Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-27, 18:03   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Örebro 3 Maj


Första V75 omgången i maj månad, längtar redan till sista söndagen i maj!

BBS Sugarlight fick spår 1, kanske inte lyckas hålla upp ledningen och blir instängd? Långsökt men vem vet? Eros Tooma är snabb ut!

Digital Ink spår 9, blir kanske att tugga i tredjespår, håller den undan sista biten denna gång?

Erik upp på On Hold, Jansson på Bar Plombier och Hans R Strömberg kör OTP själv! Intressant lopp!


På anmälningslistorna såg det ut som en simpel V5a med BBS och Inken men det ser lite svårare ut nu när de inte fick riktigt bra lägen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
persson (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 19:52   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Ja, Mardrömsspår för spelarna när det gäller BBS S. Den är ju redan klar för finalen och det är väldigt svårt att spetsa från innerspåret på Örebro. Blir gigantisk favorit igen men med dessa förutsättningar (klar för finalen och spåret) känns spelvärdet mycket lägre än på Romme.

Mest intressant spontant känns den holländska hästen i långloppet. Det verkar inte vara någon bluffhäst och dessa holländare har ofta lite pengar på sig. Det har ju bl a kommit upp någon och imponerat stort i långloppen under Åbergskvällen. Men med Björn Goop i vagnen lär den inte bli bortglömd. Allt han kör får ju massor av spel bara på kusken.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 20:10   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Kollade precis Ciske De Rats enda strart i Sverige. I ett V75 lopp på Axevalla juli 2013. Fin start och satt bra med när den helt plötsligt slog på en jättegalopp och tappade minst 100 meter. Körde i kapp fältet och såg småfarlig ut när nästa galopp kom och den tappade 50 meter till ca. Gick ruggigt fort mellan galoppena och hade knappast torskat felfri. Nu är det volt och längre distans. Det är en sanslöst svårbedömd häst men felfri är känslan att det finns enorma fartresurser.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 20:24   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, Mardrömsspår för spelarna när det gäller BBS S. Den är ju redan klar för finalen och det är väldigt svårt att spetsa från innerspåret på Örebro. Blir gigantisk favorit igen men med dessa förutsättningar (klar för finalen och spåret) känns spelvärdet mycket lägre än på Romme.

Mest intressant spontant känns den holländska hästen i långloppet. Det verkar inte vara någon bluffhäst och dessa holländare har ofta lite pengar på sig. Det har ju bl a kommit upp någon och imponerat stort i långloppen under Åbergskvällen. Men med Björn Goop i vagnen lär den inte bli bortglömd. Allt han kör får ju massor av spel bara på kusken.
Har ändrat mig ganska snabbt, jag tror att han tar sig ut med BBS då den ändå kan svara en bit iallafall. Sen kör han väl till spets och så ser det ut likadant igen.

Den holländske hästen är högintressant! Precis som du nämner har det hänt förr att fina holländare har kommit till Jägersro under Åbergskvällen och presterat bra i långloppet Malmö Stads Pris. Dock är detta ett väldigt öppet lopp, fina hästar på alla volterna. 5,6,8,11,12,13 är alla väldigt intressanta!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 21:09   #5
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Sista loppet känns grymt svårt.
Klart många kanoner kommer när förstapriset är 400 laxar.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 21:11   #6
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Rocket zet spik om barfota nu e sagan slut för den norske!
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 21:15   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Sista loppet känns grymt svårt.
Klart många kanoner kommer när förstapriset är 400 laxar.
Förvånansvärt starkt fält ändå för Örebro intl..vissa på start är ju riktiga slitvargar bar plombier lär ju kunna gå runt tre varv som de vore medeldistans..miljonärerna längst bak är ju inte direkt avdankade heller..helgardera???
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 21:23   #8
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Förvånansvärt starkt fält ändå för Örebro intl..vissa på start är ju riktiga slitvargar bar plombier lär ju kunna gå runt tre varv som de vore medeldistans..miljonärerna längst bak är ju inte direkt avdankade heller..helgardera???
Jag var väl uppe i 10 hästar utan att vara helt nöjd
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 22:28   #9
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Sitter någon utav de bättre på start i ledningen i långloppet så måste de som startar på bakre tillägget i princip vara 60-70m bättre än den. Det är väldigt mycket att begära.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-27, 22:34   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag var väl uppe i 10 hästar utan att vara helt nöjd
Problemet är att om man streckar 10 hästar i ett lopp som sannolikt de flesta kommer ha många streck i att det då är väldigt svårt att få till ett slagkraftigt system. Värdeökningen blir väldigt begränsad i avd 7 och det gäller i så fall att man har väldigt avvikande ideer mot kollektivet i några andra lopp.

