Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

hammering 2015-01-14 21:52

Stötkörning ala Bergsåker
 
HA HA HA ja jäklar minns det men om ja inte missminner mej var det Robban å Uffe Eriksson som körde! Dom bedyrade sin oskuld men men det såg rätt mysko ut vill ja minnas,, har för mej att Robban berg å Hans berg va väl misstänkta för stötkörning några år tidigare? tror de va en H2H grej det med?

Milsson 2015-01-19 18:07

Från det ena till det andra.....

..Undra om Viroid har glömt att betala räkningen eller om det är ett aktivt val att stänga ner sin blogg/sida?

SO 2015-01-19 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av valla94 (Inlägg 398762)
Var inte Robert Bergh inblandad in en h2h dubbel för många år sen??? Om jag minns rätt var spelet 200.000 på en dubbel h2h. Kommer inte ihåg vad oddset var tyvärr. I det ena loppet var det Robban mot Ulf O. Den andra var Robban mot Per Linderot. Båda gick in men Ladbrooks vägrade betala ut. Då det såg ut som den ena var uppgjord? Tror de blev 9 o 10 i loppet. Ingen chans på pengar för nån av dom. Den ena drev som F-N för att komma förbi medans den andra tog upp så den skulle bli efter. Om jag minns rätt så fick Ladbrooks 2 eller hade 2 alternativ. Antingen betala ut eller sluta med h2h. Tror även med spel på trav mera. De betalade inte ut vinsten. Efter det slutade de med travspel på h2h.

Andra bolag vaknade till och införde nya spelregler på h2h. De bestämde att minst en häst var tvungen att vara placerad på pengar. Annars skulle spelet bli voidat.



Jag var på plats och såg eländet. Det gick inte att ta miste på att det var arrangerat.

Viroid 2015-01-21 06:15

Citat:

Ursprungligen postat av Milsson (Inlägg 400353)
Från det ena till det andra.....

..Undra om Viroid har glömt att betala räkningen eller om det är ett aktivt val att stänga ner sin blogg/sida?

Just nu är det ett aktivt val.

Den inbringade inga :moneybag: som den var, och när man kunde få 10 mail och meddelanden på facebook så gott som varje helg från människor som ville ha någon slags "support" så blev jag lite mer intresserad av att försöka kommersialisera det hela lite. Det tar ju också en del tid att sammanställa allt.

alle 2015-01-21 19:24

Har det varit dött lopp mellan 3 eller fler hästar någon gång!? :)

Viroid 2015-01-21 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 400769)
Har det varit dött lopp mellan 3 eller fler hästar någon gång!? :)

Tre har hänt vid några tillfällen i svensk travhistoria, men det är sällsynt. Vid några tillfällen har det också hänt att det varit tre som delat på andra- eller tredjeplatsen.

alle 2015-01-21 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 400799)
Tre har hänt vid några tillfällen i svensk travhistoria, men det är sällsynt. Vid några tillfällen har det också hänt att det varit tre som delat på andra- eller tredjeplatsen.

har det varit dött lopp mellan 2 hästar på första- och andrapriset, kanske tredje också?

Det vill säga 6st platsodds?

Strappa71 2015-01-21 21:14

Om det är dött lopp om segern så räknas nästa häst i mål som 3a. Inte 2a.

Det innebär att det skulle bli två st 1or, två st 3or och två st 5or i det scenariot. Dvs bara 4 platshästar ändå.

alle 2015-01-21 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 400846)
Om det är dött lopp om segern så räknas nästa häst i mål som 3a. Inte 2a.

Det innebär att det skulle bli två st 1or, två st 3or och två st 5or i det scenariot. Dvs bara 4 platshästar ändå.

Givetvis är det så, det borde jag tänkt på, men blev alldeles exalterad av blotta tanken! :)

Milsson 2015-01-21 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 400670)
Just nu är det ett aktivt val.

Den inbringade inga :moneybag: som den var, och när man kunde få 10 mail och meddelanden på facebook så gott som varje helg från människor som ville ha någon slags "support" så blev jag lite mer intresserad av att försöka kommersialisera det hela lite. Det tar ju också en del tid att sammanställa allt.

Det var ju tråkigt! MEN du har gjort ett bra jobb och förtjänar en hacka för ditt slit. God tur och lycka i framtiden!

