Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-01, 14:19   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1 Kebab Håkan K Persson V64-4


Motivering:
Första maj idag och jag hoppas kunna bjuda på en riktigt majspel!

Loppet:

Loppet finner ni i dagens V64 omgång på Vaggeryd, V64-4 tillika Trioloppet. Favoriter är 10 Listas Rafiki och 11 Åtting Hornline som troligtvis kommer fälla många till slut! Loppet körs över 2640 m och med voltstart. 15 hästar startar i detta lopp och mitt spel nummer 1 Kebab inleder med en mycket bra utgångsläge.


Hästen:


Kebab är en bra häst som gjorde flera fina prestationer under fjolåret. Här står Kebab bra inne i loppet då den tjänat näst mest bland hästarna på startvolten.

Hästen tränas av Håkan K Persson på Halmstad och har sedan årsskiftet tävlat 2 gånger, varav det senaste var den 15 April. Kebab har alltså fått ett lopp i kroppen och bör gå framåt med det loppet.
Hästen har idag ett perfekt utgångsläge med spår 1 i volt och chansen är stor att HKP håller upp ledningen. HKP är väldigt uppåt på hästen och ska göra allt för att nå ledningen, om han misslyckas med det kommer han dock inte ge sig ut på några äventyr utan sitta kvar i rygg ledaren.

Kebab har varit på plats i 8 av 20 starter (40 % platsprocent) vilket låter bra för spelet och dessutom vunnit 4 av 20 starter. Alla dessa segrar togs under slutet av fjolåret.


Hur läser jag loppet?

Jag har två loppscenarion som jag vill framföra.

Loppscenario 1 (mest trolig):

1 Kebab tar hand om ledningen omgående genom att svara ut 6 Joy For Us och får sedan bestämma i ett lagom tempo. När de kommer ute i spåren ökar HKP farten direkt och in på upploppet sitter han fortfarande i ledningen. Troligtvis vinner Kebab men eftersom det finnsrisk att någon spurtar förbi hästen på slutet är vinnarspelet lite väl vågat.


Loppscenario 2:

6 Joy For Us tar sig förbi Kebab i starten och HKP sätter sig lugnt i rygg ledaren. 6 Joy For Us får antingen bestämma därframme eller så kör Svanen fram i dödens och trycker. In på upploppet tror jag fortfarande 6an sitter i ledningen om inget oförutsett händer och om inte Listas Rafiki är för bra tror jag 6an vinner med 1 Kebab klistrad i rygg in i mål. Alltså stor chans för 1 Kebab att nå plats även i rygg på 6 Joy For Us som är en bra häst.


Sammanfattning

Då jag tror Kebab tar ledningen och sedan får ligga ifred i åtminstone ett varv värderar jag platschansen till runt 50 % vilket skulle ge oddset 2.00. Hos Unibet får man istället 2.30 vilket jag ser som ett överodds. Värt att spela!

Lycka till!
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.

Citat:
  • Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
  • Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
  • Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
  • Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
  • Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
  • Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
persson (+2), Flickepojken (+2), boozty (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 14:20   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gäller alltså PLATSSPEL!

Vill ni se alla mina spel kan ni besöka mitt spreadsheet:

https://www.sharps.se/spreadsheet/30907
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 15:23   #3
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Gäller alltså PLATSSPEL!

Vill ni se alla mina spel kan ni besöka mitt spreadsheet:

https://www.sharps.se/spreadsheet/30907
Hade vunnit med lucka.
Nu trampade han upp i vagn och tog ett galoppsteg, får se om han blir diskad.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 15:24   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Loppscenario 2 stämde nästan helt. Hoppas bara inte Kebab diskas, såg ut som den tog något galoppsteg.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td