Chansen att jag ska gå in på V75 nästa helg är nog max 10 procent efter att ha sett listorna. Det ska i så fall komma väldigt het spelinfo i veckan.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 00:36   #11
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Problemet är att om man streckar 10 hästar i ett lopp som sannolikt de flesta kommer ha många streck i att det då är väldigt svårt att få till ett slagkraftigt system. Värdeökningen blir väldigt begränsad i avd 7 och det gäller i så fall att man har väldigt avvikande ideer mot kollektivet i några andra lopp.

Chansen att jag ska gå in på V75 nästa helg är nog max 10 procent efter att ha sett listorna. Det ska i så fall komma väldigt het spelinfo i veckan.
Du har rätt i det mesta.

Om vi nu utgår ifrån att kollektivet värderar hästarnas chanser rätt i sista avdelningen så ger våra 10 sträck där ett relativt neutralt förväntat värde just i lopp 7. Eftersom vi inte bara måste slå kollektivet utan även en skatt på 35% så har vi ju då ödslat 10 rader i ett nollsummespel vilket gör alternativen i de andra loppen lite snävare. Alltså måste man vara ännu lite hårdare i spelvärde vs vinstchans i de andra loppen för att kunna uppnå ett system som har ett positivt förväntat värde efter spelavdraget.
Inga större system innehåller enbart spelvärda hästar. För att hålla nere variansen så krävs det en viss del hästar som ligger nära neutralt värde men som har rätt hög vinstchans. Alltså ger man bort en del värde för att öka sannolikheten. På samma sätt som i finansmarknaden när man har en viss del av portföljen i säkerheter med lägre avkastning men med högre säkerhet.

Alltså är det inte alls omöjligt att fortfarande göra ett profitabelt system om man spelar "rätt" i de andra loppen och viktar systemet mot de hästar där ens egen bedömning skiljer sig mot kollektivet.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-28 klockan 00:45.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 10:14   #12
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Så är det förstås.
Nu har jag inte bestämt raden ännu, men jag skulle inte spela matematiskt med tio om alla andra garderar stort där också.
Men det är sista loppet, och all erfarenhet säger att folk inte har råd med så många hästar på slutet.
Allmänheten sitter med framtunga system, vill inte spricka i början, tar så många man har råd med i de första loppen och upptäcker sedan att man tvingas gå kort i sista.


Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Problemet är att om man streckar 10 hästar i ett lopp som sannolikt de flesta kommer ha många streck i att det då är väldigt svårt att få till ett slagkraftigt system. Värdeökningen blir väldigt begränsad i avd 7 och det gäller i så fall att man har väldigt avvikande ideer mot kollektivet i några andra lopp.

Chansen att jag ska gå in på V75 nästa helg är nog max 10 procent efter att ha sett listorna. Det ska i så fall komma väldigt het spelinfo i veckan.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 11:49   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Innerspår Örebro

Numera anser jag att innerspår på Örebro är likvärdigt med andra banor.

Det är inte att loppet avgörs på Örebrobanan som avgör spetsstriden, utan

- är hästen startsnabb
- klarar den spår 1, många hästar är snabba ut fr andra spår men innespår är sådär
- finns det andra startsnabba hästar från bra spår

OCH Vilka kommer att ladda från start , vilka vill ha rygg

Men rent generellt så har vi nog en tendens att övervärdera möjligheterna att spetsa med spår 1 . Huruvida BBS gör det vet jag inte, får fundera, men att det är Örebro tror jag inte har ngn betydelse

Innerspårövervärderat
Kanske har det att göra med att spår 1 ofta väljs väldigt tidigt i Elitloppet / E3 Breeders och vanliga försök final lopp. Spår 1 väljs väl normalt allra senast som 3e val
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 21:22   #14
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror jag spikar BBS, antingen svarar han ledningen eller så tar han sig ut ganska omgående och då lägger sig alla på rygg. Tråkigt spik men känner inte att det är lönt att gardera.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 21:41   #15
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tror han tar sig ut ganska lätt.
Känns som han är snabbare ut än Rocket Zet, och han är definitivt snabbare ut än Junior Troy.
Det borde kunna bli lucka där någonstans.

Bakom Amiral Dinverne och Eros Tooma borde det finnas lucka.

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Jag tror jag spikar BBS, antingen svarar han ledningen eller så tar han sig ut ganska omgående och då lägger sig alla på rygg. Tråkigt spik men känner inte att det är lönt att gardera.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2014-04-28 klockan 21:43.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td