Viroid 2015-01-22 05:22

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 400844)
har det varit dött lopp mellan 2 hästar på första- och andrapriset, kanske tredje också?

Det vill säga 6st platsodds?

Jag har i bakhuvudet att det förekommit fem platsodds, då tredjeplatsen delades mellan tre hästar. Borde ha varit sedan vi fick decimaler på platsoddsen, dvs inte så enormt länge sedan.

boozty 2015-01-22 06:30

Jag såg ett koncept för hur nya travsändningarna "ska" bli, såg rätt intresseant med grafik som pekar ut vilka nummer vilka hästar har under hela loppet, samt i förlängningen skulle man kunna välja att endast visa hästarna man har på sin kupong på liven samt att dom även visade bilder från en hjälmkamera så man teoretiskt skulle kunna se spikens lopp ifrån kuskens ögon (men den delen tror jag inte på innom snar framtid) men som jag förstod det skulle live / tvsändningarna förbättras ordentligt under 2015. Dom demade även en hel del grafik som visade vald hästs aktuella km tid under hela loppet osv. Hur som helst så såg det mycket intressant ut.

Vad skulle ni vilja se i ett dröm scenario?

Helge 2015-01-23 07:12

Nu har de två kvalat in i Rondens "Hetast just nu".

http://piclair.com/data/koin5.jpg

putte64 2015-01-23 08:24

Jag vill absolut inte ha en massa plåtter i rutan.
jag ser var hästarna är ändå och vill inte bli störd av pilar, skyltar och annat.
Däremot kan de göra som på Jägers, med delad bild.
panorama och närbild samtidigt.

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 400870)
Jag såg ett koncept för hur nya travsändningarna "ska" bli, såg rätt intresseant med grafik som pekar ut vilka nummer vilka hästar har under hela loppet, samt i förlängningen skulle man kunna välja att endast visa hästarna man har på sin kupong på liven samt att dom även visade bilder från en hjälmkamera så man teoretiskt skulle kunna se spikens lopp ifrån kuskens ögon (men den delen tror jag inte på innom snar framtid) men som jag förstod det skulle live / tvsändningarna förbättras ordentligt under 2015. Dom demade även en hel del grafik som visade vald hästs aktuella km tid under hela loppet osv. Hur som helst så såg det mycket intressant ut.

Vad skulle ni vilja se i ett dröm scenario?


Strappa71 2015-01-23 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 401171)
Jag vill absolut inte ha en massa plåtter i rutan.
jag ser var hästarna är ändå och vill inte bli störd av pilar, skyltar och annat.
Däremot kan de göra som på Jägers, med delad bild.
panorama och närbild samtidigt.

Givetvis måste det vara helt valbart. Annars når de helt nya nivåer av...ja....jag vet inte vad man ska kalla det.

Det jag skulle vara intresserad av är en delad skärm. Med övre 2/3 till en helt ren bild med översikt av fältet. Och på den nedre 3e-delen kan man tänka sig en schematisk bild över banan med hästarnas positioner i olikfärgade numrerade cirkelskivor. Och är man riktigt fiffig så låter man cirkelns radie visa vilken häst som skulle vinna beräknat från den momentana hastigheten och kvarvarande sträcka.

Sedan man tänka sig varianter där grafiken även syns i live-bilden. Men precis som putte64 säger så är det något som är mindre önskvärt och absolut måste vara möjligt att välja bort.

sigh 2015-01-23 09:01

Så länge dagens konstiga vinklar från v75 försvinner så är jag nöjd. Alla gånger som en attack startas bakifrån och de zoomat in ledaren.. brrrr

Viroid 2015-01-24 07:16

Grafik i rutan kräver balans, för annars kan det bli jobbigt. Jag förstår problematiken med att skapa grafisk översikt i ett travlopp som varar 2-3 minuter inkl starten, men några saker kan man ju hoppas på:

