outsider (låg insats), fine - men spela aldrig en favorit (hög insats) då det är många faktorer som gör att denne inte ens kommer till start!

Där ser man

Snygg logga mannen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 23:25   #21
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Raja Mirchi har jag lirat till 25 ggr smeten.

Skulle han mot förmodan komma med så galopperar han i försöket i ett desperat försök att följa snabbstartarna... Han kommer aldrig hinna med...

Bortkastade pengar...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 23:27   #22
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Där ser man

Snygg logga mannen!

Hade den när jag var Pilkast!

Fy, faan - det är dags i år!!!

:m oneybag:
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+200)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 01:24   #23
 
sherwyns avatar
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Danderyd
Inlägg: 440
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Skulle han mot förmodan komma med så galopperar han i försöket i ett desperat försök att följa snabbstartarna... Han kommer aldrig hinna med...

Bortkastade pengar...

Verkligen inte. Gillar att spela högoddsare för skoj skull. Han var bra med förra året.
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 01:55   #24
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Verkligen inte. Gillar att spela högoddsare för skoj skull. Han var bra med förra året.
Ja, för skoj skull är en sak - det har inget med kunskap och/eller intresse att göra - du chansar bara, vilket är fel... Han har sett underbar ut i många preplopp och Ludde har skrutit upp oändligt många i just preplopp och som sedan floppat!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 02:57   #25
 
sherwyns avatar
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Danderyd
Inlägg: 440
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ja, för skoj skull är en sak - det har inget med kunskap och/eller intresse att göra - du chansar bara, vilket är fel... Han har sett underbar ut i många preplopp och Ludde har skrutit upp oändligt många i just preplopp och som sedan floppat!!!
Jag chansar inte. Jag såg och ser fortfarande potential i oddset. Om du inte gör det får det stå för dig. Sen har jag många hästar före honom som vinnare, men det är en annan sak.

Senast redigerad av sherwyn den 2014-04-15 klockan 03:02.
sherwyn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 03:47   #26
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Jag chansar inte. Jag såg och ser fortfarande potential i oddset. Om du inte gör det får det stå för dig. Sen har jag många hästar före honom som vinnare, men det är en annan sak.
Han måste få ett spår direkt i andraspår för att köra direkt framåt och extrem överpace - Raja är ingen sprinter även om denne kan speeda enormt bra om denne får ett lopp i draget över längre distanser, i väldigt hårt tempo... Över 1609 meter måste han gå hela vägen, i jämnt tempo, kanske från dödens...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 07:11   #27
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror inte han kommer med, det krävs ju startpoäng för det. Får han å andra sidan ordning på någon av sina hästar så att den duger i yppersta eliten så får han säkert en plats, som Solvallatränare.
Jo så är det väl förhoppningsvis, är mer störd över själva företeelsen. Vi kommer få 2 lopp med 10 trötta hästar som inte har i Elitloppet att göra, hör de hemma så hade de redan fått en inbjudan.............

Det man kan hoppas på är att några klara går ut som ett led i matchningen, men då går det väl vidare till tvåan. Allt i sann sosse-anda........
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 07:14   #28
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sherwyn Visa inlägg
Raja Mirchi har jag lirat till 25 ggr smeten.
Det är väl helt ok!

Chansen att Raja är med är väl ganska stor då det är Luddes enda riktiga chans, och är den bara i tillräckligt bra form så vill ju alla ha med Ludde. Blir den sen inbjuden ska den ju få spår 7 eller 8 för att ge 25 ggr.

Sen tror jag ändå inte att den vinner, känns som att den inte besitter den startsnabbheten som jag tror att du behöver ha i ett elitlopp.

Som tex Nahar..................(ironiskt)

Spännande oavsett
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 07:49   #29
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Jo så är det väl förhoppningsvis, är mer störd över själva företeelsen. Vi kommer få 2 lopp med 10 trötta hästar som inte har i Elitloppet att göra, hör de hemma så hade de redan fått en inbjudan.............

Det man kan hoppas på är att några klara går ut som ett led i matchningen, men då går det väl vidare till tvåan. Allt i sann sosse-anda........
Om man nu har två platser öppna för hästar som faktiskt slår sina konkurrenter och därmed har en bevisad form så ser jag väl det som något positivt. Skulle det sedan vara så att det är Kaka A.T. som med jänkarbike, skoryck och helstängt gör sitt livs lopp och vinner så är det väl bara att lyfta på hatten.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 08:54   #30
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Formula One kan vi räkna bort, han är skadad och karriären är över.

Takter låter inte heller så positiv med Uncle Peter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td