- De har i TV-rutan ibland en mycket irriterande nedräknare som visar hur långt hästarna har kvar att springa. Den är bland det mest meningslösa man uppfunnit eftersom den hela tiden rör sig.
- Man har försökt att visa ordningsföljden med hjälp av manuellt uppdaterade siffror. Det är ingen stor succé eftersom de inte hinner med, och det dessutom är svårt att alla gånger avgöra vem som har vilken ordningsplacering när de travar i två eller flera led. Samtidigt är jag inte säker på att det blir så mycket bättre av att det flyger runt bollar automatiskt i bilden sista 500 när hästar tröttnar, andra avancerar och det körs i alla spår. Det är nog OK för att visa hur fältet formerat sig, men inte för att illustrera en målstrid.
- Mellantider får gärna komma upp och visas i ovankant på bilden. Skulle man få till att man löpande kan visa genomsnittstid senaste 300m på ledaren så vore det kanske intressant att se i starten. Finns en del lopp där första 300 ligger under 1.05.
- En del fakta gör sig inte i bilden under loppet, men bör kunna läggas på i repriser. Hur fort gick egentligen Nisse Bunter sista 700 när han svepte fältet från sista position till en överlägsen seger. När Hallsta Skarsnö i dödens lade press på Järvsöflax på sista bortre och de lämnade fältet, hur fort gick det? Sista 100m då Speedy Brunte fick lucka, hur snabbt spurtade han då?

Det jag helt enkelt efterlyser är en balanserat och lagom portionerat användande av modern teknik. Tekniken får gärna illustrera sporten, men den får definitivt inte ta över. Man får också gärna lägga någon spänn på att ha någon kamera extra på banorna som kan visa fältet när de är bakom måldomartorn, eller när en strålkastare lyser rakt in i bilden.

chrisso84 2015-01-24 08:31

När startar tävlingarna i Frankrike idag?

Migge 2015-01-24 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av chrisso84 (Inlägg 401501)
När startar tävlingarna i Frankrike idag?

14.00

sigh 2015-01-24 18:37

Flemming + avslag slår sällan fel :)

Strappa71 2015-01-25 03:04

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 401497)
Grafik i rutan kräver balans, för annars kan det bli jobbigt. Jag förstår problematiken med att skapa grafisk översikt i ett travlopp som varar 2-3 minuter inkl starten, men några saker kan man ju hoppas på:

- De har i TV-rutan ibland en mycket irriterande nedräknare som visar hur långt hästarna har kvar att springa. Den är bland det mest meningslösa man uppfunnit eftersom den hela tiden rör sig.
- Man har försökt att visa ordningsföljden med hjälp av manuellt uppdaterade siffror. Det är ingen stor succé eftersom de inte hinner med, och det dessutom är svårt att alla gånger avgöra vem som har vilken ordningsplacering när de travar i två eller flera led. Samtidigt är jag inte säker på att det blir så mycket bättre av att det flyger runt bollar automatiskt i bilden sista 500 när hästar tröttnar, andra avancerar och det körs i alla spår. Det är nog OK för att visa hur fältet formerat sig, men inte för att illustrera en målstrid.
- Mellantider får gärna komma upp och visas i ovankant på bilden. Skulle man få till att man löpande kan visa genomsnittstid senaste 300m på ledaren så vore det kanske intressant att se i starten. Finns en del lopp där första 300 ligger under 1.05.
- En del fakta gör sig inte i bilden under loppet, men bör kunna läggas på i repriser. Hur fort gick egentligen Nisse Bunter sista 700 när han svepte fältet från sista position till en överlägsen seger. När Hallsta Skarsnö i dödens lade press på Järvsöflax på sista bortre och de lämnade fältet, hur fort gick det? Sista 100m då Speedy Brunte fick lucka, hur snabbt spurtade han då?

Det jag helt enkelt efterlyser är en balanserat och lagom portionerat användande av modern teknik. Tekniken får gärna illustrera sporten, men den får definitivt inte ta över. Man får också gärna lägga någon spänn på att ha någon kamera extra på banorna som kan visa fältet när de är bakom måldomartorn, eller när en strålkastare lyser rakt in i bilden.

"Bollar" som visar hästarnas inbördes positioner schematiskt är något helt annat än den manuella variant som finns idag. Jag har sett varianter av det ATG funderar på för t ex brittisk galoppsport och blev frälst direkt.

alle 2015-01-31 14:25

Ny starttid för v64, 20:05. Dom har alltså tagit efter v86 draget som blev succéartat.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/new...-2-mars-104698

Va tycker ni om detta?

Jag tycker det är rätt bra! Kan man hinna med annat när man är hemma och äta i lugn och ro när man sitter på restaurangen!

Chiron 2015-01-31 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 403689)
Ny starttid för v64, 20:05. Dom har alltså tagit efter v86 draget som blev succéartat.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/new...-2-mars-104698

Va tycker ni om detta?

Jag tycker det är rätt bra! Kan man hinna med annat när man är hemma och äta i lugn och ro när man sitter på restaurangen!

Tycker att det är bra. Det är trots allt bara 6 lopp så det blir inte så sent när sista loppet är klart...

Viroid 2015-01-31 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 403689)
Ny starttid för v64, 20:05. Dom har alltså tagit efter v86 draget som blev succéartat.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/new...-2-mars-104698

Va tycker ni om detta?

Jag tycker det är rätt bra! Kan man hinna med annat när man är hemma och äta i lugn och ro när man sitter på restaurangen!

Jag tycker om det. Då finns det en chans att skjutsa hem barn från träning, själv ta en löptur, få undan disken, hjälpa barn med läxor, ladda tvättmaskinen etc innan man kan runda av kvällen med lite trav.

Modernt jämställt familjeliv är en anledning till att travbanorna avfolkats. Travet har hittills inte anpassat sig för fem öre, och så funderar man på varför spelet står och stampar, varför medelåldern är så hög och varför publiken försvunnit. Det här löser väl inte alla problem, men det är i alla fall ett försök att börja göra något.

Wagner 2015-01-31 22:19

Fast både elithockeyn och dito fotboll klarar av att få folk bänkade på plats till 19:00. :)

Så det kan ju ha lite att göra med produkten som säljs också.

hoola 2015-02-01 12:42

Från Travnet:

Kern flyttar från Kalmar till Romme.

"I fjol tog stallet 5 segrar på 208 starter och körde in 855 050 kronor. På träningslistan finns för närvarande 22 hästar" - inte så imponerande...Får han fler kunder med denna statistik?

Viroid 2015-02-01 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 403925)
Från Travnet:

Kern flyttar från Kalmar till Romme.

"I fjol tog stallet 5 segrar på 208 starter och körde in 855 050 kronor. På träningslistan finns för närvarande 22 hästar" - inte så imponerande...Får han fler kunder med denna statistik?

Kern behöver en nystart, för siffrorna är på all-time-low. Kalmar ligger rätt så isolerat. "Grannbanorna" Karlshamn, Tingsryd, Visby och Vaggeryd har ju inte precis något kontinuerligt tävlande, och åker man till Jägersro eller Halmstad (som ändå är en bra bit) så möter man alldeles för ofta övermäktigt motstånd.

Från Sala har man 10 mil till mellanbanorna Gävle, Romme och Eskilstuna. Lite längre till Lindesberg och Örebro. Det är också 10 mil till Solvalla. Även banor som Bollnäs, Rättvik och Färjestad ligger närmare än vad han idag har att åka till Jägersro. Det blir många fler travlopp att matcha till på mycket närmare håll än vad det finns i Kalmar.

Wagner 2015-02-01 14:48

Sala verkar ligga bra till för att ta sig därifrån. Bo där är nog inte lika upplyftande. :)

Men billigt är det (hästgårdar oräknat). En 5:a på 135 kvadrat för 795 000. http://www.booli.se/bostad/lagenhet/...an+23b/1805251 Något liknande på dito gata i Uppsala sex mil bort lär hamna på 5-6 mille. Överlag ligger priserna runt en femtedel av vad man får ge några mil bort. Helt sjukt!

Hur kan jag veta allt det här då? Jo ser man inte upp när man ska till Uppsala så hamnar man i Sala. :lol:

Viroid 2015-02-01 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 403856)
Fast både elithockeyn och dito fotboll klarar av att få folk bänkade på plats till 19:00. :)

Så det kan ju ha lite att göra med produkten som säljs också.

Klart det beror på produkten, och den är så beskaffad att det är helt utsiktslöst att man kan sälja in den så att man får någon större publik att komma till banan en vardagskväll. Vardagstravets möjligheter ligger i att folk vill sitta hemma och spela som avkoppling.

Helge 2015-02-03 09:50

Bergh's senaste blogg. http://www.robertbergh.se/7967.rober...ue&action=read

EN REGEL

Travsport har fyllt hela sin hemsida med regler idag för skor eller inte skor, mars propositionerna är inte ute för ALLA på ST måste hitta minst en egen regel att lägga till i barfota reglementet.
Nu när alla regler tillkommit så är det ändå veterinärerna som ska balansera för dom vet BÄST hur travhästar fungerar på olika underlag, så nu när Åby och Axevallas veterinärer vet att hästar är bäst med skor, Eskilstuna veterinär vet att dom måste gå med broddar fram, Bergsåkers veterinär tycker att dom fungerar på barfota fram för det är bara bak hovarna som sliter ont..
Sen alla grupper som ska träffas innan tävlingarna och där får man också veta hur man ska balansera.

Jag skulle gissa att skulle man gå på alla dessa kunskaper om balans på hästarna, så slutar det med att man skulle nog mest stå på veterinärkliniken och behandla hästar till sommaren.
Jag har fått ställa undan de flesta nu för rock'n rollen på regler bara ökar så det är helt omöjligt att behålla form på hästarna.
Dom blir mer sliten på ett lopp nu när ALLA har "hjälpt" till att balansera än när man tävlar en hel sommar och hästarna går 12-13 tider varje vecka!!

Kan vi inte bara helt enkelt gå tillbaka till tränaransvaret.

ALLA tycker att Sverige har värdens bästa tränare men ALLA måste ändå hjälpa till att balansera till dessa tränare....

Låna in SECF bossar så är det slut på detta fjantande och tränare och spelare kan ÄNTLIGEN få släppa detta...men medans jag skriver detta så har det väl kommit en till regel.

Nu laddar vi för april i stallet för det finns ändå inga mars proppar..

ALLA vi längtar efter sommaren...


/ Robert Bergh

Lillis 2015-02-03 16:54

Enligt Richard Hansson så har ATG med Skarplöth i spetsen planer på att senarelägga V75 med 2 timmar. V75-1 skulle alltså gå 16:30.

Hansson kunde inte få bekräftat från Skarplöth, men jag tror nog att den gode Hansson har rätt.

Vad tycker vi om det?

Personligen så tycker jag att det är helt åt helvete!! Kommer på sikt betyda att även V75-dagarna blir trista obefolkade tillställningar. Som det är nu så kan du ju faktiskt åka ut till valla, se V75 men ända ha resten av lördagskvällen fri.

Men det är väl spel 24/7 som är meningen, funkar väl bra med bredd-V75-Odense-Australien på en lördag..............

oggeb 2015-02-03 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 404414)
Enligt Richard Hansson så har ATG med Skarplöth i spetsen planer på att senarelägga V75 med 2 timmar. V75-1 skulle alltså gå 16:30.

Hansson kunde inte få bekräftat från Skarplöth, men jag tror nog att den gode Hansson har rätt.

Vad tycker vi om det?

Personligen så tycker jag att det är helt åt helvete!! Kommer på sikt betyda att även V75-dagarna blir trista obefolkade tillställningar. Som det är nu så kan du ju faktiskt åka ut till valla, se V75 men ända ha resten av lördagskvällen fri.

Men det är väl spel 24/7 som är meningen, funkar väl bra med bredd-V75-Odense-Australien på en lördag..............

Skulle hellre se att man senarelägger första V7 starten till 19:00 så att man kan göra travet till en helkväll och dra ut på krogen direkt efter. Som det är nu är man knall redan till middagen och då blir det en lång dag att kröka! :drunk:

shasha 2015-02-03 17:32

Sen jag började prenumerera på Travronden, har jag alltid förvånas över tränarintervjuer för V86 och V75 - det är ju enbart för några hästar de väljer att göra intervjuer.
Köper man i stället Aftonbladet får man intervju för varenda käft som är med i loppet.
Detta förvånar mig mycket.
Sparar de på material så det kan sälja det dyr inom andra produkter?
Är det hårdspelande folk på Travronden ( så klart det bör vara) att de väljer ut vad de ska lämna ut till massan och sparar godbitarna åt sig själva? Vi spelar ju om varandras pengar.
Tar de bara med intervjuer som finns ute på nätet öppet för alla?
Har ni några tankar kring detta?

Ztazze 2015-02-03 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 404422)
Sen jag började prenumerera på Travronden, har jag alltid förvånas över tränarintervjuer för V86 och V75 - det är ju enbart för några hästar de väljer att göra intervjuer.
Köper man i stället Aftonbladet får man intervju för varenda käft som är med i loppet.
Detta förvånar mig mycket.
Sparar de på material så det kan sälja det dyr inom andra produkter?
Är det hårdspelande folk på Travronden ( så klart det bör vara) att de väljer ut vad de ska lämna ut till massan och sparar godbitarna åt sig själva? Vi spelar ju om varandras pengar.
Tar de bara med intervjuer som finns ute på nätet öppet för alla?
Har ni några tankar kring detta?

Jag får känslan av intervjuerna i Aftonbladet ibland är vad Aftonbladet själva tycker då de inte anger "källan".

alle 2015-02-03 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 404431)
Jag får känslan av intervjuerna i Aftonbladet ibland är vad Aftonbladet själva tycker då de inte anger "källan".

Det är precis vad det är också, ibland kan det vara svårt att uppfatta skillnade mellan en tränarintervju och aftonbladets egna kommentar!

shasha 2015-02-03 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 404435)
Det är precis vad det är också, ibland kan det vara svårt att uppfatta skillnade mellan en tränarintervju och aftonbladets egna kommentar!

Men jag går ibland in på denna sida och läser intervjuerna från Aftonbladet och jag tycker det brukar stå vem som uttalat sig:
http://www.ebbes-travstudio.se/14441043

Ztazze 2015-02-03 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 404451)
Men jag går ibland in på denna sida och läser intervjuerna från Aftonbladet och jag tycker det brukar stå vem som uttalat sig:
http://www.ebbes-travstudio.se/14441043

8 Hunch Alo i första typisk Aftonbladskommentar tycker jag.

Viroid 2015-02-03 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 404330)

EN REGEL


/ Robert Bergh

Mycket bra skrivet av Robert. Det är en parodi som pågår.

Viroid 2015-02-03 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 404414)
Enligt Richard Hansson så har ATG med Skarplöth i spetsen planer på att senarelägga V75 med 2 timmar. V75-1 skulle alltså gå 16:30.

Hansson kunde inte få bekräftat från Skarplöth, men jag tror nog att den gode Hansson har rätt.

Vad tycker vi om det?

Personligen så tycker jag att det är helt åt helvete!! Kommer på sikt betyda att även V75-dagarna blir trista obefolkade tillställningar. Som det är nu så kan du ju faktiskt åka ut till valla, se V75 men ända ha resten av lördagskvällen fri.

Men det är väl spel 24/7 som är meningen, funkar väl bra med bredd-V75-Odense-Australien på en lördag..............

Nej, så får de inte göra!!!

Det är redan i senaste laget när sista loppet körs framemot 17 på eftermiddagen. Grejen med V75 har ju varit att det körs när det är dagsljus mesta delen av året. Det har varit trevligt att samlas på banan hela familjen och träffa andra som man inte sett på länge. Och man har ändå kunnat komma hem i rimlig tid. När det inte körs på hemmabanan har man kunnat handla, städa och pyssla i trädgården på förmiddagen, slappat med V75 på eftermiddagen och så ändå haft lördagskvällen fri för att gå på bio, besöka krogen, vara bortbjudna på middag eller kanske ha en skön TV/grillkväll hemma. Jag tror det finns rätt många spelmiljoner att förlora på att lägga det senare. Snarare fick de köra första avdelningen redan 14:00 istället. Den där långa pausen mellan V4 och V75 är lite för lång. (Flytta fram V4 fungerar också)

Viroid 2015-02-03 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av shasha (Inlägg 404422)
Sen jag började prenumerera på Travronden, har jag alltid förvånas över tränarintervjuer för V86 och V75 - det är ju enbart för några hästar de väljer att göra intervjuer.
Köper man i stället Aftonbladet får man intervju för varenda käft som är med i loppet.
Detta förvånar mig mycket.
Sparar de på material så det kan sälja det dyr inom andra produkter?
Är det hårdspelande folk på Travronden ( så klart det bör vara) att de väljer ut vad de ska lämna ut till massan och sparar godbitarna åt sig själva? Vi spelar ju om varandras pengar.
Tar de bara med intervjuer som finns ute på nätet öppet för alla?
Har ni några tankar kring detta?

Nej, det är inte min känsla att de mörkar något. Däremot är inte Travronden för mig en spelprodukt. Deras pressläggning är alldeles för tidig för att det skall bli några särskilt vettiga intervjuer, utan det får man försöka samla på sig under V65-programmet på fredagar och så i försnacket på Liven på lördagarna.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved